Samsung 40: N71 eller M71? Eller kanskje F71?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 40: N71 eller M71? Eller kanskje F71?

...eller kanskje noe annet?

Jeg har kikket etter tv en stund nå. For øyeblikket er Samsung LE40N71 den mest aktuelle. Kikket på M71 med 100Hz på Expert, på Canal+HD. I første omgang ble jeg imponert, i forhold til S71 som var oppstilt ved siden av fløt det mye bedre. Men så kom et klipp (fra The Cat in the Hat, av alle ting) av et kikkersikte som panorerte over skjermen. De tynne vertikale strekene bølget seg, så ikke bra ut. Når jeg først la merke til det så jeg slik "bølging" ved de fleste panoreringer og rask bevegelse.
    Nå kan man jo slå av 100Hz på M71, og jeg trodde at dersom man holdt 100Hz utenom var N71 et bedre kjøp. Men så sier selgeren hos Siba at M71 har et bedre panel? Jeg trodde det var motsatt, at panelet på N71 var nyere og bedre?

Er det noen som har erfaringer med en eller begge av disse? Noen anbefalinger? Det er lov å anbefale annet enn Samsung, prisklassen min er rundt 15k.

Når det gjelder F71 lever jeg foreløpig under antagelsen at full HD trenger bedre billedprosessering og man dermed må dyrere for å få like bra bilde, og at vi uansett ikke får utnyttet det på en god stund.

-- johnarne

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    N71 og M71 har samme panel S-PVA,forskjellen på tvene er kun at M71 har 100 hz og at N71 har xwcg som er en forbedret fargebehandling i forhold til M71.Men M91 har begge deler både 100hz og xwcg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •