Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 93 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lyd på min 46M87

Hei,
    Har akkurat fått satt op 46M87'n min, men får ikke lyd til å fungere. Kjører HDMI fra canal digital tuner. Lyden kommer i ca 0,1 sek når jeg justerer med volumknappen til tv'n, men når jeg ikke trykker på knappen er den helt borte....
    Jeg som har oversett noe? Mute er ikke på

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du må gå inn på menyen til tuneren, å velge at den skal sende lyden ut via HMDI...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjør en optisk lyd kabel (eller coax) fra tuneren til tven, eller til forsterkeren din (hvis du har en) er ikke så sikker på om tuneren til canal digital sender ut lyd på hdmi porten..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FW 2000 MoviePlus

Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    alle som har eller hatt en M86/M87 med versjon 2000 har ikke hatt problemer med movie plus bugen som jeg veit om. f.eks folka på avforums.com har ikke problemer med movie plus etter de fikk 2000. hva slags bord_2_calla versjon har du? 1011? eller 1004?
    Hei og takk for svar!

Jeg sitter med BORD2_CALLA_TR-1011.. Om dette er hovekortet, har det noe å si for MoviePlus'en. Eller snakker vi kun om 1080P24Hz problematikken?

(for dere som ikke husker problemet mitt:
    Jeg har 2000 firmware og fremdeles problemer med MoviePlus)

Jeg har foreløpig bare hatt problemer med MoviePlus på komponent inngangen. På Scart-inngang med GET dekoder(ikke PVR) har jeg ikke hatt problemer! Nå skal jeg teste med komponent fra dvd'en igjen. Skal da slå av og på og av MoviePlus for å se om det hjelper..

Håper det virker

kommer tilbake med svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjør en optisk lyd kabel (eller coax) fra tuneren til tven, eller til forsterkeren din (hvis du har en) er ikke så sikker på om tuneren til canal digital sender ut lyd på hdmi porten..
    Har nå lest litt rundt dette, samt ringt canal digital. Det viser seg at HD tuneren til Canal digital og flere samsung tv'er ikke går overens...
    Symptom er at du har bilde, men ingen lyd over HDMI.
    Problemet ligger visst i at tuneren sender ut 5.1 lyd, noe samsung sliter med... eller noe sånn :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvindle
    Har nå lest litt rundt dette, samt ringt canal digital. Det viser seg at HD tuneren til Canal digital og flere samsung tv'er ikke går overens...
    Problemet ligger visst i at tuneren sender ut 5.1 lyd, noe samsung sliter med... eller noe sånn :???:
    da anbefaller jeg deg å prøve med metoden jeg sa tidligere..en optisk kabel eller coax, vet ikke helt hva tuneren til canal digital har. plugg den i tven eller i forsterkeren og kjør lyden ut på den måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av texas78
    Hei og takk for svar!

Jeg sitter med BORD2_CALLA_TR-1011.. Om dette er hovekortet, har det noe å si for MoviePlus'en. Eller snakker vi kun om 1080P24Hz problematikken?

(for dere som ikke husker problemet mitt:
    Jeg har 2000 firmware og fremdeles problemer med MoviePlus)

Jeg har foreløpig bare hatt problemer med MoviePlus på komponent inngangen. På Scart-inngang med GET dekoder(ikke PVR) har jeg ikke hatt problemer! Nå skal jeg teste med komponent fra dvd'en igjen. Skal da slå av og på og av MoviePlus for å se om det hjelper..

Håper det virker

kommer tilbake med svar!

dette synes jeg er VELDIG merkelig, har ikke tall på hvor mange som har versjon 1011 av hovedkortet og versjon 2000 av firmware som IKKE har problemer med movie plus buggen, er du sikker på at problemene dine er relatert til movie plus? Kan du beskrive tillfellene du opplever? movie plus skaper gjerne en slags aura rundt bevegende ting på tven. Hvis du skjønner hva jeg mener?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Rart vi ikke har lest om andre med dette problemet, men det er kanskje ikke så mange som har HDtuner enda ?
    Men stianfp sitt forslag kan jo fungere, hvis du har mulighet til å prøve det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hmm. Rart vi ikke har lest om andre med dette problemet, men det er kanskje ikke så mange som har HDtuner enda ?
    Men stianfp sitt forslag kan jo fungere, hvis du har mulighet til å prøve det.
    har selv hdtuneren fra lyse jeg, men kjører ut lyden fra den optiske utgangen til forsterkeren min, så jeg har ikke testet med hdmi, ikke har jeg hdmi inngang på forsterkeren heller, så jeg får ikke lyden ut på systemet der med hdmi. Og jeg orker ikke høre på lyd fra tven, er ganske skralle høytalere i den.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvindle
    Men dette kan da ordnes med å kjøre lyden fra boksen og rett i en forsterker/billig surroundanlegg da eller? Har også hørt om problemet, men var ikke klar over at det bare gjaldt lyd..
    -t

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 40 " M87 i hus :)

For meg så virker det som beste løsning er å skifte til en 3. parts leverandør av tunere/ dekoder. Expert skal visstnok få inn en tuner fra Grundig som skal være bra. HDMI, USB uttak til ekstern harddisk m.m. Rundt 2500,-. Lanseres i forbindelse med det digitale bakkenettet.

Jeg kjører en Onkyo dvd spiller (ca 4 år gammel) med scart til tv'en. Syns vel og merke bildekvalitetet blir langt dårligere enn de beste Canal Digital sendingene (parabol, ikke HD). Bør jeg gå til anskaffelse av en ny dvd spiller med HDMI? Noe annet jeg kan gjøre? Innstilling av tv osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Jeg kjører en Onkyo dvd spiller (ca 4 år gammel) med scart til tv'en. Syns vel og merke bildekvalitetet blir langt dårligere enn de beste Canal Digital sendingene (parabol, ikke HD). Bør jeg gå til anskaffelse av en ny dvd spiller med HDMI? Noe annet jeg kan gjøre? Innstilling av tv osv.
    Sørge for at du kjører S-video eller RGB (mao. ikke kompositt) over scart'en? Sikkert en innstilling på DVD-spilleren.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bols
    Sørge for at du kjører S-video eller RGB (mao. ikke kompositt) over scart'en? Sikkert en innstilling på DVD-spilleren.
    Ok, takk for svar. Skal sjekke hva den står på og eventuelt endre det når jeg kommer hjem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norsk meny-språk mangler

Hei! Kjøpte M-86 og ble lovet at det skulle være norsk meny. Den finnes ikke. Er det noen andre som har opplevd dette? Kan man gjøre noe for å få den norske menyen?

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk meny får man sånn:
    Sett TV i Stand By. Trykk Info - Menu - Mute -Power. Velg 2 Option Tablet og så gå til Language og pil til høyre til Norway dukker opp.

NB! Trykk Stand By igjen for å gå ut av menyen.

Alle instillene du har foretatt tidligere blir tilbakestilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Bols
    Av S-video og RGB bør du selvfølgelig velge RGB dersom DVD-spilleren har den muligheten. S-video består av et luma-signal og et sammensatt chroma-signal over to ledere, derav betegnelsen Y/C, men dette gir ikke like bra bilde som RGB. Men støtter ikke DVD-spilleren RGB, så er S-video bedre enn kompositt,som jo bare er ett sammensatt signal.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen_80
    Av S-video og RGB bør du selvfølgelig velge RGB dersom DVD-spilleren har den muligheten. S-video består av et luma-signal og et sammensatt chroma-signal over to ledere, derav betegnelsen Y/C, men dette gir ikke like bra bilde som RGB. Men støtter ikke DVD-spilleren RGB, så er S-video bedre enn kompositt,som jo bare er ett sammensatt signal.
    Ok, takk for svar. Dette har jeg å si om dvd-spilleren;

• PAL progressive scan linjedobling
    • 54MHz/10-Bit V-DAC
    • 192KHz/24-Bit A-DAC
    • SCART, kompositt, S-Video og komponent ut

Husker ikke hvilke kontakter det er på tv'en, men mener det ikke er noe annet enn scart og HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar. Dette har jeg å si om dvd-spilleren;

• PAL progressive scan linjedobling
    • 54MHz/10-Bit V-DAC
    • 192KHz/24-Bit A-DAC
    • SCART, kompositt, S-Video og komponent ut

Husker ikke hvilke kontakter det er på tv'en, men mener det ikke er noe annet enn scart og HDMI?

jeg vil anbefalle komponent hvis du ikke kan kjøre hdmi ut av dvd spilleren. ABSOLUTT bedre enn scart, kompositt og s-video.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil anbefalle komponent hvis du ikke kan kjøre hdmi ut av dvd spilleren. ABSOLUTT bedre enn scart, kompositt og s-video.
    Men er det inngang for komponent kabel i tv'en? Er dessverre ikke hjemme så jeg får sjekket. Stor forskjell på disse kabelene også kanskje. Vet ikke om det Expert selger er "godt nok".

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det inngang for komponent kabel i tv'en? Er dessverre ikke hjemme så jeg får sjekket. Stor forskjell på disse kabelene også kanskje. Vet ikke om det Expert selger er "godt nok".
    ja, det er inngang for komponent på tven..du har 1 komponent inngang (3 kabler, rød, grønn og blå pluss eventuelt 2 for lyd, rød og hvit) 2 scart, 3 hdmi og 2 (?) s-video innganger..

Side 34 av 93 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •