Xbox 360: Hvordan få full HD??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360: Hvordan få full HD??

Heisann!

Jeg har kjøpt meg en brukt Xbox 360 som jeg kjører via komponent på min Pana pv60 50". Men når jeg trykker på Info-knappen så viser den at tvn kjører bare 480 linjer og ikke 1080.

Er ikke koblet til nettet med xbox360en, men skal gjøre dette snarest. Har hørt rykter om at det trengs en UPDATE AV FIRMWARE for å få full HD ut av den.

Er dette tilfelle?

Er super nybegynner på dette så håper på oppklaring her.

Med vennlig hilsen
    Tassadar

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å kjøre 1080p via komponent eller 1920x1080 via VGA så må du ha fall update'en som kom i oktober/november. 720p og 1080i var tilgjengelig fra begynnelsen, og kan aktiveres i system 'pane' helt til høyre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan vel forklaringen være at du ikke har skjøvet bryteren på selve kontakten som man setter inn i 360 til HD. I tillegg bør du være oppmerksom på at Xbox 360 i utgangspunktet kun bruker 720p. I de fleste spill vil 1080p oppløsningen leveres av scaleren i 360'en og ikke grafikkortet. Noen få spill bruker 1080p direkte som Blue Dragon. Ved avspilling av HD DVD blir det selvfølgelig annerledes.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standard innstillingen er 480 eller noe, beregnet for vanlige TVer.

På HD-komponentkabelen som følger med din Xbox 360 Premium er det en liten svitch som du kan sette opp fra "TV" til "HD TV". Når du gjør det tror jeg konsollen starter på nytt. Uansett, start konsollen på nytt uten spill eller film i, gå inn på menyen "Display" elller noe sånt - der setter du innstillingen til 720p. Da vil du med en gang se skarpere bilder

Så til og starte med må du ordne dine Xbox innstillinger.

Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket kabelen og den var satt til HD. Fikk meg live konto og lasta ned updatesene.

Gikk inn og satt over til 1080i. Bare måpte resten av kvelden. HELT SJUUUUUKT BRA! Har sikkert sett Halo3 traileren 10000000 ganger nå! ABSURD BRA!

Er helt sinnsykt fornøyd med PV60 50" !!! Eneste minus er bråkebøtta Xbox360.

FETT!!!!! Lastet ned BIO SHOCK traileren. Er fremdeles forstyrret i sjelen etter å ha sett denne DRØYE traileren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •