Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 93 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SCART_Vader
    Jeg er retro-frelst, og har en og annen gammel "EDB-maskin" som jeg har skaffet meg SCART-kabler til, siden disse ofte hadde RGB ut. Rett nok spiller jeg ikke "Space Invaders" på storskjerm hver dag, men det er greit å ha muligheten.

Med rævva SCART-innganger vil f.eks. en Nintendo Wii måtte okkupere den eneste component-inngangen.

Den eneste HDMI-kilden jeg har planer om på lang, lang tid er en upscaling DVD-spiller. Det kan godt være at det tar over et år før jeg kommer dit. Ellers kommer jeg nok lenge til å henge på analog kabel-TV - er ikke opphengt i kvaliteten på TV-sendinger.

Når dere sier at SCART bare er å glemme - sikter dere da til interferens, og at alle TVene stort sett har det, eller er det et uttrykk for at bildet er "analog-lurvete"? Er det bare "kabel-TV dårlig" er det ikke et så stort problem som om det er klare feil/interferens.

Begynner å helle mot Philips snart... hvis jeg går for 32" er uansett ikke 1080-problematikken noe tema.

Teit om jeg må ty til en SCART->component converter (som f.eks. http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tv...l?id=jkmDhJZC).
    Det er godt kjent at Samsung sliter med dårlige signalkilder. Det synes jeg var veldig merkelig at Lyd&Bilde mente at den taklet godt. Hos meg var det stikk motsatt. TV sendinger i digitalt er noe helt annet og bildet blir sjukt bra.

Ved alle de digitale tilkoblingene jeg har, untatt xbox360 som står på component, så blir det råbra bilde. Scart har jeg ikke brydd meg om på lang tid. Mange som sverger til den fortsatt, jeg mener at den er gammeldags og ikke hører hjemme på nye skjermer. Er en grunn til at vi har HDMI / DVI, men det krever igjen godt utstyr for å kjøre på disse kanalene. Oppskalering fra gamle spillere, eller enheter som takler dette dårlig er ikke å anbefale. Så f.eks stor forskjell på min Denon 1910 (som er 3 år gammel) av modell mot den nye Denon 1930 da jeg skalerte bildet til 1080p.

Mon tro om Lyd&Bilde ikke har hatt en avspiller som gjør en særlig god jobb der. PS3 som jeg har sett på både HDMI og analog blir meget bra på HDMI. Blu Ray i 24hz (1080p24hz) er helt utrolig godt!

Dette er jo selvfølgelig bare min mening, men jeg antar at jeg har rett når jeg sier at analoge kilder ikke blir særlig bra kontra digitale kilder. Mye av dette sier seg selv, men på dette apparatet synes det svært godt.

Jeg ville valgt en annen type om du var i tvil om skjermen kommer deg til gode. Eller du kan kikke på de digitale mulighetene du har og kanskje du blir overrasket?

Newcomer SCART_Vader sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware-oppdateringer

Forresten - er det noen som helst måte man kan oppdatere Firmware på selv???

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware.no - Prisguide - TV - Samsung LE46M87BD
    Samsung LE46M87BD

Hardware.no - Prisguide - TV - Samsung LE46M86
    Samsung LE46M86

Hva er egentlig forskjell på disse 2?

og er disse et godt kjøp? :-D Tenkes å brukes til ps3, xbox 360 og HD tuner

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten - er det noen som helst måte man kan oppdatere Firmware på selv???
    Ja, det går med service kabel via com-port på pcn...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Ja, det går med service kabel via com-port på pcn...
    Er dette noe man finner en klar og konsis beskrivelse på nettet av?

Jeg antar at dette er like "gråsone" som å montere ny harddisk i en Pioneer harddiskopptaker - ikke noe man i utgangspunktet er ment å skulle gjøre selv.

Hm - fra COM-port? Hvor nøyaktig på TVen kobles denne serie-kabelen til?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg antar at dette er like "gråsone" som å montere ny harddisk i en Pioneer harddiskopptaker - ikke noe man i utgangspunktet er ment å skulle gjøre selv.

Du skal iallefall ikke legge opp noen ny firmware selv. Med mindre du har fått oppdateringen fra Samsung Support. Ellers havner TV'en din på service ganske fort, og temmelig stor sjangse for at den dør.

Du skal vite hva du gjør i service menyen før du gyver løs. Det er ikke akkurat det samme som å bytte disk i en HDD opptaker, hvilket fortoner seg som en relativt simpel oppgave.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jeg så her i tråden at noen skrev at problemene med interferens på SCART inngangene, vil bli fikset med nå firmware.

For meg høres dette litt rart ut. Alle tilfellene jeg har opplevd, har skyltes feil på hardware. Enten kontaktfeil, løse loddepunkter, eller dårlig komponentskjerming etc.

Eneste mulighet jeg kan tenke meg til at en firmwareupdate kan fikse dette, er hvis den nåværende er laget slik at den på en eller annen måte har sendt signalet gal vei. Dvs. gjennom feil kretser. Men om det er fysisk mulig vet jeg ikke.

Noen synspunkter på dette ??

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er en service port på baksia, tror det står "service"(stereoplugg str) på min i alle fall

OPpdateringer får man på nettet...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Hardware.no - Prisguide - TV - Samsung LE46M87BD
    Samsung LE46M87BD

Hardware.no - Prisguide - TV - Samsung LE46M86
    Samsung LE46M86

Hva er egentlig forskjell på disse 2?
    M87 har en sølvlist under skjermen, M86 har helt sort ramme.

Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    og er disse et godt kjøp? :-D Tenkes å brukes til ps3, xbox 360 og HD tuner
    Ja, de er gode kjøp. Særlig til det bruket du nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Synes jeg så her i tråden at noen skrev at problemene med interferens på SCART inngangene, vil bli fikset med nå firmware.

For meg høres dette litt rart ut. Alle tilfellene jeg har opplevd, har skyltes feil på hardware. Enten kontaktfeil, løse loddepunkter, eller dårlig komponentskjerming etc.

Eneste mulighet jeg kan tenke meg til at en firmwareupdate kan fikse dette, er hvis den nåværende er laget slik at den på en eller annen måte har sendt signalet gal vei. Dvs. gjennom feil kretser. Men om det er fysisk mulig vet jeg ikke.

Noen synspunkter på dette ??
    Når vi nå får oppdateringen til TV'en vår, så medfølger det nok en liste over hva som er fikset. Så for jeg får tak i den lista, så skal jeg poste det jeg vet her.

Ellers har jeg ingen erfaringer med SCART da jeg ikke bruker noen av disse.

Det jeg heller lurer litt på er om flere her har RiksTV sin Grundig dekoder. Evnt hva slags innstillinger dere bruker. Jeg synes at på disse skjermene kan det fort bli blast og for hvitt. Prøvde meg på RiksTV dekoder tråden her, men det ser ikke ut til at det er flere der med Samsung M86.

I dag har jeg ellers surfet litt etter tester. Noen tester går veldig i favør Samsung M86, mens andre gir de heller dårlige kritikker. Jevnt over scorer de bra, men blir ikke skrytt opp i skyene. Spesielt Lyd&Bilde er IKKE imponert.

Noen synspunkter her hva som kan være årsaken?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er fakta at vi kan nå få en Update hjem og installere den selv? Med kabel og hele pakka??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Så det er fakta at vi kan nå få en Update hjem og installere den selv? Med kabel og hele pakka??
    Ifølge Samsung support, så er det tilfellet. Eller det kan tenkes at man ser ann kundene som ringer inn. Far i huset med null tekniske ferdigheter burde vel oppsøke service. Det samme gjelder jo de som ikke ønsker å gjøre dette selv.

Ellers fikk jeg snakket med en som hadde peiling ang updaten som kommer. Det er visstnok gjort en test under Windows Vista, hvor det ikke lot seg gjøre å oppdatere TV'en. Videre er han duden med ansvaret for dette på ferie/kurs, så det skal testet på en maskin med Windows XP. Tror det var sånn at de ikke hadde noen XP maskin inne.

Men jeg tror at de som ringer inn og er litt oppegående med teknologi og PC burde vel kunne få gjøre dette selv. Jeg forstod det slik at jeg skulle få en tlf når updaten er testen ferdig, først da får jeg en pakke i posten med kabel og programvare.

Det er forøvrig en update fra England som kommer inn og skal testet. Veldig merkelig opplegg, de hadde ikke noe svar på hvorfor updates fra England ikke kan komme fortere evnt hva som er grunnen til at disse ikke kan installeres direkte fra England men må innom Samsung Norge for en test.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Du skal iallefall ikke legge opp noen ny firmware selv. Med mindre du har fått oppdateringen fra Samsung Support. Ellers havner TV'en din på service ganske fort, og temmelig stor sjangse for at den dør.

Du skal vite hva du gjør i service menyen før du gyver løs. Det er ikke akkurat det samme som å bytte disk i en HDD opptaker, hvilket fortoner seg som en relativt simpel oppgave.
    Tror ikke det er bare å slenge en ny HD i en Pioneer opptaker... Hvis det ikke bare var bløff, må en slik spiller overtales til å godkjenne harddiskene.

Newcomer Talisker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Problem solved

Sitat Opprinnelig postet av Talisker
    Jeg har samme problem med manglende lyd over hdmi på to nye M86 tv'er på jobben. Derimot er det ingen problemer med selve billedformatet, 16:9 fungerer utmerket. Samsung kommer med en fix, men den er ikke offisiell ennå. Jeg har tilgang til selve fixen, men mangler den kabelen som skal brukes. Tror jeg får tak i en kabel i morgen. Skal gi tilbakemelding her når jeg har fått lagt inn fixen.
    La inn oppgraderingen nå nettopp og det fungerer :-) Tar forhåpentligvis ikke lang tid før Samsung slipper oppdateringen offisielt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ølvomm
    Kjører Samsungen 2 X 24 bilder i sekundet = 48 Hz siden den støtter 24Hz? Eller 50 Hz og legger til 2 bilder? Hvis det siste stemmer så vil jeg påstå at den ikke støtter 24 Hz og det er jo synd at folk er lurt.

Håper noen kan svare på posten min rett over.
    Det virker som den kjører 50 Hz, altså med 2 "ekstra" bilder. Se min post på side 42 i denne tråden med svaret jeg fikk fra Samsung når jeg spurte om akkurat dette. Se også svaret jeg fikk fra Andylove på side 43:
    Sitat Opprinnelig postet av Andylove
    Nei, skjermen viser ikke i 24hz, men i 48hz (24+24). At de legger på 2hz for å få til 50hz skjønner jeg ikke så mye av, men i allefall så viser tester gjort av proffe og "amatørene" her at forrandringene er store ved å be PS3 sende i 24hz ved 1080p. Ergo må det da bety at skjermen faktisk gjør jobben sin og viser native 1080p ved film og når kilde støtter dette
    Enig i at det er litt "fake" å si at TVen støtter 1080p24, men har Samsung faktisk påstått dette (i norge)?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har en le46m87 og har koblet til xbox360 over komponent. Når jeg spiller eller er i dashboard og trykker på info på tv, så kommer det opp at jeg kjører i 1920x1080 60hz. Dette er jo riktig, men når jeg starter en film gjennom hddvd addon spilleren og trykker på info knappen så får jeg opp at den kjører i 1920x1080i 60hz... den switcher altså til 1080i??? noen som vet hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Talisker
    La inn oppgraderingen nå nettopp og det fungerer :-) Tar forhåpentligvis ikke lang tid før Samsung slipper oppdateringen offisielt.
    Hvilken Firmware versjon er det snakk om?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg har blitt temmelig forvirret av alle testene som er gjort av Samsung sine M86 paneler for tiden. Lyd&Bilde slaktet de og begrunnet at selv med sterke reduksjoner av farge og lys, så hjalp det ikke. Kontra sier svenske Hemmabio at mer farge og lys samt å justere ned gamma til -2 skal gi et godt bilde. Justerte også ned på rødt spesielt i hvitbalansen.

Lyd&Bilde sine "tips" var helt horrible. Fargene ble blasse og fæle, rødt ble nesten oransje. Hemmabio på sin side har skapt et langt varmere bilde med sine innstillinger.

Noe sier meg at testerne ofte lar sine personlige referanser spille inn når de skal stille inn skjermen. Tenker det er flere her som foretrekker kaldere bilder fremfor varme. Jeg tilhører sistesorten.

Og med Hemmabio sine innstillinger ble det faktisk svært mye bedre bilde, i allefall på RiksTV sin Grundig dekoder som jeg har testet nå. Skal se etter på PC og DVD senere i dag. Kommer tilbake med input derifra.

Ellers venter vi vel på updaten? Savner den sårt nå som jeg ser mye klarere movieplus buggen ettersom at digitalTV er i huset... :S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

til Andylove

Er det slik at når man har digital tv kan man kjøre digitalt helt frem til skjermen. Trodde de gjorde det om til analogt før det kom frem til skjermen. Komponent eller scart eller en slags ?

Newcomer Talisker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Howard B
    Hvilken Firmware versjon er det snakk om?
    t-tlpmpeud-2007.0
    t-bdpmpeus-1004
    bord2_calla_tr-1011

Aug 30 2007

Side 47 av 93 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •