Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 93 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1852
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, AndyMcnebb
    Hehe, ja, kan nok stemme det.. men da er vel sjangsen for å få "gammel" firmware mye større ellr?!
    Om jeg sparer rundt 2000 på en sølvlist uten noe som helst annet så velger jeg jo seff denne,...
    Så var det denne firmwaren da ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46" M86

Jeg vurderer en 46" M86 til ca. 24.000.

Jeg ser både 720/1080p fra pc og vanlig tv. Har kabel-tv fra Get med en digital dekoder. Denne har ikke hdmi ut, men jeg tror den har scart.

Spørsmålet mitt er om det blir for stort å ha 46" i stua hvor det er 3,30m fra tv til sofa. Regner med det går helt fint med film fra pc, men tv-signalene er jeg litt skeptisk til.
    Bør jeg gå ned til 40" ? :-|

Noen som har noen formening om denne kommer til å gå ned yterligere i pris i nærmeste fremtid?

Når det gjelder firmware. Noen som vet om det skjermene man kjøpe i dag har oppdatert firmware for å slippe de probleme som er nevnt tidligere i denne tråden?

Hva bør jeg evt sjekke for å sikre meg en bugfri tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har en m86 40" og har et par spørsmål:

Jeg kontaktet Samsung Norge, da hjemmesiden deres sa at tv'en skulle ha Norsk meny. Min hadde Engelsk med fler men ikke norsk. Samsung gav meg en kombinasjon å trykke på fjernkontrollen når tv'en var av, slik at jeg kom inn på service menyen, tydeligvis for servicefolk. Her kunne jeg aktivisere nordisk språk.
    Det jeg lurer på, er om noen har en instruksjonsbok for denne "die-hard" avanserte servicemenyen. Det er ikke meningen at gud og hvermann skal fikle her, da jeg tror du kan seriøst kludre det til, men likevel...

Jeg lurer også på om noen har noen Pioneer fjernkontrollkoder som virker?
    JEg har en dvr 433-h dvd/hdd opptaker, men finger ingen koder som virker med samsungs fjernkontroll og denne. Videre er det uløste spørsmålet om Get Box fjernkontrollkode?

Jeg setter meget pris på tilbakemelding!

Raymond

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mpeg-4 dekoding

Hei
    I følge spec's på Samsung 40M86 skal det være en CI et sted på tv'en. har ikke sjekket selv men den er der nok.
    jeg luerer da på om noe har prøvd å putte inn denne Conax MPEG4 NP4 Neotion Processor HDTV DVBSHOP - Technotrend, Shop, DVB-S, DVB-C, DVB-T, CI, CAM
    det er en conax cam med mpeg-4 til mpeg2 realtime convertering slik at mpeg-2 dekoderen i samsungen kan se på digitalt bakkenett uten set top boks

er det noen som har prøvd denne cam'en i samsungen sin??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sky sin HD boks og fant en genial tjeneste for kalib på kanal 268, les mer om denne tjenesten her:

News - New HD Channels & New Services from Sky HD

For øvrig kan jeg bekrefte at Digital Dekoderen ikke virker i det hele tatt på de norske signalene. Den skal ikke virke når bakkenettet er oppe å kjøre i MPEG4, men per nå kjøres det tester fra Ulriken og Tryvann i MPEG2 og fjernsynet tar ikke inn disse signalene.

Håper at Samsung Norge kommer til å oppdatere de fjernsynene som er ute i markedet. Og det er ikke bare firmwareproblemer. I Italia og Australia har de sanket inn igjen skjermene for å oppdaterer dem med nye hovedkort og den slags.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig føles litt som å ha kjøpt katta i sekken etter dette:

Samsung announces 71, 81 series 1080p LCD HDTVs - Engadget HD

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer disse til Norge da? Og hva blir prisen her til lands? Kan være at Samsung må kutte prisene på M87 for å ikke brenne inne med for mange vettu.. Så for oss som SKAL kjøpe tv og ikke har kjøpt allerede, så er det jo fint

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Aj, 100.000:1 dynamisk kontrast og LED bakbelysning... DA begynner vi å snakke, selv om 100.000:1 nok ikke tilsvarer mer enn 10-15.000:1 "plasmakontrast" etter gjeldende regneregler for dynamisk til on/off, men uansett er jo det ekstremt bra til en LCD-TV å være!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Aj, 100.000:1 dynamisk kontrast og LED bakbelysning... DA begynner vi å snakke, selv om 100.000:1 nok ikke tilsvarer mer enn 10-15.000:1 "plasmakontrast" etter gjeldende regneregler for dynamisk til on/off, men uansett er jo det ekstremt bra til en LCD-TV å være!
    Tror ikke det var dynamisk kontrast. Etter hva jeg leste på AV forums skulle denne være på 500.000:1.
    100,000:1 (also they claim a 500,000:1 dynamic contrast ratio)
    Høres iallefall helt villt ut...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ja, vi får se... Jeg har lagt ut en egen nyhetsmelding på forsiden, ta gjerne diskusjonen rundt de nye modellene i den tråden!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er på tide at Samsung begynner å få opp farta når det gjelder å fikse alle de små bugs'ene. Da tror jeg det hadde blitt mange glade M86/87 eiere rundt om i verden. Men, det skal ikke forundre meg at det ikke blir noe av. De finner vel til slutt ut at dette blir for omfattende, eller koster for mye..
    Jeg håper at de fleste som eier tv'n, henvender seg til Samsung med de problemene man selv har opplevd. M86 er nok en av de mest sexy tv'ene jeg har sett, selv om det ser litt "billig" ut. Men det er jo litt synn at man ikke tørr å kjøpe en, fordi man er redd for å bli plaget med produktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC + Bilde i bilde spørsmål 40M86.
    Står på en AV-kanal (Scart 1), trykker på PIP og får beskjed NOT AVAILABLE. Samme skjer om jeg står på en RF-kanal. Det er det jeg har forsøkt så langt..
    Hadde en 32" 720 LCD tilkoplet PC'en. Koplet fra den og koplet VGA-kontakten i Samsungen. Da slår Samsungen seg av i løpet få sekunder. Hva er grunnen til det...?
    Med det samme, leste jeg ikke her en plass at man kunne få norsk meny på tv? Høw-to...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan
    Er det noen som kan sei kordan det er å sjå fotball med Samsung M86???
    Bildekilden kommer ifrå canal digital (Ikkje HD tuner)

(Har bestillt tv men ser ut til at det tar noe tid før eg får den (kan fortsatt forandre/avbestille..)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nettopp om PS3 siste oppdatering i Japan, hvor det var lagt inn støtte for Force 24Hz output for Blu-ray over HDMI.
    Kan noen vær så snill og fortelle meg hvorfor dette var viktig?
    JEg har sett dere diskutere tidligere i tråden om denne manglende funksjonen for ps3, men hva gjør den egentlig og hvorfor er det viktig?
    Håper på svar!
    Ray

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere versionen av Firmwaren til M86 tv'ene har feil, det resulterte i at overføringen mellom PS3 og TV'en via HDMI ble feil (Hakking osv), da PS3 ikke fikk riktig informasjon om hva tv'en klarte å vise.

Med denne oppdateringen så kan man tvinge PS3 til å kjøpe 24 bilder. Dagens PS3 firmware har kun Auto og off funksjon.

Oppsummeringen av oppdateringen er her: Konsollguiden.no - Norges mest oppdaterte spillnettsted! - PS3 1.90 er her!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norsk meny får man sånn:

Sett TV i Stand By. Trykk Info - Menu - Mute -Power. Velg 2 Option Tablet og så gå til Language og pil til høyre til Norway dukker opp.
    Men det står og Nordic OFF der.Hva gjør den tro...?
    Og til sist, som vanlig går ting litt fort... Trykte før jeg kikket. Skal Ready stå ON eller OFF...?

NB! Trykk Stand By igjen for å gå ut av menyen.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man sjekker firmwaren på tvene? Evt hvordan skal man forsikre seg om å ha siste versjon? dersom man trenger en oppdatering, kan man da ringe samsung og få det fikset? Eller må den sendes inn til service via butikken den er kjøpt i?

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på innlegget før ditt,så får du opp service menyen.

Nederst under alle valgene står firmware versioner og produksjonsdato.

Tror de fleste sender TV´en i retur hvis du har "feil" firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

viktig ps3 oppdatering!

For de av dere med ps3, så ble i natt/ dag den nye 1.90 oppdateringen sluppet.
    Den fikser "force 24hz" blue-ray m.m.
    Mange lykkelige der ute nå!

Side 29 av 93 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •