Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 93 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Spørs hvilken butikk du har handlet i. Såvidt jeg vet så har Expert Bonus og Expert Stormarked en 30 dagers åpent kjøp garanti. Worst case så kan du jo gå å si at du ikke likte tven, få penga tilbake og handle på nett.. Synes prisen hos shg.no var rimelig VILL nå..
    -t
    Jeg trodde Expert hadde sluttet med kjøpsgarantien sin. Men du kan jo reklamere på produktet og si at du føler deg lurt siden prisen andre steder er MEGET mye lavere. Faktisk så jeg M86 40" på Expert for et par måneder siden til 20k, så jeg synes det er merkelig at du har betalt 21k..

SHG.no pleier ofte å ha syke priser, noe lang leveringstid. Har opplevd at de som kjøper mye derifra (store penger), får varene levert fort, mens de som handler smått ofte har endt opp i krangling om levering osv. Hvorvidt det er fakta eller bare vanskelig kunder vites ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Har pratet med Samsung ang TV'en min og hvordan jeg kan stille hver enkelt farge. Rød, grønn og blå. Skal bruke DVE plata. TV spesialisten der inne var på ferie til mandag, så jeg måtte ringe igjen da.

Ellers fikk jeg vite på ABC Electronic at de hadde 1 eller 2 dagers servicetid etter at ferien var over, så da kunne jeg ta med ned skjermen for å få ny firmware eller hovedkort. Han sa også at hver farge måtte stilles i service menyen, mon tro om jeg da kan ta med DVE plata og la de gjøre kalibreringsjobben...?

Finner det litt merkelig at jeg måtte inn i servicemenyen for å stille på fargene. Under menyen er det noe som heter "Hvitbalanse" hvor jeg kan stille på R-B-G kontrast og R-B-G økning. Synes ingen av disse gjør noe forskjell. Heller ikke under "Min Fargekontroll" blir det noen endringer når jeg stiller på Rosa, Blå, Grønn og Hvit. Kan jo tenkes at jeg ser dårlig, for det skal jo være noe forrandringer. Eller??

Tar gjerne imot tips fra andre som har brukt DVE plata for kablibrering av skjermen.
    Jeg har også dette problemet. Har kjøpt DVE og brukt guiden til Gorm. Men når jeg tar på meg farvebrillene og skal stille inn fargene så blir det ikke noe forandring. Merkelig. Jeg får heller ikke noe forandring når jeg stiller på skarphet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Domex
    Jeg har også dette problemet. Har kjøpt DVE og brukt guiden til Gorm. Men når jeg tar på meg farvebrillene og skal stille inn fargene så blir det ikke noe forandring. Merkelig. Jeg får heller ikke noe forandring når jeg stiller på skarphet.
    Godt å vite at jeg ikke er alene. Kanskje det er forrandringer vi ikke ser, men det har jeg liten tro på. Hva slags guide er det denne Gorm har laget? Evnt en link til denne?

Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Newcomer Nightprowler sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problemet som deg, men sjekk hvordan TV'en er innstilt under "størrelse" (Size) og velg "fargeområde". Da slipper du å se at Windows Mediaplayer forsvinner ned under skjermen i full screen.
    Takk det funka

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående 40M87/86 priser:

Etter en kjapp samtale med Expert og Samsung så kan det virke som at det er en del butikker som har gått sammen om paralell-import av TV'en, på MPX står det:

"NB! Leveres kun med engelsk meny og manual! "

Den som selges på Expert har også norsk som alternativ. De har vel sneket seg rundt Samsung Norden...
    Vil dette i tilfelle ha noe å si på garantitider/reparasjoner?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å vite at jeg ikke er alene. Kanskje det er forrandringer vi ikke ser, men det har jeg liten tro på. Hva slags guide er det denne Gorm har laget? Evnt en link til denne?

Takker
    http://avforum.no/forum/kalibrering-...lp-av-dve.html

Her en DVE guiden til Gorm. Jeg synes dette er kjempe merkelig at man ikke kan stille på fargene. Noen andre som har samme problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/kalibrering-...lp-av-dve.html

Her en DVE guiden til Gorm. Jeg synes dette er kjempe merkelig at man ikke kan stille på fargene. Noen andre som har samme problemet?
    Jeg har selv stilt dette spørsmålet X antall ganger, uten at noen har svar. Så enten er det besvart tidligere i tråden (da må du lese 35 sider) eller ingen har faktisk lagt merke til det og tror at de har stilt TV'en sin perfekt. Ingen tør med andre ord å påstå at 20k kjøpet deres ikke gir valuta...

Ellers, man overser nykommer, eller er gniene på sine kunnskaper. Anyway, Samsung support fant det meget merkelig at jeg ikke kunne se endringene når jeg stilte på skjermen. Mye mulig det er jeg som er n00b og ikke ser godt nok...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv stilt dette spørsmålet X antall ganger, uten at noen har svar. Så enten er det besvart tidligere i tråden (da må du lese 35 sider) eller ingen har faktisk lagt merke til det og tror at de har stilt TV'en sin perfekt. Ingen tør med andre ord å påstå at 20k kjøpet deres ikke gir valuta...

Ellers, man overser nykommer, eller er gniene på sine kunnskaper. Anyway, Samsung support fant det meget merkelig at jeg ikke kunne se endringene når jeg stilte på skjermen. Mye mulig det er jeg som er n00b og ikke ser godt nok...
    Hos meg skjer det garantert ingen endringer når jeg stiller på fargene. Så dårlig ser jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg skjer det garantert ingen endringer når jeg stiller på fargene. Så dårlig ser jeg ikke.
    jeg tenkte meg det, og det samme skjer her. Litt rart at vi sitter med samme problem uten at dette er snakket om tidligere her. Jeg skal ringe Samsung Support på mandag og snakke med de. Kan tenkes de vet råd. I allefall kan jeg få stilt farger og sånt på service. Meget tungvindt, men hvis det er hva som skal til så...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som de har klart å se forskleller ved justering på denne testen, selv om de ikke er helt fornøyd med resultatet.

http://avforum.no/forum/kalibrering-...stips-m-m.html

Har dere prøvd å velge svensk meny ??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd...

Newcomer skreddern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibreringstråd

Hei, Domex!

Bli med bort til kalibreringstråden. Jeg er ikke noen ekspert, men har postet hvordan jeg gjorde det første gang der.

http://avforum.no/forum/kalibrering-...tml#post689802

Forresten: Kan det være at du er inne på hvitbalansen og stiller fargeinstillingene der? (3xkontrast og 3xgain) De instillingene gir ikke noen forandringer hos meg heller - det går visst på hvitfargen og kan hende man må ha måleutstyr (eller andre prøvebilder?) for å få dem riktige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skreddern
    Hei, Domex!

Bli med bort til kalibreringstråden. Jeg er ikke noen ekspert, men har postet hvordan jeg gjorde det første gang der.

http://avforum.no/forum/kalibrering-...tml#post689802

Forresten: Kan det være at du er inne på hvitbalansen og stiller fargeinstillingene der? (3xkontrast og 3xgain) De instillingene gir ikke noen forandringer hos meg heller - det går visst på hvitfargen og kan hende man må ha måleutstyr (eller andre prøvebilder?) for å få dem riktige.
    Jeg tror du har helt rett i det. Jeg har akkurat postet en kommentar til din siste post i kalibreringstråden. Skjønner at jeg har vært på villspor ang fargene. Pokker så vanskelig det skal være akkurat å stille fargene på denne TV'en

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd... Takk.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vær vennlig å forholde denne tråden teknisk. Det blir BARE rot hvis vi blander pris- og teknisk diskusjon, der den tekniske diskusjonen har langt levetid og den prisrelaterte kun noen dager/uker. Det er flere tråder under "Produkt- og prisjakt" på disse TVene i tillegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p/24

Hva gjør egentlig denne tv'en med 1080P/24 signalet. Kjører den en 3:2 pulldown?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BentX
    Hva gjør egentlig denne tv'en med 1080P/24 signalet. Kjører den en 3:2 pulldown?

Den viser 1920x1080@24hz!! Men signalet må "forces" inn til fra kilden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Den viser 1920x1080@24hz!! Men signalet må "forces" inn til fra kilden.
    Hmm. Skeptisk.
    Sikker på det ? Hvilken frekvens er det panelet kjører på ved bruk av 1080P/24 singaler ?

Side 36 av 93 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •