Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 93 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal ha meg ps3 når jeg får tvèn jeg å:-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...igjen, dette er en teknisk tråd (med laaaang levetid). Ønsker en diskutere pris har vi et helt eget forum for dette (produkt -og prisjakt).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at i første post i denne tråden nevnes en R81-serie. Denne finner jeg ikke engang på samsungs hjemmeside. Har den ikke kommet ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har lest gjennom hele denne tråden og fått mange nyttige tips. Jeg har derimot et spørsmål til dere som har fått testet denne tv'en, og muligens også har vært bort i plasmaen Hitachi PD7200.
    Jeg har selv en Hitachi PD7200, men er nå på leting etter ny tv. Har lyst å kjøpe meg LCD, siden den også skal brukes til PS3.
    Har da kommet fram til Samsung LE40M86/87. Noen her inne som kan fortelle meg hvordan denne tv'en er i forhold til PD7200 når det gjelder å bruke den til å se på film, tv etc.? Regner med sortnivået er bedre, ettersom PD7200'en sliter litt på dette området. Lurer også på hvordan den er å se på når det gjelder fotball?

Takker for all den hjelp jeg kan få

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å se fotball med denne tv'en (M86/M87) ?

Jeg har siklet litt på samsung siden M61, og er nå nødt til å kjøpe en ny tv siden CRT tv'en min begynner å streike. Jeg har tidligere lest at en del mente at 100Hz var en bra ting når det gjaldt å se sport på TV. Jeg har tenkt å kjøpe en 40" som (etter det jeg har forstått) ikke har 100Hz.

Noen synspunkter på dette ?
    Jeg har digital dekoder, så signalet burde være bra (selv om det kun er scart-utgang fra dekoderen)

I tilfelle dere mener at M86/M87 IKKE fungerer bra på sport, er det andre LCD TV'er på markedet som er bedre egnet?

Andre bruksområder er: film (dvd,tv,PC) og spill (PS2,PC)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen!
    Etter å ha mottatt min 46" M86 fredag, og prøvekjørt den i litt over ett døgn må jeg si meg meget fornøyd med Samsungen min. Har ikke enda fått testet hva den kan gjøre med HD-signaler enda, da jeg enda ikke har mottatt noe utstyr for dette enda. På vanlig DVD og parabol er den bare nydelig, og kan ikke se noe av av clouding og andre uhumskheter som er nevnt i diverse postinger. Sort på tv i dagslys er bare utrolig. Jeg måtte bare registrere meg på dette fine forumet og skryte litt av tven. Så til dere som venter på å motta en ny M86/87: Gled dere!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppbryting av mørke

Jeg så på en 40M86/87 på Expert majorstua i går. Den kjørte Discovery HD med et program hvor en falck eller ørn fløy. På nærbilder av fuglen, når den slo med de mørke/svarte vingene sine, (rask bevegelse), så ble vingene "borte" De ble til noen store svarte firkanter i korte øyeblikk. Bildet brøt mao. helt opp i de raske vingeslagene. Kunne også se noe likende på andre mørke partier i bevegelse, men det syntes ikke så godt som nærbildene av fuglen. På en Sony TV som hang ved siden av var ikke dette noe problem.

Hva kan dette være?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm merkelig, kansje en instilling som ikke var helt god? Vanskelig og si siden ingen andre har sakt noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert gir råd ved valg mellom 32" og 37" M86...

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en av de to ovennevnte skjermene. Foruten alminnelig tv titting vil bruken dreie seg om spill og visning av digitale bilder.

I følge en ekspeditør hos Expert burde man være obs på at 1080p ikke er noen fordel når det gjelder tv-signaler fra eks. Canal Digitals kabeltv. Bildene ville bli mere kornete enn med 720p skjerm, og det går ikke an å be 1080p versjonen om å kun vise bildet 720p; altså unngå oppskalering til 1080p.

Stemmer dette ? og hvilke anbefalinger vil dere gi meg hva angår valg av skjerm ?

Takker... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fyren du møtte på ekspert kunne gått ha fått sparken.. tragisk...

På analoge TVsendinger ser alt skikkelig dritt ut.
    Nye TV-standarden i norge skal vist sende i 720, noe som seff betyr at bildet oppskalleres for 1080-tver'.. men det skjer jo via hardware etter hva jeg har forstått, så bildet vil bli vel så bra.
    Så har vi jo HD-DVD, Blu-ray. PS3 etc som kan sende i direkte 1080p noe som vil være ganske mye bedre enn 720... sier ikke at du vil se forskjell, men den teoretiske forskjellen er jo enorm...

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfi pettersen
    Hei alle sammen!
    Etter å ha mottatt min 46" M86 fredag, og prøvekjørt den i litt over ett døgn må jeg si meg meget fornøyd med Samsungen min. Har ikke enda fått testet hva den kan gjøre med HD-signaler enda, da jeg enda ikke har mottatt noe utstyr for dette enda. På vanlig DVD og parabol er den bare nydelig, og kan ikke se noe av av clouding og andre uhumskheter som er nevnt i diverse postinger. Sort på tv i dagslys er bare utrolig. Jeg måtte bare registrere meg på dette fine forumet og skryte litt av tven. Så til dere som venter på å motta en ny M86/87: Gled dere!
    Sort TV i dagslys ja, men hvordan er dette i et mørkt rom?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shrike
    Sort TV i dagslys ja, men hvordan er dette i et mørkt rom?
    Hmmm for å være ærlig, og det skal man jo være :twisted: Som alle lcd skjermer lekker det lys igjenom krystallene, og dette kan ses i mørket. Men når det er sagt så er dette ikke noe stort problem. Når du setter tven på energisparing så blir tveen like mørk som min gamle Philips crt tv som forøvrig den gang kostet nesten like mange penger som min nye Samsung. På Philipsen kunne en også merke at skjermen ikke var like svart i mørket som i dagslys. Dette er nok den beste lcd skjerm/tv som jeg har sett. Skal en ha en som er bedre så blir nok å vente på de nye som kommer med LED bakbelysning. De blir det nok bedre på sortnivå på i mørket, men jeg antar at de også gir ett langt større innhugg i pengepungen. Men slik er det alltid. Det kommer stadig noe bedre, så det er bare ett spørsmål hvor lenge en er villig til å vente, og hvor mye en er villig til å betale.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Test !

8.3 Exellent cnet.com

Samsung LN-T4665F Reviews. Flat-panel and Plasma TVs Reviews by CNET.

The good: Flat-panel LCD HDTV produces deep blacks with excellent shadow detail; accurate color after adjustment; clean image; solid off-angle viewing for an LCD; numerous picture controls; beautiful styling.

The bad: Shiny screen collects excessive ambient light; edges slightly brighter than the middle in dark areas.

The bottom line: Despite a shiny, reflective screen, the picture quality of the Samsung LN-T4665F exceeds that of any LCD we've tested so far.

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh sweetness :-D
    Herlig review!!

Har lest meg opp på denne skjermen en del i det siste, og var i noe tvil om jeg skulle gå for LG over Samsung. MEN, etter å ha sjekket enkelte gode reviews (forhåpentligvis ikke altfor betalte..) på Digital TV hemmabio mobiltelefoner foto digitalkamera gps - Prylportalen og HDTV Reviews + en rekke brukererfaringer fra både engelske, svenske og tyske forum + nå til sist denne på CNET så har jeg endelig besluttet å fleske til og kjøpe Samsungen. Inntrykket er så passe positivt. Eneste jeg uroer meg for er kompatibiliteten med xbox 360 over vga i 1080p (noe som i øyeblikket funker greit for meg på DELL 24 tommeren), men regner med dette fikses via mai updaten fra MS...

PS: Lar det seg gjøre å konfiguere tv'en uten kalibreringsutstyr tilnærmet akseptable resultater? Jeg har sett på en del forum og i reviews at innstillingene folk og anmeldere har varierer noe, men med visse fellesnevnerer på enkelte av bildejusteringene.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en veldig bra review, cnet er veldig kritiske i testene sine og gir svært sjeldent høyere en 8.5. Det er ikke uten grunn at denne tven er så populær. God pris, lekkert utseende gode specs. Tror samsung har lykkes godt denne gangen.. Nå som det er veldig mye tilbud av hd-filmer der ut også så passer det perfekt. De folka som handler denne tven for å se på analoge sendinger eller har tenkt til å bruke den mest til det, burde tenke seg om to ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tiiim: Hva med å ikke reagere slik på ting du tydeligvis kunne visst litt mer om? Blir litt bombastisk av deg å hyle etter blod, mtp. at selgeren faktisk hadde ganske rett... Samme om det er HW eller SW som oppskalerer, forskjellen er hastigheten, det er tross alt bare dedikert software inni dedikert hardware som tar seg av oppgaven i førstnevnte tilfelle. Og det er en kjensgjerning at jo mer et bilde oppskaleres, jo mer drit blir det seende ut.

Du kan for eksempel ta en helt grei CRT-TV og en "720"-oppløst LCD-TV og mate dem med det samme NRK-signalet. Det blir seende best ut på CRT-en, ikke sant? Selv om det kanskje er HW som oppskalerer bildet i LCD-en? Og for å ta dette tankeeksperimentet hakket lengre: Still en "1080"-oppløst LCD ved siden av de to andre. Blir nok enda verre, ettersom denne må gjette 3/4 av informasjonen i bildet...

Slik du fremstiller saken er tydeligvis et oppskalert bilde fra en DVD "HD". Og der tar du dundrende feil, samme hvor mye "HW-oppskalering" som skjer i spilleren. Har sett et oppskalert signal fra en Classé-spiller vs. et fra habile HDDVD/BD-spillere, noe jeg tviler på at du har.

Alt dette blir heller off-topic, og i trådens ånd vil jeg nevne å ha sett M8 mot LG's nye LY95-serie. Forskjellig signal på dem, var litt vanskelig å sammenligne, men vil tørre å påstå at M8 vant mtp. "sortnivå" (les: sotet front"glass") og detaljgjengivelse. Til tross for at LG har benyttet EEFL siden LB1-serien klarer visst Samsung skvise ganske greie resultater ut av CCFL.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg kommer nok til å kjøpe en 46M86.

Hvordan bør jeg koble til min XBOX 360? Jeg har lest at ved bruk av
    komponent kan man få såkalt "overscan"? Hva er det?

Vil jeg få fullt utnyttelse av 1080P ved bruk av VGA?

På forhånd takk,
    Martin

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Thoresen
    Hei,

Jeg kommer nok til å kjøpe en 46M86.

Hvordan bør jeg koble til min XBOX 360? Jeg har lest at ved bruk av
    komponent kan man få såkalt "overscan"? Hva er det?

Vil jeg få fullt utnyttelse av 1080P ved bruk av VGA?

På forhånd takk,
    Martin
    For å få 1080p så må man enten bruke HDMI eller DVI. For å skjønne hva overscan er kan du jo lese denne artikkelen fra wikipedia: Overscan - Wikipedia, the free encyclopedia

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sgn: Takk for infoen om hvordan du oppfattet LGs nye LY95 serie. Betryggende for kjøpegleden min mtp M8

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    For å få 1080p så må man enten bruke HDMI eller DVI. For å skjønne hva overscan er kan du jo lese denne artikkelen fra wikipedia: Overscan - Wikipedia, the free encyclopedia
    Så overscan er rett og slett at TV'en klipper bildekantene litt her og der?

1080P vil ikke fungere ut fra komponent med andre ord? Men jeg er sikker
    på at jeg har lest at folk med VGA har kjørt ekte 1080P.

Det du sier er jo at kun folk med XBox 360 Elite vil kunne kjøre 1080P...

Side 10 av 93 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •