Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 93 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1852
    Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror det er det som er på bildet over, selgere har ikke peil. De gjør som oftest såvidt jobben deres

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

movie plus ;)

kjører du film etc. gjennom PS3 blir movie plus automatisk gårlagt (du kan ikke velge på/av) og den står da selvfølgelig av da... Jeg ser også at det blit oppdatert TVer i andre deler av europa, men hva er sjangsen til at vi kan få til noe sånt her?

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at det nå finnes en kontaktperson for samsung norge for bedrifter, kan se om de får svar på sjappa her.

Ellers anbefalte de å ringe ABC-Elektronics, de skal ha hatt en del med samsung å gjøre...send pm, så får du nr hvis du er interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte 40M87 på siste Powerbuy nå. Håper bare at den har siste versjon av FW og hovedkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra ABC Electronic ang bugs og oppgradering

Sitat Opprinnelig postet av tittus
    Hei Andylove. Fikk du noe svar fra Samsung?

Har selv en 40" og "studiobilder" etc er veldig bra, men er plaget av bilder med aura ved raske bevegelser som fotball-kamper. Kanskje 100hz kan gjøre susen?
    Jepp, nå har jeg akkurat pratet med ABC Electronic. Her informeres det om følgende:

TV'er som kommer til Norge er vidt forskjellige fra de som kommer til Tyskland, England etc. Det er forskjeller i paneler osv.

Når det gjaldt programvare oppdatering så finnes ikke dette til akkurat denne skjermen fordi Samsung ikke har laget dette. Og når det gjelder forskjellige programvare, hovedkort etc som flere her rapporterer om, så går det utifra hva slags panel og hovedkort skjermen er utstyrt med fra produksjon. Ergo så finnes det flere programvare endringer for de forskjellige produksjonsbulkene. Sånn er det bare og det var ikke noe å gjøre noe med.

Da jeg spurte om Movie Plus buggen fikk jeg til svar at dette ikke er noe feil, fordi den automatisk søker etter beste innstilling utifra hvordan TV'en er satt om. Om vi slår av "just scan" og over til 16:9 vil den ikke endre seg.

Ellers har jeg lagt merke til at når jeg skalerer opp min DVD spiller til 720p (denon 1910), så får jeg digitale forstyrrelser når det går litt for fort i panoreringen. Dette skyldes signalkilden og ikke TV'en. Tok en test på Hifiklubben med den nye Denon 1930 skalert opp til 1080p. Dette gikk som smurt og ingen feil ble oppdaget under raske bevegelser. Testet med en LOTR plate (2'ern).

Så konklusjonen av samtalen med ABC Electronic er at skjermen ikke har noen feil i utgangspunktet med movieplus, men at dette skyldes TV'ens innstillinger. Når det gjaldt fargene så kan det i noen tilfeller være feil, men som oftest er fargentonen ganske korrekt eller den blir feil fra kilde og kabler. Tipset var å slå på "snø" og se om dette ble klart slik "snø" skal bli (støy altså). Hvis så var tilfellet, slik det er hos meg, så er det heller ikke noe unormalt med fargetonene. Vi alle her vet jo at fargene er sterke uansett hva vi gjør.

Videre er også konklusjonen at det ikke går å oppdatere TV'en fordi hver enkelt produksjonsbulk ikke har noen ny oppdatering men at dette kommer fra produsenten selv. Det som avgjorde er som sagt panel, hovedkort og programvare tilhørende hver av punktene. Disse var ikke til å blandes om hverandre. Derfor er det også slik at enkelte har nyere programvare enn andre og forskjellige hovedkort.

Alt annet er faktisk Samsung sin feil, og ikke ABC Electronic. Vil legge til at gutta der nede var hyggelig i samtalen og forklarte meg grundig hvordan det lå ann. Helt tydelig at jeg ikke var nr 1 som ringte inn.

Det jeg nå har sagt er kun gjengitt fra samtalen jeg hadde med dem. Det er på ingen måte min kunnskap eller et forsøk på å dempe diskusjonen rundt feilene som eksisterer i TV'en. Men jeg tror oppriktig at det kan skyldes en del feil innstillinger eller kilder som sørger for feil i bilde på apparatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fortsatt firewire 2000 og hovedkortet 1011 som er det nyeste ja? Så om man kjøper en tv med det nå, bør man unngå alle overnevnte feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten..er det forskjell på LE46m86BD og LE46m86BDX??
    Er det isåfall noen tekniske forskjeller? Innganger osv

Har sett en 46"m86 med 2 HDMI innganger og flere med 3hdmi innganger, men til samme pris? Hva er dette for noe? jeg vil være sikker på at jeg får med 3..

**** så jævla forvirra man blir!

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M87

Hvis de koster det samme er det vel greit å kjøpe den med 3 hdmi utganger. Er du i tvil så spør forhandleren...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fortsatt firewire 2000 og hovedkortet 1011 som er det nyeste ja? Så om man kjøper en tv med det nå, bør man unngå alle overnevnte feil?

Ps! Forhandlere har da ikke peiling! Jeg vet da mye mer om tv'er enn ansatte i f.eks Elkjøp gjør, og det bare ved å lese litt her..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra

Ps! Forhandlere har da ikke peiling! Jeg vet da mye mer om tv'er enn ansatte i f.eks Elkjøp gjør, og det bare ved å lese litt her..
    Tror det er 2004 som er nyeste firmware. Hovedkort er vel 1011. Men du får ikke oppgradert om du har kjøpt deg en som har eldre programvare og hovedkort.

Selgere i butikken KAN ha god peiling, men som regel synes jeg de kommer med ufattelig mye tull.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Jepp, nå har jeg akkurat pratet med ABC Electronic. Her informeres det om følgende:

TV'er som kommer til Norge er vidt forskjellige fra de som kommer til Tyskland, England etc. Det er forskjeller i paneler osv.

Når det gjaldt programvare oppdatering så finnes ikke dette til akkurat denne skjermen fordi Samsung ikke har laget dette. Og når det gjelder forskjellige programvare, hovedkort etc som flere her rapporterer om, så går det utifra hva slags panel og hovedkort skjermen er utstyrt med fra produksjon. Ergo så finnes det flere programvare endringer for de forskjellige produksjonsbulkene. Sånn er det bare og det var ikke noe å gjøre noe med.

Da jeg spurte om Movie Plus buggen fikk jeg til svar at dette ikke er noe feil, fordi den automatisk søker etter beste innstilling utifra hvordan TV'en er satt om. Om vi slår av "just scan" og over til 16:9 vil den ikke endre seg.

Ellers har jeg lagt merke til at når jeg skalerer opp min DVD spiller til 720p (denon 1910), så får jeg digitale forstyrrelser når det går litt for fort i panoreringen. Dette skyldes signalkilden og ikke TV'en. Tok en test på Hifiklubben med den nye Denon 1930 skalert opp til 1080p. Dette gikk som smurt og ingen feil ble oppdaget under raske bevegelser. Testet med en LOTR plate (2'ern).

Så konklusjonen av samtalen med ABC Electronic er at skjermen ikke har noen feil i utgangspunktet med movieplus, men at dette skyldes TV'ens innstillinger. Når det gjaldt fargene så kan det i noen tilfeller være feil, men som oftest er fargentonen ganske korrekt eller den blir feil fra kilde og kabler. Tipset var å slå på "snø" og se om dette ble klart slik "snø" skal bli (støy altså). Hvis så var tilfellet, slik det er hos meg, så er det heller ikke noe unormalt med fargetonene. Vi alle her vet jo at fargene er sterke uansett hva vi gjør.

Videre er også konklusjonen at det ikke går å oppdatere TV'en fordi hver enkelt produksjonsbulk ikke har noen ny oppdatering men at dette kommer fra produsenten selv. Det som avgjorde er som sagt panel, hovedkort og programvare tilhørende hver av punktene. Disse var ikke til å blandes om hverandre. Derfor er det også slik at enkelte har nyere programvare enn andre og forskjellige hovedkort.

Alt annet er faktisk Samsung sin feil, og ikke ABC Electronic. Vil legge til at gutta der nede var hyggelig i samtalen og forklarte meg grundig hvordan det lå ann. Helt tydelig at jeg ikke var nr 1 som ringte inn.

Det jeg nå har sagt er kun gjengitt fra samtalen jeg hadde med dem. Det er på ingen måte min kunnskap eller et forsøk på å dempe diskusjonen rundt feilene som eksisterer i TV'en. Men jeg tror oppriktig at det kan skyldes en del feil innstillinger eller kilder som sørger for feil i bilde på apparatet.

Når det gjelder Movieplus skjønte jeg ikke helt hva du mente skrur av just scan og går over til 16:9 vil det ikke endre seg. Hvis man ser på film i just scan er movie plus av, men hvis man switcher over til 16:9 vil den skru seg på for hver gang man bruker tven. dette er hvertfall et faktum som man selv kan se med sine egne øyne, det er ganske lett og se når moveplus er av og på. Og det virker jo ganske fjollette av abc electronics og si at dette ikke er noen feil. Jeg mener hvertfall at det er det ettersom menyen viser at movieplus er av men i virkeligheten er den på, hadde det stått at den var på i menyen kunne jeg skjønt at dette kanskje ikke var noen feil men så lenge den står som av og er på mener jeg at dette er en bug.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE46m86BD og LE46m86BDX skal være samme TV'en i følge tidligere utsagn her i tråden.

Alle M86/87 har vel 3 HDMI kontakter? Men har sett at flere butikker oppgir bare to. Sikkert noe med at den ene sitter på siden og ikke bak sammen med de to andre?

Det heter Firmware og ikke Firewire i dette tilfellet. Firewire (IEEE 1394) er en mac greie (som også finnes på vanlige pc'er).

Synd at Samsung oppererer med flere versjoner av samme TV. Syns det kompliserer saken unødvendig. Jeg får bare håpe jeg får en bugfri TV. Om ikke blir det retur. Den Movie Plus bug'en kommer jeg ikke til å holde ut kjenner jeg meg rett. Godt at Sony W3000 er rett rundt hjørnet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Howard B
    LE46m86BD og LE46m86BDX skal være samme TV'en i følge tidligere utsagn her i tråden.

Alle M86/87 har vel 3 HDMI kontakter? Men har sett at flere butikker oppgir bare to. Sikkert noe med at den ene sitter på siden og ikke bak sammen med de to andre?

Det heter Firmware og ikke Firewire i dette tilfellet. Firewire (IEEE 1394) er en mac greie (som også finnes på vanlige pc'er).

Synd at Samsung oppererer med flere versjoner av samme TV. Syns det kompliserer saken unødvendig. Jeg får bare håpe jeg får en bugfri TV. Om ikke blir det retur. Den Movie Plus bug'en kommer jeg ikke til å holde ut kjenner jeg meg rett. Godt at Sony W3000 er rett rundt hjørnet!
    Er ikke no stress med movie pluss altså, bare sett bilde på zoom og skromp det ned til 16:9, movie pluss er nemlig alltid av så lenge man har bilde på zoom. Movie plus plager ikke meg lenger

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tross for at du setter bildet på zoom så får du rett forhold på oppløsninga?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva Samsung holder på med for tiden. De sitter vel med kalkulatoren i handa for å se hva de skal gjøre...

Komme med kommentarer som ; "Det er ikke noe feil med tv'n" ??

Først lager de et menyvalg hvor man kan slå av/på moviepluss. Så klikker tv'n, og slår den av på som den vil. Man ringer Samsung, og får beskjed at det ikke er noe feil med tv'n. Den velger automatisk det beste alternativet....

...Ehh. Her er det noe som ikke stemmer. Tv'n velger automatisk det beste. Alikevell så har man muligheten til å slå funksjonen av/på. Men det fungerer ikke, for tv'n velger å slå den av/på etter eget behov...

Ja, ja. Ikke lett å bli klok på dette. Håper Samsung rydder opp i dette. Stå på alle sammen, så kanskje det ender bra til slutt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Howard B
    Til tross for at du setter bildet på zoom så får du rett forhold på oppløsninga?

Ja, det ser helt fint ut... Er storfornøyd med den løsningen...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Javisst!

Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Er ikke no stress med movie pluss altså, bare sett bilde på zoom og skromp det ned til 16:9, movie pluss er nemlig alltid av så lenge man har bilde på zoom. Movie plus plager ikke meg lenger
    Koella! Du er en venn i nøden... Satt i hele går å vrei meg i hodet p.g.a movie pluss problemet. Samsung burde fjerne denne funksjonen da den er helt grusom. Når den er på ser alt ut som det er laget på video. De kunne like gjerne kalt det FJERNSYNSTEATER FUNKSJONEN! Uansett... Zoom løsningen funker kjempefint!

En annen ting jeg sliter litt med er harde bevegelser når jeg ser DVD. Slepet som forsåvidt er på alle filmer blir veldig markant. Hvis det er mye bevegelse så blir jeg nesten litt svimmel. Er det noen som har noen innstillings tips for dette. Eller er det bare HDMi som avslører dvd'ens svakheter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Koella! Du er en venn i nøden... Satt i hele går å vrei meg i hodet p.g.a movie pluss problemet. Samsung burde fjerne denne funksjonen da den er helt grusom. Når den er på ser alt ut som det er laget på video. De kunne like gjerne kalt det FJERNSYNSTEATER FUNKSJONEN! Uansett... Zoom løsningen funker kjempefint!

En annen ting jeg sliter litt med er harde bevegelser når jeg ser DVD. Slepet som forsåvidt er på alle filmer blir veldig markant. Hvis det er mye bevegelse så blir jeg nesten litt svimmel. Er det noen som har noen innstillings tips for dette. Eller er det bare HDMi som avslører dvd'ens svakheter?
    Nei, det er ikke svakheten i TV'en som sørger for denne effekten. Det skyldes at apparatet faktisk gir slike bilder. For meg føles det som mer dypde i bilde og især om bildet blir skalert fra DVD spiller, så blir det absolutt knall.

Må få svare litt på innlegget mitt fra i går. Det er ikke slik at jeg tok alt de sa for god fisk, men nå var det servicegutta jeg snakka med og ikke Samsung selv. Hva Samsung sier på support kan faktisk variere noe fra hva ABC Electronic sier. Men det er jo ikke noe nytt.

Ellers ser jeg selv at movieplus er påslått selv om den er av og jeg har ingen mulighet for å skru den av og på for å deaktivere funksjonen. Skal prøve meg med zoom og deretter sette bilde til 16:9. Dette synes jeg høres vanvittig tungvindt ut. At de på service sier hvordan det ligger ann kan komme av et par ting:

1. De har fått beskjed av Samsung om å ikke oppdatere eldre TV'er, men heller har fått en guide for hvordan deaktivere "problemet"

2. ABC Electronic har selv tatt kontakt med Samsung og sagt at det er et problem med disse "ekspertene" som kommer innom med en TV som i utgangspunktet fungerer ypperlig.

3. Samsung har sagt at løsningen på dette koster svært mye penger, men kan gjøres via enkle juksegrep i menyen. Ergo vil denne løsningen være å foretrekke fremfor en sur og tung oppgradering.

For det er ikke til å legge under en stol at flere her har svært god peiling på hva de snakker om, men kanskje kan være litt sære(?). No offence, skal ikke tråkke noen på tærne, men det kan kanskje oppleves slik fra support og service.

Hvordan Samsung nå har tenkt å svare meg i dag når jeg ringer og gir beskjed om fortsatt feil med movieplus selv etter foreslåtte endringer fra service, aner jeg ikke. Vi får se, jeg skal i allefall komme tilbake med en oppdatering.

En ting til.. Det at panel, hovedkort og programvare må stemme overrens med hverandre gir jo mening. Man kan ikke få en ny programvare på et eldre hovedkort, når de da ikke skifter hovedkort uten å måtte skifte panel også. Det er en ganske kostbar service vil jeg tro.

Ikke vet jeg, jeg er tross alt ikke noen ekspert, men jeg prøver å rulle opp informasjonen jeg har fått. For øvrig vil jeg legge til at jeg har en fortid fra Expert, og der var ikke sakene stort bedre... Samsung og ABC Electronic er en drøm i forhold til enkelte andre (uten at jeg vil nevne firma...)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hm...

Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Nei, det er ikke svakheten i TV'en som sørger for denne effekten. Det skyldes at apparatet faktisk gir slike bilder. For meg føles det som mer dypde i bilde og især om bildet blir skalert fra DVD spiller, så blir det absolutt knall.

Må få svare litt på innlegget mitt fra i går. Det er ikke slik at jeg tok alt de sa for god fisk, men nå var det servicegutta jeg snakka med og ikke Samsung selv. Hva Samsung sier på support kan faktisk variere noe fra hva ABC Electronic sier. Men det er jo ikke noe nytt.

Ellers ser jeg selv at movieplus er påslått selv om den er av og jeg har ingen mulighet for å skru den av og på for å deaktivere funksjonen. Skal prøve meg med zoom og deretter sette bilde til 16:9. Dette synes jeg høres vanvittig tungvindt ut. At de på service sier hvordan det ligger ann kan komme av et par ting:

1. De har fått beskjed av Samsung om å ikke oppdatere eldre TV'er, men heller har fått en guide for hvordan deaktivere "problemet"

2. ABC Electronic har selv tatt kontakt med Samsung og sagt at det er et problem med disse "ekspertene" som kommer innom med en TV som i utgangspunktet fungerer ypperlig.

3. Samsung har sagt at løsningen på dette koster svært mye penger, men kan gjøres via enkle juksegrep i menyen. Ergo vil denne løsningen være å foretrekke fremfor en sur og tung oppgradering.

For det er ikke til å legge under en stol at flere her har svært god peiling på hva de snakker om, men kanskje kan være litt sære(?). No offence, skal ikke tråkke noen på tærne, men det kan kanskje oppleves slik fra support og service.

Hvordan Samsung nå har tenkt å svare meg i dag når jeg ringer og gir beskjed om fortsatt feil med movieplus selv etter foreslåtte endringer fra service, aner jeg ikke. Vi får se, jeg skal i allefall komme tilbake med en oppdatering.

En ting til.. Det at panel, hovedkort og programvare må stemme overrens med hverandre gir jo mening. Man kan ikke få en ny programvare på et eldre hovedkort, når de da ikke skifter hovedkort uten å måtte skifte panel også. Det er en ganske kostbar service vil jeg tro.

Ikke vet jeg, jeg er tross alt ikke noen ekspert, men jeg prøver å rulle opp informasjonen jeg har fått. For øvrig vil jeg legge til at jeg har en fortid fra Expert, og der var ikke sakene stort bedre... Samsung og ABC Electronic er en drøm i forhold til enkelte andre (uten at jeg vil nevne firma...)
    Det er litt rart at Samsung sier at dette gjelder eldre tv'er. Jeg kjøpte min Samsung LE32M8 for 2 uker siden. Allikevel dukket dette problemet opp for meg. Hvor gamle modeller selger de da på Expert og når fikset Samsung problemet?
    Når det gjelder dvd bildet så er jeg ikke enig i at det ser så innmari fett ut når det sleper så mye når det er bevegelse. Når kamera står i ro så er det ingen tvil om at bildet ser ekstremt bra ut, men bevegelse er til de grader en svakhet.
    Man skal da ikke få vondt i øynene heller, men det er nok en smaksak...
    Jeg synes uansett det så ganske likt ut på den nye Sony HD tv'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Howard B skrev:

Hehe, var på elkjøp igår, og ja det var 3 HDMI på den også, men de hadde klistret på at det bare var 2. Men da slipper jeg tenke på det mere..

Idag skal jeg endelig bestille min m86 46" på Elkjøp..Får den til 21.490kr. Veldig bra.

Men det første jeg skal gjøre når jeg får den er å gå inn i service menyen og sjekke firmware og hovedkort(2004 og 1011). Om det ikke er det skal jeg bytte inn igjen helt til jeg får en med det nyeste

Side 41 av 93 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •