Lys i hjørnene på Samsung LE32R72B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lys i hjørnene på Samsung LE32R72B

Har kjøpt meg en Samsung LE32R72B og har merket at det kommer et svakt lys ut av hjørnene på bildet. Vises godt når det er mørke/svarte bilder. Ellers er det umerkelig. Etter en liten stund forsvinner de. Virker som TV'n må "bli varm" først. Lurer på om det skal være sånn og/eller om dette er en del av "innkjøringen"? Har hatt TV'n i tre uker nå.
    Er ellers meget fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en 32tommer samsung lcd og den hadde også lys lekasje i alle hjørnene.. jeg bytta den for å si det sånn!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme TV, kjøpt på på komplett.no, og har samme problemet. Dekkes dette av garantien?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener ikke å provosere, men er det noen LCD som ikke har slike problemer? Jeg synes dette finnes på de fleste, eller er det jeg som bare har sett uheldige eksemplarer? Hvordan er dette på de dyreste modellene fra f.eks Sony og Sharp?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg mener ikke å provosere, men er det noen LCD som ikke har slike problemer? Jeg synes dette finnes på de fleste, eller er det jeg som bare har sett uheldige eksemplarer? Hvordan er dette på de dyreste modellene fra f.eks Sony og Sharp?
    Jeg har også til gode å se en LCD uten disse lysproblemene, solgte nylig min Samsung LE27T51B pga dette.
    Websheriff: Dette dekkes ikke av garantien.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det var egentlig det jeg tenkte, etter å ha googlet litt rundt.

Merkelig problem, det oppstår bare av og til, og som regel når tven er "kald". Jeg vet altfor lite om teknologien bak slike tver til å kunne si noe om det. Men det virker i alle fall slik.

Hadde uansett håpet at en slik Samsung tv var av et greit kaliber (i forhold til prisen), men hvis dette er et problem også med dyrere/mer avanserte lcd-tver, er det ikke noe å sutre for.

Er ellers meget fornøyd med denne tven. Eneste minus ellers er at det er kun i "Film"-modus (farge/kontrast/varme etc.) at den idiotiske dynamiske kontrasten er avslått. Kunne godt ha vært et separat valg så man kunne hatt forskjellige instillinger for diverse signalkilder. Men som sagt, fungerer det også med 1 instilling, når man har kalibrert denne som man vil

Hei, forresten. Er ny her

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en lokal Hifi-butikk om dette problemet. De hadde ikke kjennskap til at dette skulle være vanlig på denne type TV. Ringte så HIFI-klubben online og fikk høre at slikt kunne oppstå.
    Da jeg mente at disse lysene var veldig tydelige og gikk ut over film og X-box opplevelsen min, fikk jeg beskjed om å sende TV'n til hovedkontoret slik at de fikk se på den.
    Det har jeg nå gjort. Nå sitter jeg og venter, og håper på et positivt svar. Hvis ikke blir jeg veldig skuffet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •