Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 93 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av texas78
    Hei alle sammen :-)

Kjøpte meg LE40M86BD i går og fikk så vidt testet den med komponent kabel fra vanlig dvdspiller.

Jeg har ikke gjort noen ting med instillingene enda.

men.. Når jeg så Harry Potter i går var bildet veldig fint, foruten at det så ut som om det var filmet med et vanlig kamera.. Vanskelig å forklare, men for de som har sett tvserier på tv der de plutselig filmer utedørs så blir det liksom ikke samme "filter" på bildet. Alt blir som filmet med hjemmekamera og man ser sminke og bevegelsene blir liksom ikke som på film ellers..

Det samme så jeg hos en bekjent(sharp 1080p somthing.. og han hadde garatert ikke gjort noe med instillinge heller) Uansett hvilken film vi så på(fra canal digital) så var det samme effekten her.

Er det noen som skjønner hva jeg mener her :-) ?

Har som sagt, har ikke gjort noen ting med instillingene på tv'en enda.

noen som kan forklare hvorfor bildet blir slik evt instillinger som må til for å få det til å se ut som en film igjen

Mvh
    truls
    Helt riktig, dette kan være noe irriterende, men enten får du sånn amatør opptaks følelse eller så får du litt hakking. Du må selv velge

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    Helt riktig, dette kan være noe irriterende, men enten får du sånn amatør opptaks følelse eller så får du litt hakking. Du må selv velge
    Synes denne effekten er meget bra jeg. Får mer dypde i bildet. Eneste jeg sliter med er kanskje denne movieplus buggen, men jeg kan ikke se at TV forrandrer seg når jeg slår av og på movieplus. (den står alltid av på TV). Sjekket i service menyen at jeg har versjon 1010 el.no, hvordan kan jeg få oppgradert denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Movie Plus "#€#%"!

Dette var forbanna irriterende!!

Så film i går og MoviePlus slo seg på 4 ganger. Måtte slå av tv for så å ta vekk MoviePlus.

Har snakket med Samsung og skrevet mail til dem.

Han kunne bekrefte, som det står i denne tråden, at de IKKE sender ut firmware. Man må levere den inn på service.

Ser at folk skriver at man må sjekke versjonsnummer før kjøp, og dette anbefales på det STERKESTE.

Jeg er ellers fornøyd med tv'en.. men det er helt meningsløst at de leverer ut tv med en slik bug. Det er faktisk helt ufattelig!

Er det noen av dere som har levert inn tv'en for service for å fikse problemet og hvor lang tid tok dette?

Mvh
    Truls

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser man versjonsnummeret i butikken da? Sjelden man får sjekka det før tven er i hus..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Hvordan ser man versjonsnummeret i butikken da? Sjelden man får sjekka det før tven er i hus..

mange som påstår at i serienummeret står det en P og P står for 2007..tallet etter der står for mnd, så P7 er juli..finner du en med P7 i seg så skal du visstnok iallefall få firmware 2000, som er den nest nyeste jeg har hørt om, dukker opp 2002 nå også rundt omkring. 2000 fjerner iallefall movie plus bugen, og de fleste tver som kommer med den firmwaren ferdig installert har også et nyere hovedkort, slik at den vil fungere med 24hz også..og xbox 360 1080p over vga skal fungere..

serie nummeret ser man på siden av tven, bak eller på esken et sted.. eller du kan trykke på fjernkontrollen "Power off the tv first, then press fast, info-menu-mute-power" da får du sett versjonsnummeret. (merk! du sletter alle innstillinger du har gjort på tven da)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av texas78
    <snip>
    Er det noen av dere som har levert inn tv'en for service for å fikse problemet og hvor lang tid tok dette?
    Jeg leverte min TV (dvs. de kom og hentet den) i går. Fikk opplyst at det vanligvis tok ca. en uke.

Jeg har imidlertid hatt mer problemer enn bare Movie-plus, og dersom HK i TVen må byttes tar det sikkert lengre tid.

Har også klaget på at 1080p24 ikke er listet i informasjonen som sendes over HDMI kabelen. Har ingen anelse om de kommer til å gjøre noe med dette.

PS Har noen andre problemer med høy støy (lyd) fra TVen når den står i Standard eller Movie mode (bare lydløs i Dynamic)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbakemelding fra samsung..

Følgende skrev jeg i en mail til samsung via hjemmesidene deres:

heisann.
    kjøpte en LE40M86 tidligere i sommer. er godt fornøyd med den, bortsett
    fra dette tullet med at movie plus funksjonen aktiverer seg selv. dette
    kan UMULIG være ukjent for dere nå, har vært massesnakk om det på
    diverse forum både i norge og det store utland.
    har dere en plan på hvordan problemet skal løses? kommer det ut noen
    oppdatert firmware til tv'n? jeg forventer at dette problemet blir løst
    på en tv til 17-18.000kr.

I dag kom svaret:

Hei
    Takk for din email til Samsung Electronics Nordic.

Hei!
    Vi har ikke noe oppdaterin.
    Det du kan gjøre er melde den inn som servics.

Hvis du har flere spørsmål, kan dukontakte oss på telefon nummer:
    815-56 480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 18.00.
    Eller du kan sende en email via vår hjemmeside New URL.

Med vennlig hilsen
    Samsung Electonics Nordic

[Product] LE40M86BD

Var ikke akkurat betryggende synes jeg. Så lenge firmware versjon 2000 er ute bør det vel gå an å få oppgradert tidligere firmwares oxo??
    men får se om jeg melder den inn til service etterhvert da, selv om det helt sikkert betyr at jeg blir UTEN TV i ukesvis etterpå. :evil:

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et "flott" svar.

Hvorfor er det ikke mulig å flashe firmwaren selv?
    Kan umulig være noe vanskelig :S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    For et "flott" svar.

Hvorfor er det ikke mulig å flashe firmwaren selv?
    Kan umulig være noe vanskelig :S
    Samsung har ikke levert ut oppdateringer for "selv-flash" i andre land heller.
    Det er uansett ikke mye pes å få den inn på service. Dersom TVen er 40"+ kommer de vanligvis å henter gratis.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo digg. Men poenget er vel her at man nødig vil være uten TV?

Om TV'en har minnekortlesere på siden kunne man enkelt oppgradert via den!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, man kan ikke enkelt oppgradere den med minnekort. De bruker en egen service port bak på tven til sånt. Skal de fikse 24hz issuet, så må de flashe selve hdmi portene, verktøy for å gjøre det er det ikke alle service sentre som har.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Movie Plus, ja igjen :p

mange gode innlegg i det siste ser jeg. kunne også ha tenket meg å fått TVet flasha slik at det automatisk kunne støttet 1080p/24, og denne movie plus hadde blitt fikset. Men tror uansett jeg venter litt med dette her. Har software T-BDXPDEU00-1006, og firmware versjon T-ST1DEU7-1000. Men jeg sliter helst med å få "PÅ" movie plus på filmer i PS3'en. På alt det andre funker den fint da... Men ser sjeldent på TV så har vel ikke lagt så mye merke til denne movie plus buggen. Men det er ubegripelig at det ikke går ann å slå den på!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

movieplus...

sto det ikke noe om 1:1 pixelmapping et sted i tråden tidligere da megaman? noe sånt som at tv'n kutter ut alle "ekstra" funksjoner når man mater inn full HD signaler? minnes jeg har lest noe sånt et sted engang, eller kanskje det var i bruksanvisninga?

anyways, har snakket med et tv-service firma om oppgradering av min 40M86. han spesialisten deres hadde seff ferie til 20 august, men han jeg pratet med fortalte at de dekket mitt distrikt med "hjemme hos" service 2 ganger i uka. håper, HÅPER, firmwaren kan oppdateres hjemme uten at jeg trenger å sende den inn noe sted og vente i ukesvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ost99
    Jeg leverte min TV (dvs. de kom og hentet den) i går. Fikk opplyst at det vanligvis tok ca. en uke.

Jeg har imidlertid hatt mer problemer enn bare Movie-plus, og dersom HK i TVen må byttes tar det sikkert lengre tid.

Har også klaget på at 1080p24 ikke er listet i informasjonen som sendes over HDMI kabelen. Har ingen anelse om de kommer til å gjøre noe med dette.

PS Har noen andre problemer med høy støy (lyd) fra TVen når den står i Standard eller Movie mode (bare lydløs i Dynamic)?
    Hvem kontaktet du? Samsung eller der du kjøpte den?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Hvem kontaktet du? Samsung eller der du kjøpte den?
    Kontaktet forhandler som henviste meg til et lokalt service-verksted.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ost99
    Kontaktet forhandler som henviste meg til et lokal service-verksted.
    ok, godt og vite

Bare så det er sakt. Jeg har ikke problemer med og kjøre 1080p over komponent fra xbox360. Å jeg har FW 1009 hvis jeg husker riktig.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har samme problemet med min Samsung 37" S86.
    Det var ikke sånn når jeg kjøpte den, er ca en måned gammel tv.
    Har hørt at det er pga en spole/Drossel feil. Dersom du har garanti så skal de fikse dette. Det er vist en ganske vanlig feil på Lcd og Plasma skjermer. Etter hva jeg har skjønt så kommer ulyden etter at "spolen" løsner som følge av høy strømgang og vibrasjoner? Derfor kommer den irriterende summelyden.

Summelyden er minst ved Dynamisk innstilling og ved middels lav og høy bakgrunnsbelysning.

Ved film og Standard er den forferdelig plagsom og vistnok også ved HDMD bruk....

Irriterende.. men dersom du har kjøpt i butikk så skal du få ny, dersom de vil reparere så har du krav på en lignende tv dersom reparasjonen tar over en uke....

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Irriterende.. men dersom du har kjøpt i butikk så skal du få ny, dersom de vil reparere så har du krav på en lignende tv dersom reparasjonen tar over en uke....
    Heisann.
    Vil gjerne vite hva du baserer det utsagnet på. Så sant tven er helt ny, dvs under 7 dager eller noe i den duren, så kan det nok kjøres som en DOA, altså Dead on Arrival. Men er den eldre enn dette så har butikken rett til å prøve å reparere feilen. Du har ikke krav på en lignende tv, men du har krav på ett låneapparat dersom servicen tar mer/ eller evt er forventet å ta mer enn 7 dager. Dette kan godt være en gammel CRT skjerm for den saks skyld.
    -t

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    totto: Her kommer bilder som bestilt!

Jeg er superfornøyd med TV'en. Fargene sitter som et skudd, det smeller virkelig i de. Detaljnivå er også svært godt, plages ikke av støy i det hele tatt. har heller ikke merket noe til etterslep selv med "kun" 8ms. Mange syns dette er for høyt.
    Har merket litt "clouding", men det er kun når skjermen er sort, så problemet er igrunn ikke tilstede.

Menyene er litt trege, et lite irritasjonsmoment, men når man først har plukket og pelt seg ferdig er det forsåvidt greit.
    Jeg savner knapp til "HDMI1", "HDMI2" og alle de andre inngangene, men det får så være.

Jeg har ikke mange andre TV'er å sammenligne med, men jeg kan trygt si denne er betraktelig bedre enn Sony 40V2500 og Samsung 40M71. Jeg har testet GTHD på Sony'en og min M87; fargene er lekrere, du får mere dypdefølelse og detaljnivået er bedre. Dette syns no jeg.
    Jeg tenkte på det med detaljnivå - kanksje 1080p har noe for seg alikevel?!

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra tilbakemelding Lil-H.. Ser jo unektelig veldig bra ut.. Står mellom denne og en Panasonic Px74 (etterkommeren til PX70), sistnevnte får jeg får ca 10k, og samsungen må jeg ut med ca 14k for. Spm er om det er verdt det å legge pengene i mellom å kjøpe samsungen....

Side 32 av 93 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •