Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 93 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er litt forskjell med lys direkte på lcd enn på crt tv, trur lcden sluker i seg lyset istedenfor å reflektere det (så lenge den står på) hvis du skjønner hva jeg mener?

leste i et annet forum at samsung i australia har laget en fix for movie plus buggen, men hvordan vi skal få tak i den er et godt spm. samsung i uk sier de ikke kjenner til dette, selv om samsung i australia har på nettsiden sin en sak om det. men du kan jo forsåvidt høre med forhandler, fordi nyeste firmwaren skal ikke ha dette problemet. så du kan jo håpe at en nyere tv har den siste firmwaren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Domex
    Spesielt når jeg ser på Tour de France om sommeren er gjennskinn et kjempeproblem på min CRT TV, så hvis M86 har like mye gjenskinn som den tror jeg at jeg får se meg etter en annen LCD TV.
    Ikke noe problem hos meg, og her skinner det rett inn fra 3 store stuevinduer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Ikke noe problem hos meg, og her skinner det rett inn fra 3 store stuevinduer.
    Vil det si at du ikke har gjenskinn i det heletatt? Har du hatt CRT TV før som du kan sammenligne med?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Domex
    Vil det si at du ikke har gjenskinn i det heletatt? Har du hatt CRT TV før som du kan sammenligne med?
    Jeg får sola rett inn fra 2 store vinduer på ettermiddag/kveld og tidligere med CRT måtte jeg trekker for blendingsgardiner for å få sett tv. Det er ikke noe vesentlig problem noe lenger untatt i sorte områder i bildet der er gjennskinnet kraftig. Når den er avslått er den nesten som ett speil.... Ved sendinger i 4:3 er gjennskinnet i sort stripene tydelig men ikke i selve bildet. Så hos meg er det mye mindre gjennskinn enn med CRT (Tomson med glassplate foran skjerm)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung LE37M86

Tenkte jeg skulle bestille Samsung LE37M86, men shg.no fikk ikke inn Samsung LE37M86 før i august antakeligvis. Alle de andre som selger dette tveet billig ifølge prisguiden har det heller ikke inne så gjelder kanskje det samme for dem :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjennskinn...

Legger med ett bilde som til en viss grad viser hvordan gjennskinnet hos meg er med høy sol rett inn. Ser tydelig gjennskinnet i ramma men ikke så kraftig på skjermen. Med crt'n jeg hadde måtte jeg ha dradd ned blendingsgardiner for å i det hele tatt få sett noe. Bilde er tatt med ett lyssvakt objektiv uten blitz så bildekvaliteten viser ikke kvaliteten på skjermen som er utrolig bra..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får M87 idag og skal etterhvert koble den til gammel dvd-spiller med bra skjermet scart og til tv-signalet som er analogt.
    dvd-spilleren skal etterhvert byttes ut med en opptaker med hdmi så det blir en enkel sak, men jeg skulle gjerne visst om de beste innstillingene for analogt signal ut på M87? Tror ikke det er nevnt tidligere i tråden...

Takk for et bra forum forresten!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til Akita for det første bildet fra hjemmet

Nydelig å se skjermen i normale omgivelser!

Er jeg grådig om jeg ber om flere bilder? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endelig et bilde, hehe. lurer på hvor alle de 15 første tvene som ble solgt i powerbuyet er hen, jeg har ikke sett noe fra dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Jeg får M87 idag og skal etterhvert koble den til gammel dvd-spiller med bra skjermet scart og til tv-signalet som er analogt.
    dvd-spilleren skal etterhvert byttes ut med en opptaker med hdmi så det blir en enkel sak, men jeg skulle gjerne visst om de beste innstillingene for analogt signal ut på M87? Tror ikke det er nevnt tidligere i tråden...

Takk for et bra forum forresten!:-D
    hvis du har mulighet til å unngå og bruke scart, så gjør det, gjerne med component. da scart har vist seg å være litt dårlig på denne tven. her er et par linker til settinger du kan prøve: Samsung M86/M87 Settings Thread - AV Forums
    og
    Samsung LE40M86BD Settings

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

52" dynamsik kontrats

Sitat fra Samsung.no

"Høy kontrast gir bedre bilde. Denne modellen har en dynamisk kontrast på hele 15000:1 (40"-46")."

Noen som kan forklare hvorfor 52"en ikke er nevnt her?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akita
    Legger med ett bilde som til en viss grad viser hvordan gjennskinnet hos meg er med høy sol rett inn. Ser tydelig gjennskinnet i ramma men ikke så kraftig på skjermen. Med crt'n jeg hadde måtte jeg ha dradd ned blendingsgardiner for å i det hele tatt få sett noe. Bilde er tatt med ett lyssvakt objektiv uten blitz så bildekvaliteten viser ikke kvaliteten på skjermen som er utrolig bra..
    Ser veldig godt gjennskinnet i ramma. Er det irriterende?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akita

er det analogt eller digitalt signal du får inn på det bilde der? syntes det så ganske lovende ut, til og ikke ha hatt så store forventninger til SD på denne full hd tvèn:-D

BTW takk for bildet! var på høy tid at noen postet bilde til oss som enda venter i spenning

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kennet_H
    Akita

er det analogt eller digitalt signal du får inn på det bilde der? syntes det så ganske lovende ut, til og ikke ha hatt så store forventninger til SD på denne full hd tvèn:-D

BTW takk for bildet! var på høy tid at noen postet bilde til oss som enda venter i spenning
    Tar signalene via parabol og scart (Biltema kabel...) fra Strong 8700 tuner rett i tv'n. Bildet ble bedre enn da jeg gikk via HDD/DVD opptakeren. DVD film er med HDMI.

Har prøvd å tatt noen flere bilder og jeg blir "skremt" når jeg ser gjennskinnet på bildene.. TV'n vridd for "værst" mulig gjennskinn... Kan berolige dere med at det oppleves ikke slik, det kommer av når du ser på tv'n er øynene fokusert på skjermen og ikke på gjennskinnet. Med CRT'n var det håpløst å se noe som helst slik sola skinner i dag... Se bildet der skjermen er avslått at det er jeg som er i "fokus" og ikke selve skjermen..

Bildene fra RH er fra DVD, dessverre noe lang lukketid på kameraet på iso 200 men kvaliteten på bildet er så bra at neste nivå må bli 3D ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud, nå fikk jeg blod på tann! legg ut flere med en eneste gang Ser lovende ut det til og være Anologt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen dårlige bilder.. fra dreambox 7020 via scart:

Vedlegg 20075Vedlegg 20076

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takktakk:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmm, bra, bra..flere bilder folkens!! :-D

akita og krisroen, dere må gjerne poste settingene dere har også. for min del er jeg interresert i vanlig SD settinger, siden det finnes så mange settinger for HD ting der ute å prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akita
    Jeg får sola rett inn fra 2 store vinduer på ettermiddag/kveld og tidligere med CRT måtte jeg trekker for blendingsgardiner for å få sett tv. Det er ikke noe vesentlig problem noe lenger untatt i sorte områder i bildet der er gjennskinnet kraftig. Når den er avslått er den nesten som ett speil.... Ved sendinger i 4:3 er gjennskinnet i sort stripene tydelig men ikke i selve bildet. Så hos meg er det mye mindre gjennskinn enn med CRT (Tomson med glassplate foran skjerm)
    Enig i dette. Hadde også en gammel Thomson Widescreen 32".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    mmm, bra, bra..flere bilder folkens!! :-D

akita og krisroen, dere må gjerne poste settingene dere har også. for min del er jeg interresert i vanlig SD settinger, siden det finnes så mange settinger for HD ting der ute å prøve.
    Finner setting min her for scart'n... http://avforum.no/forum/kalibrering-...ings-trad.html

Side 15 av 93 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •