Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 93 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    da var m86 52" bestilt. og eg er 30k fattigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    Hei, noen som har testet Samsung 40M86 / 40M87 mot pc via VGA eller HDMI og fått full 1:1 pixelmapping på 1920x1080 uten overscan (at bildet går utenfor kantene) ??

Tenkte kjøpe meg en skjerm som skal klare 1920x1080 pixler fra pc'n uten masse helv***e for å få til 100% 1:1 pixelmapping.

Denne testen sier at de IKKE klarte å få dette til (med ATI Radeon kort)

Samsung LE40M86BD Picture Quality: HD & SD Materials

De sier samtidig at de ikke hadde tid til å teste skikkelig, men jeg tenkte slippe herje med PowerStrip osv.. Det skulle heller ikke være nødvendig i dag å bruke ekstra programvare for å få dette til på et nytt LCD panel.

Jeg har et MSI GeForce GS7600 512 DVI/VGA som takler 1920x1080 og kjører Windows Vista Ultimate.
    jeg har ikke selv testet enda, bare sier det jeg har lest andre steder. går fint med nvidia kort, med ati ser det ut til at du kanskje må bruke powerstrip. men noen har fått det til på ati kort uten det også.. vil anbefalle deg å lese på litt andre forum rundt omkring om denne tven, men det er jo ikke mye pes da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet VGA fra lapop med 1920x1080-oppløsning i går kveld, og bildet ble ufattelig bra. Sylskarpt, så jeg regner med at det var pixelmappingen UTEN overscan som slo inn.Ihvertfall var skarpheten den samme som på laptopen, og hele bildet var der. Dette var helt rått, hehe. Nesten morsomt å surfe vg i full hd på 40":-D

Skjermkortet var for øvrig Nvidia Quadro FX2500 som yter 1920x1200. Jeg kan også få testet et ati-kort over vga, og de nærmeste dagene kommer jeg til kjøpe inn dvi med hdmi-overgang for å få digital overføring fra Nvidia-kortet...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stianfp, om du har noen linker så post de gjerne her.

er nødt å bruke powerstrip i dag på min sony, er ikke interessert i å kjøpe ny tv hvor jeg pånytt er nødt å bruke dager- og uker for å få et tilfredstillende bilde på pcn..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    stianfp, om du har noen linker så post de gjerne her.

er nødt å bruke powerstrip i dag på min sony, er ikke interessert i å kjøpe ny tv hvor jeg pånytt er nødt å bruke dager- og uker for å få et tilfredstillende bilde på pcn..
    ja, heh..søk etter powerstrip på denne tråden: Samsung LEM86/7 thread - AV Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koblet opp min 40" M86 i går, og den funket på første forsøk med 1900x1080. Supert bilde, med VGA. Har ikke testet DVI enda, da jeg tror kanskje den er ødelagt, og har ikke DVI til HDMI... Dette var ett Nvidia 6600 kort uten powerstrip.

Men er det noe måte å kjøre 1900x1080 på filmer, mens lavere med databruk? Har litt problemer med å få justert tekst på web-sider. Blir corny bilder eller liten tekst.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zirum
    Jeg koblet opp min 40" M86 i går, og den funket på første forsøk med 1900x1080. Supert bilde, med VGA. Har ikke testet DVI enda, da jeg tror kanskje den er ødelagt, og har ikke DVI til HDMI... Dette var ett Nvidia 6600 kort uten powerstrip.

Men er det noe måte å kjøre 1900x1080 på filmer, mens lavere med databruk? Har litt problemer med å få justert tekst på web-sider. Blir corny bilder eller liten tekst.
    LCD Monitor Tips for 1080p PC Use Photo Gallery by J. Vincent at pbase.com

1920x1080 btw

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zirum

Øhhh, hva er egentlig power strip?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Øhhh, hva er egentlig power strip?
    ITpro Nedlastinger: PowerStrip 3.29 -

finnes dog nyere versjoner en denne, men teksten forklarte iallefall greit nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hengt TV'n opp på veggen enda? med veggfestet som fulgte TV'n?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung m86 52" og nintendo wii

Fikk M86 52" på mandag.. Koblet till nintendo Wii'en og lastet ned noen "virtual Console" spill som Zelda 1,2,3 og turtles 1. Når jeg skulle spille de hoppet bildet opp og ned 1-2cm på skjermen veldig fort, har prøvd å stille 50/60hz inne på Wiien, men uten resultat. Jeg nekter å tro at dette ikke går ann å fikse på. Noen som har noen forslag? normale Wii spill virker utmerket, skal forresten kjøpe denne orignale komponent kabelen til maskinen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en ting til ;)

finnes d en slags måte å oppgradere m85'en på, en slags firmware oppdatering? kanskje dette kunne fikset nintendo wii problemet...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde bryter opp på M86

Noen fler som har problemer med at bildet bryter opp i raske scener? Begynner øverst på skjermen og sprer seg nedover før den går helt i sort og tv'n må "tenke" seg om før bildet er tilbake?
    Mater skjermen med digital tv fra Get via scart. Alle bildeprosesser er skrudd av uten at det hjelper.

Skal nevnes at det er noe feil med tv'n i utgangspunktet da fagene ikke blir korrekte før den har stått på ca 20 minutter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fotball

Hei

Vurdere sterkt å kjøpe en M86/87. Har lest igjennom det meste på denne tråden og ser at 2 stk tidligere har spurt om hvordan fotball er på denne, men jeg klarte ikke å finne noen svar. Disse spørsmålene kom tidlig i mai, kanskje ikke så mange som hadde dem da, men det har vel økt nå? Derfor tar jeg å spør en gang til.

Hvordan er det å se fotball/sport på denne skjermen?

Det må vel være en fotballinteresert som også har kjøpt tven

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er det flere som sliter litt med å få en skikkelig rødfarge?

Er spesielt på xbox360 at rødfargen glemmer seg og blir rosa.. :\

Noen triks man kan gjøre her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ksele
    Hei

Vurdere sterkt å kjøpe en M86/87. Har lest igjennom det meste på denne tråden og ser at 2 stk tidligere har spurt om hvordan fotball er på denne, men jeg klarte ikke å finne noen svar. Disse spørsmålene kom tidlig i mai, kanskje ikke så mange som hadde dem da, men det har vel økt nå? Derfor tar jeg å spør en gang til.

Hvordan er det å se fotball/sport på denne skjermen?

Det må vel være en fotballinteresert som også har kjøpt tven

Heisann,

jeg fikk tven igår, og lover å komme med tilbakemelding etter Norge-Ungarn i kveld :=)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så norge-malta på lørdag på tven, det var faktisk bra det. jeg har tv fra lyse, iptv, digitalt. dog siden tven min er faulty (venstre side av skjermen er mørk) så har jeg skrudd opp alt som heter lys på den, så farger og sånt er ikke par, den er også for lys. dette for å minske effekten det mørke området har, men jeg synes absolutt at fotball var bra å se på tven.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitteavstand 52" / 46" Lyse digital

Er mest interesert i 52" men er i tvil om 3,5 - 4 meter sitteavstand er for lite. Har Lyse digital.

Er det noen her som har 52" og Lyse digital? Setter stor pris om noen kunne si noe om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Er mest interesert i 52" men er i tvil om 3,5 - 4 meter sitteavstand er for lite. Har Lyse digital.

Er det noen her som har 52" og Lyse digital? Setter stor pris om noen kunne si noe om dette.
    jeg sitter 3 meter unna min 40" da ser vanlig SD tv bra ut. Fleste forum jeg har lest, burde du sitte lenger unna med en 52".

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg sitter rundt tre meter unna min 50" Pioneer, og har ingen problemer med det... Med 1080P er ikke screendoor noe issue, det er mer at en jo ser SD-artefaktene bedre da... Det er jo også et poeng at folk gjerne synes 50-tommern blir litt stor i stua (jeg synes jo bare det er fett), mulig jeg hadde sluppet litt lettere fra det på 46 tommer...

Side 18 av 93 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •