Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 93 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fant noe info ang firmware på avforums på engelsk som kanskje kan være intressant for mange.
    Det ser altså ut som at alle tver produsert etter 15.mai fikser 24fps på PS3. Rådet til alle som har tver som ikke fikser dette er å plage Samsung support Norge slik at de også foretar seg noe ang. denne feilen.

1.

"Some news from a guy who talked to a Samsung engineer in Germany today.
    ''M86/87 produced after the 15th of May apparently do work with the PS3.
    The customer could check the serial number and they could tell him if the set would be good to go.''
    Sounds not so unlikely as the serial number usually tells the production date.
    You have to know how to read it of course.
    Don't know when these sets would end up on the shelves, in case that is true. And if this applies to Germany only for now. I will call them again to see if I get similar statement from a Samsung support guy.

So maybe the firmware version 2000 is the most current one to date, which still didn't fix the PS3 1080p24 issue, but the M86/87 sets leaving their manufacturing plant now do include a corrected EDID setup. It would prove the theory that EDID and firmware are not really related to each other, hence a firmware update might not fix the EDID information in any way.

And a second thread on the German Hifi forum stated a guy from the Samsung Germany Hotline, saying that the M86/87 does support 24p, but only force-fed signals. Which is of course nothing new to us, but he also said the PS3 couldn't force 1080p24 and that's the issue.
    Seems that Samsung Germany is not in complete denial anymore. They are getting 'aware' of it at the very least".

2.
    "I talked to a very competent Samsung engineer, who did indeed confirm the previous statement. M86/87 sets produced after mid of May are supposed to accept 1080p24. Furthermore will Samsung Germany send out engineers to upgrade Firmware for previously bought sets (of course only for customers who do complain and call the hotline).

He can't confirm the date yet, but will call me back within the next 2 days. They are prompted to take phone numbers from all customers who do call Samsung in this regard.

Apparently Samsung was trying to get Sony to add an 'ON' setting to force feed the 1080p24 signal, but they pushed it back to Samsung.

I also asked if they will send out disc+cable for 'self-service' upgrades, but this is not planned.

Please be aware that this is a statement from Samsung GERMANY, which does not necessarily have to apply to Samsung UK".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwerty
    Fant noe info ang firmware på avforums på engelsk som kanskje kan være intressant for mange.
    Det ser altså ut som at alle tver produsert etter 15.mai fikser 24fps på PS3. Rådet til alle som har tver som ikke fikser dette er å plage Samsung support Norge slik at de også foretar seg noe ang. denne feilen.
    [/I]
    Ja send dem i allefall mail så dem ser at vi venter på en løsning av feilene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Samsung LE46M87BD på radaren en stund. Stakk innom Expert idag for å ta en titt og jeg må si at jeg ble litt skuffet over designet på denne modellen. Den virker ultra plastikk. Spesielt den sølvfargede listen under virket meget "billig". Tidligere var den jo litt mer aluminium, men nå var det helt klart mer plastikk-aktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gi tråden litt farge kan jeg legge inn noen bilder av hvordan skjermen tar seg ut i 1080p. Jeg har tidligere i tråden kritisert skjermens evne til å reprodusere rødt, men når jeg kjører 1080p over HDMI så virker alt tilsynelatende utrolig mye bedre. Bildene er forresten ikke redigert eller behandlet. Photobucket gjør imidlertid ett eller annet med bildene. Fargene er hakket mer intense i virkeligheten.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Thoresen
    For alle dere som lurer på hvordan "clouding" ser ut:

Sett strømsparing på max & sjekk om problemet er der fremdeles.

Da får du også mye bedre sort-nivå. Gjorde det på min f71.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt min 40M86 ett par uker, fikk den på andre levering ifra Powerbuyet. Og her er min erfaringer.

Info om TV:
    Model: LE40M86BD [R] S
    Model code: LE40M86BDX/XEE
    Version: SQ02
    Type no: TU40EO

Service meny:

T-TLPMPEUD-1010
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLA_TR-1004
    April 06 2007

Når jeg pakker opp TV og skal sette den på foten er den ca 2 cm skjev, noe jeg ser også andre har opplevd. Dette er for svak kvalitetssikring ifra Samsung, mener jeg. Men ved å ta av foten, sette den på plass igjen og holde litt imot når jeg strammet til skruene ble den nesten helt rett. Er 3-4mm skjevt men det kan jeg leve med.

Har ikke funnet noen døde pixler, har ei eller ingen antyding til clouding.

Signalkilder:
    Mine signalkilder er: ”billig” DVD spiller med komponent, Dreambox 500c med Scart (RGB) og en PC med DVI->HDMI. Har Canal Digital kabelnett, med abb. på Canal Plus og har derfor da digital TV. Men siden original dekoderene ifra CD er så dårlige har jeg som mange andre investert i en Dreambox.

Av kabler er antennekabler, scart og komponent av merke Profigold. Middels dyre kabler, som visst ikke skal være så ille.
    HDMI kabel, gikk jeg for den som Avshop selger: Dreamscreen i 10m. Siden jeg skulle ha så langt strekk ville jeg være sikker på at den klarte 1080p. DVI->HDMI adapter er av samme merke.

Bruk:
    Det første jeg koblet til var analogt TV signal. Jeg synes da faktisk bilde på analogt signal var overraskende bra, mulig dette var pga. at mine forventinger var svært lave her. Men etter at jeg koblet til Dreamboxen, la jeg godt merke til at de analoge er en del dårligere. På enkelte kanaler/programmer er digitalt svært bra, nesten slik at man nok kan lure noen litt utvitende til å tro at det er HD.

På DVD spilleren merker jeg at det er ett billigere merke. Og den sliter litt, og man kan nok se svakhetene på spilleren bedre nå enn på min gamle 28” CRT.

Den store åpenbaringen var å koble til PC. Dette fungerte feilfritt, har ett Nvidia 8800GTX skjermkort. Og driveren støttet oppsettet mot TV uten å måtte legge inn powerstrip. Satte PC i HDMI 2, endret navn på denne til PC og hele desktopen kom opp uten noe overscan. Sjekket med bildene her: 1080P Tests Photo Gallery by J. Vincent at pbase.com , og fikk bekreftet at det var 1:1 pixel mapping.
    DVD filmer spilt ifra PC som da blir oppskalert er svært bra. HD trailerne ifra Quicktime blir en annen verden enn hva min 19" skjerm viser. Har også sett ett par ”nedlastede” HD filmer, både x.264 og HD-DVD dette blir også virkelig bra. Spilt litt Colin McRae DIRT demo og Oblivion, dette står i hvert fall ikke tilbake verken for PS3 eller XBOX360.

Problemer:
    • Scart interference, dette synes jeg det er ørsmå antydinger til. Det er litt rart for jeg synes ikke at jeg ser dette hele tiden.

• Men ett STORT problem. Movie Plus ”buggen”. Denne er svært irriterende. Jeg skjønner ikke hvorfor denne funksjonen er der i det hele tatt. Det kan vel ikke være mange som foretrekker dette ”unaturlige” bevegelse filteret denne funksjonen legger på? Hadde denne kun oppstått når man skifter signalinngang, så hadde jo ikke problemet vært stort. Men den oppstår også når jeg skifter kanal på min Dreambox og det er forskjellig aspekt ratio på de kanalene. F.eks jeg sitter å ser på NRK med 16:9, bytter til TV3 som har 4:3. Da bytter jo TVen ifra 16:9 til autobredde. Samtidig som at den aktiver Movie Plus, selvfølgelig uten at den er aktivert i menyen. Så da må man inn slå den "på", for så å slå den av igjrn. Men den oppstår også når man åpner TekstTV på Dreamboxen, når man går ut av tekst igjen er den igjen aktivert.

Oppsummering:
    Alt i alt er jeg svært fornøyd med denne TVen, ifra PC med HD materiale er det nok det beste jeg har sett. Og den er nok også godt over gjennomsnittet på SD digitalt også. Men man må vel etter hvert kontakte Samsung for å få oppgradert firmware for å få vekk Movie Plus problemet. Akkurat i det øyeblikket jeg sitter jeg hjemme ifra jobb og skriver dette, fordi har jeg to mann inne ifra Sønico/Canal Digital som bytter antennekabel inn i min leilighet, dette for å klargjøre for HD. De hadde fått beskjed av CD, hvis det kom spørsmål at de skulle svare vi kan få dette nå i løpet av sommeren. Jeg bor i Follo området. Og det var vel sammen med Oslo og Bærum de områdene som først kunne få dette.

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tuneren fungere ikke lenger..

Har et problem med min M86. Når jeg bruker tuneren får jeg bare snø på TV'en. Har forsøkt å slå den av og på samt ta ut strøkabelen, men det nytter ikke. Tv'en gjennom HTPC fungerer så er ikke noe galt med signalene..

Noen som har vært borti dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight
    Har et problem med min M86. Når jeg bruker tuneren får jeg bare snø på TV'en. Har forsøkt å slå den av og på samt ta ut strøkabelen, men det nytter ikke. Tv'en gjennom HTPC fungerer så er ikke noe galt med signalene..

Noen som har vært borti dette?

den innebygde tuneren? jeg mener bestemt at i norge har vi ikke sendiger for den type tuner som er innebygd i denne tven.

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kabelTV og har brukt tuneren frem til i dag, men nå får jeg kun snø når jeg trykker tv/dtv knappen... Har som sagt funket fint, men ikke nå lenger. (får "No signal" på dtv og blank skjerm)

Edit: Nå gikk det bra, slo av TV'en og trykte på tv/dtv knappen for å slå den på, og da fungerte det plutselig

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight
    har kabelTV og har brukt tuneren frem til i dag, men nå får jeg kun snø når jeg trykker tv/dtv knappen... Har som sagt funket fint, men ikke nå lenger. (får "No signal" på dtv og blank skjerm)

Edit: Nå gikk det bra, slo av TV'en og trykte på tv/dtv knappen for å slå den på, og da fungerte det plutselig

den innebygde tuneren er visstnok ikke noe særlig bra..mange som har problemer med den, og fiksen som du sa nå, var visst vanlig for å ordne den. da har jeg lært meg noe nytt idag også, ante ikke at du kunne bruke den tuneren i norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tuneren som sitter i er vel en kombinert analog og mpeg2 tuner vel?

Mpeg2 får man jo ikke mye nytte av her men den analoge vil jo fungere til det analoge bakkenettet er slukket.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

37 vs 40

Noen som kan si noe om forskjellen på 37-tommeren og 40"?
    37 er den størrelsen som passer best hos meg, men er skeptisk til denne
    siden den ikke har super clear panel og den høye kontrasten til 40-tommeren
    Noen som har sammenlignet disse, eller i det minste sett 37 in action og kan si noe om kvaliteten?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av outshined
    Noen som kan si noe om forskjellen på 37-tommeren og 40"?
    37 er den størrelsen som passer best hos meg, men er skeptisk til denne
    siden den ikke har super clear panel og den høye kontrasten til 40-tommeren
    Noen som har sammenlignet disse, eller i det minste sett 37 in action og kan si noe om kvaliteten?
    Har sett begge og jeg ville definitivt ikke vurdert å kjöpe 37-tommeren. Da ville jeg heller gått for R8 serien og spart litt penger. Skal du ha M8 så kjöp 40 eller större.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Thoresen
    Har sett begge og jeg ville definitivt ikke vurdert å kjöpe 37-tommeren. Da ville jeg heller gått for R8 serien og spart litt penger. Skal du ha M8 så kjöp 40 eller större.
    Takk for svar. Men, man får 37M8 (12900 på MPX) til samme pris som 37R8. Da er det vel best å velge M, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan denne tv'en plasseres oppå en senterhøyttaler?

Hvordan er fotens utforming i forhold til dette?

Noen som har noen mål, eller ennå bedre...erfaringer med dette?

PS! Jeg får ikke hengt opp tv'en på veggen nemlig...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foten er 30 cm dyp og ca en halvmeter brei.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raggiss
    Da har jeg hatt min 40M86 ett par uker, fikk den på andre levering ifra Powerbuyet. Og her er min erfaringer.

Info om TV:
    Model: LE40M86BD [R] S
    Model code: LE40M86BDX/XEE
    Version: SQ02
    Type no: TU40EO

Service meny:

T-TLPMPEUD-1010
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLA_TR-1004
    April 06 2007

Når jeg pakker opp TV og skal sette den på foten er den ca 2 cm skjev, noe jeg ser også andre har opplevd. Dette er for svak kvalitetssikring ifra Samsung, mener jeg. Men ved å ta av foten, sette den på plass igjen og holde litt imot når jeg strammet til skruene ble den nesten helt rett. Er 3-4mm skjevt men det kan jeg leve med.

Har ikke funnet noen døde pixler, har ei eller ingen antyding til clouding.

Signalkilder:
    Mine signalkilder er: ”billig” DVD spiller med komponent, Dreambox 500c med Scart (RGB) og en PC med DVI->HDMI. Har Canal Digital kabelnett, med abb. på Canal Plus og har derfor da digital TV. Men siden original dekoderene ifra CD er så dårlige har jeg som mange andre investert i en Dreambox.

Av kabler er antennekabler, scart og komponent av merke Profigold. Middels dyre kabler, som visst ikke skal være så ille.
    HDMI kabel, gikk jeg for den som Avshop selger: Dreamscreen i 10m. Siden jeg skulle ha så langt strekk ville jeg være sikker på at den klarte 1080p. DVI->HDMI adapter er av samme merke.

Bruk:
    Det første jeg koblet til var analogt TV signal. Jeg synes da faktisk bilde på analogt signal var overraskende bra, mulig dette var pga. at mine forventinger var svært lave her. Men etter at jeg koblet til Dreamboxen, la jeg godt merke til at de analoge er en del dårligere. På enkelte kanaler/programmer er digitalt svært bra, nesten slik at man nok kan lure noen litt utvitende til å tro at det er HD.

På DVD spilleren merker jeg at det er ett billigere merke. Og den sliter litt, og man kan nok se svakhetene på spilleren bedre nå enn på min gamle 28” CRT.

Den store åpenbaringen var å koble til PC. Dette fungerte feilfritt, har ett Nvidia 8800GTX skjermkort. Og driveren støttet oppsettet mot TV uten å måtte legge inn powerstrip. Satte PC i HDMI 2, endret navn på denne til PC og hele desktopen kom opp uten noe overscan. Sjekket med bildene her: 1080P Tests Photo Gallery by J. Vincent at pbase.com , og fikk bekreftet at det var 1:1 pixel mapping.
    DVD filmer spilt ifra PC som da blir oppskalert er svært bra. HD trailerne ifra Quicktime blir en annen verden enn hva min 19" skjerm viser. Har også sett ett par ”nedlastede” HD filmer, både x.264 og HD-DVD dette blir også virkelig bra. Spilt litt Colin McRae DIRT demo og Oblivion, dette står i hvert fall ikke tilbake verken for PS3 eller XBOX360.

Problemer:
    • Scart interference, dette synes jeg det er ørsmå antydinger til. Det er litt rart for jeg synes ikke at jeg ser dette hele tiden.

• Men ett STORT problem. Movie Plus ”buggen”. Denne er svært irriterende. Jeg skjønner ikke hvorfor denne funksjonen er der i det hele tatt. Det kan vel ikke være mange som foretrekker dette ”unaturlige” bevegelse filteret denne funksjonen legger på? Hadde denne kun oppstått når man skifter signalinngang, så hadde jo ikke problemet vært stort. Men den oppstår også når jeg skifter kanal på min Dreambox og det er forskjellig aspekt ratio på de kanalene. F.eks jeg sitter å ser på NRK med 16:9, bytter til TV3 som har 4:3. Da bytter jo TVen ifra 16:9 til autobredde. Samtidig som at den aktiver Movie Plus, selvfølgelig uten at den er aktivert i menyen. Så da må man inn slå den "på", for så å slå den av igjrn. Men den oppstår også når man åpner TekstTV på Dreamboxen, når man går ut av tekst igjen er den igjen aktivert.

Oppsummering:
    Alt i alt er jeg svært fornøyd med denne TVen, ifra PC med HD materiale er det nok det beste jeg har sett. Og den er nok også godt over gjennomsnittet på SD digitalt også. Men man må vel etter hvert kontakte Samsung for å få oppgradert firmware for å få vekk Movie Plus problemet. Akkurat i det øyeblikket jeg sitter jeg hjemme ifra jobb og skriver dette, fordi har jeg to mann inne ifra Sønico/Canal Digital som bytter antennekabel inn i min leilighet, dette for å klargjøre for HD. De hadde fått beskjed av CD, hvis det kom spørsmål at de skulle svare vi kan få dette nå i løpet av sommeren. Jeg bor i Follo området. Og det var vel sammen med Oslo og Bærum de områdene som først kunne få dette.
    hyggelig og høre har ikke fått testet min i HD ennå kun med en DVD spiller som oppskalerer til 720p og er veldig fornøyd.

hvilken innstillinger bruker du på film/standar/dynamik? Opplever litt clouding selv men skrur jeg ned backlighten så blir det mye bedre. Ellers strålende fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av outshined
    Takk for svar. Men, man får 37M8 (12900 på MPX) til samme pris som 37R8. Da er det vel best å velge M, eller?
    Da høres det ut som det beste er å velge M, ja.

Du har ingen mulighet til å ha en 40" da? Det er ikke store forskjellen på de to, fysisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har nå lest en del i denne tråden for å finne noen svar på de spørsmål jeg måtte ha om denne TV'en. Jeg skal handle meg en 40" M86 og TV'en vil bli brukt mye mot PC og film generelt. Jeg har også en XBOX360.

Jeg ser mange her har fått til 1080p fra xbox360, hvordan er dette mulig med tanke på at den kun støtter 720p over compositt?

Et par andre spørsmål jeg ikke ser å ha fått svar på: Kjører denne TV'en 1080p/24fsp? Ser enkelte har fått til noe med justeringer, men hvordan er det "out-of-box"?

Ellers har jeg tenkt å kjøre lyden fra TV'en via forsterker på den optiske utgangen som er tilgjengelig. Er dette en solid løsning fremfor de analoge utgangene?

Takk for svarene, og beklager hvis jeg har komplett idiotiske spørsmål

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Misfornøyd

Kjøpte min Samsung 40" M86 gjennom det første powerbuyet på forumet her, i andre pulje, etter lang ventetid.

Nå har jeg hatt tven i litt over tre uker, og må si at jeg ikke kan si meg helt fornøyd.

Det virker som at tven er helt ut av stand til å vise gråtoner på hvitt. Det blir en tydelig grønnfarge. Det blir et 'The Matrix' preg av nesten alt. Det passer seg liksom ikke helt i for eksempel 'Reservoir Dogs'. Jeg har nærmest herjet mer i innstillingene enn jeg har fått sett på tven.

Utover dette er det jo den velkjente movie plus buggen. Med en gang jeg skifter source kicker movie plus inn igjen. Det vil si at alle bevegelser på skjermen ser ut som du har filmet det med håndholdt kamera, ekstremt unaturlig. Ser nesten ut som det går i fast forward.

Det er jo en veldig flott tv, utseendemessig. Bare synd det er lettere å nyte den i fulle drag mens den er avslått..

Det er faktisk sånn at jeg vurderer sterkt å returnere tven. Men etter det jeg leser på forumet her kan jo også det vise seg å bli et problem da Fyndbörsen.se virker temmelig uinteressert i å høre om eventuelle feil på deres varer.

I tillegg ser det jo ikke ut som at Samsung kommer til å gjøre noe med feilene i aller nærmeste fremtid..

Skeptisk.

Side 22 av 93 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •