Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 93 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Angående movieplus-bugen: Har slått av movieplus foreløpig for analogt tv-signal. Prøvde å switche over til scart og tilbake til de vanlige kanalene. Movieplus aktiverte seg ikke i mellomtiden. Men det er kanskje snakk om å bruke hdmi for så å switche over til tv etterpå? Eller kanskje jeg har en såpass ny M87 at den bugen ikke eksisterer?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecnart
    Sunshine: Hadde blitt veldig gla du kunne legge inn bilder og fortelle mer om bildekvaliteten på tven ved SD sendinger. Vurderer sterkt 52" nå.
    Henger meg på denne forespørselen. Si også noe om sitteavstand til skjermen ved SD sendinger. Er 3,5 meter for kort avstand?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Henger meg på denne forespørselen. Si også noe om sitteavstand til skjermen ved SD sendinger. Er 3,5 meter for kort avstand?
    Jeg har ikke sett skjermen eller noe. Men vil tippe bilde ikke ser særlig pent ut i SD fra 3,5 meter:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, akkurat fått tven, var greit bilde på SD, har ikke fått fiklet noe særlig med den enda, men etter en liten stund, så blei venstre side av bildet litt mørkere, på alle kanaler..nesten så den venstre tv logoen til tvnorge ble litt borte. mens høyre side er fin, noen som har noen tips?

hvis jeg tar ut strømkabelen en stund, og kobler den til igjen, skrur på tven, så er den helt fin igjen, i ca 1 min, så går den tilbake til å være mørkere på venstre side.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn ser tven ut:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    hmm, akkurat fått tven, var greit bilde på SD, har ikke fått fiklet noe særlig med den enda, men etter en liten stund, så blei venstre side av bildet litt mørkere, på alle kanaler..nesten så den venstre tv logoen til tvnorge ble litt borte. mens høyre side er fin, noen som har noen tips?

hvis jeg tar ut strømkabelen en stund, og kobler den til igjen, skrur på tven, så er den helt fin igjen, i ca 1 min, så går den tilbake til å være mørkere på venstre side.

Hmmm tror ikke det er annet å levere den inn for reparasjon eller å få en ny tv.
    Du har nok desverre vært uheldig og fått en tv med feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfi pettersen
    Hmmm tror ikke det er annet å levere den inn for reparasjon eller å få en ny tv.
    Du har nok desverre vært uheldig og fått en tv med feil.

nei, jeg veit...gah, er bare så jævlig kjipt. bildet på vanlig digital tv fra lyse blei faktisk veldig bra (synes jeg) og jeg ser ingen andre feil med tven heller. nei, nå kommer jeg til å deppe hele helgen ass. skal dog prøve å la tven stå på mest mulig, kan hende det hjelper litt. "kjøre" den inn litt. jeg har ingen clouding, døde pixler eller noenting...bare denne mørke venstre siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Storfornøyd

Stianpf...føler med deg. Hentet selv tv'n i dag og er meget fornøyd. Liten erfaring med lcd skjermer tidligere, men må si opplevelsen som meget positiv så langt:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med denne bugen som dere prater om, er den fikset??

EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wishmasterbusk
    Hvordan er det med denne bugen som dere prater om, er den fikset??

jeg kan ikke si at jeg ser den buggen på den nye tven jeg har. får du tven nå og fremover, så trur jeg den er fikset.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Den er mye bedre enn W serien.
    Du må nok heller sammenligne den med X serien og til og med der ifølge en test slo samsungen sony pga sortnivå...
    Så pr. dags dato tror jeg nok dette er beste LCD kjøp, om ikke beste flat-TV kjøp
    Takker for svar tiiim

Da føler jeg at jeg er klar for å kjøpe meg tv. Blir nok en M87. Det eneste aberet er movie plus som noen nå har nevnt. Håper dette løser seg!

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk en 40m87 idag etter å ha testet en 50q97 en uke ...lcd er overlegen til de grader ...trodde plasmaen var bra på sort men det er jaggu lcd blitt også:-D er faktisk i tvil om plasmaen jeg hadde hjemme var helt i orden for maken til forskjell....plasmaen var liksom aldri heelt fokusert, difust på en måte....lcd er HELT skarp alltid.. kanon flott tv..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

endelig!!

Da har jeg bestillt tv, var innom expert og tittet på den, så meget bra ut. De hadde på Discovery Hd men det var jaggu ikke noe særlig brabilder..
    Var ganske mye flimring på skjermen, det var det på resten av skjermene som sto der og.. Så var ikke samsungen det var noe galt med..
    Håper jeg får den til uka, bestillte fra mpx.
    Ser etter et bra hjemmekinoanlegg til dette , har sett litt på LG HT902PB, noen som har noe kjennskap til dette anlegget?
    Passer finet med samsungen og fruens smak.. designmessig altså..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en SkyHD-boks koblet opp mot M86 40'. HD er helt rått, men selv der ser det ikke spesielt hyggelig ut med SD. Men dette har også mye med kvaliteten det sendes i. Husk at SD er forskjellig fra TV 2 til NRK til TVNorge og så videre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er generelt imponert over det analoge signalet og hvordan tv'en takler det. men jeg må jo si meg enig i at det er forskjellig kvalitet fra kanal til kanal. Da jeg skulle stille inn beste bildet på min tv tok jeg utgangspunkt i tvn, tv3 og Eurosport. De kanalene hadde minst korning.
    Uansett, nå har jeg tenkt å koble opp en laptop som multimediasenter, og så vidt jeg vet støtter tv'en pixelmapping både over HDMI og VGA.
    Laptopen min har en DVI og en VGA-utgang. Har derfor valget mellom VGA-kabel inn på tv'en eller DVI med HDMI-overgang. Hva gir da det beste bildet på tv'en tror dere? Det er vel uansett DVI fordi signalet går digitalt hele veien?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Jeg er generelt imponert over det analoge signalet og hvordan tv'en takler det. men jeg må jo si meg enig i at det er forskjellig kvalitet fra kanal til kanal. Da jeg skulle stille inn beste bildet på min tv tok jeg utgangspunkt i tvn, tv3 og Eurosport. De kanalene hadde minst korning.
    Uansett, nå har jeg tenkt å koble opp en laptop som multimediasenter, og så vidt jeg vet støtter tv'en pixelmapping både over HDMI og VGA.
    Laptopen min har en DVI og en VGA-utgang. Har derfor valget mellom VGA-kabel inn på tv'en eller DVI med HDMI-overgang. Hva gir da det beste bildet på tv'en tror dere? Det er vel uansett DVI fordi signalet går digitalt hele veien?
    om du kan bruke dvi så bruk det ja, som du selv sa, det er digitalt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Regner med at en må bruke bra skjerming på slikt også. Er vel ikke bare å kjøpe den første og beste dvi-kabelen med overgang på clasern...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Takk for svar! Regner med at en må bruke bra skjerming på slikt også. Er vel ikke bare å kjøpe den første og beste dvi-kabelen med overgang på clasern...
    nja, folk er litt uenige om akkurat det der, siden kabelen er digital , så vil det enten funke eller ikke funke mener folk. men kjøp iallefall en semi dyr og god kabel da..300-400 kr eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    nja, folk er litt uenige om akkurat det der, siden kabelen er digital , så vil det enten funke eller ikke funke mener folk. men kjøp iallefall en semi dyr og god kabel da..300-400 kr eller noe.
    Ja, jeg må si meg litt enig i det folk sier. Det virker logisk at så fort en 1'er forsvinner i binær-rekka så vil ikke budskapet ha noen mening, og dermed skjer det ingenting...hehe...men takk for svar igjen. Skal nok kjøpe noe som gjør meg trygg på signalet:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung LE 40M86 / LE 40M87 og PC (1920x1080 - 1:1 mapping)

Hei, noen som har testet Samsung 40M86 / 40M87 mot pc via VGA eller HDMI og fått full 1:1 pixelmapping på 1920x1080 uten overscan (at bildet går utenfor kantene) ??

Tenkte kjøpe meg en skjerm som skal klare 1920x1080 pixler fra pc'n uten masse helv***e for å få til 100% 1:1 pixelmapping.

Denne testen sier at de IKKE klarte å få dette til (med ATI Radeon kort)

Samsung LE40M86BD Picture Quality: HD & SD Materials

De sier samtidig at de ikke hadde tid til å teste skikkelig, men jeg tenkte slippe herje med PowerStrip osv.. Det skulle heller ikke være nødvendig i dag å bruke ekstra programvare for å få dette til på et nytt LCD panel.

Jeg har et MSI GeForce GS7600 512 DVI/VGA som takler 1920x1080 og kjører Windows Vista Ultimate.

Side 17 av 93 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •