pixel feil på pv60,bytte i ny tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pixel feil på pv60,bytte i ny tv?

Hei.

kjøpte meg en helt ny 50" panasonic pv60 for tre uker siden.
    Men ikke før nå har jeg lagt merke til at i midten av skjermen hver gang blått og lilla vises på tven,så blinker en pixel kontinuerlig

Plager meg egentlig ikke så veldig mye men synes det er litt surt siden tven var så dyr,der hvor jeg kjøpte tven sa de jeg fikk en helt ny tv visst bare en pixel var død,så lenge den lå ca i midten av skjermen.

Men pixelen min er vel mer stuck en død?,Noen som vet om det er noen vits i å prøve å bytte tven i en ny?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelk
    Hei.

Men ikke før nå har jeg lagt merke til at i midten av skjermen hver gang blått og lilla vises på tven,så blinker en pixel kontinuerlig

Plager meg egentlig ikke så veldig mye men synes det er litt surt siden tven var så dyr,der hvor jeg kjøpte tven sa de jeg fikk en helt ny tv visst bare en pixel var død,så lenge den lå ca i midten av skjermen.

Men pixelen min er vel mer stuck en død?,Noen som vet om det er noen vits i å prøve å bytte tven i en ny?
    Stuck og død går vel for det samme. En stuck pixel er mer irriterende enn en død spør du meg.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ha ny tv! Det skal ikke være sånn!
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Michaelk
    Hei.

Hvis det ble sagt at du kunne få ny tv, så er det bare å bytte den inn. Har selv en død pixel på min NEC plasma. Fikk ikke ny tv. Det måte være 5 stk døde pixler før jeg fikk ny. Men det er vel forskjellig fra produsent til produsent. Vet det er ergelig med sånne ting. Men jeg hadde glemt den døde pixelen min helt til jeg så tråden din. Så den plager meg ikke.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis selgere sa du kunne få ny om du hadde en død pixel bør du få fatt i den samme selgeren og få det bekreftet. Tviler veldig sterkt på at Panasonic opererer med null pixel politikk, og da får du ikke byttet tv'en dessverre.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opererer de ikke med litt forskjellige policyer på plasma og LCD på dette området? Det skal vel en del mer til for at det skal bli pixelfeil på plasma, slik at dette er sjeldnere, og jeg antar de da oftere bytter dem ved feil?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og plutselig ble det ikke så dumt å handle hos elkjøp med 30dagers returett alikevell?! .

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din TV fungerer ikke som den skal, og du har dermed krav på reparasjon. Panasonic vil nødvendigvis ikke bytte den, men prøve å utbedre feilen om mulig. Men du må nok belage deg på endel venting dessverre....

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    informasjon om pixler på LCD/Plasma

sto desverre ikke panasonic her men.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    informasjon om pixler på LCD/Plasma

sto desverre ikke panasonic her, men tviler på om panasonic gir noen bedre garanti på pixel feil en de andre. Så tror nok ikke du får byttet tv`n din nei.
    men det er jo bare å ringe til forhandleren å høre!!

NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å "massere" forsiktig ved den pixelen da? Hvis det går..

Det funka på lcd skjermen min ihvertfall.. går jo an å prøve. Bare ikke ta i for hardt

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det under 14dager hadde jeg sendt den tilbake paa angrefrist. Noe som er kjekkt aa ha naar man handler paa nettet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=CFD]Er det under 14dager hadde jeg sendt den tilbake paa angrefrist. Noe som er kjekkt aa ha naar man handler paa nettet.[/QUOT

Angrefristen gjelder svært sjelden på nettbutikker etter att du har brutt forseglingen å tatt varen i bruk. kun angrefrist vist du ikke har åpnet pakken.

+ att han skrev jo att han hadde kjøpt tv`n for tre uker siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk ny PV60 idag med pixelfeil..

Fikk 37PV60 idag, monterte den opp, og etter 30 min ser jeg at 4x4 pixler er helt svarte, og 20-30 pixler rundt er noe svakere enn resten. Utrolig irriterende! Har sendte mail til Papyrus som jeg kjøpte hos, håper de ordner opp! Etter at jeg oppdaget dette har jeg istedet for å nyte jomfru-kvelden med ny plasma, blitt sittende å se på den svarte flekken... Noen som har erfaring med reklamasjon og døde pixler?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frank_Tore
    Fikk 37PV60 idag, monterte den opp, og etter 30 min ser jeg at 4x4 pixler er helt svarte, og 20-30 pixler rundt er noe svakere enn resten. Utrolig irriterende! Har sendte mail til Papyrus som jeg kjøpte hos, håper de ordner opp! Etter at jeg oppdaget dette har jeg istedet for å nyte jomfru-kvelden med ny plasma, blitt sittende å se på den svarte flekken... Noen som har erfaring med reklamasjon og døde pixler?
    Tipper panasonic opererer med en viss DOA (Dead On Arrival) periode etter kjøp. Får du feil av omtrent uansett art bytter de tv'en umiddelbart. Dvs butikken får kreditt for tv'en og kan gi kunden en ny. Litt usikker på panasonic men vet at bl.a LG og Philips opererer med 30dager DOA.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt andre signalkilder for å sjekke om det faktisk er TV`en som er problemet; Har Get box, der har jeg døde pixler. Prøvde DVD med samme scart som til Get box og der var bildet perfekt! Med analoge signal rett fra vegg (utenom Get dekoder) var også de døde pixlene borte. Har da kommet frem til at det må være dekoderen og ikke TV`n! Noen som har hatt samme problem med Get? Eller kan det være fremdeles være TV`n? Blir glad for tilbakemeldinger..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=marama]
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Er det under 14dager hadde jeg sendt den tilbake paa angrefrist. Noe som er kjekkt aa ha naar man handler paa nettet.[/QUOT

Angrefristen gjelder svært sjelden på nettbutikker etter att du har brutt forseglingen å tatt varen i bruk. kun angrefrist vist du ikke har åpnet pakken.

+ att han skrev jo att han hadde kjøpt tv`n for tre uker siden.
    Her tar du feil, etter norsk lov så har du 14 dager ubetinget returrett på varer fra internet butikker, ergo kan du bruke TV'n i 13 dager om du vil å alikevel sende denne tilbake uten at butikken kan nekte deg dette.. Må riktig nok betale frakten selv

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=warelf]
    Sitat Opprinnelig postet av marama

Her tar du feil, etter norsk lov så har du 14 dager ubetinget returrett på varer fra internet butikker, ergo kan du bruke TV'n i 13 dager om du vil å alikevel sende denne tilbake uten at butikken kan nekte deg dette.. Må riktig nok betale frakten selv
    Legger meg langflat, ikke skjekket loven grundig nok...

men i angrerettsloven står det att varen ikke skal være brukt.. ergo kan man ikke bruke den i 13 dager for så å sende tilbake.

DETTE STÅR
    I følge Angrerettsloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen, uten å oppgi forklaring. Dette forutsetter at produktet er i vesentlig uforandret stand, dvs. ubrukt, ikke ødelagt eller skadet. Du som kunde står for returfrakten hvis du velger å benytte deg av Angrerett (jf. Angrerettloven § 15 første ledd),

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 2 pixler som har vært døde på en pv60 selv. Ringte til elkjøp og panasonic og begge mente det må minst 3 pixler til for å få den reparert.

Så ergo du får ikke reparert din desverre. Dessuten så ser du det vel ikke hvis du ikke sitter veldig nærme tv'en?

Heldigvis hadde jeg kjøpt på elkjøp (30 dagers) så jeg bare dumpa hele driten inn til dem og de prøvde febrilsk å finne de døde pixlene, men jeg sa de ikke så dem med så sterkt butikk lys. hehe. Men fikk hvertfall ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal imidlertid også nevnes at grunnlaget for angrefristen ved nettsalg, katalogsalg o.l. er at man ved slike kjøpsmetoder ikke har muligheten til å ta og kjenne på varen, eller i dette tilfellet - få den demonstrert. Policy er da; du skal få teste ut varen som i butikk, men at varen hvis mulig, skal returneres - pakket som ny.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •