Pioneer 427XA i Fullskjerm ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 427XA i Fullskjerm ?

Beklager , hvis spørsmål er så idiot, men trenger virkelig hjelp for å forstå det....
    Jeg har en 427XA men lurer på hvordan man kan få fullskjerm på den når f.eks ser på TV2 sending, har samme problem når jeg ser f.eks. StarWar fra DVD.
    Er det sånn det skal være eller jeg trenger noe innstilling her ?
    (Har ikke problem med NRK i fullskjerm)
    Takk !

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kilden 16:9 da? De fleste filmer er 2.35:1, altså bredere enn 16:9, og dette vil gi svarte streker oppe og nede ettersom det ikke lar seg gjøre å fylle skjermen med et slik bilde uten å kutte sidene eller forvrenge proporsjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste måten er som sakt å kutte litt og strekke litt i bildet slik at det fyller opp skjermen.

På tv2 har jeg også lagt merke til at mange programmer sendes i et format som er bredere enn 16:9 hvorfor de gjør dette skjønner jeg ikke.. en av de tingene jeg tror vi må ringe tv2 å spørre. hehe

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trondkanon
    eneste måten er som sakt å kutte litt og strekke litt i bildet slik at det fyller opp skjermen.

På tv2 har jeg også lagt merke til at mange programmer sendes i et format som er bredere enn 16:9 hvorfor de gjør dette skjønner jeg ikke.. en av de tingene jeg tror vi må ringe tv2 å spørre. hehe
    Som Rikky skriver så er dette sannsynligvis film som er produsert i 2.35:1 (altså ikke produsert av TV2). Det er et veldig vanlig format og det er en dårlig ide å tilpasse dette til 16:9 uten letterbox da man mister deler av bildet.
    http://www.satellite-calculations.co...deoformats.pdf

En annen sak er at du må motta TV2 digitalt skal du få 16:9. Mottar du TV2 analogt er det en 4:3 sending hvor det alltid vil være sort stripe oppe og nede når TV2 sender widescreen programmer.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minisg
    Beklager , hvis spørsmål er så idiot, men trenger virkelig hjelp for å forstå det....
    Jeg har en 427XA men lurer på hvordan man kan få fullskjerm på den når f.eks ser på TV2 sending, har samme problem når jeg ser f.eks. StarWar fra DVD.
    Er det sånn det skal være eller jeg trenger noe innstilling her ?
    (Har ikke problem med NRK i fullskjerm)
    Takk !
    Som de andre har nevnt må du sjekke hvilket format signal kilden din er satt opp med. På fjernkontrollen din kan du forandre hvilke formater TVen skal vise bildet i, trykker du på HDD knappen neders til høyre på fjernkontrollen vil du kunne veksle mellom de forskjellige bilde formatene.

Du har utroligt mye å hente på bildet vis du bruker endel tid og kalibrerer bildet ditt! Lykke til og gratulerer med en meget god plasma.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •