Samsung F71/Full HD tv uten HD signaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer anders72 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung F71/Full HD tv uten HD signaler

Hei!

Har tenkte å kjøpe ny tv som jeg skal bruke til å se tv, film samt spille PS3. Ut i fra å ha lest test i What Hifi og på nettet vurderer jeg Sony 46W2000 og Samsung F71 46" LCD.

I og med at det meste av filmer foreløpig er DVD enda er det et poeng at tven ser bra ut med vanlige DVD signaler også...

Ble derfor skikkelig skuffet når jeg så DVD på Samsung F71. Mulig tven var feil innstilt, men bildet så jo helt ELENDIG ut med vanlig DVD sammenlignet med andre tver uten Full HD.

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var du i en butikk hvor denne TV'n er på tilbud?
    Er isåfall godt mulig de hadde "jukset" med innstillingene for at du ikke skulle kjøpe denne modellen siden de ikke tjener penger på den.
    F71 er veldig bra også uten HD-signaler.

Newcomer anders72 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven kostet hele 36 000, så vil vel ikke akkurat kalle det tilbud nei. Merkelig at bildet var så dårlig da. Han på butikken påsto det var fordi bildebehandlinga ikke var så bra og anbefalte å kjøpe Sony istedet. Men virket ikke akkurat som han hadde noe peiling.

Newcomer Jimmith sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ikke for mye peiling nei. Fikk det samme svaret når jeg så på F modellen i butikk her jeg bor. Problemet er at fabrikkinnstillingene til Samsung er veldig lite egnet til tv-titting (go figure).

Lån fjernkontrollen. Still inn selv så ser du massiv forandring.

Brigtness - ned til halvparten (50-60%)
    Kontrast - 60-80%
    Sharpness - Skrus helt av (0%)
    Color - 40-50% (denne står gjerne på full guffe)
    (disse tallene er basert på et gjennomsnitt av de tallene som brukere har oppgitt som favorittinnstillinger)
    Og så finner du fram menyen for "power saving" ,som samsung har kalt baklysjusteringen sin, og setter den på low eller medium.
    Voila: En helt annen tv

Nå har Sony rykte på seg for bedre bildebehandling, men jeg kan ikke se noen kvalitetsforskjell på samsung F g sony W med rette innstillinger. X modellen til sony er merkbart skarpere derimot. Og merkbart dyrere.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun testet 40F71, med litt kalibrering på fargene, ble bildet riktig så bra. Før kalibrering synes jeg fargene var litt "blasse"
    Jeg så da både parabol og dvd. Den var helt syk på XBOX 360, den har faktisk egen 360 innstilling. (samsung og microsoft har samarbeidet)
    Sortnivået var ikke 100% bra (jeg er vant med plasma) men det er vel typisk for 1080p skjermene.
    Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders72
    Tven kostet hele 36 000, så vil vel ikke akkurat kalle det tilbud nei. Merkelig at bildet var så dårlig da. Han på butikken påsto det var fordi bildebehandlinga ikke var så bra og anbefalte å kjøpe Sony istedet. Men virket ikke akkurat som han hadde noe peiling.
    Jeg har ikke sett 46"ern, bare 40"ern, og selv når man har grovkalibrert samsungen, er sony W2000 IMNSHO en bedre TV. Iallefall på analoge signaler.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Jimmith
    Hehe, ikke for mye peiling nei. Fikk det samme svaret når jeg så på F modellen i butikk her jeg bor. Problemet er at fabrikkinnstillingene til Samsung er veldig lite egnet til tv-titting (go figure).

Lån fjernkontrollen. Still inn selv så ser du massiv forandring.

Brigtness - ned til halvparten (50-60%)
    Kontrast - 60-80%
    Sharpness - Skrus helt av (0%)
    Color - 40-50% (denne står gjerne på full guffe)
    (disse tallene er basert på et gjennomsnitt av de tallene som brukere har oppgitt som favorittinnstillinger)
    Og så finner du fram menyen for "power saving" ,som samsung har kalt baklysjusteringen sin, og setter den på low eller medium.
    Voila: En helt annen tv

Nå har Sony rykte på seg for bedre bildebehandling, men jeg kan ikke se noen kvalitetsforskjell på samsung F g sony W med rette innstillinger. X modellen til sony er merkbart skarpere derimot. Og merkbart dyrere.
    Kan være enig med deg i at fabrikkinnstillingene er håpløse Sinnsykt mye kontrast altfor mye farge++så her er det bare og stille inn det meste selv,alt blir til det bedre.Still ned på det meste av valgene.Selv kjører jeg med HDMI: KONTRAST 60
    LYSSTYRKE 50
    SKARPHET 50
    FARGE 45
    FARGTON SVAL 2

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MR samsung:

Hvor mange forskjellige skjermer har du egentlig

Et annet spm. har du forsøkt å kjøre pc via HDMI?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •