Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 93 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1852
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hehe

Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    Howard B skrev:
    Alle M86/87 har vel 3 HDMI kontakter? Men har sett at flere butikker oppgir bare to. Sikkert noe med at den ene sitter på siden og ikke bak sammen med de to andre?

Hehe, var på elkjøp igår, og ja det var 3 HDMI på den også, men de hadde klistret på at det bare var 2. Men da slipper jeg tenke på det mere..

Idag skal jeg endelig bestille min m86 46" på Elkjøp..Får den til 21.490kr. Veldig bra.

Men det første jeg skal gjøre når jeg får den er å gå inn i service menyen og sjekke firmware og hovedkort(2004 og 1011). Om det ikke er det skal jeg bytte inn igjen helt til jeg får en med det nyeste
    Det er sikkert ikke så dumt...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Før jeg kjøper m86

Har bestilt m86 fra ComputerCity som leverer 6 september.Her er et par spørsmål som er avgjørende for om jeg avbestiller...

Jeg vil egentlig vente til sony w3000, fordi jeg vil at Tv'en skal kunne ta i mot signaler i mpeg4, men er usikker på om jeg trenger dette??

Jeg skal bestille digital-tv fra en kabel-tv leverandør og de vil kunne levere dekoder med mpeg4 i løpet av høsten. Det er vel da egentlig litt dustete å kjøpe en tv med mpeg2?

Med sony w3000 vil jeg da heller ikke ha behov for en ekstra dekoder. Men jeg vil trenge en CAM-modul (dvb-c) i TV'en (dette er vel også å foretrekke siden du trenger denne til betal-tv, om jeg har forstått rett??)

Er dette en riktig problemstilling, eller er samsung riktig vei å gå? Jeg vet jo heller ikke noe om prisen på w3000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Nå har jeg hatt 40" m86 og ps3 i hus en ukes tid. Prøvd forskjellige tips og triks rundtom, men er langt fra fornøyd med bluray avspillingen.

Når jeg kjører bluray filmer fra bluray plater, er det en hel masse "snø" (merk: ikke hvitt, men snø i samme farge som bildet viser, litt vanskelig å forklare) over alt. Skikkelig dritt. (kjører gjennom HDMI kabel ect). Sitter 3m fra skjermen, men er fortsatt særdeles tydelig. Prøvd å stille på det meste, men ingenting hjelper. Legger ikke merke til det i de sorte\mørke delene, men på lyse steder, spesiellt på stillestående objekter er det VELDIG tydelig. Sliter også litt me "hakking" av og til.

Noen som har peiling på hva det kan være?

Når jeg spiller av filmtrailere fra harddisken, er dette et minimalt\inget problem i det hele tatt. Samme med spill, da er det helt perfekt.

Håper på svar

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Ekstra menyer

Jeg lærte i dag at man kan komme inn i Samsungs ekstra menyer ved å trykke på INFO-MENU-MUTE-POWER. Jeg fikk ikke dette til på min m87, er det noen som vet hvordan man gjør det?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dudeeven: Tror du må gjøre dette når tven er av, dvs i standby modus..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man skur av movieplus for godt i service menyen?? Hadde vært kult om det gikk!

Ellers, testet tv skikkelig med en skikkelig digital overføring. Gikk til innkjøp av xbox360 Elite. Alle mine "problemer" med den anologe komponent inngangen ble borte. Det ble et helt annet bilde.

JustScan fungere, ingen bølger i bildet. Sortnivået er til og smake av. Fargene kommer skikkelig ut. Til og med farger jeg ikke har sett før. Kan se forskjellen mellom metal og rust i Gears Of War f.eks. På uniformen dems!

Var oss en kompis, han har Toshiba tv, grå som en gammel kone var bildet. Kom hjem skrudde på den, og fargene bare koste seg med meg. Jeg er frellst. Bildet er akkurat der jeg vil ha det. HDMI er veien og gå for denne tv`en. Aldri mer tilbake til anologt!

Kan til og med leve med Movieplus fungsjonen. Nå viser tv hva den er god for. Å den er god for en million!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp

Sitat Opprinnelig postet av totto
    dudeeven: Tror du må gjøre dette når tven er av, dvs i standby modus..
    Det var det jeg gjorde... Skal jeg bare holde helt til menyen kommer opp, eller er det et annet triks? Trykker jeg på riktige knapper?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite spørsmål....

Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Kan man skur av movieplus for godt i service menyen?? Hadde vært kult om det gikk!

Ellers, testet tv skikkelig med en skikkelig digital overføring. Gikk til innkjøp av xbox360 Elite. Alle mine "problemer" med den anologe komponent inngangen ble borte. Det ble et helt annet bilde.

JustScan fungere, ingen bølger i bildet. Sortnivået er til og smake av. Fargene kommer skikkelig ut. Til og med farger jeg ikke har sett før. Kan se forskjellen mellom metal og rust i Gears Of War f.eks. På uniformen dems!

Var oss en kompis, han har Toshiba tv, grå som en gammel kone var bildet. Kom hjem skrudde på den, og fargene bare koste seg med meg. Jeg er frellst. Bildet er akkurat der jeg vil ha det. HDMI er veien og gå for denne tv`en. Aldri mer tilbake til anologt!

Kan til og med leve med Movieplus fungsjonen. Nå viser tv hva den er god for. Å den er god for en million!
    Hvor finner jeg JUST SCAN?
    Er det innebygd hd-dvd spiller i den nye hdmi x-boxen, eller må den kjøpes separat. I så fall, er den noe tess?
    Jeg var på Hi-Fi Klubben i dag å tittet litt på en hd-dvd spiller, det var meget fristende å kjøpe den... MEEEEEEGGGGEEEEETTTTT...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nasjonale forskjeller i M86..

[QUOTE=andylove]Jepp, nå har jeg akkurat pratet med ABC Electronic. Her informeres det om følgende:

TV'er som kommer til Norge er vidt forskjellige fra de som kommer til Tyskland, England etc. Det er forskjeller i paneler osv.

QUOTE]

Dette synes jeg høres litt merkelig ut, all den tid jeg faktisk måtte inn på SERVICE MENYEN for å få valgt norske menyer på min 40m86.
    Hadde min tv vært ment kun for det nordiske markedet hadde vel for F... de nordiske språkene ligget åpne for valg i den normale menyen?!?!?!?!
    Har meldt inn behov for service til mitt nærmeste tv verksted med samsung samarbeid, er spent på om det blir noen oppdatering å få.
    Hvis man slipper unna movieplus problemet med å zoome til 16:9 så er jo det flott synes jeg, men det er ikke sånn det SKAL være!
    Og hva med forcing av 1080/24hz problemet? Har ikke spilt av bedre kvalitet enn dvd på tv'n, så jeg støtter meg til andres erfaringer i denne saken. Brenner man av nærmere 20.000kr på en tv bør den jaggu være 100% i orden!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva som lønner seg å bruke av ledninger til Samsung tv eller Lcd generelt? Jeg har en Samsung37", bruker idag vanlig antenne ledning men det er horribelt å se på synes jeg, så uklart og blasst.. Lurer på om det hjelper å bruke annen kontakt inn i tvn eller om jeg MÅ skifte til digital tv, hvordan kobler du digitaltv inn i tv foresten? Hdmi ledning?

Playstation2-Kan jeg løse ledningene fra skarten og kjøre de inn i video audio inngangene? Gir dette evt et bedre resultat?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som er interessert i 46M87

Hei, er blandt de som var med på det mindre vellykkede Powerbyet i sommer. Og nå sitter jeg snart med 2 x 46M87 (kjøpte fra komplett før det viste seg at vi fikk ny av AVshop), noe kona neppe godtar :-?

Noen som er interessert i å kjøpe den ene? (Har ikke fått den av Avforum enda, men er visst ikke så langt unna) Pakken blir uåpnet og har full garanti. PM meg hvis du er interessert. Pris blir litt billigere enn i butikk

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei...

Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Noen som vet hva som lønner seg å bruke av ledninger til Samsung tv eller Lcd generelt? Jeg har en Samsung37", bruker idag vanlig antenne ledning men det er horribelt å se på synes jeg, så uklart og blasst.. Lurer på om det hjelper å bruke annen kontakt inn i tvn eller om jeg MÅ skifte til digital tv, hvordan kobler du digitaltv inn i tv foresten? Hdmi ledning?

Playstation2-Kan jeg løse ledningene fra skarten og kjøre de inn i video audio inngangene? Gir dette evt et bedre resultat?
    Det hjelper ikke så mye å bruke masse penger på dyre antenne ledninger. Bildet blir ikke så mye bedre av den grunn. For å få et bedre bilde må du ha kabel tv og dekoder. Dette kan du bestille hos den kabel tv leverandør.

Du kan ikke koble til med hdmi enda, men du bruker scart eller rgb fra dekoderen...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei...

[QUOTE=st1arh]
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Jepp, nå har jeg akkurat pratet med ABC Electronic. Her informeres det om følgende:

TV'er som kommer til Norge er vidt forskjellige fra de som kommer til Tyskland, England etc. Det er forskjeller i paneler osv.

QUOTE]

Dette synes jeg høres litt merkelig ut, all den tid jeg faktisk måtte inn på SERVICE MENYEN for å få valgt norske menyer på min 40m86.
    Hadde min tv vært ment kun for det nordiske markedet hadde vel for F... de nordiske språkene ligget åpne for valg i den normale menyen?!?!?!?!
    Har meldt inn behov for service til mitt nærmeste tv verksted med samsung samarbeid, er spent på om det blir noen oppdatering å få.
    Hvis man slipper unna movieplus problemet med å zoome til 16:9 så er jo det flott synes jeg, men det er ikke sånn det SKAL være!
    Og hva med forcing av 1080/24hz problemet? Har ikke spilt av bedre kvalitet enn dvd på tv'n, så jeg støtter meg til andres erfaringer i denne saken. Brenner man av nærmere 20.000kr på en tv bør den jaggu være 100% i orden!
    Hvis du har fått en tv som er helt på trynet så skal du kunne klage på dette. Hvis forhandler eller Samsung setter seg på bakbeina så burde du ta kontakt med Forbruker rådet. Hvis mange nok klager til dem så vil de til slutt ta saken opp med Samsung eller forhandleren. Det er ikke lov å selge produkter som ikke er i samsvar med markedsføring. I så fall skal du grundig settes inn i disse manglene før du mottar produktet.

Samsung tv'ene har en valg meny. Skrur man av film+ eller andre funksjoner så skal de være av. Man skal ikke måtte trekke ut kontakten, snu tv på hodet samtidig som man synger Glade Jul for at ting endrer seg. Da er det rett og slett feil! Dette må Samsung ta ansvar for...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=dudeeven]
    Sitat Opprinnelig postet av st1arh

Hvis du har fått en tv som er helt på trynet så skal du kunne klage på dette. Hvis forhandler eller Samsung setter seg på bakbeina så burde du ta kontakt med Forbruker rådet. Hvis mange nok klager til dem så vil de til slutt ta saken opp med Samsung eller forhandleren. Det er ikke lov å selge produkter som ikke er i samsvar med markedsføring. I så fall skal du grundig settes inn i disse manglene før du mottar produktet.

Samsung tv'ene har en valg meny. Skrur man av film+ eller andre funksjoner så skal de være av. Man skal ikke måtte trekke ut kontakten, snu tv på hodet samtidig som man synger Glade Jul for at ting endrer seg. Da er det rett og slett feil! Dette må Samsung ta ansvar for...
    Alt dette er jeg svært enig i, og jeg taler ikke Samsung's sak her. Nå har jeg snakket med Samsung support, og det viser seg at supportkaren ville sette saken som service. Da sa jeg at jeg allerede hadde snakket med ABC Electronic og fått beskjed om at det var Samsung sin feil at problemområdene ikke er gjort noe med. Så fikk jeg videre beskjed om at det jobbes med en løsning. Jeg skulle bli oppringt utover dagen, så jeg kommer tilbake med mer informasjon.

I og med at butikkene kan avskrive seg ansvaret når det er Samsung selv som står som support og service kontakt her i Norge, så er det lite vi kan gjøre i forhold til butikken hvor vi kjøpte apparatet. Og det er også svært lite ABC Electronic kan gjøre når Samsung ikke har en oppdatering eller annen løsning på problemet. Så hva gjør vi da?

Videre prøvde jeg å sette visningsområdet til 16:9 som ABC Electronic (gud jeg er lei av å skrive det navnet) foreslo, men det hjalp ikke. Må fortsatt skru av og på i enigen for at buggen skal gå vekk.

Ellers må jeg si at jeg er knallfornøyd med TV'en. Jeg ønsker ikke å bytte den til noe annet, men at problemene skal bli fikset. Og der tror jeg ikke Siba (hvor jeg kjøpte apparatet) kan hjelpe meg. De bytter neppe nå som det er gått flere måneder siden kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hele virker litt rart når Samsung sier de ikke har fått oppdatering. Det at det er andre modeller i Tyskland, England osv. skal jeg tro på. Men når enkelte har fått oppgradert TVer i Sverige, så lurer jeg når Samsung sier at de ikke skal ha oppdateringer til de norske modellene, for det er vel strengt tatt nordiske modeller. Nå kan det vel kanskje hende at det er forskjell på fw imellom de forskjellige størrelsene.

Minhembio forum -> Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings (1)

Minhembio forum -> Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings (2)

Ut ifra den tråden (ifra minhembio som jeg postet linker til), kan tillegg kan det virke som om det som det er litt tilfeldig hvem man snakker med på Samsung support om de er klar over problemet eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

24Hz støtte

Jeg har lest litt om M8-serien og 24Hz støtte (1080p24) på avforum.no og avforums.com. Etter det jeg har funnet ut så viser TV-en 1080p24-signaler direkte, men den sier ikke nødvendigvis (kun med nyeste firmware) fra til dette over HDMI-kabelen til kilden. Men med bl.a. PS3 kan man "force" 24Hz modus og TV-en vil da vise dette fint!

For å få litt mer klarhet i dette sendte jeg følgende spørsmål til Samsung:
    ---
    Har M-serien støtte for 24 Hz oppdateringsfrekvens over HDMI? F.eks. ved visning av film i full HD format, kan da skjermen vise 'native' 1080p24 eller viser den i 50Hz (eller 60 Hz?) ?
    ---
    Jeg fikk da følgende svar:
    ---
    Takk for din email til Samsung ElectronicsNordic.

Tvn gör om signalen från 24Hz till 50Hz den tar 24+24+2 och skickar ut
    det till tvn så att det ska passa. så att signalen som tvn skickar ut är
    50Hz. vi har ingen tv som skickar ut 24Hz och jag känner inte till någon
    annan som gör det heller.

Hvis du har flere spørsmål,kan du kontakte oss på telefon nummer:
    815-56 480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 18.00.
    Eller du kan sende en email via vår hjemmeside New URL.

Med vennlig hilsen
    Per
    ---

Er ikke dette litt rart svar?? Er det ikke det som er hele poenget med 1080p24-støtten, altså at TV-en faktisk viser bildene i 24 Hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus

Vurderer selv å skaffe meg en elite maskin. Men åssen ligger vi ann på 1080/24 hz problemet? Er det mulig å force dette på elite slik som det er på ps3?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andylove; hvilken Firmware har du i TVen din?

Merkelig det med 24 Hz oppdateringsfrekvens! hmm...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Pioneer 520 HDD/DVD med full disk. Har kjøpt Samsung 40M86 LCD-tv og kjøpte derfor en Samung 753 HDD/DVD-recorder med større disk, HDMI-ut, oppskalering etc. Har digital satellitt og kabel-tv tilkoplet spilleren. Koplet bare om alt fra Pioneeren pluss at jeg koplet også HDMI mellom spilleren og tv. Altså er det RF inn og ut, RGB ut fra tuner til spilleren og RGB derfra til TV i tillegg til HDMI. Det første jeg oppdaget, var et voldsomt gjennomslag når jeg ser TV via satellitt med spilleren av. RF-kablene står jo rett ved SCART-kontaktene, så er det overslag derfra jeg ser tro...? Og når jeg f.eks skal se på eller spille inn fra satellitt via scart og ser bildet live eller etter innspillig via HDMI, så er det et utrolig blast bilde som kommer gjennom. Noen som har noen fomening om hvordan dette kan løses?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Howard B
    Andylove; hvilken Firmware har du i TVen din?

Merkelig det med 24 Hz oppdateringsfrekvens! hmm...
    Jeg har 1004 sist jeg sjekket. Og et eller annet på 1009.

Ellers har jeg vært i kontakt med Samsung support ang oppdatering, de skulle ringe meg tilbake i dag, det gjorde de ikke.

Ringte deretter forbrukerrådet for å forhøre meg hvordan det ligger ann med rettigheter i forhold til produsent, butikk og servicested. De ba meg ta direkte kontakt med utsalgssted til tross for service avtale med Samsung (som sender videre).

Tok meg en tur til Siba på Furuseth og avventer nå videre beskjeder derifra. Forklarte grundig at Samsung ikke har noen oppdatering i følge ABC Electronic og Samsung selv sier de jobber med saken. Viste også hvordan man fant ut av problematikken i servicemenyen. Forøvrig hadde jeg flaks, demoskjerm der nede hadde versjon 1009 mainbord og 1004 firmware (er det omvendt?).

Det ser i allefall ut som det lar seg nøste opp en forklaring og evnt hva vi kan gjøre med dette problemet.

Det jeg også finner merkelig er at kunder i Sverige får oppdatert skjermer, eller om det fysisk må byttes ut kretskort. Kan tenkes at samme ordning ikke er fått i land her i Norge. Det må Samsung få svare på. Eller som jeg har sagt tidligere, at de nå ser hvordan problemet vokser og hvilken kostnad de nå vil møte. Alt dreier seg jo penger... :s

Håper noe av dette kommer til hjelp for dere andre, jeg har i allefall fått satt i gang mølla. Videre oppdateringer kommer

Side 42 av 93 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •