Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 93 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    jeg prøvde dette. men det funka ikke med en gang, men så plutselig etter en stund gikk det rart, håper ikke jeg ståtter på dette problemet igjen...
    Disse innstillingene kan ikke velges i 1080p, som du får fra PS3. Husker ikke grunnen, men det har med 1:1 pixelmapping å gjøre, mulig du kan velge det hvis du endrer fra Just Scan til 16:9, men tror ikke det. Det er ihvertfall ingen feil, det skal være sånn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scart RGB eller kompositt

Er det noen måte å se hva tv'en egentlig bruker som signalkilde? Har en lyse dekoder Kreatel 1510 som er satt opp til å gi ut RGB og kompositt på scart. Har plugget i scart 1 på tv'en som er den som støtter RGB men synes det ser mer ut som om kompositt blir brukt.. kan ikke si jeg ser noen forskjell mellom scart 1 og 2 heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei kjøpte meg M87 37 t på fredag og er veldig fornøyd med bilde når eg spiller 360 og når eg ser på tv. men er det vanlig at når eg spiller på vanlig xbox blir bilde kornete og dårlig???

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg inn i klubben jeg også ^^,
    Kjøpte M87 fra Amentio akkurat, håper den ankommer på tirsdag!

Kommer tilbake med minireview etter den har blitt testet hardt på PS3, DVD og BD. Får se om den er en jævel på 1080p =]

Håper jeg får med nyeste firmware - det hadde vært snygt

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lil-H: 40" eller? Vi vil alltids ha reviews og som jeg har etterlyst før, MASSE BILDER!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir en 40" vettu

Skal knipse til cammen går varmt!
    Jeg ber (nesten) til Gud at den kommer på tirsdag!

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres VELDIG bra ut. Har en i tankene selv nemlig. Har prøvd den litt med ps3 og bluray. Ble rimelig imponert. Tirsdag er jo i morra, så det er bare å vente å se Jeg får ikke plass til min tv før jeg flytter i september, så jeg venter med å bestille den til da, så er jeg sikker på at jeg har siste firmware...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p@24fps funker!! :mrgreen:

Hei!

Nå har jeg oppdatert til den nye 1.90 firmwaren på ps3én. Dermed har jeg fått valget "On" under valg av 1080p 24hz output...

Har kjørt noen bluray filmer og kan bekrefte det at 40M86 Tar i mot og viser 1920x1080p i 24Hz...

Har sjekket introen til Istid 2 der var det hakking når det ble panorert langs med isfjellene, denne er nå borte... Alt er smooth!! :-D

Mn før filem starter så blir skjermen kornete/"artifacts" i 1 sec, mn blir bra etterpå. Kan sammenlignes med overbelastning av skjermkortene i en pc..

Noen som har samme 1 sec "bug"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hakking

Jeg bare lurte på det anngående hakking. Føler enkelte DVD filmer hakker PÅ TVen, men jeg tror faktisk d bare er jeg som er kresen. For på lørdag som var gikk jeg å såg "Simpsons The Movie" på kino (den var meget bra forresten) og la merke til at denne hakket som **** enkelte ganger hvis det er lov å si. Dette var på Kino1 i Stavanger. noen som har formeninger om dette her?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Hei!

Nå har jeg oppdatert til den nye 1.90 firmwaren på ps3én. Dermed har jeg fått valget "On" under valg av 1080p 24hz output...

Har kjørt noen bluray filmer og kan bekrefte det at 40M86 Tar i mot og viser 1920x1080p i 24Hz...

Har sjekket introen til Istid 2 der var det hakking når det ble panorert langs med isfjellene, denne er nå borte... Alt er smooth!! :-D

Mn før filem starter så blir skjermen kornete/"artifacts" i 1 sec, mn blir bra etterpå. Kan sammenlignes med overbelastning av skjermkortene i en pc..

Noen som har samme 1 sec "bug"
    Nå er jo som de aller fleste PS3 ute med 1080/24hz så heldigvis er dette ute av verden... PS3 gogogo hehe verdens beste spillekonsoll (hvis du ser bort ifra NES

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vlunde
    Disse innstillingene kan ikke velges i 1080p, som du får fra PS3. Husker ikke grunnen, men det har med 1:1 pixelmapping å gjøre, mulig du kan velge det hvis du endrer fra Just Scan til 16:9, men tror ikke det. Det er ihvertfall ingen feil, det skal være sånn
    Vel, jeg snakker jo om Vanlige DVD filmer ikke BD. og dette funket utmerket før. Nå har den forresten slått seg av igjen, og den vil ikke på om eg hadde betalt 1 million ekstra ser det ut for, huff.. Har dette med PS3 instillingene å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare lurte på det anngående hakking. Føler enkelte DVD filmer hakker PÅ TVen, men jeg tror faktisk d bare er jeg som er kresen. For på lørdag som var gikk jeg å såg "Simpsons The Movie" på kino (den var meget bra forresten) og la merke til at denne hakket som **** enkelte ganger hvis det er lov å si. Dette var på Kino1 i Stavanger. noen som har formeninger om dette her?
    det er vel fordi det er en animsjonsfilm i 24fps.
    Tror ikke den er motion-blured? (noen som vet det?)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh?? hva mener du med det. jeg kjører på 1920*1080/60 hvis det er det du mener. Men jeg får ikke movie mode på samme hva jeg gjør. Og her en dag så gikk det plutselig ann å velge. ikke vet jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken DVD spiller bør jeg velge?

Skal ut å handle ny DVD spiller. Har i dag Denon 1910 som jeg kjører DVI->HDMI og skalerer bildet til 720p. Dette blir veldig bra, men det er nå ting skjer på bildet at Denon'en sliter kraftig. Det blir digitale "ødeleggelser" i bildet. Jeg har kikket på Denon 1930 og den er helt smooth. Ingen ødeleggelser i bildet eller annen hakking. Og den er den eneste visstnok som skalerer i full-HD. Men kan den kjøre bildet i 24fps?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh?? hva mener du med det. jeg kjører på 1920*1080/60 hvis det er det du mener. Men jeg får ikke movie mode på samme hva jeg gjør. Og her en dag så gikk det plutselig ann å velge. ikke vet jeg...
    Mente kino'en Den "hakker" for animasjonsfilmer som regel ikke er motion-blured og det vises i 24fps...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware 2000

Var innom Hifiklubben i går, hvor jeg har tenkt å kjøpe min 40" eller 46", (vet ikke enda) og de sa at movieplus-bug var borte nå med de tv`ene de solgte, som hadde firmware 2000.

Så dere som skal kjøpe tv fremover må jo undersøke dette før dere slår til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

merkelig bilde

Hei alle sammen :-)

Kjøpte meg LE40M86BD i går og fikk så vidt testet den med komponent kabel fra vanlig dvdspiller.

Jeg har ikke gjort noen ting med instillingene enda.

men.. Når jeg så Harry Potter i går var bildet veldig fint, foruten at det så ut som om det var filmet med et vanlig kamera.. Vanskelig å forklare, men for de som har sett tvserier på tv der de plutselig filmer utedørs så blir det liksom ikke samme "filter" på bildet. Alt blir som filmet med hjemmekamera og man ser sminke og bevegelsene blir liksom ikke som på film ellers..

Det samme så jeg hos en bekjent(sharp 1080p somthing.. og han hadde garatert ikke gjort noe med instillinge heller) Uansett hvilken film vi så på(fra canal digital) så var det samme effekten her.

Er det noen som skjønner hva jeg mener her :-) ?

Har som sagt, har ikke gjort noen ting med instillingene på tv'en enda.

noen som kan forklare hvorfor bildet blir slik evt instillinger som må til for å få det til å se ut som en film igjen

Mvh
    truls

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer de tekniske dataene som Komplett.no annonserer med?
    Komplett.no - Samsung 46" LCD-TV LE46M87BD 1920x1080p, 15000:1, 8ms, HD-ready

Trodde M86/87 serien var "Full-HD".....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skhaheim
    Stemmer de tekniske dataene som Komplett.no annonserer med?
    Komplett.no - Samsung 46" LCD-TV LE46M87BD 1920x1080p, 15000:1, 8ms, HD-ready

Trodde M86/87 serien var "Full-HD".....

det er den også...merk 1920x1080 betyr "full-hd"..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av texas78
    Hei alle sammen :-)

Kjøpte meg LE40M86BD i går og fikk så vidt testet den med komponent kabel fra vanlig dvdspiller.

Jeg har ikke gjort noen ting med instillingene enda.

men.. Når jeg så Harry Potter i går var bildet veldig fint, foruten at det så ut som om det var filmet med et vanlig kamera.. Vanskelig å forklare, men for de som har sett tvserier på tv der de plutselig filmer utedørs så blir det liksom ikke samme "filter" på bildet. Alt blir som filmet med hjemmekamera og man ser sminke og bevegelsene blir liksom ikke som på film ellers..

Det samme så jeg hos en bekjent(sharp 1080p somthing.. og han hadde garatert ikke gjort noe med instillinge heller) Uansett hvilken film vi så på(fra canal digital) så var det samme effekten her.

Er det noen som skjønner hva jeg mener her :-) ?

Har som sagt, har ikke gjort noen ting med instillingene på tv'en enda.

noen som kan forklare hvorfor bildet blir slik evt instillinger som må til for å få det til å se ut som en film igjen

Mvh
    truls
    Dette blir beskrevet i 30 sider med post i denne tråden. Og det er helt sikkert Movie-plus som må slås av.. har du en eldre firmware er det en bug som gjør at denne ikke lagres og du må slå den på, så av igjen, slå av tv etc.

Står massevis av nyttig lesning bakover i tården. gl (y)

Side 31 av 93 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •