RGB via Scart på SONY KV-29K5E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RGB via Scart på SONY KV-29K5E

Dette gjelder altså en SONY Trinitron 29" vanlig TV som jeg prøver meg på RGB fra en SONY DVP-S735D DVD spiller. Alle snakker jo om at du bør kjøre RGB fra DVD spilleren til TV'en for best bilde, men jeg synes rett og slett at bildet blir for lyst jeg...

Jeg har prøvd å sette ned lysstyrken på TV'en (kan kun endre en ting på menyen via RGB), men jeg synes fortsatt at bildet er for lyst. Noen andre som har merket seg dette?

Jeg synes rett og slett bildet er bedre på S-VIDEO via samme Scart kabel.

Jeg bruker Monster SCART kabler, sånn midt på treet pris.

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må si jeg foretrekker RGB og at dette gir best bilde.

Jeg har dessuten litt vanskelig for å skjønne hvorfor du skulle få et lysere bilde, i den grad det skulle ha en plagsom virkning. Riktignok skulle nok kvaliteten på signalet bli bedre siden TVn slipper alt for mye konvertering.
    Det er jo flere som mener at RGB og komponent stiller likt siden begge gi bildet oppdelt i grunnfargene riktignok vil en via komponent få en separat kabel for hver. (Jeg har ikke fått testet dette...)

Du få prøve deg litt til med instillingene, muligens kjøre en kalibrering ved hjelp av THX Optimizer el. som følger med Star Wars I & II m.f.
    Kanskje dette kunne hjelpe deg litt på vei...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •