Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 93 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1852
    Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sjekkliste ved ny LE46M86

Jeg har laget en liste over ting jeg skal kikke etter når jeg får LE46M86 tv'en om 3-4 uker, da det har dukket opp endel feil som er gjentagene hos endel:

1. Firmware version 1013-> (Movie Plus Buggen) + (1080p@24fps for PS3)
    2. Clouding
    3. Døde Piksler (har ikke hørt at noen har problemer med dette, men skal sjekkes)
    4. Skjev fot
    5. Rød og Grønn farge i mot Gears of War og Oblivion med Component
    6. Grått mot hvit
    7. Panel type ?

Er det andre vesentlige ting som må kontrolleres når den kommer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg spiller first player spill fra pc, merker jeg jeg at musa henger litt etter, et delay på 0.2sek eller no og på pc skjermen er det ingen delay. finnes det noen løsninger mot dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt en M86 som blir levert mandag. Med BTECH uttrekkbart veggfeste.. To spørsmål

1) Noen som har erfaringer med BTECH-festet? Har ikke sett det selv
    2) Noen som har gode SD-innstillinger til M86? Fant HD/HDMI innstillinger på hdtvtest.co.uk - men jeg kommer jo (dessverre) til å stort sett se på analoge SD signaler en god stund fremover! Noen som kan gi råd om hva slags innstillinger man bør velge her?? På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piroco
    Har bestilt en M86 som blir levert mandag. Med BTECH uttrekkbart veggfeste.. To spørsmål

1) Noen som har erfaringer med BTECH-festet? Har ikke sett det selv
    2) Noen som har gode SD-innstillinger til M86? Fant HD/HDMI innstillinger på hdtvtest.co.uk - men jeg kommer jo (dessverre) til å stort sett se på analoge SD signaler en god stund fremover! Noen som kan gi råd om hva slags innstillinger man bør velge her?? På forhånd takk!
    Jeg regner med at jeg får det uttrekkbare BTECH festet mitt i dag. jeg bestilte tv'n med det flateste BTECH festet som bare bygger 3cm fra veggen.
    det har fungert fin det også, bortsett fra at det det er så smalt at scart kabelen da kommer litt i klem mot veggen sånn at tv'n ikke henger helt i lodd, ble vinklet litt UT nederst.. :-(
    btech festet med tilt er helt sikkert ok det også. litt dyrt kanskje.
    Komplett.no - B-Tech BT8432, Veggfeste for LCD og TFT, Inntill 70Kg, Passer alle 37"-61" M/tilt
    regner med det er dette festet, selv om prisen her er heeelt på trynet.

lykke til med SD innstillingene dine! det trenger du. iallefall hvis du med sd mener analog antenne. fra parabol eller kabel går det ganske greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På analoge SD TV-signaler bruker jeg følgende innstillinger med brukbart resultat:

Modus: Film
    Kontrast: 65
    Lysstyrke: 45
    Skarphet: 50
    Farge: 37
    Fargetone: Normal
    Bakgrunnsbelysning: 9
    Digital NR: Av
    Film Pluss: Av
    Juster svart: Medium
    Dynamisk kontrast: Lav
    Gamma: 0
    Hvitbalanse: Alle på 15
    Min fargekontroll: Alle på 15 bortsett fra rosa på 9
    Kantforbedring: På
    Fargerom: Bred

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :? wow hvordan takler øynene dine bakgrunnsbelysning på 9

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    :? wow hvordan takler øynene dine bakgrunnsbelysning på 9
    Øynene mine har det for øyeblikket bra. På min skjerm gir disse innstillingene i hvertfall et greit og behagelig bilde fra kabel. Spesielt nå som dagene er lange og stua er full av lys. Skal jeg se film på kvelden så kan jeg selvfølgelig skru ned lysstyrken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg i dag en 40' M86. Kostet 13990,- på en bedriftsavtale med mpx. Dette må ha vært en fin pris. Fraktet hjem på døra for 290,- i tillegg.
    Gleder meg veldig til å se denne da jeg bare har en 28 CRT fra før. Skal for ordens skyld felles helt inn i veggen med de fordeler og ulemper det måtte ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Jeg ser mange her har fått til 1080p fra xbox360, hvordan er dette mulig med tanke på at den kun støtter 720p over compositt?
    Xbox 360 støtter helt fint 1080p over component i alle fall, og skal vist også gjøre dette over VGA uten at jeg har fått testet det. (har ikke VGA kabel)

Det går dog ikke an å vise HD-DVD i 1080p over component, men begrensningen her ligger i hva HD-DVD specsen tillater av signalbærere, og har ikke noen ting med fysiske begrensninger i kabelen per se. VGA er derimot ikke nevnt spesifikt i spesifikasjonene til formatet og har derfor ikke denne kunstige sperren lagt på seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hagfors
    Jeg vil gå så langt som å si at 1080p oppløsningen er helt ubrukelig for meg slik som den fremstår akkurat nå. Stiller jeg ned oppløsningen til 1080i så blir bildet sylskarpt og alt funker som det skal igjen.

Min Xbox 360 som er koblet til med komponent kabler leverer et helt perfekt bilde i 1080p.

Så det jeg egentlig lurer på er, er det noen som har noen tanker om hva som er feil og gjør at jeg ikke får PS3 til å virke i 1080p mot denne TVen? Det ser jo ut som om TVen fint klarer å vise 1080p siden jeg får det til med Xbox? Kan det være HDMI kabelen min som er for dårlig, bruker den 5 meters kabelen man fikk kjøpt fra fyndbørsen gjennom powerbuyet.

Jeg kan for allmenopplysningens del informere om at jeg i dag fikk min 40 kroners HDMI kabel fra Hong Kong (www.dealextreme.com), og når jeg gikk over til denne så funket 1080p helt utmerket. Problemet mitt var altså rett og slett at 5 meters HDMI kabelen i powerbuyet var for dårlig til å kunne levere signaler i mer enn 1080i.

Med dette er altså påstanden "En HDMI kabel er en HDMI kabel" med en gang motbevist.

Bare nevner det siden det sikkert kommer til å dukke opp flere folk i fremtiden som sliter med å få til å vise ting i 1080p, og da er det et greit stykke trivia å ha liggende i bakhodet at man kan oppnå resultater med å prøve en annen kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hagfors
    Jeg kan for allmenopplysningens del informere om at jeg i dag fikk min 40 kroners HDMI kabel fra Hong Kong (www.dealextreme.com), og når jeg gikk over til denne så funket 1080p helt utmerket. Problemet mitt var altså rett og slett at 5 meters HDMI kabelen i powerbuyet var for dårlig til å kunne levere signaler i mer enn 1080i.

Med dette er altså påstanden "En HDMI kabel er en HDMI kabel" med en gang motbevist.

Bare nevner det siden det sikkert kommer til å dukke opp flere folk i fremtiden som sliter med å få til å vise ting i 1080p, og da er det et greit stykke trivia å ha liggende i bakhodet at man kan oppnå resultater med å prøve en annen kabel.
    jeg får 1080p fra min ps3 via HDMI kabelen fra PowerBuyet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kennet_H
    jeg får 1080p fra min ps3 via HDMI kabelen fra PowerBuyet
    Hos meg ble det seende ut som bildet fra en sort/grønn monokrom ZX Spectrum, sendt over analogt bakkenett og tatt inn på TVen med en dårlig bordantenne når jeg brukte kabelen som fulgte med. Men nå er problemet løst, så det har jeg lagt bak meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kilronan
    På analoge SD TV-signaler bruker jeg følgende innstillinger med brukbart resultat:

Takk for innstillinger!

Får min 40M86 i dag, kan sei eg glede meg

Kom gjerne med flere instillinger og tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ca-raae
    Bestilte meg i dag en 40' M86. Kostet 13990,- på en bedriftsavtale med mpx. Dette må ha vært en fin pris. Fraktet hjem på døra for 290,- i tillegg.
    Gleder meg veldig til å se denne da jeg bare har en 28 CRT fra før. Skal for ordens skyld felles helt inn i veggen med de fordeler og ulemper det måtte ha.
    prisen høres knallbra ut!
    skal du felle den helt inn i veggen må du vite hva du gjør. denne skjermen, jeg antar lcd tv'er generellt, utvikler en hel masse varme! du må sørge for å ha nok luft rundt den så den ikke smelter helt! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kilronan

jeg forsøkte innstillingene dine jeg også. fint at noen tar seg bryet med å legge dem ut, selv om det ikke automatisk trenger å bli bra om en kopierer dem. personlig synes jeg bildet ble litt blasst og kjedelig med dine, men det skyldes muligens at bakgrunnsbelysninga er såpass høy. men heller disse innstillingene enn den dynamiske som ligger inne.

en ting jeg ikke fatter er de som hevder at reflekser/gjennskinn fra vinduer ikke er noe problem. med min 40M86 er det minst like ille som det var med min 32" CRT. det er riktignok noen store vinduer, men de er 90 grader i forhold til skjermen og ca 3m forran den. i den ene godstolen min blir jeg sittende i akkurat feil vinkel sånn at det er nokså plagsomt på dagtid.
    jaja, sommeren er snart ferdig og når det blir mørkere ute ordner det seg vel selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st1arh
    jaja, sommeren er snart ferdig...
    Ta deg sammen, mann!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st1arh
    prisen høres knallbra ut!
    skal du felle den helt inn i veggen må du vite hva du gjør. denne skjermen, jeg antar lcd tv'er generellt, utvikler en hel masse varme! du må sørge for å ha nok luft rundt den så den ikke smelter helt! ;-)
    Har tenkt på det. Skal ha en skyvedørsgarderobe på andre siden av veggen, så tanken var å lage ei lita kasse inne i den bak tven med huller i topp og bånn i håp om att det ble nok sirkulasjon. Håper ikke jeg må inn med vifter og drit.
    Stereoskaper må jo da også felles helt inn under tven. Trur kanskje madamen blir litt skuffa når a ser hvor lite klær som gikk inn i den nye skyvedørsgarderoben hennes

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Thoresen
    Har sett begge og jeg ville definitivt ikke vurdert å kjöpe 37-tommeren. Da ville jeg heller gått for R8 serien og spart litt penger. Skal du ha M8 så kjöp 40 eller större.
    Har jeg gått glipp av noe grunnleggene? Hvorfor er 37 ikke å foretrekke?
    Jeg har tilbud på på M87, 40" for 20000 på Expert, mens M87 37" til 15400 i samme butikk. Er det verdt å betale 4600 for 3 tommer? TV-ene er vel identiske rent teknisk bortsett fra størrelsen? Trenger gjerne litt info fra vitere her. På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hholte
    Har jeg gått glipp av noe grunnleggene? Hvorfor er 37 ikke å foretrekke?
    Jeg har tilbud på på M87, 40" for 20000 på Expert, mens M87 37" til 15400 i samme butikk. Er det verdt å betale 4600 for 3 tommer? TV-ene er vel identiske rent teknisk bortsett fra størrelsen? Trenger gjerne litt info fra vitere her. På forhånd takk!
    37" og 40" er på en måte to forskjellige TV'er. På 40" har du Super Clear Panel med 15.000:1 i kontrast, mens 37" mangler det og har da 8000:1 i kontrast. Sånn sett så ville ikke jeg kjøpt M8-serien i 37" størrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine innstillinger på vanlig Get signaler:

Film:
    Kontrast: 80
    Skaprhet: 20
    Farge: 45

Fargetone: Normal (eller kjølig1)

Bagk.Belysn. 2 (eller 1 for og få fram et skikkelig sortnivå)

Juster Svart: AV
    Dynamisk Kontrast: LAV
    Kanforbreding: PÅ
    Resten av.

Når jeg får xboxen min snart skal jeg kalibreder skikkelig. På vanlig tv signaler ser jeg det ikke på som viktig.

men noe jeg la merke til er når jeg ser på filmer med DVD spilleren min. Og skrur av Digital NR. Så forsvinner "blur`et" som jeg la merke til. Eller den skyggen som legger seg rundt mennesker.

Side 23 av 93 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •