Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 93 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Akita
    Finner setting min her for scart'n... http://avforum.no/forum/kalibrering-...ings-trad.html

takk takk, skal teste den ut når jeg får tven, har lyse tv, så får se åssen den er,
    er det problemer med scart (interference) så bruker jeg s-video istedenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    takk takk, skal teste den ut når jeg får tven, har lyse tv, så får se åssen den er,
    er det problemer med scart (interference) så bruker jeg s-video istedenfor.
    Må få høre hvordan den bli med Lyse.. Får selv fiber i løpet av en mnd's tid og HD kanaler til høsten og da er det takk og farvel til parabolen...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akita
    Må få høre hvordan den bli med Lyse.. Får selv fiber i løpet av en mnd's tid og HD kanaler til høsten og da er det takk og farvel til parabolen...

ja, håper jeg kan få noen hdtv kanaler selv, jeg er ikke kunde direkte av lyse, men av min lokale strøm leverandør som bruker lyse. så det er jo mere eller mindre lyse, håper de innfører hdtv snart.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk M87 igår og må si jeg er vanvittig fornøyd. Den taklet analoge signaler fra kabel-tv meget bra. Ble imponert. På den annen side hadde jeg ingen store forhåpninger når det gjaldt tv-signalene fordi disse tv'ene er jo bygd for digitale signaler. Men da jeg først fikk se bildet ble jeg imponert, ja. Det overgikk mine eventuelle minste forventninger om analogt signal, hehe...det var jo selvfølgelig litt uklart(LITT kornete) jo nærmere jeg satt tv'en, men med en avstand på 3,5-4 meter var det kjempebra. Tror også jeg har et bra analogt signal inn, men uansett, det blir stort å få digital sending til høsten.
    Deretter testet jeg dvd via scart og der synes jeg også bildet ble bra. Så vidt jeg så ikke den interferensen som noen nevner. Nå kjører jeg en scart som er godt skjermet, kjøpt på clasern...
    Den eneste endringeen jeg har gjort var å sette ned bakgrunnsbelysningen til 6, default setting var 10 og det fikk meg til å gni meg i øya ganske ofte...
    Av en eller annen grunn ble faktisk opptak gjort med digitalt videokamera overført til dvd best på signalene. Nesten ingen synlig korning. På original Superman Returns var det litt gjennom scarten.
    Det eneste jeg la merke til var litt mørke skygger som "danset" rundt øynene på en person som sto stille på videokameraopptaket. Lurer også på var dette var...
    Så lurer jeg på: Foreløpig har jeg altså vhs og dvd koblet med scart, før jeg kjøper dvd-opptaker med hdmi. På tv'en har en scartinngang har rgb-signal, mens den andre har av-signal. Hvilken er best å bruke til hvilken enhet?
    Tror jeg satte dvd'en til rgb-signalet...helt tilfeldig:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Fikk M87 igår og må si jeg er vanvittig fornøyd. Den taklet analoge signaler fra kabel-tv meget bra. Ble imponert. På den annen side hadde jeg ingen store forhåpninger når det gjaldt tv-signalene fordi disse tv'ene er jo bygd for digitale signaler. Men da jeg først fikk se bildet ble jeg imponert, ja. Det overgikk mine eventuelle minste forventninger om analogt signal, hehe...det var jo selvfølgelig litt uklart(LITT kornete) jo nærmere jeg satt tv'en, men med en avstand på 3,5-4 meter var det kjempebra. Tror også jeg har et bra analogt signal inn, men uansett, det blir stort å få digital sending til høsten.
    Deretter testet jeg dvd via scart og der synes jeg også bildet ble bra. Så vidt jeg så ikke den interferensen som noen nevner. Nå kjører jeg en scart som er godt skjermet, kjøpt på clasern...
    Den eneste endringeen jeg har gjort var å sette ned bakgrunnsbelysningen til 6, default setting var 10 og det fikk meg til å gni meg i øya ganske ofte...
    Av en eller annen grunn ble faktisk opptak gjort med digitalt videokamera overført til dvd best på signalene. Nesten ingen synlig korning. På original Superman Returns var det litt gjennom scarten.
    Det eneste jeg la merke til var litt mørke skygger som "danset" rundt øynene på en person som sto stille på videokameraopptaket. Lurer også på var dette var...
    Så lurer jeg på: Foreløpig har jeg altså vhs og dvd koblet med scart, før jeg kjøper dvd-opptaker med hdmi. På tv'en har en scartinngang har rgb-signal, mens den andre har av-signal. Hvilken er best å bruke til hvilken enhet?
    Tror jeg satte dvd'en til rgb-signalet...helt tilfeldig:???:
    så bra at scart funker for deg! håper det gjør det for meg også. RGB scart inngangen har bare bilde, ikke lyd. så egentlig er det et fett hva du kobler til, men jeg vil vel anta at det er greiest å ha dvden der, siden du ser vel flest filmer på den, og da kan du jo ta ut bra lyd direkte fra den til forsterkeren din.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser at jeg skriver mye rart og i feil rekkefølge når jeg er ivrig. Skulle si "så vidt jeg så var ikke den interferensen der som noen nevner..."

Uansett, takk for svar.:-D
    Har du forresten noen anelse om de mørke skyggene rundt øynene som jeg beskrev? Er sikkert bare en innstilling...

Edit: Angående gjenskinn, helt suverent. Merket ingenting bortsett fra det naturlige gjenskinnet i tv-kanten. Dere vet, den fiiiiiiine skinnende rammen
    Altså, nå er tv'en plassert ved veggen som er i vinkel mot vindusveggen....ehh, jeg har vinduene på min høyre side når jeg sitter i sofaen. ingen refleksjon der ihvertfall...
    Denne tv'en anbefales!

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    ..
    Har du forresten noen anelse om de mørke skyggene rundt øynene som jeg beskrev? Er sikkert bare en innstilling...
    Kan høres ut som "Movie Plus" funksjonen, skru den av og se om det bedrer seg. Det skal være en bug med den også som gjør at selv om den står som avslått så er den på, man må da slå den "på" igjen og deretter av for at den skal virkelig skal være avslått..

Se forøvrig DENNE tråden på et engelsk forum for haugevis av informasjon og tips.

Får min skjerm i morra og gleder meg villt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight
    Kan høres ut som "Movie Plus" funksjonen, skru den av og se om det bedrer seg. Det skal være en bug med den også som gjør at selv om den står som avslått så er den på, man må da slå den "på" igjen og deretter av for at den skal virkelig skal være avslått..

Se forøvrig DENNE tråden på et engelsk forum for haugevis av informasjon og tips.

Får min skjerm i morra og gleder meg villt
    Så det vil si at feilen med Movie Plus ikke er værre enn at man slår den av, på og av igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Domex
    Så det vil si at feilen med Movie Plus ikke er værre enn at man slår den av, på og av igjen?
    Høres sånn ut ja. Skal prøve når jeg kommer hjem...Takk for svar, WebKnight!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forsåvidt...

Saken er bare det at om man bytter kilde (f.eks fra HDMI1 til Component) så slår den seg på igjen og man må gjenta dette for å slå den av.. Husker ikke om det gjaldt ved kanalbytte også, men tror ikke det. Men nå kjører kanskje mange TV fra dekoder og HTPC, så da har det iallefall ikke noe å si.

Tror også dette er en feil som vil bli rettet i nyere firmware, så få vi bare håpe Samsung etterhvert blir villige til å frigi denne..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er bare det at om man bytter kilde (f.eks fra HDMI1 til Component) så slår den seg på igjen og man må gjenta dette for å slå den av.. Husker ikke om det gjaldt ved kanalbytte også, men tror ikke det. Men nå kjører kanskje mange TV fra dekoder og HTPC, så da har det iallefall ikke noe å si.

Tror også dette er en feil som vil bli rettet i nyere firmware, så få vi bare håpe Samsung etterhvert blir villige til å frigi denne..
    Slår den seg på igjen også når man bytter mellom HDMI inngangene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle isåfall vært en hotkey på fjernkontrollen for å slå den av...hehe

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet fra DENNE testen hos hdtvtest.co.uk

Sidenote: "Movie Plus" was automatically engaged (as long as it's possible) every time I changed input source, or even change resolution/ aspect ratio over the same connection, despite it being labelled clearly as "Off" in the user menu. To disable it I had to turn it on first and then turn it off.

Update To Sidenote (20 May 2007): Newer panels with the latest firmware no longer have this problem – "Movie Plus" settings are now saved per input.
    Og uten å være for sikker, ja, jeg tror det gjelder/gjaldt mellom HDMI inngangene også

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet fra DENNE testen hos hdtvtest.co.uk

Og uten å være for sikker, ja, jeg tror det gjelder/gjaldt mellom HDMI inngangene også
    Det skjer også ved kanal bytte hos meg, og ved endring av oppløsning. Jeg skal ta kontakt med expert snart for å forhåpentligvis få ny tv. Men lønner det seg å vente så man er sikker på at de har fått inn tv`er som har den nye firewaren? Eller tror du/dere at de allerede er på plass? Jeg fikk tv`en for 4-5 uker siden...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om TV'en ellers er bra..

Sitat Opprinnelig postet av tronder
    Det skjer også ved kanal bytte hos meg, og ved endring av oppløsning. Jeg skal ta kontakt med expert snart for å forhåpentligvis få ny tv. Men lønner det seg å vente så man er sikker på at de har fått inn tv`er som har den nye firewaren? Eller tror du/dere at de allerede er på plass? Jeg fikk tv`en for 4-5 uker siden...
    Hvis TV'en ikke har døde pixler eller har baklys som skinner gjennom, så be heller om at de (Expert) fixer med en tekniker fra Samsung som kommer ut til deg og legger inn ny firmware (Movie plus, skal etter det jeg skjønner være fixet fra versjon 1010 og senere), i så fall kan du jo be om en kopi av den, slik at andre kan få nytte av den

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Movie plus

Heisann!

Jeg har fått meg en samsung m87 "52" tommer. Movie/film plus fungerer ikke med full hd oppløsning på m87/86 serien. Det vil, er innsignalet til tven 1080p, da er movie plus automatisk deaktivert uten at det går an å slå den på. Mater jeg tven med lavere oppløsning, alt fra 720p til 1080i, er den aktiv igjen og jeg kan velge om jeg ønsker å ha den på eller ikke.

Ringte samsung support, de ante ikke at dette problemet eksisterte. Dro da ned til Expert og testa ut utstillingsmodellen ("46"m87) i butikken med 1080p, skjedde det samme der. Movie plus er deaktivert om tven mottar 1080p signaler! Dette gjelder uansett hvilken "picture sice" og eller "picture mode" som velges!

Noen andre som har erfaringer med dette?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kun ved just scan?

Sitat Opprinnelig postet av sunshine
    Heisann!

Jeg har fått meg en samsung m87 "52" tommer. Movie/film plus fungerer ikke med full hd oppløsning på m87/86 serien. Det vil, er innsignalet til tven 1080p, da er movie plus automatisk deaktivert uten at det går an å slå den på. Mater jeg tven med lavere oppløsning, alt fra 720p til 1080i, er den aktiv igjen og jeg kan velge om jeg ønsker å ha den på eller ikke.

Ringte samsung support, de ante ikke at dette problemet eksisterte. Dro da ned til Expert og testa ut utstillingsmodellen ("46"m87) i butikken med 1080p, skjedde det samme der. Movie plus er deaktivert om tven mottar 1080p signaler! Dette gjelder uansett hvilken "picture sice" og eller "picture mode" som velges!

Noen andre som har erfaringer med dette?
    Tror det er kun når man har "just scan" aktivert at Movie Plus er deaktivert, altså når man kjører pixelmap'et 1:1 (som da vil si 1920x1080)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i brukermanualen at movie plus kobler seg av når man velger pixelmapping 1:1, (just scan) noe som er riktig. Men movie plus er konstant avkoblet om du velger å mate tven med 1080p oppløsning uansett om du velger just scan eller en annen størrelse på bildet.

I det øyeblikk du nedskalerer bildet, blir movie plus aktiv igjen som et valg i menyen.

Testet det som sagt også på to m87 tver på expert idag sammen med tvpersonalet, det viste seg at det samme skjedde der! Ganske leit egentlig at Samsung ikke opplyser om dette på sine hjemmesider! Movie plus fungerer altså ikke med full hd (1080p)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget man da har er faktisk å sende hd signaler i 1080i eller 720p til tven, om det er ønskelig å se på hd tv med movie plus aktivert. Men da er litt av poenget med full hd borte!

Nå er uansett movie plus en smakssak, så for min del er ikke dette så altfor ille. Tven er jeg ganske fornøyd med etter ca en uke i bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunshine: Hadde blitt veldig gla du kunne legge inn bilder og fortelle mer om bildekvaliteten på tven ved SD sendinger. Vurderer sterkt 52" nå.

Side 16 av 93 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •