LCD fra USA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: LCD fra USA

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD fra USA

Hei
    Jeg bor fortiden i USA kommer nok til å være her i ca 1 år til. Vurderer å kjøpe meg en LCD 46" for å bruke her i USA. Ser at de fleste HD klare skjermene hjemme har både NTSC og PAL tunere innebygd. Finner ikke samme informasjonen på de amerikanske sidene. Har kikket litt på denne skjermen KDL-46XBR3 vet dere om denne har PAL tuner så jeg kan bruke den hjemme i Norge når jeg flytter hjem. Denne kan jeg få kjøpt for ca. 13 000 NOK her borte. Er det et godt kjøp?

Hvis den ikke har PAL tuner har dere noen anbefalinger på hva jeg kan kjøpe her i USA og ta med meg hjem.

Har GET digital hjemme i Kongsberg hvis dette er viktig informasjon.

Ronnie

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PAL er nå en ting, men vær klar over at de benytter annet lyd-system (ikke NICAM)og helt andre kanal-frekvenser.....

Så var det 110volt og 60HZ........

Toll + MVA....

Orker du alt dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsystemet og kanalfrekvenser var jeg ikke klar over, men jeg har sjekket strømforsyning og den klarer 110 - 240 V og 50 - 60 hz.

Toll og MVA er heller ikke noe problem da jeg skal bo her i USA i 1 år til og dermed når jeg flytter hjem igjen er TV'en brukt og en del av flyttelasset og dermed ikke tollpliktig eller MVA pliktig.

Jeg ser at TV kanskje er den elektronikk enheten det er vanskligst å ta med seg hjem grunnet mange forskjellige standarder. Det er ikke blitt enklere med digitale sendinger da, er det fremdeles veldig forskjellige standarder mellom Norge og USA.

Prisene her i USA ligger godt under prisene hjemme og jeg hadde håpet å kunne ta med meg en god skjerm hjem etter endt USA opphold.

Ronnie

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •