Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 93 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1852
    Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HJELP!

Jeg har kjøpt en component kabel til dvd - tv. Men etter å ha koblet den til, så skjer det ingen verdens ting. Går inn på menyen på Onkyo dvd-spilleren, og den er i lys grå tekst, dvs at den ikke har registrert noen tilkobling.

Noen som kan hjelpe meg? Defekt kabel eller jeg som kløner? Måtte koble til scart i tillegg for å få opp menyen på tv-skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    HJELP!

Jeg har kjøpt en component kabel til dvd - tv. Men etter å ha koblet den til, så skjer det ingen verdens ting. Går inn på menyen på Onkyo dvd-spilleren, og den er i lys grå tekst, dvs at den ikke har registrert noen tilkobling.

Noen som kan hjelpe meg? Defekt kabel eller jeg som kløner? Måtte koble til scart i tillegg for å få opp menyen på tv-skjermen.
    les i manualen på onkyo spilleren din hvordan du stiller inn den..og sjekk at du har koblet riktig til komponent kabelene til tven. har du kjøpt komponent kabel med lyd kabler på? Fargen rød på den ene lyd kabelen ligner veldig på den som skal være R for videoen..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, du skal jo bare plugge i ledningene med samme farge. kan ikke væra enklere. Husk bare å velge riktig "source" på TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priser

Er det bare meg, eller har prisen på 40M87/86 og 46M87/86 rast voldsomt de siste dagene?

Se her:
    Hardware.no - Prisguide - Samsung LE40M87

Hardware.no - Prisguide - Samsung LE46M87BD

Newcomer Nightprowler sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har akkurat fått en M87 i hus. Den skal kobles til en Kabel TV boks (C 1201 CX) og en NAD C 352 forsterker.

Hvis jeg skal forsterke lyden fra TV`n bør jeg koble lyd fra kabeltvboksen eller TV`n til forsterkern?

Har følgende innganger på forsterkern:

DISK-CD-VIDEO-AUX-TUNER-TAPE2-TAPE1

Har allerede PC`n i AUX. Er det noen av de andre jeg kan koble TV`n på?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThuleAudio
    Er det bare meg, eller har prisen på 40M87/86 og 46M87/86 rast voldsomt de siste dagene?

Se her:

Å fy fa**. det er jo bare 5-7lapper mindre enn den kosta da jeg kjøpte min for 3 måneder siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 40M87BD til låns hjemme nå, fra expert. Der koster den 21000... så dette er jo helt sprøtt. Jeg sjekket på prisguiden til hardware.no for et par-tre dager siden, da var prisene mye høyere... virker som at det er noe prisreduksjon på gang?

Herlig TV forresten!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    hehe, du skal jo bare plugge i ledningene med samme farge. kan ikke væra enklere. Husk bare å velge riktig "source" på TVen.
    Det har jeg gjort (opp til flere ganger). Blå skjerm på tv'en og det står 'ingen signal' når jeg velger component som source.

Har også gått inn i menyen til dvd-spilleren (med scart kabel til tv'en) og ser at component står i lys grå farge, istdenfor sort som de andre er. Med lys grå farge mener jeg at den ikke er "aktivert".

Vet ikke hva som er galt, men noe er det. Får ta med meg dvd-spilleren til en butikk å prøve der med samme kabel. Hvis det ikke kommer noen glupe forslag her

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HJELP!

Har du fått fikset dette? Regner med at du bare må gå inn i menyen på dvd-spilleren din og velge component ut.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThuleAudio
    Har en 40M87BD til låns hjemme nå, fra expert. Der koster den 21000... så dette er jo helt sprøtt. Jeg sjekket på prisguiden til hardware.no for et par-tre dager siden, da var prisene mye høyere... virker som at det er noe prisreduksjon på gang?

Herlig TV forresten!
    Vet du om Expert oppererer med noe type 30 dager retur-garanti, e.l?

Prisgaranti har de neppe, når de ligger såpass mye høyrere i pris.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen steder du kan velge progressive scan på/av evt RGB/Ypc,,, eller hva det heter???

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prisgarantien gjelder ikke nettbutikker/priser.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heldigvis avtale om å kunne levere den inn igjen om jeg ikke var fornøyd. Veldig fornøyd med TVen, men ikke med prisen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pratet med Samsung ang TV'en min og hvordan jeg kan stille hver enkelt farge. Rød, grønn og blå. Skal bruke DVE plata. TV spesialisten der inne var på ferie til mandag, så jeg måtte ringe igjen da.

Ellers fikk jeg vite på ABC Electronic at de hadde 1 eller 2 dagers servicetid etter at ferien var over, så da kunne jeg ta med ned skjermen for å få ny firmware eller hovedkort. Han sa også at hver farge måtte stilles i service menyen, mon tro om jeg da kan ta med DVE plata og la de gjøre kalibreringsjobben...?

Finner det litt merkelig at jeg måtte inn i servicemenyen for å stille på fargene. Under menyen er det noe som heter "Hvitbalanse" hvor jeg kan stille på R-B-G kontrast og R-B-G økning. Synes ingen av disse gjør noe forskjell. Heller ikke under "Min Fargekontroll" blir det noen endringer når jeg stiller på Rosa, Blå, Grønn og Hvit. Kan jo tenkes at jeg ser dårlig, for det skal jo være noe forrandringer. Eller??

Tar gjerne imot tips fra andre som har brukt DVE plata for kablibrering av skjermen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Har du fått fikset dette? Regner med at du bare må gå inn i menyen på dvd-spilleren din og velge component ut.
    Har ikke fysisk fått fikset det, men gikk litt dypere inn i manualen og innstillinger. Det kan se ut som jeg må inn å velge 'Video' out, istedenfor RGB. Det står;

'Detta ger bästa möjliga bildkvalitet, förutsatt att den anslutna teven är kompatibel med denne utmatning. Notera att ingen utmatning sker via komponentgångarne med denne inställing'

Tror og håper jeg har løst problemet når jeg kommer hjem

Newcomer Nightprowler sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan få innstilt `n M87 slik at PC bilde passer kant i kant på tv`n? Nå er skjermbile fra PC`n større enn TV`n.

Justerete dette en gang tidligere, men nå har jeg glemt hvor og hvordan..

Kjører DVI - HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best, kontakte Samsung og få dem til og hente tv`en min til service. Eller ringe hifiklubben, ta med tv`en selv ned og be dem se på den i ca 2 uker.. Jeg har desverre ikke bil for øyeblikket så det kan bli vanskelig. Men hvis jeg har de samme rettighetene om jeg kontakter samsung gjør jeg det.. Men vil vite hva dere mener om dette før jeg gjør noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Hva er best, kontakte Samsung og få dem til og hente tv`en min til service. Eller ringe hifiklubben, ta med tv`en selv ned og be dem se på den i ca 2 uker.. Jeg har desverre ikke bil for øyeblikket så det kan bli vanskelig. Men hvis jeg har de samme rettighetene om jeg kontakter samsung gjør jeg det.. Men vil vite hva dere mener om dette før jeg gjør noe.
    det eneste hifi klubben gjør er å kontakte samsung selv så...da kan du vel tenke deg hva som er like greit. Samsung lar deg bruke DHL, slik at de kan komme å hente den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nightprowler
    Hvordan få innstilt `n M87 slik at PC bilde passer kant i kant på tv`n? Nå er skjermbile fra PC`n større enn TV`n.

Justerete dette en gang tidligere, men nå har jeg glemt hvor og hvordan..

Kjører DVI - HDMI
    Hadde samme problemet som deg, men sjekk hvordan TV'en er innstilt under "størrelse" (Size) og velg "fargeområde". Da slipper du å se at Windows Mediaplayer forsvinner ned under skjermen i full screen.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørs hvilken butikk du har handlet i. Såvidt jeg vet så har Expert Bonus og Expert Stormarked en 30 dagers åpent kjøp garanti. Worst case så kan du jo gå å si at du ikke likte tven, få penga tilbake og handle på nett.. Synes prisen hos shg.no var rimelig VILL nå..
    -t

Side 35 av 93 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •