Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 93 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1852
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    Får ikke opp siden. Det er et problem med linken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vlunde
    Uansett, er ikke så lenge til hdmi-boksen kommer, vi får bare vente på den
    Har du insideinfo på når HDMI-boksene kommer? Jeg får bare tullpratsvar når jeg snakker med Get.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrere

Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Takker så mye for svar. Har selv en avstand på 4m fra sofa til vegg, så da burde det gå greit.

Har du prøvd å kalibrere med en kalibrerings DVD? For eksempel DVE (Digital Video Essentials), den gjorde underverker med projektoren min.
    hehe, hva vil det si å kalibrere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny link

Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Får ikke opp siden. Det er et problem med linken.
    AMENTIO / MONSTER Game HDMI kabel PS3

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, hva vil det si å kalibrere?
    Kan virkelig anbefale Video Essentials - Get the most out of your home entertainment system

DVDen fås både i PAL og HD. Kort fortalt: Du putter DVDen i spilleren og ved hjelp av en bråte menyer og skjermbilder stiller du inn skjermens lysstyrke, kontrast og farge, og en masse mere.

Det er litt tidkrevende og frustrende i starten, men etter hvert går det bedre. Det er skrevet masse om DVE her på forumet, mener å huske at en eller annen laget en guide også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Har du insideinfo på når HDMI-boksene kommer? Jeg får bare tullpratsvar når jeg snakker med Get.
    Nei, desverre. Men det er en kar på forumet her som jobber for Get, han kom med masse info før de Kaonmedia-boksene vi har nå kom. Tror nicket hans er breaker, skal ta en titt og se om jeg finner tråden. Men den boksen som kommer er såvidt jeg har forstått tidligere denne her. Ser nå at den ikke har 1080p output, men det ville vel har vært for godt til å være sant :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe jeg VIRKELIG ikke kommer til å bruke mine surt oppsparte kroner på, så er det unødvendig dyre hdmi-kabler... Er det noen her som med hånden på hjertet kan si at de får bedre bilde med en HDMI-kabel til 1000 kroner kontra en til 200? Jeg har aldri klart å se forskjell ihvertfall...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at riktig kabler gir best bilde osv. Men er ikke HDMI digitalt da, hadde det vært anologt ville jo kabel kvaliteten ha mye og si. Men Digitale signaler er jo digitale uansett tykkelse på kabelen..... Sant du skal ha 15m med HDMI kabel kan jeg skjønne at du trenger noen dyre på grunn av lengden men har du 2-5 så burde vel en billig gi nok bilde for tusen.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Skjønner at riktig kabler gir best bilde osv. Men er ikke HDMI digitalt da, hadde det vært anologt ville jo kabel kvaliteten ha mye og si. Men Digitale signaler er jo digitale uansett tykkelse på kabelen..... Sant du skal ha 15m med HDMI kabel kan jeg skjønne at du trenger noen dyre på grunn av lengden men har du 2-5 så burde vel en billig gi nok bilde for tusen.
    Signalet som går over HDMI kabelen er analogt, og påvirkes som alle andre signaler av støy og motstand i kabelen (optisk er unntatt). Holder man støykilder unna kabelen på korte strekk spiller det ingen rolle hvilken kabel man bruker, så fremt kabelen takler båndbredden.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalet som går over HDMI kabelen er analogt, og påvirkes som alle andre signaler av støy og motstand i kabelen (optisk er unntatt). Holder man støykilder unna kabelen på korte strekk spiller det ingen rolle hvilken kabel man bruker, så fremt kabelen takler båndbredden.
    Analogt?
    High-Definition Multimedia Interface (HDMI) is an all-digital audio/video interface capable of transmitting uncompressed streams. HDMI is compatible with High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) Digital Rights Management technology. HDMI provides an interface between any compatible digital audio/video source, such as a set-top box, a DVD player, a PC, a video game console, or an AV receiver and a compatible digital audio and/or video monitor, such as a digital television (DTV). In 2006, HDMI began to appear as a feature on prosumer HDTV camcorders and even high-end digital still cameras.[1][2][3]

It is a modern replacement for older analog standards such as RF - coaxial cable, composite video, S-Video, SCART, component video and VGA, and the consumer electronics replacement for older digital standards such as DVI (DVI-D & DVI-I). In the computer world, HDMI is already found on many peripherals and a few newer video cards, with adoption rapidly increasing.
    Trodde analog/digital-diskusjonen var over for lenge siden

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Analogt?

Trodde analog/digital-diskusjonen var over for lenge siden
    Ja, la oss for all del ikke starte en analog/digital diskusjon her. Men siden noen diskuterte kvaliteten på HDMI kabler tenkte jeg det kunne være greit å nevne at det elektriske signalet tross alt er analogt. Og følgelig kan bli påvirket.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI ER DIGITALT
    Vær så snill, prøv å les litt før du feil informerer alle som leser den tråden. Hadde du brukt to minutter på å søke på HDMI/DVI hadde du funnet denne:
    http://www.siliconimage.com/docs/SiI-WP-007-A.pdf

Kan kort forklare forskjellen på analog og digital signal behandling.

I analog signal behandling er målet og overføre et bølge formet signal fra a til å. For å få et best mulig signal hos mottakeren er man avhengig av at signalet hos mottakeren er mest mulig likt det opprinnelige signalet. Noe av problemet er at mottageren ikke klarer å skille mellom hva som er det orginale signalet og støy. Interferens og tap av signal gjør at kvaliteten på signalet hos mottakeren forverres, dette er selvfølgelig avhengig av flere faktorer blant annet kabler og elektroniske utstyr.

I binær digital signal behandling er målet og overføre enten 1 eller 0. Dette kan bli gjort med og for eksempel overføre positiv spenning for 1 og en negativ spenning for 0. Oppgaven til mottageren blir da og finne ut av om det er 1 eller 0. Så lenge mottageren forstår om den mottar 1 eller 0 kan den reprodusere signalet i sin mest mulige opprinnelige form, hvorpå den klarer og skille ut hva som er støy og hva som er det opprinnelige signalet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...folkens, dette er ikke en kabeltråd, vennligst forhold diskusjonen til tema. For å avslutte digital/analog diskusjonen er HDMI heldigitalt, ingen tvil om det, men selv digitale sendinger kan selvsagt påvirkes av RMI og EMI-interferens, og det er INGEN tvil om at en på større lengder (10m+) har mye igjen for å investere i en skikkelig kabel når en skal sende 1080P-signaler...

MEN, dette avslutter altså kabeldiskusjonen, ønsker folk å fortsette denne tas den i korrekt forum og linkes til herfra.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TLP
    HDMI ER DIGITALT
    Vær så snill, prøv å les litt før du feil informerer alle som leser den tråden. Hadde du brukt to minutter på å søke på HDMI/DVI hadde du funnet denne:
    http://www.siliconimage.com/docs/SiI-WP-007-A.pdf

Kan kort forklare forskjellen på analog og digital signal behandling.

I analog signal behandling er målet og overføre et bølge formet signal fra a til å. For å få et best mulig signal hos mottakeren er man avhengig av at signalet hos mottakeren er mest mulig likt det opprinnelige signalet. Noe av problemet er at mottageren ikke klarer å skille mellom hva som er det orginale signalet og støy. Interferens og tap av signal gjør at kvaliteten på signalet hos mottakeren forverres, dette er selvfølgelig avhengig av flere faktorer blant annet kabler og elektroniske utstyr.

I binær digital signal behandling er målet og overføre enten 1 eller 0. Dette kan bli gjort med og for eksempel overføre positiv spenning for 1 og en negativ spenning for 0. Oppgaven til mottageren blir da og finne ut av om det er 1 eller 0. Så lenge mottageren forstår om den mottar 1 eller 0 kan den reprodusere signalet i sin mest mulige opprinnelige form, hvorpå den klarer og skille ut hva som er støy og hva som er det opprinnelige signalet.

My bad! Vet ikke helt hvor jeg var da jeg skrev at signalet over HDMI er analogt, hadde nok ikke hodet med meg der nei :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poster og dette inn her, det står på engelsk. Er postet på avforums.com men responsen der er så treg så jeg legger det ut her og.

Min kamp mot clouding / banding er ikke over. Jeg veit at dette kan fikses og har bestemt meg for det. Dette har jeg funnet ut hittill:

`I have found out a interesting thing about my 40M86, i have some clouding / banding on my screen i dark scenes. When i swith on the Movie Mode this becomes more visible, much more! But when i switch it back to Standar Mode it almost goes away. Beside on spot on the top left.

Another thing is, if i look straight at it and not focusing on it i cant see it. But if i am wathing and not focusing directly on it i can see it... Anyone else notise this?

Is this clouding / banding? Do all sett have this in dark rom with no light around it? Should i get it to service... I really dont want to..`

Stave feil etc må dere regne med Noen fler som har merket dette på deres "Sammy`s?" Merker det godt her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test hos Dingz.no

Noen som har sett denne testen eller?

TEST: Samsung M86 vs Sony D3000 - Dingz : Dingz Test

De er ikke særlig imponert over TV'ens bildekvalitet, og gir den 6 av 10 mulige poeng. Noe annet på HD da, hvor TV'en virkelig kommer frem. Også skygge og dypde i bilde får krass kritikk.

Trodde denne TV'en var litt av en råtass. Ikke det at jeg er skuffet over min egen 40", men trodde bransjen generelt likte denne godbiten fra Samsung svært godt....

Hva mener dere? Er testen rettferdig eller bare dårlig gjennomført?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp!

Hva bruker dere til å vaske/rense skjermen med? Har fått noen fingermerker på min som MÅ bort...
    Kjøpte LCD/Plasma-rens på Spaceworld i dag, men ble skeptisk til å bruke den, da det sto at den ikke kunne brukes på alle skjermer. Står ingenting i manualen til tven om vasking, så vidt jeg kan se. Er jeg blind?

- Bjørn

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Det er IDIOTI å kjøpe slike tver hvis du skal bruke denne tven til tv titting, ville aldri ha kjøpt en lcd tv hvis jeg skulle kun sett lavovpløste ting..Har solgt mesteparten av dvd filmene mine også... Det blir bare så teit og lese folk som er missfornøyd med tv'er og gir negative inntrykk på tver som er Full HD... 1080p kjør det eller lever tilbake tven.. Vi lever i 2007, vent heller med å kjøp en hd-tv når kanalen faktisk sender i HD ! Hvis tv titting er så viktig for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Det er IDIOTI å kjøpe slike tver hvis du skal bruke denne tven til tv titting, ville aldri ha kjøpt en lcd tv hvis jeg skulle kun sett lavovpløste ting..Har solgt mesteparten av dvd filmene mine også... Det blir bare så teit og lese folk som er missfornøyd med tv'er og gir negative inntrykk på tver som er Full HD... 1080p kjør det eller lever tilbake tven.. Vi lever i 2007, vent heller med å kjøp en hd-tv når kanalen faktisk sender i HD ! Hvis tv titting er så viktig for deg.
    Det er vel ikke idioti å kjøpe en slik TV hvis man ønsker å se på vanlige TV sendinger? Hva ellers er det godt for en TV tuner i en TV da? Sist jeg sjekket så sendes vel ikke signalene her i Norge på mer enn 720p når HD sendingene starter. Før den tid blir det vel hel-digitalt (RiksTV f.eks).

At du har solgt dine DVD filmer, betyr ikke at jeg fikk et nytt liv og forhold til mine filmer når jeg kan oppskalere disse til 720p (desverre kun hva Denon 1910 støtter). Det betyr bare at du synes det ble crappy med "gammel" teknologi og har kjøpt få filmer på HD-DVD eller Blu Ray. Fint for deg, men ærlig talt, er ikke det temmelig dumt om du kanskje sitter med en standard og filmer tilhørende som det ikke satses på?

Og du sa det selv, ".. Vi lever i 2007", joda, det har du helt rett i. Skal jeg da kjøpe en billedrørs TV fordi jeg ikke kjører signaler i 1080p (som forøvrig ikke finnes). Veldig merkelig holdning til teknologi du har.

En ting til: Hvis du er drittlei av å lese om andres misfornøyde meninger, så la være å lese. Tør å tippe på at enkelte som har kjøpt denne TV'en er litt mer kresen enn meg, men det får så være. Andre storkoser seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vlunde
    Nei, desverre. Men det er en kar på forumet her som jobber for Get, han kom med masse info før de Kaonmedia-boksene vi har nå kom. Tror nicket hans er breaker, skal ta en titt og se om jeg finner tråden. Men den boksen som kommer er såvidt jeg har forstått tidligere denne her. Ser nå at den ikke har 1080p output, men det ville vel har vært for godt til å være sant :cry:
    Jeg kjenner breaker ganske godt, ettersom vi gikk på ingeniørhøgskolen sammen, men Lygren klarte å skremme ham vekk fra forumet tidligere i vår. Tror ikke du ser breaker her mer.

Side 27 av 93 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •