Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 93 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bertn
    Jeg har lest litt om M8-serien og 24Hz støtte (1080p24) på avforum.no og avforums.com. Etter det jeg har funnet ut så viser TV-en 1080p24-signaler direkte, men den sier ikke nødvendigvis (kun med nyeste firmware) fra til dette over HDMI-kabelen til kilden. Men med bl.a. PS3 kan man "force" 24Hz modus og TV-en vil da vise dette fint!

For å få litt mer klarhet i dette sendte jeg følgende spørsmål til Samsung:
    ---
    Har M-serien støtte for 24 Hz oppdateringsfrekvens over HDMI? F.eks. ved visning av film i full HD format, kan da skjermen vise 'native' 1080p24 eller viser den i 50Hz (eller 60 Hz?) ?
    ---
    Jeg fikk da følgende svar:
    ---
    Takk for din email til Samsung ElectronicsNordic.

Tvn gör om signalen från 24Hz till 50Hz den tar 24+24+2 och skickar ut
    det till tvn så att det ska passa. så att signalen som tvn skickar ut är
    50Hz. vi har ingen tv som skickar ut 24Hz och jag känner inte till någon
    annan som gör det heller.

Hvis du har flere spørsmål,kan du kontakte oss på telefon nummer:
    815-56 480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 18.00.
    Eller du kan sende en email via vår hjemmeside New URL.

Med vennlig hilsen
    Per
    ---

Er ikke dette litt rart svar?? Er det ikke det som er hele poenget med 1080p24-støtten, altså at TV-en faktisk viser bildene i 24 Hz?
    Nei, skjermen viser ikke i 24hz, men i 48hz (24+24). At de legger på 2hz for å få til 50hz skjønner jeg ikke så mye av, men i allefall så viser tester gjort av proffe og "amatørene" her at forrandringene er store ved å be PS3 sende i 24hz ved 1080p. Ergo må det da bety at skjermen faktisk gjør jobben sin og viser native 1080p ved film og når kilde støtter dette.

Ellers er jeg litt spent på om xbox360 elite kjører i 24hz selv, men det tror jeg neppe siden den er utstyrt med dvd spiller som standard og ikke HD-DVD. Mer intr er det hvorvidt den er mindre støyende enn premium og core (hvilket hører hjemme i en annen tråd). Hvis noen har svar på dette eller kan teste så tror jeg mange her blir glade. Også hvordan bildet på Samsung M86 blir i forhold til komponent/vga mot HDMI på xbox. Post gjerne bilder sier jeg bare

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns du gjør en strålende jobb andylove... Bare de får nok press på seg må de etterhvert finne ut en løsning. Så hold oss oppdatert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Jeg syns du gjør en strålende jobb andylove... Bare de får nok press på seg må de etterhvert finne ut en løsning. Så hold oss oppdatert.
    Hehe, jo takk for det. Handler vel egentlig om at man bare ringer rundt der det trengs.

Oppdateringene kommer så fort jeg får flere svar. Men jeg kunne også ha tenkt meg noen oppdateringer for hvordan xbox360 Elite er på denne skjermen, altså over HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du forcer 24hz ut fra ps3 og trykker på info knappen til samsungen. Så kommer det opp 1920x1080at24hz i øvre venstre hjørne.....hvorfor står det ikke 48hz, som folk påstår at den viser og ikke 24?

Har forresten selv vært i kontakt med samsung support, og laget en slik service melding på tven. Har ikke fått noe svar fra ABC enda....

Å det virker som noen er kjent med problemene og andre ikke, spørs hvem du prater med.

Det er også stor forskjell i panorering og hurtige bevegelser ved bruk av 24hz, jeg ser forskjellen ihvertfall.

Det er jo også litt rart at norge ikke har noen oppdatering eller muighet for bytte av hovedkort når "alle" andre land får det til... hvorfor ikke norge?

Begynner å bli lei det her, har sjekket opp rundt 24hz problemetikken i over 6mnd no:neutral:

Håper vi får noe utav det etterhvert

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det var det jeg gjorde... Skal jeg bare holde helt til menyen kommer opp, eller er det et annet triks? Trykker jeg på riktige knapper?
    hvis du har en kilde tilkoblet Ext 1, eller RGB Scart må du skru den av først, det måtte i alle fall jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange her som snakker om å force 1080p@24hz på PS3. Men hvordan stiller dette seg på en ren HD-DVD eller en Blu ray spiller? Blir 24hz "forca" der og?

takk for svar i stad Andylove

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ha ros for den flotte jobben med å skaffe opplysninger om denne tv'n, andylove !!

Nei, skjermen viser ikke i 24hz, men i 48hz (24+24). At de legger på 2hz for å få til 50hz skjønner jeg ikke så mye av, men i allefall så viser tester gjort av proffe og "amatørene" her at forrandringene er store ved å be PS3 sende i 24hz ved 1080p. Ergo må det da bety at skjermen faktisk gjør jobben sin og viser native 1080p ved film og når kilde støtter dette.
    Interesant info, andylove. Da har vi fått avklart at skjermpanelet ikke har en oppdateringsfrekvens på 24Hz. Dette er utsagn jeg har vært skeptisk til lenge, da 48,50,60,72 eller 96Hz virket mer sannsynlig,

Men den viser ikke 48Hz, som mange også trodde, men 50Hz ifølge Samsung (regner med de vet best). De skrev :

Tvn gör om signalen från 24Hz till 50Hz den tar 24+24+2 och skickar ut det till tvn så att det ska passa. så att signalen som tvn skickar ut är
    50Hz.
    Hvorfor du sier dette, andylove, vet jeg ikke :
    Nei, skjermen viser ikke i 24hz, men i 48hz
    ...Kanskje du bare rotet litt ??

...At de legger på 2hz for å få til 50hz skjønner jeg ikke så mye av, men i allefall så viser tester gjort av proffe og "amatørene" her at forrandringene er store ved å be PS3 sende i 24hz ved 1080p. Ergo må det da bety at skjermen faktisk gjør jobben sin og viser native 1080p ved film og når kilde støtter dette.
    Tja. Jeg er ingen expert på dette området, så kanskje det er andre her som kan vite mye mer om dette enn meg. Bare å si ifra hvis dere er uenig

Jeg kjenner til 2 metoder som blir brukt for å konventere 24Hz(fps) til 50Hz :

1. Ved å vise hver frame i litt kortere tid, enn det opprinelig skal vises. På denne måten rekker man å vise flere bilder i sekundet (eks 25fps). Så viser man hvert bilde 2 ganger, og dermed sitter man med en skjermfrekvens på 50Hz, og har samtidig bevart alle de 24 framene uten å legge til/lage falske.

2. 2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:3 pulldown. Man viser hver 12. frame 3 ganger i ca. 20ms, mens de andre framene vises 2 ganger. Da ender man opp med 50Hz.
    Man kan lage falske frames, for å minimere judder.

Men som sagt. Hva Samsung har gjort for å unngå judder vet jeg ikke.
    Det viktigste er jo at det fungerer/ser bra ut.

Hvis du forcer 24hz ut fra ps3 og trykker på info knappen til samsungen. Så kommer det opp 1920x1080at24hz i øvre venstre hjørne.....hvorfor står det ikke 48hz, som folk påstår at den viser og ikke 24?
    Fordi tv'n viser hva slags innsignal den har identifisert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Du skal ha ros for den flotte jobben med å skaffe opplysninger om denne tv'n, andylove !!

Interesant info, andylove. Da har vi fått avklart at skjermpanelet ikke har en oppdateringsfrekvens på 24Hz. Dette er utsagn jeg har vært skeptisk til lenge, da 48,50,60,72 eller 96Hz virket mer sannsynlig,

Men den viser ikke 48Hz, som mange også trodde, men 50Hz ifølge Samsung (regner med de vet best). De skrev :

Hvorfor du sier dette, andylove, vet jeg ikke :

...Kanskje du bare rotet litt ??

Tja. Jeg er ingen expert på dette området, så kanskje det er andre her som kan vite mye mer om dette enn meg. Bare å si ifra hvis dere er uenig

Jeg kjenner til 2 metoder som blir brukt for å konventere 24Hz(fps) til 50Hz :

1. Ved å vise hver frame i litt kortere tid, enn det opprinelig skal vises. På denne måten rekker man å vise flere bilder i sekundet (eks 25fps). Så viser man hvert bilde 2 ganger, og dermed sitter man med en skjermfrekvens på 50Hz, og har samtidig bevart alle de 24 framene uten å legge til/lage falske.

2. 2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:3 pulldown. Man viser hver 12. frame 3 ganger i ca. 20ms, mens de andre framene vises 2 ganger. Da ender man opp med 50Hz.
    Man kan lage falske frames, for å minimere judder.

Men som sagt. Hva Samsung har gjort for å unngå judder vet jeg ikke.
    Det viktigste er jo at det fungerer/ser bra ut.

Fordi tv'n viser hva slags innsignal den har identifisert.
    Du skal ikke se bortifra at jeg roter. Det jeg mener er vel at selv om info på skjermen sier 1900*1080p@24hz står på TV'en, så er det vel reelt 48hz det er snakk om. Så vidt jeg har skjønt er det 24 frames pr second, som da blir 48hz. Jaja, jeg er ingen super matteekspert på disse områdene.

Så lenge det blir et bedre bilde av at 24hz er aktivert fra kilde og TV'en viser det i info'en, så kan vel ingen klage?

Vi kan i allefall måle noen fakta her om det er brukere her som har force 24hz fra PS3 og IKKE får dette i info og hvor mange som får 50hz i info mens force 24hz er påslått. Hvis vi tar det som utgangspunkt, kan vi da snøre igjen med hvor mange som har en viss type firmware som da krangler. Vi kan da også måle om noen får synlig effekt av forece24 (nytt kallenavn) fra PS3 uten at dette blir opplyst på info. Det er jo påvist i mange tester at enkelte firmware har en del bugs, men det er også påvist at samme firmware i enkelte kretser ikke har noen bugs.

Som jeg sa på Siba i dag, jeg vil ikke bytte TV'en, for jeg finner den veldig bra og utseendet var noe av greia for at kjøpet ble "godkjent" fra min bedre halvdel. Da kan ikke jeg komme drassende med en kjip Sony... Det jeg vil er å få fikset den slik at den skal virke som lovet. Skal høre med Samsung i morgen hvorfor Norsk og Svensk TV får vidt forskjellig behandling på service.

(sorry for en rotete post, en smule trøtt her)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Howard B
    Det er mange her som snakker om å force 1080p@24hz på PS3. Men hvordan stiller dette seg på en ren HD-DVD eller en Blu ray spiller? Blir 24hz "forca" der og?

takk for svar i stad Andylove
    Det lurer jeg også på. Tenker i disse dager på om jeg skal skaffe meg en HD-DVD spiller eller ei. Lurer på hvordan en slik vil ta seg ut på mine dvd filmer fremfor en Denon 1940. Den skalerer vel bildet på lik linje med en dvd spiller som skalerer.

Det spesielle, slik jeg ser det, med en PS3 er at denne er såpass avansert med en drøss av innstillinger sånn at vi kan endre på det vi vil selv med tanke på bildekvalitet. En ren videoavspiller av hvilket HD format vil vel neppe være like godt utstyrt med mindre den koster mye. (det vet jeg i grunn svært lite om, så rett meg gjerne). Det hadde vært fint å fått noen svar på dette fra de som har M86 serien og kjører film fra en HD kilde (Blu ray eller HD-DVD).

Litt off-topic...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke se bortifra at jeg roter. Det jeg mener er vel at selv om info på skjermen sier 1900*1080p@24hz står på TV'en, så er det vel reelt 48hz det er snakk om. Så vidt jeg har skjønt er det 24 frames pr second, som da blir 48hz. Jaja, jeg er ingen super matteekspert på disse områdene.
    Hehe, andylove. Ikke lett dette nei.

selv om info på skjermen sier 1900*1080p@24hz står på TV'en, så er det vel reelt 48hz det er snakk om
    Når det står 1900*1080p@24hz på TV'en, betyr det at tv'n har gjennkjent signalet riktig. Dvs at tv'n nå vet hva slags signal den får, slik at den kan behandle filmen på riktig måte. Dette har ingenting med den faktiske panelfrekvensen tv'n viser.
    Så vidt jeg har skjønt er det 24 frames pr second, som da blir 48hz.
    Nei. De 24 framene pr sek, blir enten speedet opp til 25fps og vist 2 ganger dobbelt så fort slik at skjermfrekvensen blir 50Hz.
    Alternativt, kjører de en 2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:3 pulldown sekvens slik at skjermfrekvensen blir 50Hz.

Så lenge det blir et bedre bilde av at 24hz er aktivert fra kilde og TV'en viser det i info'en, så kan vel ingen klage?
    Helt enig. Spiller ingen rolle hvordan det gjøres, så lenge tv'n har skjønt hva den mates med og sluttresultatet blir bra.

Når det gjelder spillere som kan sende ut 1080P/24 signaler, vet jeg ikke om noen enda. De fleste spillere bruker metodene nevnt over, slik at de sender signalet ut i 50Hz siden det er så få tv'er pr idag som støtter 1080P/24.
    Mulig Sonys nye bluerayspiller kan dette. PS3 er jo genial sånn sett

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til alle dere som sliter med panelstøy, forstyrrelser,slep

Særlig til dere som har Samsung og sliter med lys/strømfordeler på Film,Standard og ved svartnivå...

Jeg er litt sjokkert over hva jeg hørte på en Samsung/ hifi tråd for litt siden, trodde det ikke, men prøvde og det funket!

Her er situasjonen, EU har satt en slags strømsperre inn i alle flatskjermer(direktiv) i EU, Eøs.
    Egentlig skulle produsentene moderert modellene for det europeeiske marked slik at sånne misforståelser og rot ikke skjer, men ryktet er at produsentene (særlig Samsung) bare har satt inn en sperre uten å gjøre noe annet.

Siden Samsung er en tv som bruker strøm langt over EUs sperre i normalmodus så vil dette gå ut over kvalitet ved ulyd og også bilde dersom innstillingene ikke gjøres ordentlig...

Metoden for å løse dette problemet med strømsperre er rett og slett å gå til Innstillings menyen og slå på ENERGISPARING, dette gjør at tv holder seg innenfor EUs strømgrense, og du kan se like godt på tv bilder uten hverken trafo, piping summing eller bildeforstyrrelser......

Dersom dette er sant, noe jeg ikke vet 100% bortsett fra at det funket som ****.... så er det en SKANDALE at selgere ikke informerer om dette..... fy..

Mitt beste tips, velbekomme...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott jobbet, andylove. Skal bli spennende å se det endelige svaret. Har kjøpt min TV på Elkjøp, og kan i verste fall levere den tilbake. Det er ennå noen dager igjen til 30 dager er passert siden jeg kjøpte TV'en.

Hva ville dere gjort? Jeg opplever ingen problemer med TV'en som mine øyne kan se, men så er jeg også totalt nybegynner...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahoy godtfolk, ny bruker her.

Har tenkt å handle inn ny tv i prisklassen til samsung sin M87 40tommer og syntes denne tv'en virka som et meget bra alternativ. Har bladd litt igjennom denne tråden, men sliter med å få et komplett inntrykk av denne tv'en. Det virker som eldre versjoner av denne modellen har firmware som ikke er helt bra?

Bruksområde vil være ganske bredt; konsollspilling/film/tv/osv.

Tips og all oppsummert info mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mts
    Ahoy godtfolk, ny bruker her.

Har tenkt å handle inn ny tv i prisklassen til samsung sin M87 40tommer og syntes denne tv'en virka som et meget bra alternativ. Har bladd litt igjennom denne tråden, men sliter med å få et komplett inntrykk av denne tv'en. Det virker som eldre versjoner av denne modellen har firmware som ikke er helt bra?

Bruksområde vil være ganske bredt; konsollspilling/film/tv/osv.

Tips og all oppsummert info mottas med takk!
    Jeg er i samme situasjon - og jeg har fulgt tråden i en ukes tid.

Det er vel ingen 100% konklusjon på Firmwire, men folka her inne er flinke det virker som Danke,Andy og de andre har funnet løsningen.

Oppsummer:

Samsung m86/86
    til konsoll - utmerket!
    til film i HD - utmerket!
    til TV - litt uklart enda, men det kommer an på signalene du kjører inn. Har du digital-tv, fungerer den vistnok også meget bra, særlig nå når firmwire-problemet virker løst.

Vær klar over at TV'ens tuner er MPEG2 som betyr at du snart (i løpet av høsten) ikke kan kjøre digital-TV som sender i MPEG4 (eks Riks-TV) direkte inn i TV, men har du dekoder så spiller ikke dette noen rolle.

Dette er iallefall det jeg har kommet fram til

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndyMcnebb:

Takk for at du retter på meg, da skal jeg unngå flere blemmer i fremtiden om emnet force24. Enkelte ting tar tid før det synker inn.. hehe

nime:

Var jeg deg, ville jeg ha betnyttet meg av 30 dagers åpen retur om du har fått "feil" firmware. Det er dog hvis du ser eller legger merke til noe i TV'en som er beskrevet ovenfor. Som jeg sa litt lenger opp her, behøver ikke nødvendigvis en viss firmware eller mainboard å inneholde feil, selv om andre rapportere dette. Merkelig individuell behandling, men sånn er det visstnok. Vet ikke helt hvordan Ekjøp stiller seg til åpen retur når du skal ha en ny variant, kanskje de stiller seg på bakbena?

mts:

Min erfaring er at TV'en er svært god på film, konsoll og digitalTV. Analoge signaler er desverre så trist at jeg gruer meg for å se på TV. Jeg venter på RiksTV og regner med at det skal bli en del bedre da. Grunnen til at det er så ekstremt dårlig hos meg, er fordi Hanaborg Antennelag (som jeg får TV fra) er et propritært TV selskap som har sin egen sendeløsning. Ikke bra, svært gammeldags og signalene blir som grøt på enkelte kanaler.

Ellers er det verdt å merke seg at skjermen blir en del bedre over tid, så ikke kalibrer den før du har hatt den på et par ukers tid, for ellers må du kanskje gjøre jobben flere ganger.

Samtale med Samsung support kl 10:45 31.august
    Jeg spør etter en løsning for problematikken rundt feilene som finnes i TV'en. Jeg får til svar at det jobbes med en oppdatering. Ingen vet hvordan det går, eller når kunder kan forvente å få denne. Heller ikke hva den heter. Får også beskjed om å følge med på Samsung sine hjemmesider for nærmere info, evnt jeg kan ringe tilbake om 1 ukes tid. Forteller også at kunder i Sverige har fått en oppdatering, hvilket han ikke skjønner noe av. For Samsung support i Norge sitter også på support i Sverige og TV eksperten der inne gjør det samme. Ingen i Sverige har fått noen oppdatering på M86 i følge Samsung support. Det må i såfall gjelde F serien (pixelmapping via PC).

Vel, det var all informasjon jeg fikk denne gang, så det gjenstår å se hva som skjer fremover. Ellers avventer jeg da en samtale med Siba ang situasjonen, siden jeg satte dem inn i den i går.

Jeg må igjen få presisere at alt jeg nå har sagt er hva jeg har fått høre fra Samsung selv. Hvorvidt alt stemmer eller ei, vites ikke. Jeg har selv lest trådene på hemmabio at flere kunder har fått oppdatering på denne TV'en. Jeg kan vanskelig se for meg at de lyver. Så hva slags oppdatering er det de da har fått?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp...

Sitat Opprinnelig postet av Lasaron
    Jeg er i samme situasjon - og jeg har fulgt tråden i en ukes tid.

Det er vel ingen 100% konklusjon på Firmwire, men folka her inne er flinke det virker som Danke,Andy og de andre har funnet løsningen.

Oppsummer:

Samsung m86/86
    til konsoll - utmerket!
    til film i HD - utmerket!
    til TV - litt uklart enda, men det kommer an på signalene du kjører inn. Har du digital-tv, fungerer den vistnok også meget bra, særlig nå når firmwire-problemet virker løst.

Vær klar over at TV'ens tuner er MPEG2 som betyr at du snart (i løpet av høsten) ikke kan kjøre digital-TV som sender i MPEG4 (eks Riks-TV) direkte inn i TV, men har du dekoder så spiller ikke dette noen rolle.

Dette er iallefall det jeg har kommet fram til
    -------------------------------------------------
    Jeg hadde en del med slep og dårlig tv bilde den første uken, men nå har tv'en kommet seg skikkelig igang. Jeg kjører en vanlig Get dekoder med en god scart kabel. Det gir på det beste veldig gode bilder. På dårlige kanaler blir det ganske soft, men det funker fint.

Jeg slet en stund med en Panasonic dv-400 dvd spiller med hdmi. Bildene ble harde og det ble stygt slep på selv små bevegelse. Når karakterene snudde på hodet så ble øynene utydelige av slep. Nå er det faktisk slep på film, men dette var for ille. Jeg ble til og med svimmel noen ganger. Nå har jeg sjekket med en annen dvd spiller og det blir kjempefint.

Så kjøper dere tv på Expert så ligg unna den billige Panasonic spilleren. Den er rett og slett for dårlig med hdmi. Jeg har også sjekket samme spiller på en Samsung 26" og Sony's nye 40" hd tv. Det samme problemet oppstår på alle tv'ene.

I går testet jeg Blu-Ray på Playstation 3 på m87-40 å dette så bare helt rått ut. Det kan til tider bli dobbelt slep på raske bevegelser, men utover dette så var det meget bra. Jeg sjekket også PS3 med vanlig dvd. Dette ble heller ikke så værst. Bakgrunnen ble litt hakette og kantete hvis det var gjort med cgi. Ellers ble bevegelsene og bildet utrolig bra. Mykt og behagelig å se på... Jeg testet det med en litt dårlig utgivelse av The Day After Tomorrow. Jeg vil tippe at grafikk skaleringen ikke vil være så synlig på en bedre utgivelse...

Alt i alt vil jeg si at m86-87 på sitt beste er en helt overlegen tv. Det er det klareste og mykeste bilde jeg har sett på en lcd tv. Selv har jeg 32" med 100hz, det er ikke så dumt det heller... Til gaming er det til å bli helt varm av!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdatering av firmware på M87

her kommer ny informasjon movie puss feilen:

Problemet med movie plus funksjoen som er på når den skal være slått av, blir nå tatt seriøst av Samsung.

Ringte dem nettopp. Og de sa at problemet vil bli rettet opp i. De har nylig oppdatert 1 TV med ny firmware for å se om dette gjør susen. han ba meg ringe igjen om noen uker. Det vil i så fall komme en service mann hjem til deg for å oppdatere TVen din...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei...

Hvordan finner jeg ut hvilken firmware jeg har? Ringte både abc og samsung support, men ingen av dem ville hjelpe meg med dette. Strålende service må jeg si.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hvordan finner jeg ut hvilken firmware jeg har? Ringte både abc og samsung support, men ingen av dem ville hjelpe meg med dette. Strålende service må jeg si.
    Skru av TV'en, trykk deretter info-meny-mute og deretter slå du på TV'en. Merk at dette tilbakestiller alt i TV'en din, så skriv ned innstillinger du vil ta vare på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nå en tlf fra Samsung support ang firmware oppdatering. Det som har skjedd nå er at Samsung har en inne til test og at denne skal kjøres i en ukes tid før det blir gitt klarsignal om å sende denne ut.

Oppdatering blir gjort via PC og kabel blir sendt med i denne pakken. Jeg skulle få en tlf i neste uke ang oppdateringen og når jeg kunne forvente en pakke i posten.

Synes i grunn at Samsung har oppført seg ryddig og tatt affære i saken. Noe sent i forhold til hvor lenge skjermen har vært på markedet, men oppdateringene kommer. Så gjenstår det å se hvor bra det blir. Jeg har tro på det iallefall

Anser saken som løst hvis alt går ok i løpet av de neste 2 ukene.

Side 43 av 93 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •