Kjøp av 32' LCD. Hvem av disse skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av 32' LCD. Hvem av disse skal jeg velge?

Jeg skal ha en TV til under 10'kr. Bor i Tyskland hvor prisene er litt bedre (har regnet du om fra Euro under), så her ser dere hvilke alternativer jeg vurderer? Da jeg bodde i Norge hadde jeg LG RZ32LX2 og var fornøyd med den, men regner med at alle de undernevnte er vel så bra eller bedre enn denne?

Toshiba 32WL68P 8880,-
    Samsung LE32M73BD 9752,-
    Samsung LE-32M71B 7960,-
    LG 32LB2R 6864,- (Dette må vel være mye TV for pengene?)
    Panasonic TX-32LX600F 9592,-

(noen som vet forskjellen på Samsungene, og om den ene er verdt nesten 1000 kr mer)

Setter pris på all hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mange gode priser ja. Og mange bra tv'er også...

Regner med den D'en etter M73 står for en digital tuner, så du må jo nesten vurdere om du trenger det der nede.

Tør ikke gi noen råd her, har hørt så mye bra om alle disse at det blir vanskelig å velge bort noen.

Men samsungen faller bort pga en 100 hz funksjon som ikke fungerer særlig bra, de fleste slår denne av.
    Toshibaen er en knalltv på det meste, men er du kresen på sortnivået kan du også velge bort den. Eneste svakheten på den tv'en.
    Panasonicen får også mye skryt i England iallefall. Veldig bra sortnivå, og så er det visst veldig bra lyd i den også.
    Men jeg tror muligens LG'en trekker det lengste strået her. Har en veldig bra video prosessor, og sortnivået er veldig bra. 100 hz også. Og det der var jo en utrolig bra pris for en helt ny modell. Er det et spesialtilbud??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samojed: Er nok ingen spesialpris på den LG, men LG er generelt billig her nede. Fant den faktisk enda billigere her: LG Electronics 32LB2R bei billiger.de im Preisvergleich (tilsvarer 6300 kr).

Hadde som sagt RZ32LX2R før, men syns den hadde dårlig sortnivå. Så noen som vet om 32LB2R har blitt bedre på dette?

Hadde egentlig tenkt å gå for Samsung, mye fordi jeg liker designet... men med den prisen på LG blir jeg jammen i tvil. Men digital tuner må jeg uansett ha (her er det digitalt bakkenett) og det koster 500-1000 kr, noe som gjør at forskjellen til LE32M73BD blir litt mindre. I denne testen mellom 32LB2R og LE32M71 VM-TV-duellen trakk LG det lengste strået. Men jeg må forske ut om M73 kanskje er bedre enn forgjengeren...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke helt fått med meg forskjellen på M71 og M73, men som det går frem av disse trådene:

Samsung M Series – WCG or XWCG? - AV Forums

AV Forums - View Single Post - New Samsung 'N7' Series

så er det forskjellig backlight på modeller som ender på BDX. M73 skal ha gått ut av produksjon og blitt erstattet av BDX og har en rikere color gamut.
    De nye har XWCG backlight, mens de gamle har WCG.
    Kanskje du må høre nærmere med butikken din

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •