Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 93 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

M87/m87

Sitat Opprinnelig postet av 0-roW
    Hei.
    Jeg har endelig fått overtalt kona til å gi meg lov til å kjøpe ny flat tv. Argumentet er at den ikke skal "være så jævlig dyr". Jeg har derfor sett på Samsung serien, og 37 tommer til 12-13k er definitivt noe å sikle på. Vi har ikke plass til noe større, så det blir nok med 37 tommeren. men spørsmålet som gjenstår er da M86 eller M87. Er det noen forskjell på disse? Noen forhandlere skriver også BD bak modellnummeret, har dette noe å si, eller er det bare fjas? Jeg finner ingenting om det på samsungs egne sider.

M87 har en sølvlist under TVen og M86 har en Sort list under TVen. modellnummeret har ingen ting å si. det er bare 1 type av hver TV.
    disse to TVene har de samme egenskapene. Jeg synes personlig M86 er finest, har forresten en M86 52" :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål angående movie plus bugen. Jeg kan overhode ikke se noen forskjell på når jeg har movie plus av eller på. Kan det være slik at den alltid står på eller alltid av? Hvordan kan man se om den virkelig er på? Jeg vurderer også å sende inn tven for reperasjon av 24hz feilen, men er det lurt å vente litt så man er sikker på at de har en løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mogga :p

jeg er faktisk litt enig med mogga her... noen andre ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    M87 har en sølvlist under TVen og M86 har en Sort list under TVen. modellnummeret har ingen ting å si. det er bare 1 type av hver TV.
    disse to TVene har de samme egenskapene. Jeg synes personlig M86 er finest, har forresten en M86 52" :-D
    Hej megaman80,

Jeg overvejer selv at købe en m86 52'', men er lidt i tvivl da jeg har hørt mange forskellige meninger. Kan du ikke skrive lidt om hvad dine erfaringer er med tvét.

Hvad med kabel tv med digitale signaler, er billedekvaliteten god nok der?

Og hvad med almindelig dvd?

Er du ellers fornøjed med dit køb af m86 52'', eller er der nogle ting ved tv´et som du godt kunne ønske bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fornøyd :-D

Sitat Opprinnelig postet av Mortino
    Hej megaman80,

Jeg overvejer selv at købe en m86 52'', men er lidt i tvivl da jeg har hørt mange forskellige meninger. Kan du ikke skrive lidt om hvad dine erfaringer er med tvét.

Hvad med kabel tv med digitale signaler, er billedekvaliteten god nok der?

Og hvad med almindelig dvd?

Er du ellers fornøjed med dit køb af m86 52'', eller er der nogle ting ved tv´et som du godt kunne ønske bedre?
    hei, jeg vil si meg meget godt fornøyd, siden jeg egentlig skulle ha 46" i fra starten av, til DVD bruk via PS3 er den fantastisk. Det samme gjelder jo seff til Blueray. TV signaler som jeg får fra lyse er meget bra det også. men den gamle asono DVD spilleren min hakker som "F##N" på TVen, men jeg regner med at d er på asono sin side siden PS3 tar opp for dette... Alt i alt er det ikke mye Dyrere med 52" enn 46" når du virkelig skal slå på stortromma! Jeg spiller for tiden Oblivion for PS3 som er en himelsk opplevelse, men d hakker litt når du roterer kamera fort til sidene, men det er slik på alle typer TVer jeg har sett det på. Har også sjekket dette her på Pioneer 506, og det her helt likt her. min anbefaling er seelfølgelig: GÅ FOR 52" YEAA!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monster HDMi KABEL

Må man ha en dyr HDMi kabel for å få vist ordentlig 1080p fra PS3 til f. eks. Samsung M86 52" LCD? eller holder d med en billigkabel til 200kr?
    Har hørt om en "monster HDMi Game" kabel som frister veldig, men 1000kr, må man virkelig betale så mye for d "beste" eller er den virkelig bedre!? :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ha en dyr HDMi kabel for å få vist ordentlig 1080p fra PS3 til f. eks. Samsung M86 52" LCD? eller holder d med en billigkabel til 200kr?
    Har hørt om en "monster HDMi Game" kabel som frister veldig, men 1000kr, må man virkelig betale så mye for d "beste" eller er den virkelig bedre!? :?
    200 kr for en HDMI kabel er ikke en "billig-kabel". En Monster kabel til 1000,- er penger rett ut av vinduet. Den rimeligste vil nok fungere eksakt like bra som den dyreste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

opplever flimring ved kabeltitting

Har nå hatt denne deilige M86'en i stua en ukes tid (40"). Har GET PVR boks som gir de kanalene jeg svitsjer innom. I samtlige kanaler har jeg et problem med at øverste halvdelen av TV-en flimrer i reklamepauser, små-teasere etc., som TV-kanalene legger inn mellom programmene. Noen ganger kommer dette også i en vanlig NRK TV-sending, som Dagsnytt. Eneste sammenheng er vel kanskje at bildet er lyst/hvitt.

Er dette noe kjent problem ved TV-en ? Bør jeg levere den tilbake?

PS! Signalene er perfekt for min CRT-TV med samme kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

har ikke hatt noe problemer med sånne ting jeg :-). eneste jeg bemerker meg med er at TVen kanskje er litt intens i fargene eller noe, så jeg kjører for d meste movie mode.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    200 kr for en HDMI kabel er ikke en "billig-kabel". En Monster kabel til 1000,- er penger rett ut av vinduet. Den rimeligste vil nok fungere eksakt like bra som den dyreste.
    hmmm. men åssen er dette greiene meg 1080p en kabel til 200kr takler ikke dette? står bare på den til 1000kt at den tar 1080p, siden jeg har kjøpt med TV til 30k vil jeg gjerne ha fullt utbytte av det og ikke at Den eneste ledningen begrenser d hele...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm. men åssen er dette greiene meg 1080p en kabel til 200kr takler ikke dette? står bare på den til 1000kt at den tar 1080p, siden jeg har kjøpt med TV til 30k vil jeg gjerne ha fullt utbytte av det og ikke at Den eneste ledningen begrenser d hele...
    Har du en link der det heved at kun Monster kabelen greier 1080p???

Ser ingen ting om dette her:

Komplett.no - Monster Cable HDMI 400, HDMI-HDMI M/M 1m

Kan ikke tenke meg at denne fungerer dårligere:

Komplett.no - Skjermkabel HDMI-HDMI M/M 2m

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 5 meter kabel mellom pc'en og tv'en. Kosta 249,- på Clas og fungerer utmerket!

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, jeg vil si meg meget godt fornøyd, siden jeg egentlig skulle ha 46" i fra starten av, til DVD bruk via PS3 er den fantastisk. Det samme gjelder jo seff til Blueray. TV signaler som jeg får fra lyse er meget bra det også. men den gamle asono DVD spilleren min hakker som "F##N" på TVen, men jeg regner med at d er på asono sin side siden PS3 tar opp for dette... Alt i alt er det ikke mye Dyrere med 52" enn 46" når du virkelig skal slå på stortromma! Jeg spiller for tiden Oblivion for PS3 som er en himelsk opplevelse, men d hakker litt når du roterer kamera fort til sidene, men det er slik på alle typer TVer jeg har sett det på. Har også sjekket dette her på Pioneer 506, og det her helt likt her. min anbefaling er seelfølgelig: GÅ FOR 52" YEAA!!!!
    Endelig dukket det opp en med 52" og Lyse.

Setter stor pris på det om du kunne fortelle litt mere om hvordan kvaliteten på sendingene fra Lyse er på denne TVen. Hvor nærmt kan du gå før det blir ubehagelig? Hvordan er det med panoreringer? Har du den nye HD dekoderen fra Lyse eller den gamle?

Takker så mye for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 2 billige hdmi kabler fra hong kong på ebay, fikk 1m og 2m gullbelagte kabler + dvi adapter for pc bruk til 89 kr inkludert porto. Begge fungerer helt utmerket til 1080p signal, kvalitet spiller ikke så stor rolle før du kommer opp i større lengder som 5-10m. HDMI signal er digitalt, så det forringes ikke slik analoge signal gjør, enten får du bilde eller så får du det ikke, og da er det bare å bytte den billige kabelen til en litt dyrere/bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hholte
    Har nå hatt denne deilige M86'en i stua en ukes tid (40"). Har GET PVR boks som gir de kanalene jeg svitsjer innom. I samtlige kanaler har jeg et problem med at øverste halvdelen av TV-en flimrer i reklamepauser, små-teasere etc., som TV-kanalene legger inn mellom programmene. Noen ganger kommer dette også i en vanlig NRK TV-sending, som Dagsnytt. Eneste sammenheng er vel kanskje at bildet er lyst/hvitt.

Er dette noe kjent problem ved TV-en ? Bør jeg levere den tilbake?

PS! Signalene er perfekt for min CRT-TV med samme kilde.
    Sånn skal det ikke være. Jeg har nesten samme oppsettet, men GetBox, uten PVR.
    Har du prøvd andre kabler, og sjekket at du ikke har noen andre apparater som kan gi interferance?
    Har du ikke det, ville jeg tatt kontakt med Get og krevd bytte av boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hatt noe problemer med sånne ting jeg :-). eneste jeg bemerker meg med er at TVen kanskje er litt intens i fargene eller noe, så jeg kjører for d meste movie mode.
    Litt sterke rødfarger feks? Jeg løste det med å bytte scart-kilde. Om det var fra RGB til PAL eller motsatt husker jeg ikke, men bildene fra Getboxen ble iallefall veldig mye mer normale/lik analogsignalene i fargene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hdmi game

Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Har du en link der det heved at kun Monster kabelen greier 1080p???

Ser ingen ting om dette her:

Komplett.no - Monster Cable HDMI 400, HDMI-HDMI M/M 1m

Kan ikke tenke meg at denne fungerer dårligere:

Komplett.no - Skjermkabel HDMI-HDMI M/M 2m
    Jeg tenkte heslt på denne: http://www.amentio.no/PartDetail.aht...4;c:36197;pl:1

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

52" og Lyse...

Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Endelig dukket det opp en med 52" og Lyse.

Setter stor pris på det om du kunne fortelle litt mere om hvordan kvaliteten på sendingene fra Lyse er på denne TVen. Hvor nærmt kan du gå før det blir ubehagelig? Hvordan er det med panoreringer? Har du den nye HD dekoderen fra Lyse eller den gamle?

Takker så mye for svar.
    Jeg har gamle Lyse boksen, vanlig digital ikke HD.

Jeg har ikke sett så mye på lyse sendinger, spiller PS3 eller ser DVD/Tv serier, men har selvsagt sett et par fotballkamper (som når Viking banka dritten ut av Brann, hehe) og er meget fornøyd med bildet så langt, jeg har stillt ned litt på lysstyrken og satt på movie move for å få et mer avslappende bilde.

Jeg sitter ca 3m fra TVen selv, mulig dette er litt nærme, men det funker for meg. kunne sikkert satt 4m i fra, tror dette hadde vært best.... men sitter du nærmere enn 3m er ikke 52" noe for deg, siden fargene er litt kraftige til tider.. Jeg kunne godt tenke meg at noen skreiv opp noen bilde instillinger så jeg kunne ha prøvd ut.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gamle Lyse boksen, vanlig digital ikke HD.

Jeg har ikke sett så mye på lyse sendinger, spiller PS3 eller ser DVD/Tv serier, men har selvsagt sett et par fotballkamper (som når Viking banka dritten ut av Brann, hehe) og er meget fornøyd med bildet så langt, jeg har stillt ned litt på lysstyrken og satt på movie move for å få et mer avslappende bilde.

Jeg sitter ca 3m fra TVen selv, mulig dette er litt nærme, men det funker for meg. kunne sikkert satt 4m i fra, tror dette hadde vært best.... men sitter du nærmere enn 3m er ikke 52" noe for deg, siden fargene er litt kraftige til tider.. Jeg kunne godt tenke meg at noen skreiv opp noen bilde instillinger så jeg kunne ha prøvd ut.
    Takker så mye for svar. Har selv en avstand på 4m fra sofa til vegg, så da burde det gå greit.

Har du prøvd å kalibrere med en kalibrerings DVD? For eksempel DVE (Digital Video Essentials), den gjorde underverker med projektoren min.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Sånn skal det ikke være. Jeg har nesten samme oppsettet, men GetBox, uten PVR.
    Har du prøvd andre kabler, og sjekket at du ikke har noen andre apparater som kan gi interferance?
    Har du ikke det, ville jeg tatt kontakt med Get og krevd bytte av boksen.
    Jeg også irriterte meg grønn over dette, men fant etter mye søking ut at det er en feil på dekoderne som gjør at scart-utgangen sender signal med for høy spenning, visstnok. Dette gjør at når den sender signler med lyse farger, så flimrer det. Det forklarer at det flimrer når man går inn i menyen.

Dette skal visstnok rettes opp i neste software update, inntil da må man desverre ty til andre utganger Fungerer forsåvidt greit med komposittutgangen, men kjipt når man sitter på svært gode scartkabler... Uansett, er ikke så lenge til hdmi-boksen kommer, vi får bare vente på den

Side 26 av 93 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •