Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 93 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1852
    Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    etter det jeg har hørt så er ikke dette noe problem. men hvis du venter til fredag, så skal jeg gi deg min mening, da får jeg tven.
    Jeg har plassert tv'en motsatt av vinduet, med lysgjennomslag fra hull og åpninger i persienner. Sammenlignet med min gamle crt som sto i samme posisjon er gjenskinnet likeartet. Opplever ikke dette som noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Domex
    Jeg lurer også på dette med gjennskinn. Blir det like mye gjennskinn på M86 som en valig CRT TV? Er det slik at LCD TVer uten glassplate ikke har noe gjennskinn i det heletatt?
    Det er ikke noe problem på 37" ettersom at den har matt overflate på skjermen. 40" har glatt overflate, som medfører speileffekt. Den er ikke værre enn det var på CRT, og problemet med gjenskinn på dagtid er der, men ikke plagsomt.
    jeg har TV'n min stående på motsatt vegg av vinduene som er vestvendt, og med persiennene nede, opplever jeg det overhodet ikke som et problem på dagtid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på sharp sin 46" og syntest den var grei, men sort slik eg liker sort var ikkje på topp på den. Så tok eg turen innom expert. Der hadde de samsung 40"m87bdx(den med sølvlista). Der stod den sammen med sony 46"w2000 på en vegg og spilte blu ray. Samsungen hadde et mye mer "plasma lignende" bilde.
    Og en sort som eg var fornøyd med. Bilde var liksom mer glossy(derav glossy panel og ikkje matt). De hadde og en samsung 46"m87bdx men den hadde bare analogt antenne signal og bilde var jævlig. Men den hang på siden av plasma tver og det var tydelig at samsungen var best. Varmere og klarere farger og en svart som var perfekt for min del gjør at valget blir samsung 46"m86(21.336kr+1000kr i frakt på shg.no).
    Eg er ingen ekspert på bildelkvalitet, men har sett tester av sharpen på div sider. der står at den har superb svart. Men kordan kan det ha seg at eg ikkje synest slik plastikk aktig gråsvart er så fint som glossy svart?. Velg samsung som lcd, det er min anbefaling.

Og er det heilt likt bilde på m86 og m87?? glassplata på m87 har ingenting å sei?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung LE37M86

Hei!

Jeg er på utkikk etter tv. Jeg lurte på om Hardware.no - Prisguide - TV - Samsung LE37M86 har den så og si perfekt bilde som HDTV i sin prisklasse? om den er bra til analog er ikke så viktig for min del. Jeg har ikke sett tven, men er det nesten så man kan kjøpe en sånn tv som dette usett? siden den er så bra... Er det bra å bruke den som hovedskjerm å surfe på nettet med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en vanlig Digital Tuner uten HDMI utgang som mottar parabolsignaler. Jeg kjører derfor en vanlig scart kabel inn i min LG opptaker fra tuneren. Fra opptakeren kjører jeg en HDMI kabel inn i Samsung M86 TVen. Vil TV-bildet med dette oppsettet bli noe bedre enn om jeg hadde kjørt en vanlig scart kabel fra opptakeren til TVen? Jeg tror ikke det da ingenting er bedre enn det svakeste punktet, eller tar jeg feil her?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecnart
    Så på sharp sin 46" og syntest den var grei, men sort slik eg liker sort var ikkje på topp på den. Så tok eg turen innom expert. Der hadde de samsung 40"m87bdx(den med sølvlista). Der stod den sammen med sony 46"w2000 på en vegg og spilte blu ray. Samsungen hadde et mye mer "plasma lignende" bilde.
    Og en sort som eg var fornøyd med. Bilde var liksom mer glossy(derav glossy panel og ikkje matt). De hadde og en samsung 46"m87bdx men den hadde bare analogt antenne signal og bilde var jævlig. Men den hang på siden av plasma tver og det var tydelig at samsungen var best. Varmere og klarere farger og en svart som var perfekt for min del gjør at valget blir samsung 46"m86(21.336kr+1000kr i frakt på shg.no).
    Eg er ingen ekspert på bildelkvalitet, men har sett tester av sharpen på div sider. der står at den har superb svart. Men kordan kan det ha seg at eg ikkje synest slik plastikk aktig gråsvart er så fint som glossy svart?. Velg samsung som lcd, det er min anbefaling.

Og er det heilt likt bilde på m86 og m87?? glassplata på m87 har ingenting å sei?
    m86 og m87 er HELT like, eneste forskjellen er at m87 har den sølvlista nederst, mens m86 har svart.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Jeg har en vanlig Digital Tuner uten HDMI utgang som mottar parabolsignaler. Jeg kjører derfor en vanlig scart kabel inn i min LG opptaker fra tuneren. Fra opptakeren kjører jeg en HDMI kabel inn i Samsung M86 TVen. Vil TV-bildet med dette oppsettet bli noe bedre enn om jeg hadde kjørt en vanlig scart kabel fra opptakeren til TVen? Jeg tror ikke det da ingenting er bedre enn det svakeste punktet, eller tar jeg feil her?

det er faktisk litt smart, siden mange brukere av m86/m87 sier at scart inngangene på tven har problemer med støy. så unngå scart inngangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -andersen
    Hei!

Jeg er på utkikk etter tv. Jeg lurte på om Hardware.no - Prisguide - TV - Samsung LE37M86 har den så og si perfekt bilde som HDTV i sin prisklasse? om den er bra til analog er ikke så viktig for min del. Jeg har ikke sett tven, men er det nesten så man kan kjøpe en sånn tv som dette usett? siden den er så bra... Er det bra å bruke den som hovedskjerm å surfe på nettet med?
    dette er en av de mest populære tvene om dagen, så jeg trur ikke du kan ta feil om du kjøper denne. merk dog at 37" modellen ikke har sånn super clear panel, kan hende svart ikke er så bra på den da. les også forøvrig test av tven her, dog da 40 ": Samsung LE40M86BD Review – 40" 1080p LCD TV Test

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt M87 i 4 uker, men sliter med skygge/aura rundt objekter og mennesker samme hvordan jeg stiller inn tv`en og hvilken kilde jeg bruker til å spille av film. (Ikke noe problem på spill Xbox 360 og PS3...) Jeg har også brukt kalibrerings DVD og prøvd uttallige anbefalte innstillinger! Er dette noe jeg må leve med eller er dette en reklamsjons sak hvor jeg har rett på ny tv. Jeg synes at dette problemet er så stort at det ødelegger hele tv/film opplevelsen, selv om bilde ellers meget bra. Jeg trodde først dette bare var et problem på digitale sendinger via parabol, men det var det dessverre ikke. Setter stor pris på svar ifra dere på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronder
    Jeg har nå hatt M87 i 4 uker, men sliter med skygge/aura rundt objekter og mennesker samme hvordan jeg stiller inn tv`en og hvilken kilde jeg bruker til å spille av film. (Ikke noe problem på spill Xbox 360 og PS3...) Jeg har også brukt kalibrerings DVD og prøvd uttallige anbefalte innstillinger! Er dette noe jeg må leve med eller er dette en reklamsjons sak hvor jeg har rett på ny tv. Jeg synes at dette problemet er så stort at det ødelegger hele tv/film opplevelsen, selv om bilde ellers meget bra. Jeg trodde først dette bare var et problem på digitale sendinger via parabol, men det var det dessverre ikke. Setter stor pris på svar ifra dere på forumet.
    send den inn igjen, det skal ikke være sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med det samme selv på min M86, men bare når det er bevegelser i bilde. Det er heller ikke konstant.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar, jeg skal dra til min forhandler i morgen for å klage på tv`en. Alle de andre som har det samme problemet bør også gjøre det. Trodde først at dette kanskje var normalt på lcd/plasma eller bedret seg etter at tv`en ble "innkjørt", men synes bare det har bare blitt verre! som sagt ødelegger dette hele opplevelsen på en ellers så bra tv. (Det er forresten en 40" jeg har kjøpt). Ja det er når det er bevegelse i bilde, men det er like ille om det er rask eller sakte beveglese i bilde. Ser det faktisk enda bedre i sakte bevegelse!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar, jeg skal dra til min forhandler i morgen for å klage på tv`en. Alle de andre som har det samme problemet bør også gjøre det. Trodde først at dette kanskje var normalt på lcd/plasma eller bedret seg etter at tv`en ble "innkjørt", men synes bare det har bare blitt verre! som sagt ødelegger dette hele opplevelsen på en ellers så bra tv. (Det er forresten en 40" jeg har kjøpt). Ja det er når det er bevegelse i bilde, men det er like ille om det er rask eller sakte beveglese i bilde. Ser det faktisk enda bedre i sakte bevegelse!
    Ja er enig med deg her. Skal bli artig å høre hva de sier i butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Jeg har selv en Strong tuner og jeg fikk bedre bilde ved å koble scart direkte fra den og til Tv'n. HDD/DVD opptakeren er koblet fra VCR/scart utgangen fra tuneren og med HDMI til Tv'n. Og til meg fungerer det suverent..

Når det gjelder gjennskinn så synes jeg den er mye bedre enn den gammle crt som sto på samme plass. Med den så måtte jeg trekke for blendingsgardiner men det trenger jeg ikke nå... Gjennskinnet er der men ikke slik at det er noe problem som tidligere...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har i lengre tid glefa etter 40W2000 fra Sony, men nå har jeg virkelig fått interessen for M86/87 modellene. Da antagelig 40"/46".

Det jeg lurer på. Er M86 bedre enn W2000 fra Sony?

Og i tillegg noe som jeg ikke har helt fått klarhet i etter å ha lest disse 14 sidene i denne tråden. Er det bare 32" fra Samsung som har 100Hz? Noe som kan antydes på hjemmesida til Samsung.

I tillegg lurer jeg på om M86 serien har x.v.Color (xvYCC)?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er mye bedre enn W serien.
    Du må nok heller sammenligne den med X serien og til og med der ifølge en test slo samsungen sony pga sortnivå...
    Så pr. dags dato tror jeg nok dette er beste LCD kjøp, om ikke beste flat-TV kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan også før du går til butikken, prøve å skru av movie plus, står den som av, så skru den på, og så av igjen. m86/m87 har hatt en bug, som gjør at den står på ved skifte av source osv selv om den står som av. kan hende det hjelper litt også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arkan
    Jeg har plassert tv'en motsatt av vinduet, med lysgjennomslag fra hull og åpninger i persienner. Sammenlignet med min gamle crt som sto i samme posisjon er gjenskinnet likeartet. Opplever ikke dette som noe problem.
    Spesielt når jeg ser på Tour de France om sommeren er gjennskinn et kjempeproblem på min CRT TV, så hvis M86 har like mye gjenskinn som den tror jeg at jeg får se meg etter en annen LCD TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    du kan også før du går til butikken, prøve å skru av movie plus, står den som av, så skru den på, og så av igjen. m86/m87 har hatt en bug, som gjør at den står på ved skifte av source osv selv om den står som av. kan hende det hjelper litt også.
    Jepp, ser ut som det er det som er problemet ja Skal teste dette videre ikveld. Det same skjer hver gang jeg bytter kanal på tv`en også, men slår movie plus på/av så er alt i skjønneste orden...

Men hva gjør jeg nå, skal jeg gå til expert hvor jeg kjøpte tv`en eller må man ta kontakt med samsung direkte? Er det slik at man må sende inn tv`en når slike ting oppstår eller kommer det service mann og oppdaterer softwaren? Eller for man programvaren og må oppdatere tv`en selv? Litt surt å sitte hjemme uten tv i kanskje flere dager/uker...

Jeg liker dette forumet her, utrolig flott å se at andre engasjerer seg og gir gode råd til hverandre, setter stor pris på dette. Tusen takk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Domex
    Spesielt når jeg ser på Tour de France om sommeren er gjennskinn et kjempeproblem på min CRT TV, så hvis M86 har like mye gjenskinn som den tror jeg at jeg får se meg etter en annen LCD TV.
    Jeg personlig legger ikke merke til noe gjenskinn i tv`en når jeg ser tv på en solfylt dag med mye lys inne. Eneste jeg sliter med som mange andre er movie plus, men ellers så er dette en utrolig god skjerm til en overkommelig pris. Håper bare forhandler/samsung løser dette med movie plus smertefritt for oss forbrukere!

Side 14 av 93 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •