Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 93 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppfordring til alle M86/87 eiere!!

Hei!

Nå har jeg lest gjennom og følgt med på mange forum fra forskjellige land, angående Samsung sin M86/87 serie Lcd tver..
    Selv har jeg skaffet meg en 40M86 & Playstation 3

Som nevnt tidligere så sies det at M86/87 kan ta imot og vise 24fps, men problemet er at den gir ikke noe signal ut til kilden om at dette støttes.

På grunn av det får ikke kilden(HD-spilleren) beskjed om at tven støtter 1080p@24fps og derfor sender kilden det i 50/60fps istedet.

Grunnen til at mange HD-spillere ikke har en "Force" mode på denne 24fps funksjonen, er at tver som ikke støtter det, blir "svart"...

I andre deler av verden byttes det ut hovedkort, HDMI innganger flashes og oppdateres firmware osv og da sies det at alt blir ok.. Mens i Norge har det ikke vært snakk om noe slikt enda..

Snakket med en på support før jeg kjøpte tven, spurte om denne 24fps støtten og det fikk jeg bekreftet at den skulle det.

Refererer til den tyske Samsung siden:
    LE-40M86BD - LCD-TV von Samsung - Eigenschaften

"Our abundance-HD-displays supports a completely progressive 1080p-Zuspielung – what meant that the pictures remote on BD and HD-DVD not taken apart unnecessarily into half pictures and interlaced must be transmitted, therefore in the half picture procedure to the display. With introduction of the M8-Serie, we offer moreover for the first time a 24-Hertz-Bildsignalverarbeitung 24-Hertz-Bildsignalverarbeitung 24-Hertz-Bildsignalverarbeitung 24-Hertz-Bildsignalverarbeitung 24-Hertz-Bildsignalverarbeitung, what enables a feeding in of 1080p/24 Hertz-signals into our abundance-HD-LCD-devices. We abolished also the Overscan (picture section) – a native 1080p-Pixel-auf-Pixel-Darstellung is guaranteed therefore. Therefore we place certainly that you actually so became experience films, how they were created in the studio."

Det er jo snakk om samme modell!! Det skal jo ikke være noe forskjell......

Selve definisjonen på Full HD er jo 1080p@24fps..... Det er jo det filmene er spillt inn i, kinoene viser jo også 24fps!!!

Det er på tide at alle som eier en slik tv begynner å ta opp telefonen/sende mail til Samsung norge for å opplyse om problemet..
    Vi skal ha samme rettighetene som andre regioner får!!

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, noen raske spørsmål:
    Noen som har liggende noen bilder av m87/m86 i aksjon? Tenker da med pc signal, ps3, tv osv? Bilder yter ikke rettferdighet, men det hjelper Skulle gjerne sett noen nemlig, evt linker til tester av disse tv'ene også.

Nummer 2: Har en bekjent som har kjøpt denne tven, 40m87 og han sliter med ghosting. Dvs en slags etterslep på bildene sine. Dette gjelder på alt fra tv til dvd og ps3. Er dette ett kjent problem? evt hva løser saken? Service?

3: Er det noen "ultimate" innstillinger for denne tven dere bruker, eller er alt justert individuelt hos den enkelte?
    Mvh
    Tor J.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har M87. Så den støtter ikke 24Hz altså? Er det noe en kan gjøre for å få dette til? Oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ølvomm
    Jeg har M87. Så den støtter ikke 24Hz altså? Er det noe en kan gjøre for å få dette til? Oppdatering?
    Den skal støtte 24fps, men da må det komme fra en kilde som "forcer" signalet.

Hvis du prøver powerstrip og lager en custom setting med 24fps ut så tar han det imot..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, det er slik en må gjøre det. Tungvint. Har Samsung en firmware på trappene som fikser denne bugen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ølvomm
    Javel, det er slik en må gjøre det. Tungvint. Har Samsung en firmware på trappene som fikser denne bugen?
    De hadde ikke det sist uke, når jeg var på telefonen med dem...
    Men det har skjedd ting i utlandet, så enn kan no håpe at ting skjer her oxo!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Heisann, noen raske spørsmål:
    Noen som har liggende noen bilder av m87/m86 i aksjon?
    Ligger noen bilder av 1080p fra PC på side 22 i denne tråden.

Newcomer Avean sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Fikset

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får snart en ny leilighet og har allerede bestemt meg for 40M86. Tingen er at jeg aldri har vært inni denne leiligheten og på tegningene viser det at det er 5,5 meter fra vegg til vegg. Så da blir jeg sittene ca. 5 meter fra TV-en hvis man tar med sofaen som tar litt plass. Blir dette veldig langt å sitte ifra TV-en når den bare er 40" eller går det fint?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avstand til tv'n.

Jeg har selv en 40M86 og føler at jeg sitter litt for nærme med 2,5-3m avstand, men det er pga signalkvaliteten da, fra parabol/dreambox. blir mindre kornete med 3-3,5m synes jeg, men dama insisterer på at reclinerne skal stå der. er uansett helt ok på dvd.
    jeg sjekka i stua her nå, og 5m er jo ganske langt da. kommer jo helt an på hvor stort bilde du vil ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Noen med større TV enn det som har noen formeninger? Kanskje jeg skal gå for 50 tommer da? Leiligheten er bare 50m2 så det blir kanskje litt overdimensjonert? Problemet er at jeg skal kjøpe TV-en før jeg flytter inn for jeg orker ikke å ta med min gamle kasse-TV.

Vanskelig... Er i hvertfall fast bestemt på at det blir en M86 :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt så mye som 5m sitteavstand, hadde jeg gått for 52 tommeren
    med en gang. The bigger the better !!
    Selv har jeg bare 2,7m og vurderer faktisk å gå for 50". Men det er meg da...

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 3.8 meter (4 meter til veggen) og går for 40", se på målene og test med en papp plakat for å få et inntrykk. Ellers så fikk jeg på Sony butikken i Oslo (på Karl Johan) en plakat av en bravida tv på 40" som jeg kunne teste med.

40" blir ikke så stort på den avstanden. Nå har ikke jeg fått min 46" enda, men jeg tror det ikke blir noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Har nå lest litt rundt på diverse nettsider angående sitteavstanden. Googlet meg frem til 4,6 meter som er det lengste man bør sitte ifra TV-en når det er snakk om 40", så da vurderer jeg 46", men er livredd for at det blir overdimensjonert. Kan jo også gå for 40" og kjøpe noen puffer hvis det blir for stor avstand

Men en ting jeg lurer på er hva synes folket om M86/87 til Xbox 360? Kommer hovedsaklig til å bruke den til HD-filmer fra HTPC og Xbox 360. Og har noen prøvd en XviD/DivX-film på 40" eller større, hvordan var kvaliteten?

Takk for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer denne eller m91

Har lyst til å kjøpe 52 tommeren av m86/7 til høsten, regner med at prisen er rundt 25000 da. En ting jeg lurer på er lysgjennomblødning. Jeg har sett innlegg med dette problemet. Jeg har hatt 3 Grundig TV'er med hjørne-clouding som har ruinert film-opplevelsen i mørke. Er dette et reelt problem med disse TV'ene?
    Går også rundt og sikler på m91, men det virker som nesten ingen har kjøpt denne TV'en. Ingen tester, ingen tilbakemeldinger fra forbrukere, weird...

Newcomer Avean sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sigve
    Takk for svar! Har nå lest litt rundt på diverse nettsider angående sitteavstanden. Googlet meg frem til 4,6 meter som er det lengste man bør sitte ifra TV-en når det er snakk om 40", så da vurderer jeg 46", men er livredd for at det blir overdimensjonert. Kan jo også gå for 40" og kjøpe noen puffer hvis det blir for stor avstand

Men en ting jeg lurer på er hva synes folket om M86/87 til Xbox 360? Kommer hovedsaklig til å bruke den til HD-filmer fra HTPC og Xbox 360. Og har noen prøvd en XviD/DivX-film på 40" eller større, hvordan var kvaliteten?

Takk for svar
    Klarer ikke å forklare det med ord, tven her er såpass bra på Xbox360 og Playstation 3 at du får helt sjokk garantert. Den har sånn 1:1 pixelmapping også så bildet blir jo krystallklart når du kjører ting fra PC`en. Fyrte igang Far Cry igår og satte oppløsninga på 1980x1080 for å matche tven. Satan for en kvalitet !! Seriøst du kommer til å digge deg ihjel med tven her.

Har prøvd en del Xvid og divx filmer også men da blir det ikke så mye forskjell lissom, dårlig kvalitet blir jo dårlig kvalitet for det meste.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Går også rundt og sikler på m91, men det virker som nesten ingen har kjøpt denne TV'en. Ingen tester, ingen tilbakemeldinger fra forbrukere, weird...
    Har samme problem som deg. Sikler også på M91, men ingen butikker har den utstilt, finnes ingen tester av den, og omtrent ingen som har den/har gitt tilbakemeldinger om den på hverken dette eller andre kjente brukerforum. Hvorfor er for meg en gåte, da det virker som TV'en burde være veldig god og nå "bare" koster 14990,- på yaTack. Hadde håpet på like bra sortnivå som M86/87, men uten refleksjonsbelegg... Men tør ikke kjøpe når jeg ikke får sett den IRL, og jeg ikke finner noen tilbakemeldinger/tester av den. Ble så jeg bestilte M87, den har jeg sett såpass mye på nå at jeg vet jeg blir fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et powerbuy på 52" nå snart a?! digg å ha den i hus til høsten (ettersom powerbuys tar 4-8uker)

Ser at M87 forresten er mellom 1-2000kr billigere enn M86?! why?! bare pga den sølv-listen?!.. merkelig

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp fått 40M86 i hus. Går det ikke an å bla i undersider på Tekst TV...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her på forumet som har hørt noe mer om en evt. patch/firmware update
    som kan fikse alle bugs'ene ?? Leste innegget i denne tråden som omhandlet dette, men den gjaldt vel ikke de europeiske modellene..

Hei, tiiim. Virker som at de fleste har kjøpt M86, så de sitter vel på en mye større lagerparti av M87 som de ønsker å få solgt.

Side 28 av 93 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •