Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 93 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1852
    Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg sitter rundt tre meter unna min 50" Pioneer, og har ingen problemer med det... Med 1080P er ikke screendoor noe issue, det er mer at en jo ser SD-artefaktene bedre da... Det er jo også et poeng at folk gjerne synes 50-tommern blir litt stor i stua (jeg synes jo bare det er fett), mulig jeg hadde sluppet litt lettere fra det på 46 tommer...
    Takker for alle svar.

Jeg bryr meg egentlig ikke om hvor stor TVen er fysisk, jo større jo fetere :-D

Det jeg har lagt spesielt merke til når jeg ser på LCD i diverse butikker er hvor elendig bilde blir når en står 1-2 meter fra TVen. Har sett 52" på Ekspert, men bare med HD, da kan man jo stå 2 meter unna uten problemer. SD kunne de ikke vise da jeg var innom.

Jeg skal henge TVen på veggen så 52" er den jeg primært ønsker. Lyse digital har jo også god kvalitet på de fleste kanalene. Antar også at DVD og HD fra HTPC blir utmerket på 52"

Hører gjerne fra dere med erfaring på 52"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min TV fra PowerBuyet i hus i går. Det meste har så langt gått bra, men jeg har store problemer når jeg forsøker å bruke Playstation 3 i 1080p oppløsning. I det jeg setter oppløsningen til 1080p så blir det noe helt sinnsykt masse støy i bildet, fargene forsvinner helt osv. Dette roer seg ned over en 10 sekunders periode og ender til slutt på et nivå der det er masse lyse prikker som flytter seg over skjermen. (Se for deg prikkene du ser foran øya når du reiser deg fort opp etter å ha sittet på huk en halvtime og montert en IKEA flatpakke) Samtidig er lyden, f.eks. ved bluray avspilling, fullstendig hakkete og umulig å få noe mening ut av. Jeg vil gå så langt som å si at 1080p oppløsningen er helt ubrukelig for meg slik som den fremstår akkurat nå. Stiller jeg ned oppløsningen til 1080i så blir bildet sylskarpt og alt funker som det skal igjen.

Min Xbox 360 som er koblet til med komponent kabler leverer et helt perfekt bilde i 1080p.

Så det jeg egentlig lurer på er, er det noen som har noen tanker om hva som er feil og gjør at jeg ikke får PS3 til å virke i 1080p mot denne TVen? Det ser jo ut som om TVen fint klarer å vise 1080p siden jeg får det til med Xbox? Kan det være HDMI kabelen min som er for dårlig, bruker den 5 meters kabelen man fikk kjøpt fra fyndbørsen gjennom powerbuyet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fader alltså..sendt fyndborsen.se 4 mailer over de siste 4 dagene, ringt dem 3 ganger, får ikke svar jeg..sitter tilsammen 30 min på vent i tlf hos dem nå.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har sendt dem beskjed om å ordne dette ASAP. Du skal jo bare trenge å kontakte et lokalt verksted da, så swapper de DOA-enheten din. Du trenger i så måte en faktura, som Fyndbørsen må får laget omgående og sendt deg elektronisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg har sendt dem beskjed om å ordne dette ASAP. Du skal jo bare trenge å kontakte et lokalt verksted da, så swapper de DOA-enheten din. Du trenger i så måte en faktura, som Fyndbørsen må får laget omgående og sendt deg elektronisk.
    takk lygren, ja, hadde vært fint å få fakturaen..men vet ikke helt hvor jeg skal gå, snakket med ABC Electronic AS, som driver service for samsung at jeg måtte ha godkjennelse av selger for å levere den dit til rep. Men i forhold til feilen jeg har så trur jeg de sparer penger på å gi meg en ny tv istedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hagfors
    Fikk min TV fra PowerBuyet i hus i går. Det meste har så langt gått bra, men jeg har store problemer når jeg forsøker å bruke Playstation 3 i 1080p oppløsning. I det jeg setter oppløsningen til 1080p så blir det noe helt sinnsykt masse støy i bildet, fargene forsvinner helt osv. Dette roer seg ned over en 10 sekunders periode og ender til slutt på et nivå der det er masse lyse prikker som flytter seg over skjermen. (Se for deg prikkene du ser foran øya når du reiser deg fort opp etter å ha sittet på huk en halvtime og montert en IKEA flatpakke) Samtidig er lyden, f.eks. ved bluray avspilling, fullstendig hakkete og umulig å få noe mening ut av. Jeg vil gå så langt som å si at 1080p oppløsningen er helt ubrukelig for meg slik som den fremstår akkurat nå. Stiller jeg ned oppløsningen til 1080i så blir bildet sylskarpt og alt funker som det skal igjen.

Min Xbox 360 som er koblet til med komponent kabler leverer et helt perfekt bilde i 1080p.

Så det jeg egentlig lurer på er, er det noen som har noen tanker om hva som er feil og gjør at jeg ikke får PS3 til å virke i 1080p mot denne TVen? Det ser jo ut som om TVen fint klarer å vise 1080p siden jeg får det til med Xbox? Kan det være HDMI kabelen min som er for dårlig, bruker den 5 meters kabelen man fikk kjøpt fra fyndbørsen gjennom powerbuyet.

Jeg kjører PS3 på 1080p og det funkær fett! Ingen problemer as far as I know

Med den 5m kablen som var med i PBet. Jeg har kjøpt en HDMI kabel til og lar reciveren min spille av lyden og kjører bildet bare ut til TVn fra reciveren.

jeg knota litt med alle instillingene på PS3, reciveren og på TVn, men når jeg fikk samla hodet mitt og kobla alt sammen så fungerte alt mistenkelig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som skal være med på powerbuyet av 46 tommeren!?

( http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...-20-000-a.html )

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...nå er det jeg som har rotet det til litt her, har tatt dette for å være PowerBuy-tråden i farta... Denne tråden må vi forholde teknisk, spørsmål om forhandler/PowerBuy etc. er ikke relevant i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blogz
    Jeg kjører PS3 på 1080p og det funkær fett! Ingen problemer as far as I know

Med den 5m kablen som var med i PBet. Jeg har kjøpt en HDMI kabel til og lar reciveren min spille av lyden og kjører bildet bare ut til TVn fra reciveren.

jeg knota litt med alle instillingene på PS3, reciveren og på TVn, men når jeg fikk samla hodet mitt og kobla alt sammen så fungerte alt mistenkelig bra
    Kan du poste FW & SW som du kjører med?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Kan du poste FW & SW som du kjører med?
    Kanskje hvis du forklarer meg hva det er og hvor jeg finner det. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blogz
    Kanskje hvis du forklarer meg hva det er og hvor jeg finner det. :-D
    Hvis du ser på baksiden av tven så er det 2 klistemerker, et midt på og et lite på siden...

For å komme in i service menyen:
    PS. Viktig:
    For å komme ut av menyen, sett tven i standby igjen.
    IKKE gå in på "Calibration" i menyen.
    Bruk kun opp, ned, enter og return tasten.

Sett tven i standby modus, derretter trykker INFO, MENU, MUTE derretter slår den på igjen

Du kan gjerne poste infoen i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...hw-har-du.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser på baksiden av tven så er det 2 klistemerker, et midt på og et lite på siden...

For å komme in i service menyen:
    PS. Viktig:
    For å komme ut av menyen, sett tven i standby igjen.
    IKKE gå in på "Calibration" i menyen.
    Bruk kun opp, ned, enter og return tasten.

Sett tven i standby modus, derretter trykker INFO, MENU, MUTE derretter slår den på igjen

Du kan gjerne poste infoen i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...hw-har-du.html
    En kan finne firmware uten å gå inn i servicemeny ved å trykke TV/DTV og så trykke D.MENU. Gå så inn på Tannhjulsikon der finner en Systrm og firmware versjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfi pettersen
    En kan finne firmware uten å gå inn i servicemeny ved å trykke TV/DTV og så trykke D.MENU. Gå så inn på Tannhjulsikon der finner en Systrm og firmware versjon.
    Se der ja! Lærer noe nytt hver dag vettu!! :-D

Men e du sikker på at det er del av tven denne sw/fw angår? det er forskjell på den inne i DTV menyen fra den i service menyen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

firmware

Åssen kan du oppgradere firmwaren? kan du laste d inn på DVD? og hvor evt. laster du denne ned?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

nå har jeg sett fotballkampen (via analog kabeltv), og er meget fornøyd med resultatet. Dette var også uten å ha brukt tid på å kalibrere tven.

Men...

Når jeg skulle teste tven for første gang med vga fra laptopen, slår tven seg av etter 2 sekund når jeg har valgt laptopen som kilde? Rekker akkurat å se at bildet er superbra før tven går i svart? Noen som har peiling?

Det rare er at den har fungert (og fungerer) helt fint med 1080p gjennom VGA fra xbox360en.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må få folk litt engasert rundt temaet

Her er diverse linker til forum som diskuterer 24 fps problematikken rundt M86/87 sammens med Ps3, Blueray og problematikken "judder"

FAULT - Samsung M86/M87 owners poll - Freeview Judder Yes / No? - Page 3 - AV Forums

Blu-ray/PS3 and 24p-problems/experiences with the M86/87 - AV Forums

Samsung M87 24hz Solved!!!!! - AV Forums

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    Åssen kan du oppgradere firmwaren? kan du laste d inn på DVD? og hvor evt. laster du denne ned?
    Enten gjennom luft/bakkenett (digitaltv-nett) eller med spesialkabel i fra PC til tv. Ettersom tv ikke vil virke med norges nye bakkenett så er det nok mest sannsynlig at oppgradering må skje via kabel og ikke gjennom air. Det er usikkert om en kan oppdatere tv selv eller om tv må sendes til service for oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er diverse linker til forum som diskuterer 24 fps problematikken rundt M86/87 sammens med Ps3, Blueray og problematikken "judder"

FAULT - Samsung M86/M87 owners poll - Freeview Judder Yes / No? - Page 3 - AV Forums

Blu-ray/PS3 and 24p-problems/experiences with the M86/87 - AV Forums

Samsung M87 24hz Solved!!!!! - AV Forums
    Skal sette meg ned en kveld med disse linkene og se om jeg finner løsning på problemet mitt. Er i alle fall betryggende å få vite at jeg ikke er alene om å ha problem med PS3 i 1080p.

Har ikke noen andre signalkilder som kan levere 1080p over HDMI, og har heller ingen andre enheter som kan ta imot 1080p som input, så da blir mulighetene mine til feilsøking ganske begrenset.

Hmm, etter å ha lest litt i de postene du linker så ser det litt ut som om de dreier seg om problemer med en spesiell type 1080p og ikke 1080p i det store og hele, så kanskje jeg faktisk har et annet problem enn de i de forumene like vel. :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hagfors
    Skal sette meg ned en kveld med disse linkene og se om jeg finner løsning på problemet mitt. Er i alle fall betryggende å få vite at jeg ikke er alene om å ha problem med PS3 i 1080p.

Har ikke noen andre signalkilder som kan levere 1080p over HDMI, og har heller ingen andre enheter som kan ta imot 1080p som input, så da blir mulighetene mine til feilsøking ganske begrenset.

Hmm, etter å ha lest litt i de postene du linker så ser det litt ut som om de dreier seg om problemer med en spesiell type 1080p og ikke 1080p i det store og hele, så kanskje jeg faktisk har et annet problem enn de i de forumene like vel. :/
    Noe av problemet ligger vel i at samsungen ikke "varsler" tilkoblede enheter om at den er kompatibel med 1080p@24fps...

Tingen er vel at de fleste blu ray medier som blir lager er 1080p@24fps(såvidt jeg har fått med meg), så spørs om det er problemet..

Men i sammenheng med Ps3, så kan du velge 1080p utsignal som auto eller off.. Men etter som samsungen ikke gir tilbakemelding til Ps3 om at den støtter det så er en like langt og bruker "off".
    Det "sies" også av noen sony kommer med en firmware update som vil gi en "on" alternativ.

Men følger dette problemet også andre kilder i framtiden!!

Leste også igjennom Samsung USA sine faq på m86/87én å der står det at den støtter 1080p@30fps, mens tyske sider sier 1080@24fps.

Synest samsung nordiske sider er mye dårlige teknisk i forhold til resten av "verden"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI problemer

Når jeg har koblet tven til min htpc over hdmi blir signalet borte når jeg bytter til en en annen bilde kilde... Kan dette være en instilling på tven ?`

Jeg har også en hdmi switch funksjon på min forsterker (harmon kardon avr 245) men fører den både lyd og bilde videre til tven. jeg vil jo gjern at lyden skal komme ut av forsterkeren.

Noen som har peil ??

Side 19 av 93 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •