Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 93 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1852
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, totto. PX74 er IKKE etterkommeren til PX70. PX74 og PX70 er samme modell. Elkjøp og expert selger de ofte som PX74, slik at de kan lure kundene med at dette er en nyere og bedre modell en alle andre som "bare" selger PX70..
    SVÆRT USERIØST OG FORKASTELIG !!
    Når man blir fortalt slikt, er det bare å rope på sjefen med en eneste gang å rope SVINDEL !! Kanskje du da får tv'n litt billigere for å holde kjeft. Hehe..

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe en 40" M87 nå. Endelig gå over fra billedrørs-tv. Har vært å sett på tv'en, og ble meget imponert over bildet.

Er det andre tv'er som bør vurderes opp mot denne i dag? Rundt 40" og LCD.

Setter pris på tilbakemeldinger da avgjørelsen antakeligvis blir tatt på mandag

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndyMcnebb: Jeg mente ikke etterkommer på den måten. Men såvidt jeg har fått med meg fra andre forumer og noen specsheets, så er PX74 noe annerledes, større text-tv minne osv. Uansett, hvis det er samme tven så er det samme for meg, jeg er bare i tvil om jeg skal gå for m87 eller px70/74

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Vurderer å kjøpe en 40" M87 nå. Endelig gå over fra billedrørs-tv. Har vært å sett på tv'en, og ble meget imponert over bildet.

Er det andre tv'er som bør vurderes opp mot denne i dag? Rundt 40" og LCD.

Setter pris på tilbakemeldinger da avgjørelsen antakeligvis blir tatt på mandag
    Sony 40 V2500 er en verdig kandidat, men fargene er ikke like lekre og så er det heller ikke 1080p (om du bryr deg om det ). Det viktigste er vel at den ikke støtter 24fps@1080 slik som kun de aller nyeste TV'er gjør.
    Du kan alltids ta en titt på LG 40LF65/LY95, men de har ikke på langt nær den samme kontrast raten som Samsung har. I tillegg er de et par tusen dyrere også.

Jeg kan trygt anbefale deg M86/87, du blir umulig skuffet. "billig" er den også

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ost99
    PS Har noen andre problemer med høy støy (lyd) fra TVen når den står i Standard eller Movie mode (bare lydløs i Dynamic)?
    Jepp, jeg har samme støy problem som du beskriver, + den movie pluss bug'en, veldig irriterende! hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Software versjon 2000 med MovePlus bug?

Jeg finner følgende i service menyen:
    T-TLPPEUMD-2000
    T-BDPMPEUS-1004

Det står også at den er laget 22 mai.

Ser at folk skriver tidligere i tråden at man må ha software versjon 2000 for at Movie Plus skal slutte å bugge.. men så vidt jeg kan se etter å ha vært på service menyen, så har jeg 2000 versjonen ==> (T-TLPPEUMD-2000)

Tar jeg feil ang software versjonen?
    Noen som har samme versjon og deil som meg?

Skal levere inn tven tiluken og har lyst til å ha noe å slå i bordet med

mvh
    truls

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av texas78

Jeg finner følgende i service menyen:
    T-TLPPEUMD-2000
    T-BDPMPEUS-1004

Det står også at den er laget 22 mai.

Ser at folk skriver tidligere i tråden at man må ha software versjon 2000 for at Movie Plus skal slutte å bugge.. men så vidt jeg kan se etter å ha vært på service menyen, så har jeg 2000 versjonen ==> (T-TLPPEUMD-2000)

Tar jeg feil ang software versjonen?
    Noen som har samme versjon og deil som meg?

Skal levere inn tven tiluken og har lyst til å ha noe å slå i bordet med

mvh
    truls

alle som har eller hatt en M86/M87 med versjon 2000 har ikke hatt problemer med movie plus bugen som jeg veit om. f.eks folka på avforums.com har ikke problemer med movie plus etter de fikk 2000. hva slags bord_2_calla versjon har du? 1011? eller 1004?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har versjon 1004, er det negativt? Skjønner at jeg må levere TV'en på service hvis jeg skal ha fikset moveplus buggen, noen som kan si noe om servicestid i Oslo?

Synes de elendige TV signalene mine funker greit nok under "dynamisk" modus, burde jeg endre dette til f.eks "film"? DNIe har jeg slått av da fargene blir helt horrible. I allefall siden jeg har verdens dårligste kabelsignal.

(snart RiksTV!!)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Sony 40 V2500 er en verdig kandidat, men fargene er ikke like lekre og så er det heller ikke 1080p (om du bryr deg om det ). Det viktigste er vel at den ikke støtter 24fps@1080 slik som kun de aller nyeste TV'er gjør.
    Du kan alltids ta en titt på LG 40LF65/LY95, men de har ikke på langt nær den samme kontrast raten som Samsung har. I tillegg er de et par tusen dyrere også.

Jeg kan trygt anbefale deg M86/87, du blir umulig skuffet. "billig" er den også

M86/87 "støtter" 1080@24fps/hz hvis kilden kan "force" utsignalet....som f.eks ps3.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tven støtter 24hz om den har riktig EDID informasjon, da trenger ikke sourcen å force noenting, nyeste M86/M87 fra samsung har denne informasjonen oppdatert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Jeg har versjon 1004, er det negativt? Skjønner at jeg må levere TV'en på service hvis jeg skal ha fikset moveplus buggen, noen som kan si noe om servicestid i Oslo?

Synes de elendige TV signalene mine funker greit nok under "dynamisk" modus, burde jeg endre dette til f.eks "film"? DNIe har jeg slått av da fargene blir helt horrible. I allefall siden jeg har verdens dårligste kabelsignal.

(snart RiksTV!!)
    synes det er merkelig at du har movie plus buggen fortsatt når du sitter med versjon 2000. nja, beste er å ha 1011 hovedkortet, da skal tven støtte 24hz uten at sourcen forcer. kontakt samsung service senter, krev nytt hovedkort og ny firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    synes det er merkelig at du har movie plus buggen fortsatt når du sitter med versjon 2000. nja, beste er å ha 1011 hovedkortet, da skal tven støtte 24hz uten at sourcen forcer. kontakt samsung service senter, krev nytt hovedkort og ny firmware.
    Tror ikke jeg har nyeste firmware, men er det sånn at jeg kan be Samsung om å oppgradere min TV? Synes movieplus som slår seg inn skaper et litt hakkete bilde, i allefall på mine dårlige TV signaler. Hva er dette med at "..source forcer"? Går ikke 24hz uten problemer hvis kilde støtter det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket en ting på min 40M86. Dette skjer kun på xbox360. Ikke på HDMI inngangen, og scart inngangen er slik den alltid er med litt støy. ( bevegelser i bildet)

Men på xbox360 under spill, film, så ser jeg en slags "bevegelse / bølger" i bildet når det er lystgrått og mørkt.. Litt plagsomt da jeg legger merke til dette mye. Men dette skjer kun på xboxen. Kunne noen andre med xbox se etter det samme? Sitter 1.5m fra tv`en. Kan dette komme av at jeg bruker komponent som er "anologt" og ikke HDMI som er Digitalt..? Bildet med dynamisk på er sinnsykt bra må jeg si over xboxen i spill. gears og war har aldri sett så bra ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Merket en ting på min 40M86. Dette skjer kun på xbox360. Ikke på HDMI inngangen, og scart inngangen er slik den alltid er med litt støy. ( bevegelser i bildet)

Men på xbox360 under spill, film, så ser jeg en slags "bevegelse / bølger" i bildet når det er lystgrått og mørkt.. Litt plagsomt da jeg legger merke til dette mye. Men dette skjer kun på xboxen. Kunne noen andre med xbox se etter det samme? Sitter 1.5m fra tv`en. Kan dette komme av at jeg bruker komponent som er "anologt" og ikke HDMI som er Digitalt..? Bildet med dynamisk på er sinnsykt bra må jeg si over xboxen i spill. gears og war har aldri sett så bra ut!
    Jeg har xbox360 og har aldri lagt merke til bølger eller andre forstyrrelser i bildet. Jeg kjører på komponent 1080p. Du sitter litt nærme TV'en din, er ikke helt optimalt i forhold til bildet. Ellers er jo GOW kun i 720p og ikke 1080p. Vet ikke om dette gjør noe for bildet ditt, men jeg har ikke sett noe. Merka stor forskjell fra 720p til 1080p, fargene og bildet ble noe helt annet!

Men nå finnes vel ikke xbox360 med HDMI, ikke enda i allefall. Elite lar vente på seg...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åh... jeg kjører lysstyrken på 57 så kansje det er derfor.. Legger til at dette merkes godt i et helt mørkt rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har kjøpt en tidlig M86/87 modell...
    Har man da rett til å sende inn tv'n, å forlange at de oppgraderer den med nyeste hardware/software/firmware uten at det koster noe (frakt, servicekostnad ol.) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hvis man har kjøpt en tidlig M86/87 modell...
    Har man da rett til å sende inn tv'n, å forlange at de oppgraderer den med nyeste hardware/software/firmware uten at det koster noe (frakt, servicekostnad ol.) ?
    Jeg tror ikke at du bare kan kreve en oppdatering uten at noe er galt. Hvis jeg var deg, så ville jeg ha argumentert med at PS3 og 1080p24hz problematikken ødelegger opplevelsen for deg og du får ikke hva du har betalt for. Movieplus buggen er jo helt klart et ankepunkt for oppgradering/service.

Slik jeg ser det, er denne servicen nødvendig for TV'er som har eldre hovedkort enn 1011 og firmware 2000. Tar jeg feil her?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Heisann.
    Vil gjerne vite hva du baserer det utsagnet på. Så sant tven er helt ny, dvs under 7 dager eller noe i den duren, så kan det nok kjøres som en DOA, altså Dead on Arrival. Men er den eldre enn dette så har butikken rett til å prøve å reparere feilen. Du har ikke krav på en lignende tv, men du har krav på ett låneapparat dersom servicen tar mer/ eller evt er forventet å ta mer enn 7 dager. Dette kan godt være en gammel CRT skjerm for den saks skyld.
    -t
    Expert har som mål å være best på service og kvalitets sikring. Det er en av grunnene til at prisene er litt dyrere enn på Elkjøp, og også at du ikke må sitte i en timelang tlf kø for å få hjelp osv.
    Jeg snakker ut ifra andre jeg kjenner som har hatt spolefeil og hatt tv i 1mnd. og fått helt ny eller valg mellom annen modell.
    Spolefeil er en utrolig simpel feil, det trengs kun litt lim eller silikon på spolen så er den helt lydløs igjen. Spolefeil skjer på alle flatskjermene P og lcd før eller siden, men kjipt at det skjer like etter kjøp. Grunnen kan være at produksjonen la på for lite lim eller bommet på spolen ved produksjon.

Jeg tør vedde på at du får valg mellom ny tv, annen modell +-mellomlegg eller reparasjon... iallefall hvis tvn er ny og du kjøpte på Xpert... Reparasjon av spole skal ikke ta lenger enn ca 1uke, to hvis de har mye å gjøre..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Expert har som mål å være best på service og kvalitets sikring. Det er en av grunnene til at prisene er litt dyrere enn på Elkjøp, og også at du ikke må sitte i en timelang tlf kø for å få hjelp osv.
    Jeg snakker ut ifra andre jeg kjenner som har hatt spolefeil og hatt tv i 1mnd. og fått helt ny eller valg mellom annen modell.
    Spolefeil er en utrolig simpel feil, det trengs kun litt lim eller silikon på spolen så er den helt lydløs igjen. Spolefeil skjer på alle flatskjermene P og lcd før eller siden, men kjipt at det skjer like etter kjøp. Grunnen kan være at produksjonen la på for lite lim eller bommet på spolen ved produksjon.

Jeg tør vedde på at du får valg mellom ny tv, annen modell +-mellomlegg eller reparasjon... iallefall hvis tvn er ny og du kjøpte på Xpert... Reparasjon av spole skal ikke ta lenger enn ca 1uke, to hvis de har mye å gjøre..
    Det kan sikkert stemme at TV'en går raskt å reparere og at låneapparat er tilgjengelig hvis service tar for lang tid. Klart, hvem gidder å dra frem og tilbake en rør TV hvis man har f.eks veggoppheng eller andre møbler slik at det bare ikke passer.

Det jeg finner litt merkelig er det du sier med at "... Expert er noe dyrere pga service kvalitet". Særlig kontra Elkjøp. Elkjøp er ikke billigere enn Expert på denne TV'en. De ligger faktisk 2k over f.eks Siba og hele 4k over Elnor, i allefall for 1 måned siden da jeg kjøpte min. Jobbet selv i Expert, og grunnen til at vi hadde høyere priser på merkevarer er fordi Expert tjener utrolig mye mer på ukjente merker enn f.eks Samsung el. Philips. En annen grunn er selvfølgelig tilgjengelighet. Se på Lefdal, de har ikke Samsung i sortimang med mindre det bestilles, og prisen rett fra Samsung da er mye høyere enn hvis de hadde hatt en leveringsavtale.

Dessuten, service var ikke akkurat Expert sitt beste området, og det var mange som klaget over hvor lang tid det tok før man fikk tilbake fra service. Kan nok sikkert ha endret seg litt, eller har noe med hvilken butikk man kommer til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God service ? Det kommer vel helt ann på hvilken expertbutikk man handler hos. Og hvem som er på jobb..

Side 33 av 93 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •