Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 93 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Fikk min LE46m87bdx/xee før helgen
    t-tlpmpeud-1008
    tbdpmpeus-1004
    bord2_calla_tr-1004

Jeg har ett problem når jeg kobler til pc over vga, jeg setter riktig oppløsning osv 1920x1080/60hz og bildet blir veldig bra, men når jeg restarter eller avslutter og starter den igjen en annen dag, så får jeg modus støttes ikke på tv'en når den er startet opp. Løsningen er at jeg må avbryte booten på pc'en med f8, velge enable vga mode, da får jeg opp bildet, så går jeg inn i ctrl panelet og setter samme oppløsning 1920x1080 og hz 60 på nytt og bildet blir bra igjen. Temmelig kjipt å måtte gjøre den work arounden hver gang. Er dette samme problem som det er å få xbox360 til å funke med 1080p over vga tro?

når det gjelder movie plus modusen så ser det ut til at bildet endrer seg når jeg skrur den av og på. så den buggen er ikke der tror jeg.

Scart forstyrrelser er visst en vanlig bug i min fw 1008, den kan jeg bekrefte, det er veldig mye støy i bildet når jeg bruker scart kontakt. selv om jeg bruker monster kabel.

Noen her snakket om at canal digital sin hd tuner ikke funket smertefritt med m86/87.... stemmer det? kan noen evt utbrodere litt om problemet? jeg har nemlig bestillt den...

Takknemlig for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billige, men kan ikke levere

Nå begynner LE40M86 å bli mye billigere enkelte steder...men ingen kan jo levere til disse prisene før i slutten av september, og da skrur de vel prisene opp igjen. Er dette er besvisst spill?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    t-tlpmpeud-1008
    t-bdpmpeus-1004
    bord2_calla_tr-1004
    LE46M87BDX/XEE

Hei!

Jeg har xbox360 bug, og scart bug på denne tv'en, men som flaks er så har jeg også en død pixel! :twisted: Jeg har snakket med stedet jeg kjøpte tv'en og jeg får bytte den, men da vil jeg gjerne ha riktig versjon. Jeg har skrevet ned serienummeret på de tv'ene de har på lager og ringt til samsung, den nyeste av de var produsert i 07-2007 altså juli i år. Hvilken fw og moderkort er det mest sannsynelig i den tv'en? noen som har en ide om når fw 2000 ble standard??

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i allefall helt tydelig at Samsung support ikke har samlede meninger om denne oppdateringen som vi sitter og venter på. Han karen jeg snakka med nå hadde null peiling og nektet plent å oppgi noen resultater av testingen med ny programvare.

Har nå i allefall sikret meg navnene på de jeg skal forholde meg til, vet ikke helt hvordan moderatorer her stiller seg til at jeg oppgir disse her, så det får jeg komme tilbake til. Kanskje andre her også vet hvem disse er.

Det var i allefall siste nytt fra meg, siden jeg fikk beskjed av Samsung og ringe tilbake i slutten av denne uken, hvilket jeg nå gjorde. Skal ringe tilbake senere idag da herrene med peiling er tilstede.

Newcomer Talisker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfi pettersen
    Opprinnelig skrevet av wishmasterbusk
    Heisann!

Fikk idag hd-tuner fra canal digital.. Støtte på et par problemer..

1. Fikk ikke lyd når jeg koblet til med hdmi kabel, hva kommer dette av?
    2. Mange av kanalene ble vist i 4:3, hva kommer dette av??
    3. Fikk lyd når jeg koblet til med scart fra tuner til tv, fikk da også 16:9 bilde på alle kanalene.

Er det noen andre her som har erfaringer med denne tuneren? Synes det var dårlig med innstillinger på den. Og når jeg slår tuneren av, får jeg pokker meg ikke skrudd den på igjen.. Står bare i stand by modus.. Må ta og kutte strømmen og restarte den..

He he ja jeg har de samme problemene. Ja jeg vet ikke om en skal le eller gråte. Her koster en på tusener av kroner for å få bra lyd og bilde, men virker gjør det ikke Samsung og HD-tuner i fra CD går ikke sammen. Hvem sin feil dette er vet jeg ikke. CD snakker om at Samsung ikke følger standard. Jeg har omgått problemet med at jeg kjører HDMI signalet gjennom hjemmekinoanlegget, men lyden dropper ut en og annen gang da også. Er det noen som har løsning på problemet?
    Jeg har samme problem med manglende lyd over hdmi på to nye M86 tv'er på jobben. Derimot er det ingen problemer med selve billedformatet, 16:9 fungerer utmerket. Samsung kommer med en fix, men den er ikke offisiell ennå. Jeg har tilgang til selve fixen, men mangler den kabelen som skal brukes. Tror jeg får tak i en kabel i morgen. Skal gi tilbakemelding her når jeg har fått lagt inn fixen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har opplevd at tv`en forvrenger lyden over HDMI en gang i blant?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk byttet tv'en i går og fikk en som var produsert i juli, den hadde 1011 hovedkort og 2000 fw. :-D Kan de som har hatt problem med cd sin hd tuner oppgi hovedkort og fw versjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Talisker
    Jeg har samme problem med manglende lyd over hdmi på to nye M86 tv'er på jobben. Derimot er det ingen problemer med selve billedformatet, 16:9 fungerer utmerket. Samsung kommer med en fix, men den er ikke offisiell ennå. Jeg har tilgang til selve fixen, men mangler den kabelen som skal brukes. Tror jeg får tak i en kabel i morgen. Skal gi tilbakemelding her når jeg har fått lagt inn fixen.
    Hvor har du fått tak i oppdateringen?

Newcomer Talisker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Hvor har du fått tak i oppdateringen?
    Bekjentskaper

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Talisker
    Ja ser frem til å høre om hvordan fixen virker. Bildet var jo bra på CD boksen, men den er er et tilbakeskritt når det gjelder funksjonalitet. Jeg har returnert HD boksen til Canal Digital. Må si det var godt og få min gamle Force tilbake selv om den ikke oppskalerer de vanlige SD signalene. Kundeservice sier det muligens kommer en ny HD tuner senere i høst.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M86

Hei

Har bestilt meg en 46M86 hos elkjøp i dag, hva skal jeg se etter..
    Har skumlest litt i tråden og det nevnes fw osv.. hvilke Firmware er det som har en bug i seg og hva slags andre ting skal jeg se etter når jeg får den..??

Takker for svar.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk CD og hd-mottakern igår....ikke imponert.

har force hd-tunere? Hadde force for mange år siden, gav den til papps of han bruker den ennå fremfor CD & viasat

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om en med det blotte øye ser forskjell på 100 Hz-teknologien til Samsung og Motion Plus?

Er begge ment for å gi et jevnere bilde?

Hadde en M71 før jeg fikk M87, der ble det hakkete/uskarpt/glorie i film rundt personer som beveget seg fort. Ser en det samme på Motion Plus?

Hvilkne innstillinger bruker der for for vanlig TV og for film? Orker ikke lese gjennom alle sidene i tråden og kan ikke kalibrere godt selv.

Takk!

Newcomer SCART_Vader sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frustrert over forestående TV-kjøp

Hallo folkens - rykende fersk på dette forumet.

Jeg er nært forestående TV-kjøper - har tenkt meg en 32" eller 37" TV.
    Velger jeg 37", vil jeg ha full pakke med 1080p og 24 Hz støtte.

Prosessen med å finne en egnet TV har medført frustrasjon ut av en annen verden. Alt som finnes av TVer er jo #/$&($/# belemra med feil eller idioti. Så langt virker Samsung M86/M87 som et bra valg - men jeg ser jo at kjøpere av disse apparatene opplever en god del bugs.

Har ikke sømfart hver eneste av de 8 milliarder sidene i denne tråden, men jeg prøver å oppsummere inntrykket mitt av M86/M87 her:

* Det er og forblir en stor andel av apparatene som har interferens på SCART.
    * Movie Plus feilen er borte fra de apparatene som selges nå (produsert juli/august eller nyere?)
    * Samsung sjonglerer med 3 ulike produsenter på panelene - Samsung, AU Optronics, og Chi Mei. Samsung-panelet regnes som best.
    * 1080-linjers apparatene produsert etter juli/august støtter 1080p24.
    * Oppgradering av firmware betyr innsending/bytte av apparat.
    * Alle modellene har glossy skjerm (også 32"?).
    * DVB-T tuneren kan ikke brukes med det nye digitale bakkenettet i Norge.
    * M86 og M87 er identiske bortsett fra mindre kosmetiske forskjeller.

Har jeg bommet grovt på noe her, eller er dette "state of the union" akkurat nå?

Hvor alvorlig er interferensen på SCART? Er det mange av "menigheten" som har dette problemet? Det vil kanskje ta et år eller mer før jeg har et eneste apparat som bruker HDMI, så SCART er viktig for meg.

Er det et must med Samsung-panel? Eller er forskjellene mellom fabrikatene minimale?

Det som er så inni hampen irriterende, er at man har ca. NULL mulighet til å forsikre seg om hvilken årgang apparat man kjøper. Spesielt gjelder dette nettbutikker. Er det større sjanse for å få inspisere lagerbeholdningen hos Expert, El-Kjøp & Co? Det hadde vært fantastisk å kunne spesifisere til ei sjappe "37", Samsung-panel, produsert etter juli 2007 - or no deal!".

Når f.eks. Komplett har 26 stk. 32" inne (trodde ikke LE32M86 fantes - kun LE32M87), kan det vel være et mylder av ulike firmware-versjoner?

Kan man f.eks. anta at når Komplett får inn neste ladning med LE37M86 i midten av september, ja da er det kun rykende fersk firmware? (2002?)

Jeg er veldig, veldig, veldig fristet til å gå i hi et par år, og vente til TV-produsentene har fikset alle feil og tull og vas - for det frister absolutt ikke med en "endeløs rekke bytter" av TVer før man får et som faktisk er så feilfritt som det naturlig burde være!

Overdriver jeg her? Samsung er vel ikke "verst i klassen" sammenlignet med Philips, Grundig & Co - ihvertfall ikke på features. Men betaler jeg en dunge tusinger for et apparat, så forventer jeg at det ikke er interferens på SCART! Makan...

Forresten - vil et 1080-linjers apparat bestandig være et must? Det er vel ingenting som heter "720p24", og 24 Hz avspilling er jo en kjekk ting ved de nye HD-formatene. Spørsmålet er hva som best gjengir 720p TV-sendinger? Jeg går ut fra at et 768-linjers panel rett og slett kutter ut 24 linjer oppe og nede, mens et 1080-linjers panel må skalere og trikse. For meg er filmgjengivelsen viktigst, så det frister med 37" istedenfor 32" - selv om den har 100 Hz.

Er det en rådende oppfatning om hvorvidt 100 Hz er viktig eller ikke? Det er vel kun 32" som har det.

Jeg har sett 32" i en butikk, og likte bildet veldig bra. Finner jeg ut at jeg har plass til 37" i steden, er det nok den jeg er mest freista av.

Selv med 2,5 meters avstand til TVen er vel ikke 37" for stor?

Frustrasjonen er stor - antageligvis hos flere enn meg.

Takker for all info - er spesielt interessert i utbredelsen av SCART-feilen og hvor alvorlig den er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at du kikker på siste utgave av Lyd&Bilde. Her kjøres en liten test av Samsung 40"M87. Dog har 40" et noe annet panel enn 37".

De fleste tester jeg har sett så vinner så absolutt ikke Samsung. De kommer høyt på lista, men det er dette med feil og at TV'en er svært vanskelig å stille inn. Er du ikke blandt de som er superflinke med å kalibrere en skjerm, så burde du kanskje se på en annen type.

Jeg er knallfornøyd, men litt skuffet over at den ikke scorer bedre i tester, og mye av det skyldes FOR sterke farger, vanskelig å stille inn og bugs.

Ellers er stortnivå noe av det bedre jeg har sett. Det er ellevilt bra, spør du meg.

Vet ellers ikke hva du skulle ha valgt for merke. Forøvrig står mange av svarene du spør om i postene våre. Apparatet støtter 1080p24hz, men på eldre apparater må det forces. Derav force24 som jeg har valgt å kalle det.

Movie Plus bug'en er på alle apparater som ikke har firmware 2000 og hovedkort 1011. (omvendt?).

M86 og M87 er klin like, bare kosmetiske forrandringer.

Norge har valgt MPEG-4 som komprimering som den digitale standard. Det er bare Sony som har kommet med en skjerm som har dette innebygget.

Og hvorfor bryr du deg så mye om SCART? Kjør det du kan over HDMI, begrens det andre. På digitale sendinger er apparatet svært bra. Analoge signaler blir ikke bra i det hele tatt.

Siterer fra Lyd&Bilde nr9/2007
    Duell mellom Samsung 40"M87 og Toshiba 37X3030DG

LE40M87BD leverer bare delvis. Relativt mye tid gikk med på justering for å få bildet opp på et kvalitativt nivå. Folk med begrensede kunnskaper og hjelpemidler vil slite med å oppnå de samme resultatene vi gjorde til slutt. Movie+ bør skrus av, og farger og lyd bør reduseres for å få noe som duger. Tv-en klarer ikke å få frem like mange detaljer i den nedre enden av lysskalaen, slik at krevende mørke filmer ikke blir dens sterke side. Støymengden er liten, selv med vanlige tv-signaler, og generelt presterer tv-en bra. Men noen 15000:1 kontrast fikk vi ikke fornemmelse av
    Er dette noe vi kjenner igjen? Jeg kan i allefall være med på at farger og kontrast er vanskelig å stille inn. Synes at de mørke områdene blir svært bra.

Det skal vel legges til at ikke alle synes at Lyd&Bilde gjør tester som er særlig bra. Noen kritiserer de for å velge svært selektivt blandt produkter og ikke er helt på linje med de eksperter som er der ute. Det er bare hva jeg har fått av input fra noen HiFi entusiaster. Hva synes dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Samsungen 2 X 24 bilder i sekundet = 48 Hz siden den støtter 24Hz? Eller 50 Hz og legger til 2 bilder? Hvis det siste stemmer så vil jeg påstå at den ikke støtter 24 Hz og det er jo synd at folk er lurt.

Håper noen kan svare på posten min rett over.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...jeg som trodde denne TV'en var ekstremt bra?!
    Nå ser det ut til at vi alle har gjort bomkjøp da?!
    Selv er jeg ekstremt fornøyd, ja det tar litt tid å kalibrere, men til gjengjeld et mye bedre bilde! ..Sitter her med FullHD skjerm og ser på fullHD tv og blu-ray, heeeelt fantastisk!! .. så vet egentlig ikke hva folk syns er så dårlig med tv'en?! ..move+ bugen er litt irriterende, men ser jo ut til at en stor oppdatering er like rundt hjørnet..

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei...

Sitat Opprinnelig postet av SCART_Vader
    Hallo folkens - rykende fersk på dette forumet.

Jeg er nært forestående TV-kjøper - har tenkt meg en 32" eller 37" TV.
    Velger jeg 37", vil jeg ha full pakke med 1080p og 24 Hz støtte.

Prosessen med å finne en egnet TV har medført frustrasjon ut av en annen verden. Alt som finnes av TVer er jo #/$&($/# belemra med feil eller idioti. Så langt virker Samsung M86/M87 som et bra valg - men jeg ser jo at kjøpere av disse apparatene opplever en god del bugs.

Har ikke sømfart hver eneste av de 8 milliarder sidene i denne tråden, men jeg prøver å oppsummere inntrykket mitt av M86/M87 her:

* Det er og forblir en stor andel av apparatene som har interferens på SCART.
    * Movie Plus feilen er borte fra de apparatene som selges nå (produsert juli/august eller nyere?)
    * Samsung sjonglerer med 3 ulike produsenter på panelene - Samsung, AU Optronics, og Chi Mei. Samsung-panelet regnes som best.
    * 1080-linjers apparatene produsert etter juli/august støtter 1080p24.
    * Oppgradering av firmware betyr innsending/bytte av apparat.
    * Alle modellene har glossy skjerm (også 32"?).
    * DVB-T tuneren kan ikke brukes med det nye digitale bakkenettet i Norge.
    * M86 og M87 er identiske bortsett fra mindre kosmetiske forskjeller.

Har jeg bommet grovt på noe her, eller er dette "state of the union" akkurat nå?

Hvor alvorlig er interferensen på SCART? Er det mange av "menigheten" som har dette problemet? Det vil kanskje ta et år eller mer før jeg har et eneste apparat som bruker HDMI, så SCART er viktig for meg.

Er det et must med Samsung-panel? Eller er forskjellene mellom fabrikatene minimale?

Det som er så inni hampen irriterende, er at man har ca. NULL mulighet til å forsikre seg om hvilken årgang apparat man kjøper. Spesielt gjelder dette nettbutikker. Er det større sjanse for å få inspisere lagerbeholdningen hos Expert, El-Kjøp & Co? Det hadde vært fantastisk å kunne spesifisere til ei sjappe "37", Samsung-panel, produsert etter juli 2007 - or no deal!".

Når f.eks. Komplett har 26 stk. 32" inne (trodde ikke LE32M86 fantes - kun LE32M87), kan det vel være et mylder av ulike firmware-versjoner?

Kan man f.eks. anta at når Komplett får inn neste ladning med LE37M86 i midten av september, ja da er det kun rykende fersk firmware? (2002?)

Jeg er veldig, veldig, veldig fristet til å gå i hi et par år, og vente til TV-produsentene har fikset alle feil og tull og vas - for det frister absolutt ikke med en "endeløs rekke bytter" av TVer før man får et som faktisk er så feilfritt som det naturlig burde være!

Overdriver jeg her? Samsung er vel ikke "verst i klassen" sammenlignet med Philips, Grundig & Co - ihvertfall ikke på features. Men betaler jeg en dunge tusinger for et apparat, så forventer jeg at det ikke er interferens på SCART! Makan...

Forresten - vil et 1080-linjers apparat bestandig være et must? Det er vel ingenting som heter "720p24", og 24 Hz avspilling er jo en kjekk ting ved de nye HD-formatene. Spørsmålet er hva som best gjengir 720p TV-sendinger? Jeg går ut fra at et 768-linjers panel rett og slett kutter ut 24 linjer oppe og nede, mens et 1080-linjers panel må skalere og trikse. For meg er filmgjengivelsen viktigst, så det frister med 37" istedenfor 32" - selv om den har 100 Hz.

Er det en rådende oppfatning om hvorvidt 100 Hz er viktig eller ikke? Det er vel kun 32" som har det.

Jeg har sett 32" i en butikk, og likte bildet veldig bra. Finner jeg ut at jeg har plass til 37" i steden, er det nok den jeg er mest freista av.

Selv med 2,5 meters avstand til TVen er vel ikke 37" for stor?

Frustrasjonen er stor - antageligvis hos flere enn meg.

Takker for all info - er spesielt interessert i utbredelsen av SCART-feilen og hvor alvorlig den er.

Jeg hadde en 32" M87 Samsung en liten stund. Før det hadde jeg en 37" fra R89 serien. Begge disse tv'ene var fulle av bugs. Det er ikke dermed sagt at du ikke bør kjøpe Samsung, men det kan nok være lurt å vente litt siden Samsung retter på mange av disse feilene nå.

Et problem med M87 32" er at den er litt treg. Da jeg kjørte dvd med hdmi ble det ekstremt mye slep på selv de minste bevegelser. Faktisk ble jeg ganske svimmel av det. Bildet ble også veldig hardt med hdmi. Dette problemet løste seg da jeg brukte komponent kabler istedet. Scart kan du bare glemme, det ser rett og slett ikke ut. Sånn sett vil jeg heller anbefale deg en 37" eller en 40". De er mye raskere!

Analoge tv signaler blir ikke så veldig bra. Det kommer selvfølgelig litt ann på signalet og kanalen, men i bunn og grunn så dette ganske svakt ut. Det ser ofte ut som om noen har klint en pensel med maling i ansiktet på folk.

Jeg har Get dekoder og kjører signalet via scart.

100HZ later til å funke ganske bra på 32". Den flimrer rett og slett mindre i store slagscener osv osv osv. Denne funksjonen er veldig bra...
    Sortnivået på tv'en er også tilfredstillende. M86-87 har nok det beste sortnivået man finner på markedet i dag.

Etter de to defekte tv'ene byttet jeg til en Sony32" KDL D3000. Denne gir et mye bedre tv signal, den er også raskere.
    I motsetning til Samsungs film+ så har Sony's bevegelses forbedrer faktisk noe for seg. Den har nemlig to nivåer. Setter du den på fullt så får du akkurat samme effekt som på Samsungen, men setter du den på normal så funker den uten å klusse til bildet for mye. På sportsendinger som fotball så blir dette ekstremt bra. Ballen er faktisk helt rund når den suser igjennom luften.
    Sortnivået til Sony er ikke så bra og den kan til tider flikke littegrann...
    Den avanserte kontrastkorrigeringen er også helt ubrukelig. Den vil pumpe baklyset opp og ned i et himla kjør.
    Den kan til og med begynne å korrigere hvis en person går mot kamera fra et lyst område til et litt mørkere. Heldigvis kan du skru denne av.

Til slutt vil jeg si at å finne en perfekt lcd tv i dag er nok et håpløst prosjekt. Jeg vil tippe at de virkelige unike tv'ene ikke kommer på markedet før om et år eller to.

Hvis jeg hadde flere valg angående 32" så ville jeg hatt hastigheten og bevegelses forbedreren til Sony, sortnivået til Samsung, Game mode til Samsung og et skikkelig Bang&Olufsen design.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ølvomm
    Kjører Samsungen 2 X 24 bilder i sekundet = 48 Hz siden den støtter 24Hz? Eller 50 Hz og legger til 2 bilder? Hvis det siste stemmer så vil jeg påstå at den ikke støtter 24 Hz og det er jo synd at folk er lurt.

Håper noen kan svare på posten min rett over.
    100hz er kun på 32" og Movie+ erstatter dette i 37"++. Du kan trygt skru av Movie+.

Ellers synes jeg også TV'en er knallbra. Tar bare tid å stille inn.

Akkurat nå har jeg koblet den til RiksTV dekoderen og kjører følgende innstillinger:

Modus: Film
    Kontrast: 90
    Lysstyrke: 42
    Skarphet: 30
    Farge: 45
    Nyanse G-53 -- R-47
    Fargetone: normal
    Bakg.belysn: 6

Detaljinnstillinger:
    Juster svart: Medium
    Dynamisk kontrast: av
    Gamma: 0
    Hvitbalanse:
    • R-K: 0
    • G-K: 13
    • B-K: 10
    • R-Ø: 8
    • G-Ø: 16
    • B-Ø: 10

Min fargekontroll: standard
    Kantforbedring: av
    Fargerom: Bred
    xvYCC: På

Størrelse: 16:9
    Digital NR: Høy
    Aktiv Farge: av
    DNIe: av
    Film pluss: av

Alt er koblet til over HDMI i 720p. Rommet er på dagen godt opplyst og på kvelden ganske mørkt. Så det er ikke så lett å finne forholdet i en god bakgrunnsbelysning. Håper det er flere som har lyst til å poste sine resulater med denne dekoderen.

Newcomer SCART_Vader sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    ...
    Og hvorfor bryr du deg så mye om SCART? Kjør det du kan over HDMI, begrens det andre. På digitale sendinger er apparatet svært bra. Analoge signaler blir ikke bra i det hele tatt.
    ...
    Jeg er retro-frelst, og har en og annen gammel "EDB-maskin" som jeg har skaffet meg SCART-kabler til, siden disse ofte hadde RGB ut. Rett nok spiller jeg ikke "Space Invaders" på storskjerm hver dag, men det er greit å ha muligheten.

Med rævva SCART-innganger vil f.eks. en Nintendo Wii måtte okkupere den eneste component-inngangen.

Den eneste HDMI-kilden jeg har planer om på lang, lang tid er en upscaling DVD-spiller. Det kan godt være at det tar over et år før jeg kommer dit. Ellers kommer jeg nok lenge til å henge på analog kabel-TV - er ikke opphengt i kvaliteten på TV-sendinger.

Når dere sier at SCART bare er å glemme - sikter dere da til interferens, og at alle TVene stort sett har det, eller er det et uttrykk for at bildet er "analog-lurvete"? Er det bare "kabel-TV dårlig" er det ikke et så stort problem som om det er klare feil/interferens.

Begynner å helle mot Philips snart... hvis jeg går for 32" er uansett ikke 1080-problematikken noe tema.

Teit om jeg må ty til en SCART->component converter (som f.eks. http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tv...l?id=jkmDhJZC).

Side 46 av 93 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •