Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 93 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sgn
    Så den mot 42LY95 på en firmamesse i Oslo for litt siden, det ble litt "give-and-take", men det endelige produktet i hus gir et abnormt bilde.
    Ser at du har sett den opp i mot LG 42LY95. Kan du si noe mer om denne TVen. Jeg vurderer veldig sterkt å kjøpe denne i 47".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett en test av 37" utgaven noe sted?
    I og med at den har lavere kontrast, så hadde det vært interresant og lest en av den, da resultatene fra 40" ikke automatisk gjelder for 37".

Newcomer crackerjack sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten ting jeg har oppdaget etter noen dagers bruk og sammenligning mot andre TVer:

Apparatet virker helt ute av stand til å korrekt avgi rødfarge. Heller liksom mot oransje og rosa... Noen som har jobbet seg rundt dette, eller må jeg ringe og bitche på Samsung?
    Har du brukt noen form for kalibrerings dvd (f.eks digital video essentials)?
    Jeg fikk bra resultat med fargefiltrene som følger med DVE når jeg brukte fargerom=bred og xvYCC=av, filmmodus og fargetone varm2. Har ikke sammenliknet med andre tv`er direkte, men syns fargene virker naturlige.

Btw noen som vet hva som er best å velge som output fra dvd spilleren gjennom hdmi: RGB eller YCbCr ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, prøvde ymse kalibreringsmetoder, ikke f*** om rødfargen ble noe tess...

LY65/LF65 var uferdige produkter da jeg så dem opp mot M8 (som sikkert ikke var helt ferdig, den heller). I ettertid viser det seg at LGene banker M8 på alt annet enn sortnivå og design . Sorry, altså, byttet ut M8en med en LF65 sporenstreks etter at det viste seg at rødfargen ikke kunne forbedres gjennom verken kalibrering eller standard-innstillinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har fått tv'ene deres via PB nå mååå laste opp noen bilder!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crackerjack
    Har du brukt noen form for kalibrerings dvd (f.eks digital video essentials)?
    Jeg fikk bra resultat med fargefiltrene som følger med DVE når jeg brukte fargerom=bred og xvYCC=av, filmmodus og fargetone varm2. Har ikke sammenliknet med andre tv`er direkte, men syns fargene virker naturlige.

Btw noen som vet hva som er best å velge som output fra dvd spilleren gjennom hdmi: RGB eller YCbCr ?
    Hvor får man tak i en slik DVD? Har nettopp fått min Samsung nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Hvor får man tak i en slik DVD? Har nettopp fått min Samsung nå.
    DVE selges i alle HiFi-klubbens butikker, og muligens også på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en Grundig Fine Arts i stua siden mars, som i går ble byttet mot en Samsung 40M87BD på reklamasjon.
    Ser ut til å være en flott TV, men den kan sikkert bli enda bedre med riktig innstilling.
    Noen som kan tenke seg å dele sine innstillinger med oss andre, så jeg iallefall har et utgangspunkt før jeg begynner å justere selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testa den ut på SD signaler eller? både digitale og analoge?
    hadde og vært fint om noen postet noen bilder av den i action og:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LY65/LF65 var uferdige produkter da jeg så dem opp mot M8 (som sikkert ikke var helt ferdig, den heller). I ettertid viser det seg at LGene banker M8 på alt annet enn sortnivå og design . Sorry, altså, byttet ut M8en med en LF65 sporenstreks etter at det viste seg at rødfargen ikke kunne forbedres gjennom verken kalibrering eller standard-innstillinger.
    Dette med at fargene ikke stemmer helt kan det skyldes forskjellige paneltyper? Såvidt jeg har forstått bruker Samsung forskjellige leverandører av paneler til de rimeligere LCD skjermene, men muligens ikke til de litt mer påkostede som M86 serien.

Jeg ville vel egentlig trodd at panel produsenten var av mindre betydning da skjermen uansett må oppfylle de tekniske spesifikasjonene den er oppgitt til å ha. Det kunne vært interessant å se om dere som har M86 alle har Samsung panel som man kan se ut fra klistremerket bak på skjermen (innringet bokstav er da S) ; link

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, panelet i min TV var fra "AMJ (om jeg husker rett)", ihvertfall ifølge service-menyen. Mange M8er rundt omkring, hos Expert, Lefdal, Elkjøp og Euronics (pluss en lapp på veggen hos Hellprice ). Alle ser ut til å slite med det samme, selv den M87en jeg fant hos Expert med "ekte" Samsung-panel. Tror ikke det har noe å si.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    DVE selges i alle HiFi-klubbens butikker, og muligens også på nett.
    bestilte min DVE på dvdstrax. For de som synes den er lite forklarende, har de en skikkelig lefse av en manual i pdf format på nettsidene sine
    Video Essentials - Get the most out of your home entertainment system

PS kan noen lage en "settings" tråd?

EDIT: settings tråd:
    http://avforum.no/forum/kalibrering-...tml#post642400

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hevdes på avforums.com at dette problemet løses ved å skru opp hvitbalansen.
    Jeg klarer ikke å se at det er noe feil med rødbalansen på min M87, men dere som sliter med det kan jo teste.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder!:-d

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crackerjack
    bestilte min DVE på dvdstrax. For de som synes den er lite forklarende, har de en skikkelig lefse av en manual i pdf format på nettsidene sine
    Video Essentials - Get the most out of your home entertainment system

PS kan noen lage en "settings" tråd?

EDIT: settings tråd:
    http://avforum.no/forum/kalibrering-...tml#post642400
    Har du en link til denne DVEen på DVDstrax? Finner den ikke der inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XBOX360 VGA 1080p

Jeg fikk min M86 40" fra powerbuy'et i går og kan si at jeg fikk v1009 produsert 28. Mars med SQ02 versjon av panelet. Den støtter xbox360 via vga på 1080p uten problemer (tok et par sekund med auto adjust) til de av dere som lurer på det, 1080p fungerer også fint over component, men med litt overscan (JustScan er bare tilgjengelig på HDMI såvidt jeg ser). Det tok litt justering til før jeg fikk et bilde som jeg kunne spille på i mer enn 5 min uten å gå inn i menyen igjen...

Jeg testet bare 1 dvd i xbox360'en og det ser ut som den gir et veldig fint oppskalert bilde uten digitale kanter via VGA, jeg rakk ikke å sammenligne med component som viser bare rent 480p signal.

Jeg får en svak summing hvis jeg setter backlight til noe lavere enn 10 og jeg så veldig svake antydninger til "clouding" i panelet på helt svart bilde, men dette skal visst avta etterhvert som apparatet kjører seg inn. Disse 2 tingene er det eneste jeg har å utsette på TV'n foreløpig, men jeg merker dem ikke ved vanlig bruk så jeg er veldig fornøyd med førsteinntrykket!

Senere i dag skal jeg teste PC via HDMI og kanskje mine gamle konsoller: xbox1, ps2 og gamecube.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M86

Vurderer å kjøpe M86 40" . Har bare sett den på bilder. Kan noen si meg om
    det er mye gjennskinn i panelet av vinduer,sol-lys og annet ? Hva med rammen rundt ? Er det blank eller matt plast? Er det også refleks i rammen rundt ? Sitter i en stue med vindu bak meg. Har også sett på toshiba lcd 42C3000P, den synes jeg det var minimalt med refleks. Har ikke lyst til å sitte å se meg selv i lcd panelet. Takker for svar.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Har du en link til denne DVEen på DVDstrax? Finner den ikke der inne.
    http://www.dvdstrax.com/no/index.php...0&go.y=0&go=Go

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye. Regner mat at man kan kalibrere TVen når det gjelder alle signaler inn på TVen. Har nemlig foreløpig bare parabol signaler fra Canal Digital. Dvs ikke HD signaler. Fra min LG opptaker har jeg HDMI uttak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte denne, regner med at det er den rette :-)

CD WOW! - Digital Video Essentials DVD

Side 12 av 93 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •