Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 93 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hmm. Skeptisk.
    Sikker på det ? Hvilken frekvens er det panelet kjører på ved bruk av 1080P/24 singaler ?
    Den kjører 24hz

Jeg har Ps3 og etter siste oppdatering v1.90, kom det muligheten for å force 24hz output.

Når jeg trykker på info knappen til tven, kommer det opp 1920x1080@24hz, og bildet er "perfekt". Før var panorerings sener hakkete, men det er nå borte!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Skeptisk.
    Sikker på det ? Hvilken frekvens er det panelet kjører på ved bruk av 1080P/24 singaler ?

neida, denne tven støtter 24Hz..og det vil da være "frekvensen" 24 hz...de første tvene som kom ut fra samsung hadde feil EDID informasjon, alltså, chipen som sier til en tilkoblet device (ps3, hddvd spiller osv) at den støtter 24 hz (VELDIG enkelt forklart). Derfor må man på "gamle" M86/M87 force (tvinge) dette. Som ved PS3, da man kan sette 24 hz til on. Hadde ikke tven klart 24 hz, så hadde du IKKE fått noe bilde fra PS3 om du hadde satt 24 hz til on.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmer er jo innspillt i 24fps.
    Men kinoprojektorene velger jo å vise dette i 48Hz, da det er mer behagelig.
    Er dere helt sikker på at skjermfrekvensen på selve panelet er bare 24Hz.
    Vil ikke dette bli slitsomt å se på ?? Vet at en LCD monitor ikke er spesiellt ubehagelig i 50/60Hz, i motsetning til CRT. Men 24Hz ?
    Dette må dere forklare for meg et par ganger til, da jeg ikke har lest noe literatur angående dette enda..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror heller ikke den kjører 24hz. Men om den kjører 3:2 pulldown eller 48hz, det jeg lurte på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kjører i 24hz, og det er meget behagelig!

Les på Samsung.de der står det litt om 24hz støtten

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmer er jo innspillt i 24fps.
    Men kinoprojektorene velger jo å vise dette i 48Hz, da det er mer behagelig.
    Er dere helt sikker på at skjermfrekvensen på selve panelet er bare 24Hz.
    Vil ikke dette bli slitsomt å se på ?? Vet at en LCD monitor ikke er spesiellt ubehagelig i 50/60Hz, i motsetning til CRT. Men 24Hz ?
    Dette må dere forklare for meg et par ganger til, da jeg ikke har lest noe literatur angående dette enda..
    Refresh rate - Wikipedia, the free encyclopedia

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette samme modell som dette? I så fall viser den 24fps i 48Hz. I 24 Hz hadde vel bildet flimret så det hadde vært helt sykt.
    The HDMIs add three very key features to the TV. First, they can receive the full range of 1080p signals: 50/60Hz, and 24fps/48Hz. Second, they are fully compliant with the 'CEC' standard for digital communication between different attached devices.
    Samsung LE52M86BD - Tech.co.uk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Er dette samme modell som dette? I så fall viser den 24fps i 48Hz. I 24 Hz hadde vel bildet flimret så det hadde vært helt sykt.

Samsung LE52M86BD - Tech.co.uk

nei, fordi LCD sender ikke bildet i frekvenser sånn som CRT tv. LCD viser statisk bilde frem til det trenger å vise et nytt et. Ja, med CRT tv hadde 24hz flimret som bare f. Men det gjør det alltså ikke på LCD tv. Jeg er ikke så god til å forklare, men wikipedia artiklen, forklarer litt. Søk litt på google så finner dere kanskje et bedre svar. Kanskje noen ordentlig eksperter her kan komme å forklare litt bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "There are two kinds of displays on the market today: those which "flash" a picture for a short part of the refresh period (CRT, cinema projector, plasma?), and those which display an essentially static image between the moments of refreshing it (LCD, DLP).

The "flashing" (f.eks CRT TVer) displays must be driven at at least 48 Hz, although today, a rate significantly below 85 Hz is not considered ergonomic.

For these displays, the 24-30 Hz material is usually displayed at 2x, 3x, or 4x the capture rate. 50 and ~60 Hz material is usually displayed at its native rate, where it delivers a very accurate motion without any smearing. It can also be displayed at twice the capture rate, although moving objects will look smeared or trailed, unless intermediate frames are calculated using the motion analysis and are not just simply duplicated.

The "continuous" (f.eks LCD TVer) display can be driven at any integer multiple of the capture rate - it won't matter for the viewer, nor can it be visually discriminated. It must be noted though that, in general, "continuous" displays show noticeable smear over quickly-moving objects in 50 and ~60 Hz video material (even if their response time is instant). However there are two emerging techniques to combat smearing of the video-based material in LCD display: it can be effectively converted into the "flashing" display by appropriately modulating its backlight; and/or it can be driven at double the capture rate while calculating intermediate frames using the motion analysis (see LCD television).

Obviously, when presentation rate is not an integer multiple of the capture rate, the "fluidity" of the motion on the screen will suffer to a varying degree (terribly for video-, unpleasantly for film-based material). This is usually the case with computer-based DVD players and PAL PC TVs, where the user does not switch the refresh rate either out of ignorance, or due to technical constraints; which sometimes are, in fact, artificial, made by manufacturers counting on that user's ignorance. For instance some laptop LCD panels cannot be (easily) switched to anything but a 60 Hz refresh rate, and some LCD displays with DVI input refuse to accept digital input signal if its vertical refresh rate does not fit between 58 and 62 Hz.

Most software DVD players do not assist with switching display modes, and even if it is switched manually, they do not hardly synchronize frame updating with display's vertical retrace periods (there is only soft synchronization using hardware double buffering, which is not enough to match hardware players in the stability of playback)."

SITERT FRA WIKIPEDIA..dette burde forklare for dere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og bare så det er sagt..hva er 24 ganger 2? 48 så om du viser i 24 hz eller 48, så blir det, det samme på LCD

Newcomer Futurama sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BxDxH

Noen som har M86 her ,og kan fortelle meg målene på bordstativet?

Trenger å vite dybden og bredden.

Har en oppli tv-benk og skal finne ut beste plassering av center-høyttaleren (B&W LCR 600)

Har tenkt å "løfte" Samsungen opp slik at centeren kan ligge foran tv`n ved hjelp av denne IKEA | Salong- og avlastningsbord | Avlastningsbord | LACK jeg må trikse litt med denne for de riktige målene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, stianfp og frøy. Takk for opplysningene. Men blir litt forvirret jeg, når frøy sier 48Hz og du sier 24Hz (og begge med hver sine linker).

Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    og bare så det er sagt..hva er 24 ganger 2? 48 så om du viser i 24 hz eller 48, så blir det, det samme på LCD

Hvet ikke helt hva du mente med dette, men gangetabellen kan jeg
    Har jeg forstått hva du prøvde å si, hvis jeg forklarer det slik :

På CRT : Filmsignal i 24hz--Tvpanelet viser hvert bilde 2 ganger, i dobbelt så kort tid (48dels sekund)--Skjermfrekvensen blir dermed 48Hz.

På LCD : Filmsignal i 24hz--Tvpanelet viser hvert bildet EN gang i et 24dels sekund, siden det ikke trenger å øke frekvensen--Skjermfrekvensen blir
    dermed 24Hz, men man kan kalle det 48Hz, for om du viser i 24 hz eller 48, så blir det, det samme på LCD (ditt sitat ovenfor)...

Nei. Skjønner ikke helt logikken i dette, jeg. Tviler på at du mente noe sånt..

Hvorfor er 48/72Hz å fåretrekke på Pioneer's plasma. Og 96Hz på Sony D3000?

Dette må vi få klarhet i. Siden frøy faktisk linket til en kilde, som omhandlet nettopp M serien, og de skrev 24fps/48Hz. finner jeg dette mest sansynlig. Men jeg vet som sagt ikke helt hva jeg skal tro. Kom gjerne med flere innspill angående dette

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    nei, fordi LCD sender ikke bildet i frekvenser sånn som CRT tv. LCD viser statisk bilde frem til det trenger å vise et nytt et. Ja, med CRT tv hadde 24hz flimret som bare f. Men det gjør det alltså ikke på LCD tv.
    Du har helt rett i det at LCD viser et statisk bilde og dermed ikke vil flimre slik en plasma, CRT ville gjort. Har bare erfaring med plasma og CRT på TV siden, så jeg har ikke satt meg inn i hvordan et LCD panel oppfører seg(før nå:-)).
    Etter å ha lest din post fra WIKIPEDIA, litt her på forumet og litt rundt på nettet så kan jeg endelig litt om dette også;-).
    Uansett, årsaken til at jeg postet her tidligere var jo egentlig for at det var en del som lurte på hvilken frekvens som ble brukt ved 1080p24fps.

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har M86 her ,og kan fortelle meg målene på bordstativet?
    Ikke lett å svare på da du ikke har sagt hvor stor TV du skal ha, den kommer i 5 forskjellige størrelser :-)

Målene står på side 2 i denne pdf linken: http://www.samsung.com/no/products/t..._series_no.pdf

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veggfeste og 40" (M87)

Noen som har erfaring med veggfeste og gipsvegg? Holder det med gipsplugger, eller bør jeg satse på å treffe stenderverk? Kan jo by på litt plasseringsproblemer i så fall. Samt at stendere står 60 - 60 cm stående. Veggfeste skal festes horisontalt.

Noen råd eller triks rundt dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen folkens

Hvordan er denne tv-n på raske sport bevegelser som tennis og fotball. Går det bra eller blir det noe hakking osv. Har en Plasma nå som er bra på dette, men trenger en større tv og vurderer denne i 52" størrelse, men fotball må den takle eventuelt. Noen om kan si noe om dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

32" M86

Noen som har testet Samsung 32" LCD-TV LE32M86BD. Ser at de selger den på komplett.no for 8995 nå! Er det noen teknisk forskjell på 32" utgaven av M86 sammenlignet med de større utgavene?

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Samsung 32" LCD-TV LE32M86BD. Ser at de selger den på komplett.no for 8995 nå! Er det noen teknisk forskjell på 32" utgaven av M86 sammenlignet med de større utgavene?

Ja det er endel forskjeller: Har ikke Super Clear Panel, Mindre Kontrast, Ikke mulighet for motorisert veggfeste, men har 100Mhz. Se link

M86-serien|LCD-TV - TV - Samsung Norge

Newcomer Futurama sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av falcon64
    Ikke lett å svare på da du ikke har sagt hvor stor TV du skal ha, den kommer i 5 forskjellige størrelser :-)

Målene står på side 2 i denne pdf linken: http://www.samsung.com/no/products/t..._series_no.pdf

hehe,det var noe som manglet ja ,tenkte på 40".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M87 40'' med 100Hz

I dag var jeg innom Expert ved CC vest i Oslo, og selgeren der fortalte meg at 40'' M87 nå ved en firmware oppgradering hadde fått 100 Hz...

Dere som kjenner denne TV'en her på forumet, er det riktig???

Side 37 av 93 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •