Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 93 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Jeg skal inn med min M87 iløpet av uka for å få bytta firmware. Var ikkeno problem det, ifølge de jeg snakka med. Det ble ordnet gjennom Expert Alnabru.
    Men da skjønner jeg ikke helt hva det er disse folka driver med, er det rett og slett bare at de er så utspekulerte og vil slippe å jobbe da eller? Jeg får ringe imorra og håpe jeg får snakke med en annen en sist gang, en som kanskje er litt mer behjelpelig, men da kommer jeg til å stå på mitt og nekte og få den tven tilbake som den var, de må jo kunne gjøre noe, den er tross alt full av bugs.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Men da skjønner jeg ikke helt hva det er disse folka driver med, er det rett og slett bare at de er så utspekulerte og vil slippe å jobbe da eller? Jeg får ringe imorra og håpe jeg får snakke med en annen en sist gang, en som kanskje er litt mer behjelpelig, men da kommer jeg til å stå på mitt og nekte og få den tven tilbake som den var, de må jo kunne gjøre noe, den er tross alt full av bugs.
    Det er i såfall Samsung du skal legge press på. ABC Electronic er kun samarbeidspartneren Samsung bruker, så de har sikkert sine retningslinjer å forholde seg til. Men at noe som er digitalt og bruker hovedkort med minne ikke skal ha programvare som lar seg oppdatere er bare tull. Da jeg snakket med dem så fikk jeg beskjed om at jeg var smart om jeg ventet noen uker til ting hadde roet seg ned pga ferie.

Skal ringe Samsung i morgen og forhøre meg om den nyeste firmwaren deres har 100hz tilgjengelig for 40" og oppover. Hva vil det si for kvaliteten egentlig?

Også kan det jo tenkes at de har fått svært mange henvendelser om noe som ikke er så veldig vanlig. Kanskje de er lei av "eksperter" som vet hva som er feil? Hehe... no offence, men ingen liker å bli fortalt hvordan jobben deres skal gjøres..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Det er i såfall Samsung du skal legge press på. ABC Electronic er kun samarbeidspartneren Samsung bruker, så de har sikkert sine retningslinjer å forholde seg til. Men at noe som er digitalt og bruker hovedkort med minne ikke skal ha programvare som lar seg oppdatere er bare tull. Da jeg snakket med dem så fikk jeg beskjed om at jeg var smart om jeg ventet noen uker til ting hadde roet seg ned pga ferie.

Skal ringe Samsung i morgen og forhøre meg om den nyeste firmwaren deres har 100hz tilgjengelig for 40" og oppover. Hva vil det si for kvaliteten egentlig?

Også kan det jo tenkes at de har fått svært mange henvendelser om noe som ikke er så veldig vanlig. Kanskje de er lei av "eksperter" som vet hva som er feil? Hehe... no offence, men ingen liker å bli fortalt hvordan jobben deres skal gjøres..

Da snakket jeg med ABC Electronic i dag og det er bare helt nytteløst... De står på sitt og mener det ikke finnes noen ny firmware til denne tven. Det virker heller ikke som de forstår at det er en bug med move plus funksjonen og de forteller meg at det ikke er no galt med tven min. Selv om movie plus må skrus av på og av for at den virkelig skal være av, dette forstår de ikke. Så blir litt oppgitt her men har vel ikke så mye valg enn at jeg må leve med det ettersom de nå har satt tven min til levering tilbake til meg igjen. Så håper jeg får den tilbake i dag selv om ingenting er gjort med den. Men syns det er litt snodig hele det opplegget her, det finns ingen ny firmware og atpåtil mener de at det ikke er no galt med tven min heller

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig rart dem sier dette.. Andre land har jo fått oppgradert den uten problemer. Er det foresten noen her inne som har sendt den inn og fått den oppgradert?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Veldig rart dem sier dette.. Andre land har jo fått oppgradert den uten problemer. Er det foresten noen her inne som har sendt den inn og fått den oppgradert?
    Jeg har hatt mitt inne til service siden 2. aug. hos Camera & Videoteknikk i Bergen. De hevder også at det ikke finnes noe FW oppdatering til den norske modellen enda, men har bestilt inn nytt MB til tven for å teste om det blir bedre da.

Har også klaget på backlight buzz, men dette får jeg beskjed om at er helt normalt (Støyer mer enn PCen som står under TVen).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Skal kjøpe m86(40") denne uken eller neste uke. Er klar over de bugene, men om man kjøper en tv nå så har de vel den siste frimwiren?(firmwire 2000). Og tv'n vil vel også ha det hovedkortet 1011 for 24hz uten forzing. Serienummeret på tven vil vel inneholde enten p7eller p8 nå da? p for 2007 og 7 eller 8 for juli/august.. Håper virkelig jeg slipper noe tull med min tv. Det kjipe er at elkjøp må bestille den, og da får de ikke sjekket om serienummeret før den kommer hit. Men de sa at m86 ikke var noen hyllevarmer akkuratt så de mente at det ville være de nyeste versjonene som kom nå..

Håper jeg blir fornøyd, og kom gjerne med innspill på tv'en. Både positivt og negativt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    Hei!

Skal kjøpe m86(40") denne uken eller neste uke. Er klar over de bugene, men om man kjøper en tv nå så har de vel den siste frimwiren?(firmwire 2000). Og tv'n vil vel også ha det hovedkortet 1011 for 24hz uten forzing. Serienummeret på tven vil vel inneholde enten p7eller p8 nå da? p for 2007 og 7 eller 8 for juli/august.. Håper virkelig jeg slipper noe tull med min tv. Det kjipe er at elkjøp må bestille den, og da får de ikke sjekket om serienummeret før den kommer hit. Men de sa at m86 ikke var noen hyllevarmer akkuratt så de mente at det ville være de nyeste versjonene som kom nå..

Håper jeg blir fornøyd, og kom gjerne med innspill på tv'en. Både positivt og negativt
    Mine erfaringer sålangt er at TV'en er meget god. Den har sterke farger og er en smule vanskelig å stille inn, men så lenge kilden er noe annet enn analog så blir bildet knall!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    takk takk andylove

Vet du om de har 46" også på lørenskog? Er litt usikker på om jeg kanskje skal gå for 46" når jeg først er igang. Hva er isåfall prisen på 46" der? Har liksom tenkt å ikke bruke mer enn 20.000 på tv så håper den ikke er langt over det ihvertfall.

Skal også kjøpe ps3 og ett lite anlegg i samme slengen så kanskje lov å håpe på litt rabatt da, når man kjøper såpass mye
    NP

Har ikke sett 46" der, men tror den henger på veggen. Kikka ikke så nøye. Avslag i prisen du burde du klare å få til hvis du skal handle for litt kr. Men de kommer sikkert til å si at PS3 er bundla såpass bra at de ikke har noe å gå på, selger med tap etc. Det er egentlig en hvit løgn, for Sony dekker tapet deres siden bundelen kommer fra dem.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    andylove: Det stemmer nok ikke... Sony dekker tapet på PS3, men butikkene selger den såpass lavt, at selv med dekning fra Sony, så går det ganske greit i 0.. Ikke noe overskudd for å si det sånn.. Det man kan satse på er å få en litt hyggeligere pris på feks anlegget...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten.. Tv'n på hamar hadde dette serienummeret: AJ3S3SKP500017L

Den inneholder da både en p og tallet 7. Da har vel ikke den tv'n de bugene og samtidig hovedkortet 1011? Noen som kan bekrefte?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 40" med buggen og den slutter på 5000645 så tror den du viser fram er av nyere ja

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen testet at tvn faktisk støtter 1080p? altså inn...slik at signalet ikke blir skalert noen vei

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehm ja jeg har det. 1080p inn signaler fra xbox360. Får opp den infoen fra tv når jeg sjekker.

Men kunne noen kort fortalt meg fordelen med og ha 1080i kontra 1080p og motsatt på 1080p Tv`er?

Jeg synes bildet blir skarpere på min Samsung tv i 1080i..

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje du blir litt klokere...men det er mange flinke folk på avforum som sikkert kan forklare bedre...

Hjemmekino.no - Guide - Progressiv scan

Denne tråden er vel ikke rett plass, men fant ikke noe annet på avforum.no i farta.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du man får bytta inn tven der man kjøpte den på grunnlag av disse buggene som er i den? Eller vil de nekte å ta den inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en reklamasjonsrett vil jeg tro..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da sender de den sikkert inn til service igjen, noe den allerede har vært på uten noen form for hell. Da blir jeg uten tv en stund sikkert og de sier vel bare at det ikke er no feil med den også... Så kanskje best å se om det kommer noen firmware i nærmeste framtid...

Side 39 av 93 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •