[QUOTE=marama]
Sitat Opprinnelig postet av warelf

Legger meg langflat, ikke skjekket loven grundig nok...

men i angrerettsloven står det att varen ikke skal være brukt.. ergo kan man ikke bruke den i 13 dager for så å sende tilbake.

DETTE STÅR
I følge Angrerettsloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen, uten å oppgi forklaring. Dette forutsetter at produktet er i vesentlig uforandret stand, dvs. ubrukt, ikke ødelagt eller skadet. Du som kunde står for returfrakten hvis du velger å benytte deg av Angrerett (jf. Angrerettloven § 15 første ledd),

Vet ikke hvor du har funnet Angrerettloven hen (??), men dette er direkte feil!!
Det er §12 som regulerer unntak fra den ubetingede angreretten forbruker har ved nettkjøp og den lyder som følger:

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke
a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side
b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake
c) varer som raskt forringes fysisk.

Altså; det står ingen verdens ting om at varen må være ubrukt. Kriteriet er "tilnærmet samme stand og mengde" , og at dette skyldes uaktsomhet/neglegt fra kjøper.Det skal noe til for at dette kriteriet skal være oppfylt om man har brukt en gjenstand i 13 dager. Et eksempel jeg kan tenke meg er at man har mistet gjenstanden i gulvet slik at den har fått skader ut eller innvendig.