Gode men billige kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gode men billige kabler

Veit ikke helt hvor jeg skal sette denne tråden jeg, men setter den her.

Jeg lurer på hvor man får kjøpt gode komponent, optisk og scart (RGB) kabler billig? Er ikke noe intressert i monster kabler og sånt. Jeg ser og hører normalt og vil absolutt ikke høre noe forskjell på sånt. Men litt kvalitet er jo greit da.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om du finner noe fornuftig hos Clas Ohlson evt. Biltema. De har greie og rimelige kabler.

Finnes forresten en egen kabel kategori for slike tråder, men du får nok svar likevel :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Se om du finner noe fornuftig hos Clas Ohlson evt. Biltema. De har greie og rimelige kabler.

Finnes forresten en egen kabel kategori for slike tråder, men du får nok svar likevel :-)
    Jeg bor langt unna noen clas ohlson butikk, så lurer vel egentlig mest på internet butikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Ja stemmer. Har en biltema ikke så altfor langt unna da, men fant ikke noe komponent kabel på nettbutikken. Har de det i butikken da?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke scart med RGB du skulle ha? Står ofte fullkoblet scart el.l. på dem.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke scart med RGB du skulle ha? Står ofte fullkoblet scart el.l. på dem.
    Ja trenger en 1m scart (RGB) og et par 0,5m med komponent. Trenger en 0,5 meter optisk kabel også.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops, fikk ikke med meg den komponentbiten jeg ops:

Kjøper du denne Biltema Norge så har du optisk pluss at du kan bruke de tre RCA kablene til kompnentkabler. er noe lenger enn det du skal ha, men kanskje det går?

Og denne Biltema Norge korteste er 1,5m, men som for den over, kankskje det går?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes utvalget og kvaliteten til Biltema var dårlig for dine behov, så anbefaler egentlig heller å kjøpe fra Clas Ohlson, men du kan jo stikke innom på din lokale Biltema butikk for å sjekke hva de har da

Her en en GOD scart fra CO (1.5m):Clas Ohlson - Scartkabel. Scartkontakter handle bestill postordre

Og her en en helt OK (1.5m): Clas Ohlson - Scartkabel, Scartkontakter handle bestill postordre

Begge er fullkoblet.

Her er komponentkabler av GOD kvalitet (1.5m dog): Clas Ohlson - Komponent/RGB-kabel, Audio - Videokabler handle bestill postordre

Og her en grei optisk kabel: Clas Ohlson - Optisk fiberkabel Audio - Videokabler handle bestill postordre

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et generelt tips - er du sikker på at du klarer deg med 0,5m lange kabler? Husk at du da må ha lett tilgang til baksiden av komponentene dine ettersom kablene blir for korte til å kunne dra dem frem fra hylla etc.

Selv sliter jeg med at 1,5m kablene blir for korte selv om jeg trodde jeg fint skulle klare meg med kabler på 1m.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Bare et generelt tips - er du sikker på at du klarer deg med 0,5m lange kabler? Husk at du da må ha lett tilgang til baksiden av komponentene dine ettersom kablene blir for korte til å kunne dra dem frem fra hylla etc.
    Meget klokt tips! Er så sinnsykt irriterende å må dra fram hele racket, og når man ofte ikke gidder det, er det veldig lett å ripe opp/skade komponentene, som jeg (og sikkert de fleste) har opplevd :???:

Tror ikke du trår særlig feil ved å kjøpe de C.O. kablene. Kvaliteten er god nok i massevis hvis du er av den typen som ikke hører forskjell på kabler (noe du selv sier du er)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops, fikk ikke med meg den komponentbiten jeg ops:

Kjøper du denne Biltema Norge så har du optisk pluss at du kan bruke de tre RCA kablene til kompnentkabler. er noe lenger enn det du skal ha, men kanskje det går?

Og denne Biltema Norge korteste er 1,5m, men som for den over, kankskje det går?
    En må ikke bruke den første som komponent kabel. Komponent kabel krever 3 stk kabler med impedans på 75 ohm. Det du linker til er en komposit kabel pluss lyd. Biltema har en High End Scart som er veldig bra til en god pris

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stretto.no selger Belkin kabler veldig rimelig (i forhold til USA priser)
    Lest tester der disse rangeres som like gode som monster osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale REAL komponent kabler. Disse koster ikke så mye, og finnes iallefall fra 1 meter (har 2 slike selv).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •