Uteblitt bildekvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Uteblitt bildekvalitet

Jeg kjøpte et LE-46M51B apparat for noen måneder siden, og bruker en Denon 1930 som avspiller (HDMI kobling). Har ved flere anledninger (Carnivale, Sopranos, m.fl.) opplevd at farge overganger i bildet "beveger" seg, og at en kan "se" pixlene. Blir nesten som å kjøre full skjerm på en filmsnutt på PCen som egentlig er beregnet til visning i lite vindu. Kvaliteten deretter.

Det gjelder ikke hele bildet, men f.eks bakgrunnen rundt et nærbilde av et ansikt. Istedet for at fargene har jevn overgang seg i mellom, så kan jeg tydelig se overgangen i farge nyansene. Og disse overgangene/pixlene beveger seg.

Har ikke lagt merke til dette ved filmer som bruker kjølige farger, som f.eks Ringenes Herre, Resident Evil, Underworld, etc. men stort sett i filmer med mye bruk av farger, gjerne varme farger.

Har prøvd de forskjellige innstillingene på TVen og DVD spilleren, uten at dette har bedret seg.

Hvis jeg trykker frem bildeinfo, så står det 576p. Spilleren kan vel skalere opp til 1080p, men det er vel TVen her som setter begrensning. Eller?

Noen forslag til hvordan jeg kan ordne opp i dette? Utrolig kjipt å se enkelte scener og bilder som oppfører seg som kjip streaming på nettet i altfor stort vindu i forhold til bildekvaliteten, når utstyret koster et par og 20 lapper.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Tchortsky
    Jeg kjøpte et LE-46M51B apparat for noen måneder siden, og bruker en Denon 1930 som avspiller (HDMI kobling). Har ved flere anledninger (Carnivale, Sopranos, m.fl.) opplevd at farge overganger i bildet "beveger" seg, og at en kan "se" pixlene. Blir nesten som å kjøre full skjerm på en filmsnutt på PCen som egentlig er beregnet til visning i lite vindu. Kvaliteten deretter.

Det gjelder ikke hele bildet, men f.eks bakgrunnen rundt et nærbilde av et ansikt. Istedet for at fargene har jevn overgang seg i mellom, så kan jeg tydelig se overgangen i farge nyansene. Og disse overgangene/pixlene beveger seg.

Har ikke lagt merke til dette ved filmer som bruker kjølige farger, som f.eks Ringenes Herre, Resident Evil, Underworld, etc. men stort sett i filmer med mye bruk av farger, gjerne varme farger.

Har prøvd de forskjellige innstillingene på TVen og DVD spilleren, uten at dette har bedret seg.

Hvis jeg trykker frem bildeinfo, så står det 576p. Spilleren kan vel skalere opp til 1080p, men det er vel TVen her som setter begrensning. Eller?

Noen forslag til hvordan jeg kan ordne opp i dette? Utrolig kjipt å se enkelte scener og bilder som oppfører seg som kjip streaming på nettet i altfor stort vindu i forhold til bildekvaliteten, når utstyret koster et par og 20 lapper.
    Du kan fint sette opp spillern til 1080p, tv bildet tåler dette fint.Selv har jeg skalert fra min pioneer opptager til HDMI 1280x720p "skjermoppløsning".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde jeg hadde vært gjennom det som er av menyer uten å finne den muligheten, men får vel lete litt mer da...

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det står 576p så har du jo ikke stilt inn spilleren til å oppskalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass har også jeg skjønt, men jeg har heller ikke satt den til 576p. Har ikke en gang sett muligheten i menyer til å gjøre det. Fant muligheten til å velge mellom interlace og progressive, men thats it. Skal som sagt leke litt mer for å finne frem til dette, men 14 timers arbeidsdager de siste ukene har tært på..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •