Er Plasmaen Min ødelagt...!!!!!!!!!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Plasmaen Min ødelagt...!!!!!!!!!!!!

I dag skjedde det forferdelige.Idet jeg skulle skru av TV-en kom det fram en ca 5 cm ildrød stripe som går loddrett over hele skjermens venstre side.
    Har prøvd alle innganger,men stripa er der uansett..... Har også prøvd å skru av skjermen i lang tid å dra ut kontakten...
    Etter kort tid etter å ha skrudd på skjermen er stripa der...
    Dette er en LG RZ 42 PY10,som var State of theArt når jeg kjøpte den 5/3-05 på Hifi-Klubben....
    Den ble som jeg nevnte kjøpt 5/3-05... Altså det er 5 dager igjen av garantien etter kjøpsloven....!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dette må da eventuelt være en reklamasjonssak som ikke skal stå for min regning....
    Ett minus..... Original-emballasjen har en idiot av en Onkel jeg har brent opp...!!!!!!!

Hjelp meg her,hva skal jeg gjøre........!!!!!!!!!!:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra kjøpsloven:

Klagefrister

Har kjøperen noe å klage over, bør han alltid si i fra snarest mulig. Ved mangler må det være reklamert innen rimelig tid etter at mangelen er eller burde ha vært oppdaget. Hovedregelen er at man etter to år ikke kan gjøre gjeldende at en vare er mangelfull.

For ting som er ment å vare vesentlig lenger enn to år, ER FRISTEN 5 ÅR. Dette er først og fremst bestandige kapitalvarer som f.eks. møbler, biler, RADIO/TV-APPARAT, byggevarer mv. Som hovedregel bør klagen framsettes overfor selgeren.
    ----

Kjøpsloven - dine rettigheter - forbrukerportalen.no

Her burde du ha en god sak. Ikke gi deg på dette, et kostbart TV apparat er ment å vare i mer enn 2 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja fyttikatta......

Skjermen kostet 35 000 når jeg kjøpte den.....Men det som jeg er redd for... Hvordan vil evt. Hifi-Klubben stille seg til at jeg ikke har originalemballasjen...???
    Vil dette være tilstrekkelig for å avvise en reklamasjonssak fra deres side...???
    Hvordan er Hifi-Klubben generelt i slike saker...???
    Original vittering og garantibevis har jeg klart....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom den skal sendes må skjermen være forsvarlig pakket, dette hadde jo vert et problem om du kjøpte på postordre. Originalemballasje kan uansett ikke kreves.

I ditt tilfelle er det enkelt; ring HFK først, kanskje denne leverandøren har på-stedet-service. Ellers må du ta den med deg til HFK og levere den der, evt direkte på verkstedet om det er i nærheten.

Dette er i grunn en av fordelene med å handle i butikk, i stedet for postordre ;-)

--Daniel

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvem beholder orginalembalasje i flere år..??

Har neppe noe å si at du ikke har orginal embalasjen ennå, dette har mest betydning nå man benytter angrefristen, slik at da butikken kan selge skjermen igjen. Da det snart er 2 år siden du kjøpte TV'en så skal det ikke ha noe å si at du ikke har denne lenger. Ta kontakt med butikken du så ordner det seg sikkert

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir i ganske godt humør av dere gofolk her da....
    Nå bor jeg riktignok 13 mil unna butikken,men for å få orden i dette så har jeg jo ikke noe valg....
    Men hva kan forventes vil skje fra Hifi-Klubben sin side.... Vil de sende inn skjermen til reparasjon...? Vil jeg få ett nytt apparat...? Vil de være behjelpelig med/har jeg krav på å fy låne ett apparat i mellomtiden...?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De vil høyst sannsynelig sende den inn på rep. Hvis dette er en vanlig registrert feil med din tv og rep kostnadene er for høye til at det lønner seg, Vil du få en ny eller tilsvarende din. Du har nok ikke krav på en låneskjerm, Men det er jo bare å spørre pent om de har noe du kan låne stående, Eller du kan ta ett angre stunt på feks Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har krav på lånetv om den blir borte mer enn 10 arbeidsdager!

Newcomer itsinthethx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har rett til å forsøke å reparere samme feil 3 ganger. 4 gang med samme problem har du krav på nytt apparat eller heving av kjøp. Du får forresten ny garanti om de gir deg nytt produkt.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av itsinthethx
    De har rett til å forsøke å reparere samme feil 3 ganger. 4 gang med samme problem har du krav på nytt apparat eller heving av kjøp. Du får forresten ny garanti om de gir deg nytt produkt.
    De har 2 forsøk på reprasjon. Ved samme feil 3 gang er det krav på nytt apparat.

Newcomer itsinthethx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntos
    De har 2 forsøk på reprasjon. Ved samme feil 3 gang er det krav på nytt apparat.
    Kan nok være enig i det ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips. Det er Infocare Norge som tar garantireparasjoner for LG. Dumt å levere inn til HFK også må de ta dette med infocare. Var jeg deg så hadde jeg ringt direkte til infocare eller brukt feilmeldings portalen dems på nettet. Det kan faktisk hende at du får en skjerm rett på døra med embalasje. Så bare swaper du skjermen og leverer den rett til transportøren som venter eller evt leverer den på post terminalen. Prøv det.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krav på låneprodukt hvis du blir avskåret fra produktet i mer enn 7 dager. Om du får en 42" eller 21" er nok en annen sak......

Det vil nok bli reperasjon på produktet, original embalasje har ingen ting å si, så fremt du ikke blir opplyst om dette i kjøpsøyeblikket(er så vidt jeg vet ingen butikker som krever dette)

Det ordner seg nok.....

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra kjøpsloven:
    For ting som er ment å vare vesentlig lenger enn to år, ER FRISTEN 5 ÅR. Dette er først og fremst bestandige kapitalvarer som f.eks. møbler, biler, RADIO/TV-APPARAT, byggevarer mv.
    .
    En liten presisering: Kjøp mellom bedrift/forhandler og privatperson reguleres av forbrukerkjøpsloven, og det du skriver er derfra.

Kjøpsløven regulerer handel mellom bedrifter, samt handel mellom privatpersoner.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan kansje være lurt å sende en anmoding om reprasjon skriftelig så du senere kan dokumentere at feilen oppstod innenfor garantitiden hvis det senere skulle bli noe diskusjon om det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •