Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 93 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av qwerty
    Hvis en går inn i servicemenyen for å sjekke firmware versjon er det da fare for å rote til noe uforskyldt? Og for å slå den av igjen, er det da bare å slå apparatet av med fjernkontrollen eller er det noe ekstra hokus pokus da også?

Vil bare forsikre meg slik at det ikke bærer rett til verksted før den er kommet ut av kartongen.
    så lenge du ikke roter der inne kan du trygt slå av og på TVen igjen, så funker det helt fint. Men du reseter instillingene hvis du går inn på TV menyen ved å trykke den "hemmelige" kombinasjonen" men du kan også sjekke FW for TVen på denne DTV meny tingen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tikking

måtte bare spør om noen har hørt merkelige tikkelyder når TVen står av. samme type lyder hørte jeg da jeg fikk TVen. men da funket det ikke i det hele tatt. Tven sto bare å laget tikkelyder uten at det kom på. Håper inderlig ikke dette problemet kommer opp igjen... Trikset var faktisk bare å dunke litt forsiktig ved siden av på knappen ved siden av TVen... Får ikke håpe det ryker. Litt mas og sende inn 52"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    måtte bare spør om noen har hørt merkelige tikkelyder når TVen står av. samme type lyder hørte jeg da jeg fikk TVen. men da funket det ikke i det hele tatt. Tven sto bare å laget tikkelyder uten at det kom på. Håper inderlig ikke dette problemet kommer opp igjen... Trikset var faktisk bare å dunke litt forsiktig ved siden av på knappen ved siden av TVen... Får ikke håpe det ryker. Litt mas og sende inn 52"
    høres ut som strømforsyningsfeil.
    Hadde den typen lyd på en PC nettopp, og der endte det med at strømforsyninga røyk til slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme type lyder i min, men det oppstår kun i 20-30 min etter jeg slår den av etter at den har vært i bruk lenge. Virker nesten som det har noe med temperatur å gjøre.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei...

Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    høres ut som strømforsyningsfeil.
    Hadde den typen lyd på en PC nettopp, og der endte det med at strømforsyninga røyk til slutt.

Hvis det er slik at du kan dunke litt i siden på tv for å få den til å starte så er det nok en vakkel i strømforsyning. Da kommer den før eller siden til å ryke... En slik feil skal også utbedres. Vakkel er ikke bra... Det kan vel i prinsippet bli en kortslutning i tv også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ost99
    Har samme type lyder i min, men det oppstår kun i 20-30 min etter jeg slår den av etter at den har vært i bruk lenge. Virker nesten som det har noe med temperatur å gjøre.
    Samma her, er i grunn veldig enkelt og skjønne. Tv`en er varm, plasten blir varm. Når du skrur av tv faller tempraturen kraftig og litt sånn "klikk klikk" lyder oppstår. Skjer dem samme med varmeovnen min er i huset. Lampene på veggen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg får snart min nye M87 46". Lurer på om noen av dere kunne sjekke hvor bred rammen rundt skjermen er?

Dette for at jeg skal ha høyttalere på siden av TV'en, Samsungen er 111 cm bred, høyttalerne 10 cm brede og bordet jeg tenker å kjøpe er 120 cm bredt.

Så da må høyttalerne stå litt foran TV'en. Usikker på om det blir fint. Det beste hadde vært et bord på 130 cm i bredden. Noen som vet om et slikt?

Takk for all hjelp..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tikk takk :/

får bare håpe at TVen ikke ryker. første gang virka den jo ikke i det hele tatt, og det skremmer meg. Har vel hatt TVen siden Juni eller noe, og har ikke lagt merke til noe så langt. Hvordan går jeg frem hvis den ryker, går det ann å få en servicemanm hjem, eller må jeg drive å pakke inn den svære 52" min og sende den til Afrika?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det pleier vel å være litt forkjellig, alt etter hvilken forhandler og hvem man prater med. Får du feil på tv'n, så ta kontakt med butikken der du kjøpte den.
    Mest sannsynlig må den sendes inn hvis du får feil på produktet, men kanskje ikke til Afrika, hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Det pleier vel å være litt forkjellig, alt etter hvilken forhandler og hvem man prater med. Får du feil på tv'n, så ta kontakt med butikken der du kjøpte den.
    Mest sannsynlig må den sendes inn hvis du får feil på produktet, men kanskje ikke til Afrika, hehe...
    men du må innrømme at det hadde vært stilig å sendt den til afrika for service. Helst via bananbåt...

Sorry off-topic, men litt humor må vi leve med

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som tror denne karen er innpå noe? tatt fra avforums.com

Quick question here. I have the LE40M86 and while watching some soccer and just regular programs I noticed some flickering so to say when the camera moved. It's all SD tv.

Now I have found this suggestion in another thread about a Samsung tv as well though not the same.

Service Menu Options:

Ok, the first stop is the Service menu. Now alot of people will tell you not to enter this menu as it will void your warranty, so this is your call. I personally have found that disabling Dynamic Dimming stopped a banding issue I was having, most noticeable in dark scenes. Backup any settings you change, incase you need to restore them.

To enter the Service Menu, key in the following button combination while the TV is in standby:
    INFO + MENU + MUTE + POWER

Now adjust the following settings in the Adjust menu option;

Dynamic Dimming: Off (This stops the screen flickering when it changes from dark to light scenes quickly and vice versa)
    Dynamic Contrast: On
    Dynamic CE: Off

Press Power to Exit and save settings, leave it a second and power back on.

Now I'm wondering if this is the solution to my problem. It seems like it might just be but I don't want to screw up anything so I thought I'd ask here first.

Thanks a bunch

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umm, er det sant at man mister garantien ved å gå i servicemenyen? Det kan da ikke stemme? Hvordan skal de kunne se at du har vært der inne hvis man evt går tilbake og resetter alt før man sender til service?

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakka med samsung & om service menyen, sa ikke noe om at jeg ikke skulle gservice menyen, virket heler lettet at han kunne prate litt teknisk uten å gi det inn med teskje,uten å gå inn kunne jeg jo ikke se f.eks firmware version & hovedkort, som han spurte meg om.

Men klart, det går jo sikker an å klusse det skikkelig til...slik at tvn blir lei å ha med å gjøre.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad hair
    Hei
    I følge spec's på Samsung 40M86 skal det være en CI et sted på tv'en. har ikke sjekket selv men den er der nok.
    jeg luerer da på om noe har prøvd å putte inn denne Conax MPEG4 NP4 Neotion Processor HDTV DVBSHOP - Technotrend, Shop, DVB-S, DVB-C, DVB-T, CI, CAM
    det er en conax cam med mpeg-4 til mpeg2 realtime convertering slik at mpeg-2 dekoderen i samsungen kan se på digitalt bakkenett uten set top boks

er det noen som har prøvd denne cam'en i samsungen sin??
    Noen som har litt teknisk innsikt som kan svare på om denne cam'en kan brukes til noe i M87,
    Har digitalt kabel tv fra Canal Digital, og tenkte kanskje denne kunne dekode kabeltv signalet?
    Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde digitalt kabeltv fra CD bruker mpeg2, eller er jeg helt på jordet ??

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror han mener uten tunerboksen. Siden det er noen kanaler analogt og noen digitalt så tror jeg man må ha en tuner til den digitale delen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor lenge varer standard garanti på et TV?

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor lenge varer standard garanti på et TV?
    Sitat Opprinnelig postet av www.forbrukerradet.no
    Garanti
    Mange produkter blir markedsført med at det følger en garanti. Garantien kan være gitt av produsenten, importøren eller selgeren. Garantien gir deg som regel rett til kostnadsfri utbedring av feil og mangler innenfor garantitiden.
    Usikker på hva garantien er på samsung tv'er, men garantien kan i prinsippet være alt fra 1 år, til livstidsgaranti avhengig av bestemmelser fra produsent. Men du har også andre retttigheter som forbruker, slik som reklamasjonsrett;

Sitat Opprinnelig postet av www.forbrukerradet.no
    Reklamasjonsrett
    Hvis du kjøper en vare med mangler, gir forbrukerkjøpsloven deg visse rettigheter. En vare er mangelfull dersom den ikke er som dere har avtalt. Ved mange kjøp er det ikke avtalt noe spesielt med hensyn til varens kvalitet osv. Da har du etter forbrukerkjøpsloven krav på at varen har samme egenskaper og holdbarhet som tilsvarende ting i samme prisklasse. Du har også krav på at varen har de egenskaper og den kvalitet som selgeren har opplyst direkte til deg eller gjennom sin markedsføring.

Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning – f.eks. lynnedslag. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering.

Hvis det nye TV-apparatet eller vaskemaskinen din slutter å fungere tre år etter at du kjøpte det, skal selgeren normalt sett betale reparasjoner etc…. Hvis det er tvil om årsaken til mangelen kan ikke selgeren slippe unna ansvaret ved å hevde at feilen skyldes slitasje eller unormal bruk. Det er selgersiden som må sannsynliggjøre at feilen skyldes forhold du er ansvarlig for. Det vil med andre ord si at dersom selgersiden ikke finner årsaken til feilen må selgeren dekke reparasjonen.

En del selgere avviser reklamasjoner med en påstand om at enkelte deler av varen må forventes å ha en kortere levetid. I en sak om en videospiller har Høyesterett bestemt at ved feil på elektroniske komponenter med lang levetid som ikke krever alminnelig vedlikehold har du krav på gratis reparasjon i hele 5-års perioden. Dette prinsippet gjelder også for de andre produkter som ved normal bruk har en lang levetid. Etter forbrukerkjøpsloven har selgeren også en streng opplysningsplikt som sier at han må opplyse om alle forhold som du har grunn til å regne med å få. Det vil si at du har krav på å få opplysninger dersom det er deler ved produktet som må påregnes å ha en kortere levetid eller som trenger særskilt vedlikehold. Dersom selgeren ikke har gitt deg slike opplysninger (enten direkte, i bruksanvisning eller lignende) vil det som regel være en mangel hvis det oppstår feil på varen i reklamasjonstiden.
    Garantier og reklamasjonsrett - dine rettigheter - forbrukerportalen.no

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de har 2 år, men kjøpsloven gjelder i 5 år, så i norge følger man den

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har 2 års garanti, og 5 års REKLAMASJONSRETT! Viktig å skille på disse tingene. Det som står over er jeg ikke helt enig i, ettersom jeg i mange tilfeller har opplevd at bevisbyrden ligger på KJØPER og ikke på selger. Leverandørene opererer sjelden slik som det står skrevet over her...

Side 45 av 93 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •