Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 93 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg blir litt plaget av hakking ved panorering, spiller film fra pc via hdmi. Ville det hjulpet med 100hz mon tro? eller er det ikke no vits å tenke på firmware oppgradering...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Noen som har erfaring med veggfeste og gipsvegg? Holder det med gipsplugger, eller bør jeg satse på å treffe stenderverk? Kan jo by på litt plasseringsproblemer i så fall. Samt at stendere står 60 - 60 cm stående. Veggfeste skal festes horisontalt.

Noen råd eller triks rundt dette?
    Jeg har hengt opp 3 46" i gipsvegg nå, uten å treffe stendere (eller sikte etter slike). Benytt de største gipsankrene du får til med ditt veggfeste. Jeg brukte 8 stk for 10 mm bor, og som test tok jeg noen hangups i festet før jeg monterte tven. No problems at all.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ihvertfall ut som Samsung i Sverige har fått FW og kan oppgradere Tvene.
    Minhembio forum -> Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings

Er vel snart på tide at dette også er noe de får til i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i England har de nå drevet på å oppdatere firmware hos folk i lang tid nå så det virker merkelig at det er så vanskelig her på berget. Der borte kommer det til og med servicefolk hjem til kunder og gjør jobben på stedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En løsning jeg har benyttet meg av er å sette bilde på zoom, og så innskrompe det til det blir tilnærmet likt 16:9... På denne måten er movie plus alltid av ettersom muligheten til å velge den i menyen forsvinner... En glimrende løsning...
    Deilig å slippe å tenke på movie plus

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Fikk min le40m87 igår, men gleden var kortvarig. På alle signalkilder kommer det et rødt filter/rød interferens oppå signalet; spesielt i det sorte. Dette gjelder både analoge TV-signaler fra CD og digitalt signal fra laptop via HDMI.

TV-apparatet ble flyttet til en annen stikkontakt og byttet strømkabel for å eliminere andre potensielle feil, til ingen nytte.

Legger ved et skjermbilde som viser hvordan skjermen ser ut når laptopen gikk i dvale.

Noen som vet nøyaktig hva dette er for noe?

rk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv og tilbakestill innstillingene når du er på bilde menyen.. Vært og prøve..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Prøv og tilbakestill innstillingene når du er på bilde menyen.. Vært og prøve..
    Det har jeg også prøvd uten hell, dessverre...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjer dette mens du ser på film eller noen annet med den? Altså du ser ikke bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik selv om du ser på film eller gjør noe annet på tv? Altså ser du ikke bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tedkj
    Heisann - jeg har og dette problemet på begge mine 46M87 med Xbox 360 over komponent. Begge viser 6-7 rullende bølger som går oppover ved helt mørke scener. Det ses veldig godt når du titter fra siden iogmed at pixlene blir litt mere grå når man ser skrått inn mot TV'en.

Kobler jeg Xbox'en til meg VGA eller Scart, så er problemet borte - men VGA er jo shitty (få options i menyen til å forbedre bildet, kjipe farger etc), og Scart .. ja urk.

Har du funnet noen løsning på dette?

Forøverig er jo MoviePlus jævlig nice på Xbox 360. Spill går jo rett fra en litt kjip 30-35fps til 60fps og ekstremt smoothe panoreringer.
    Dette problemet gjelder alle samsungs lcd modeller, streker på et par cm som rullererer over skjermen når man bruker component!

Helt håpløst av samsung å splippe tver som er "halvferdige"!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker over det, har Samsung noen gang lansert en lcd-tv uten en kjent seriefeil?

R7 - Skiftende baklys
    R8 - Component med streker
    M8- Component med streker og mye annet!

etc

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjer dette mens du ser på film eller noen annet med den? Altså du ser ikke bildet?
    Det skjer uavhengig av hva jeg gjør, ja. TV-signaler og fra laptop via HDMI. Et rødt skjær/rødt mønster i mørke partier.

Bildet jeg la ved er fra når laptopen gikk i dvale og skjermen blir sort.....da blir det altså bare rødt.

rk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er helt ny på dette med LCD-tv'er, men har kjøpt LE40M86. Vet ikke helt hvordan firmware/hovedkort som er i TV'en, og hva dette har å si for meg rent praktisk. Hvordan finner jeg ut hva jeg har? Er det noen som kan oppsummere forskjellene i et par setninger? (for en som er helt nybegynner)

Takker for all hjelp

PS Er det noen som har det motoriserte veggfestet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har en tv som viser nesten like mye clouding som denne. Er det reklamasjonsrett da?? Når blir det reklamasjonsrett når det gjelder slike saker?

Dette er ikke min tv men fra et annet forum. Har clouding selv, et godt synlig sted på øverste venstre side. Å ca 6 små punkter til hvis jeg ikke har på noen kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Det er i såfall Samsung du skal legge press på. ABC Electronic er kun samarbeidspartneren Samsung bruker, så de har sikkert sine retningslinjer å forholde seg til. Men at noe som er digitalt og bruker hovedkort med minne ikke skal ha programvare som lar seg oppdatere er bare tull. Da jeg snakket med dem så fikk jeg beskjed om at jeg var smart om jeg ventet noen uker til ting hadde roet seg ned pga ferie.

Skal ringe Samsung i morgen og forhøre meg om den nyeste firmwaren deres har 100hz tilgjengelig for 40" og oppover. Hva vil det si for kvaliteten egentlig?

Også kan det jo tenkes at de har fått svært mange henvendelser om noe som ikke er så veldig vanlig. Kanskje de er lei av "eksperter" som vet hva som er feil? Hehe... no offence, men ingen liker å bli fortalt hvordan jobben deres skal gjøres..

Hei Andylove. Fikk du noe svar fra Samsung?

Har selv en 40" og "studiobilder" etc er veldig bra, men er plaget av bilder med aura ved raske bevegelser som fotball-kamper. Kanskje 100hz kan gjøre susen?

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har en tv som viser nesten like mye clouding som denne. Er det reklamasjonsrett da?? Når blir det reklamasjonsrett når det gjelder slike saker?

Dette er ikke min tv men fra et annet forum. Har clouding selv, et godt synlig sted på øverste venstre side. Å ca 6 små punkter til hvis jeg ikke har på noen kilder.
    Sett strømsparing på maks. Da ble jeg kvitt problemet, samt bedre sortnivå

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe tenkt på det men blir det ikke veldig mørkt da..

Hvordan ser innstillingene dine ut da?

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har F71B nå, venter ennå på m87..Ja, det blir mørkt, men dette kan du kompensere med kontrast & lysstyrke....husker ikke insstillingene i hodet, er på jobb, men kjører med veldig lav skarphet 5 & ganske høy kontrast ca 70-75.

Har også justert litt på fargene, så jeg synes det er rart m86 plages med grønnfarge, den er veldig bra hos meg. Fargeinstillingene hadde veldig mye å si for å få bra bilde hos meg. Men det virker som tvn trenger litt innkjøring, en måneds tid værtfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Når jeg tenker over det, har Samsung noen gang lansert en lcd-tv uten en kjent seriefeil?

R7 - Skiftende baklys
    R8 - Component med streker
    M8- Component med streker og mye annet!

etc

Hei! Kan du utdype litt nærmere hva du mener med "skiftende baklys" i dette innlegget ditt?
    Det høres ut som et problem jeg har, men blir ikke tatt seriøst av selger(Expert). Virker som om de mener at det er meg det er noe galt med... :evil:

Side 40 av 93 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •