Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 93 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1852
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    andylove: Så planen er at man skal kunne gjøre oppdateringen selv? Eller må man fortsatt ha en tekniker?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Fikk nå en tlf fra Samsung support ang firmware oppdatering. Det som har skjedd nå er at Samsung har en inne til test og at denne skal kjøres i en ukes tid før det blir gitt klarsignal om å sende denne ut.

Oppdatering blir gjort via PC og kabel blir sendt med i denne pakken. Jeg skulle få en tlf i neste uke ang oppdateringen og når jeg kunne forvente en pakke i posten.

Synes i grunn at Samsung har oppført seg ryddig og tatt affære i saken. Noe sent i forhold til hvor lenge skjermen har vært på markedet, men oppdateringene kommer. Så gjenstår det å se hvor bra det blir. Jeg har tro på det iallefall

Anser saken som løst hvis alt går ok i løpet av de neste 2 ukene.
    Betyr det at jeg kan slippe å sende TV'n til ABC teknikk (eller hva de nå heter), og kan gjøre jobben selv istedet?
    Hadde jo vært supert. Holder du oss informert, og kanskje legger ut kontaktinfo til samsung spesielt for denne saken her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Betyr det at jeg kan slippe å sende TV'n til ABC teknikk (eller hva de nå heter), og kan gjøre jobben selv istedet?
    Hadde jo vært supert. Holder du oss informert, og kanskje legger ut kontaktinfo til samsung spesielt for denne saken her?
    De oppgir ikke kontaktinformasjon på support. Og jeg skulle få en telefon i neste uke om når jeg kunne forvente en pakke. Så da gjør jeg så.

Og oppdateringene skulle vi gjøre selv, uten tekniker. Det vil da bli gjort via PC og med en kabel. Hvorvidt dette gjelder for alle vet jeg ikke, men vil tro det. Og for dere som ikke er særlig intr i gjøre det selv, kan man alltids vente til ABC Electronic har fått oppgraderingen.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte samsung nå akkurat og fikk prate med en meget hyggelig svensk mann, han svarte kjapt på alle spm angående min nåverende f71, og min kommende m87. OG ba meg ringe tilbake straks jeg hadde testet m87 ene jeg har bestillt.

Bra samsung!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var meget god info fra andylove og tomeliten4.

Jeg venter for tiden levering av en 40M87 fra PB og om denne infoen stemmer ser jeg ingen grunn til å levere TVen tilbake. Etter litt ettertanke er jeg ikke interessert i å bruke zoom-løsningen for å slippe Movie Pluss bug'en. Så dette var topp

Håper bare løsninga dukker opp innen 2 ukers returretten går ut. Ellers blir det nok en 40W3000 på meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir bare mer og mer imponert over jobben du har gjort, andylove. Sitter nok mange fustrerte brukere som har fulgt denne tråden, uten å bli klok på noe som helst. Da er det godt at noen tar iniativ til å høste opp litt svar. Skjønner at du er interessert i å få løst disse bugs'ene, da denne tv'n er en meget god bildeformidler med de rette signalkildene !!

Nå ser det jo ut som at man begynner å se lyset i tunellen også, så dette lover godt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Jeg blir bare mer og mer imponert over jobben du har gjort, andylove. Sitter nok mange fustrerte brukere som har fulgt denne tråden, uten å bli klok på noe som helst. Da er det godt at noen tar iniativ til å høste opp litt svar. Skjønner at du er interessert i å få løst disse bugs'ene, da denne tv'n er en meget god bildeformidler med de rette signalkildene !!

Nå ser det jo ut som at man begynner å se lyset i tunellen også, så dette lover godt
    Takk takk.. det var bare snakk om å ringe litt rundt i grunn. Og siden jeg har god tid til å sitte i tlf var jobben liten Dessuten kom samtalene mine på riktig tidspunk. Alt lå jo til rette, så vidt jeg skjønte.

Ellers er jeg enig i at TV'en er svært god og at jeg ikke ønsker å bytte denne i noen annen.

Er det mange som har hengt denne på veggen? Hifiklubben har veggoppheng til 1000,- som jeg tenkte å handle inn ved månedslutt. Er derfor intr å vite om andre har tatt disse i bruk og kan fortelle noe om dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd mottaker fra canal digital

Heisann!

Fikk idag hd-tuner fra canal digital.. Støtte på et par problemer..

1. Fikk ikke lyd når jeg koblet til med hdmi kabel, hva kommer dette av?
    2. Mange av kanalene ble vist i 4:3, hva kommer dette av??
    3. Fikk lyd når jeg koblet til med scart fra tuner til tv, fikk da også 16:9 bilde på alle kanalene.

Er det noen andre her som har erfaringer med denne tuneren? Synes det var dårlig med innstillinger på den. Og når jeg slår tuneren av, får jeg pokker meg ikke skrudd den på igjen.. Står bare i stand by modus.. Må ta og kutte strømmen og restarte den..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enormt bra jobbet, andylove! Kudos til deg.

Jeg tror neppe jeg returnerer TV'en om Samsung sender ut kabel og programvare for oppdatering Det er egentlig helt iorden for meg , for jeg er fornøyd med TV'en så langt. Hadde vært flott om du kunne legge ut litt mer info etterhvert, hvem man bør kontakte osv for å få denne oppdateringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mange som har hengt denne på veggen? Hifiklubben har veggoppheng til 1000,- som jeg tenkte å handle inn ved månedslutt. Er derfor intr å vite om andre har tatt disse i bruk og kan fortelle noe om dem.
    Jeg har ikke hengt den på veggen ennå, fordi jeg sparer litt till det motoriserte veggfestet fra Samsung. Er det mulig å organisere et gruppekjøp på det, mon tro? Jeg regner ikke med at jeg er alene om å ville ha det veggfestet, nemlig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nime
    Jeg har ikke hengt den på veggen ennå, fordi jeg sparer litt till det motoriserte veggfestet fra Samsung. Er det mulig å organisere et gruppekjøp på det, mon tro? Jeg regner ikke med at jeg er alene om å ville ha det veggfestet, nemlig..
    Så absolutt ikke, men jeg er ikke avhengig av motorisert veggfest. Ikke det at jeg ser helt nødvendigheten av det. Betyr det at man kan vippe TV'en i forskjellige retninger? Det viktigste for meg er at løsningen blir pen å se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og info!

En ting til jeg lurer på er om man unnslipper alle disse småproblemene (er ikke sikker på om det vil være problemer for meg engang) hvis man får en nyprodusert utgave? Og vil det være vanskelig å få slike opplysninger ut av en tilfeldig nettbutikk (når den er produsert osv)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mts
    Takker for svar og info!

En ting til jeg lurer på er om man unnslipper alle disse småproblemene (er ikke sikker på om det vil være problemer for meg engang) hvis man får en nyprodusert utgave? Og vil det være vanskelig å få slike opplysninger ut av en tilfeldig nettbutikk (når den er produsert osv)?
    Slik jeg ser på det, vil en oppdatering være kjærmkommen uansett hvilket type panel, mainboard og firmware du har fått.

Problemet som du møter på er at på esken gies det ingen informasjon om hva slags type du får, annet enn modellnummeret (kanskje serienr). Hvis du får tak i serienr kan du ringe Samsung og få bekreftet fra hvilken batch den er fra. For butikkene kan det være vanskelig å vite annet enn når den kom på lager. De åpner ikke opp og sjekker i servicemenyen. Den skal "liksom" være skjult.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wishmasterbusk
    Heisann!

Fikk idag hd-tuner fra canal digital.. Støtte på et par problemer..

1. Fikk ikke lyd når jeg koblet til med hdmi kabel, hva kommer dette av?
    2. Mange av kanalene ble vist i 4:3, hva kommer dette av??
    3. Fikk lyd når jeg koblet til med scart fra tuner til tv, fikk da også 16:9 bilde på alle kanalene.

Er det noen andre her som har erfaringer med denne tuneren? Synes det var dårlig med innstillinger på den. Og når jeg slår tuneren av, får jeg pokker meg ikke skrudd den på igjen.. Står bare i stand by modus.. Må ta og kutte strømmen og restarte den..
    He he ja jeg har de samme problemene. Ja jeg vet ikke om en skal le eller gråte. Her koster en på tusener av kroner for å få bra lyd og bilde, men virker gjør det ikke Samsung og HD-tuner i fra CD går ikke sammen. Hvem sin feil dette er vet jeg ikke. CD snakker om at Samsung ikke følger standard. Jeg har omgått problemet med at jeg kjører HDMI signalet gjennom hjemmekinoanlegget, men lyden dropper ut en og annen gang da også. Er det noen som har løsning på problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser på det, vil en oppdatering være kjærmkommen uansett hvilket type panel, mainboard og firmware du har fått.

Problemet som du møter på er at på esken gies det ingen informasjon om hva slags type du får, annet enn modellnummeret (kanskje serienr). Hvis du får tak i serienr kan du ringe Samsung og få bekreftet fra hvilken batch den er fra. For butikkene kan det være vanskelig å vite annet enn når den kom på lager. De åpner ikke opp og sjekker i servicemenyen. Den skal "liksom" være skjult.
    Ok, det var akkurat det jeg ville vite. Tusen takk!

Følger spent med på denne tråden.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Noe helt annet...

Jeg har et spørsmål angående tilkobling av lcd tv.

Det står at den skal kobles til en jordet kontakt. Det har jeg rett og slett ikke i stua. Jeg har en monster power home theatre center kontakt som jeg har koblet til veggen, men vet ikke om dette gjør susen. Jeg fant en artikkel på nettet hvor det sto at de fleste koblet tv til en u-jordet kontakt. Kobler man derimot til en jordet kontakt må man bruke galvanisk skille på antennekabel.

Get la inn nye kabler her for under et år siden. Trenger man galvanisk skille da, eller har Get fikset det når de har lagt opp det nye nettet?

Jeg har en jordet kontakt på kjøkkenet, men skal jeg bruke den må jeg trekke en 10-15 meter lang kabel inn til stua. Er dette nødvendig eller kan jeg gå for løsningen jeg har gjort? Det er både jordfeil bryter og automat sikkringer i leiligheten...

Jepp... Blir litt smånervøs av alle disse tingene...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M86 tilbake fra service

Fikk min 40" m86 tilbake fra service på torsdag.

Ble først lovet nytt mainboard, så ny firmware men når den kom tilbake etter 30 dager på service var alle feil fortsatt på plass og fw versjonen var den samme som da den ble sendt inn.

Håper virkelig det dukker opp en "hjemme"-løsning på fw problemet, er ikke spesielt lysten på 30 nye dager uten TV.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Hei...

Sitat Opprinnelig postet av Ost99
    Fikk min 40" m86 tilbake fra service på torsdag.

Ble først lovet nytt mainboard, så ny firmware men når den kom tilbake etter 30 dager på service var alle feil fortsatt på plass og fw versjonen var den samme som da den ble sendt inn.

Håper virkelig det dukker opp en "hjemme"-løsning på fw problemet, er ikke spesielt lysten på 30 nye dager uten TV.
    Jeg bytta min samsung i dag til en Sony D3000.
    Det ble rett og slett for mange buggs med Samsungen desverre. Det er en fantastisk tv når den funker, men en pest når problemene kommer.

Håper de i fremtiden får fikset problemene...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

Kan si jeg håper virkelig at oppdateringen kan gjøres hjemme, orker ikke tanken på å sende den inn...

Bare for å få dette bekreftet en gang for alle M86 og M87 har de samme tekniske data?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en går inn i servicemenyen for å sjekke firmware versjon er det da fare for å rote til noe uforskyldt? Og for å slå den av igjen, er det da bare å slå apparatet av med fjernkontrollen eller er det noe ekstra hokus pokus da også?

Vil bare forsikre meg slik at det ikke bærer rett til verksted før den er kommet ut av kartongen.

Side 44 av 93 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •