jeg har blitt forelska igjen å denne gangen er det en Philips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face jeg har blitt forelska igjen å denne gangen er det en Philips

Jeg gikk en tur innom el kjøp idag for å se på min elskede samsung le40f71B men hun var desværre ikke på plass men lillesøsteren le40M71B var der, hun hadde en vennine ved siden av seg nemmelig Philips 37PF9731D

Hun var slank, flott og DYR.

30 laken skulle di ha for henne... (el-kjøp pris)
    Men sjekk settings så skjønner dere hvorfor:
    Hardware.no - Prisguide - TV - Philips 37PF9731D/10

bildet på denne var så vannviti bra.. elsker denne tv'n. hadde jeg hatt penger nok, hadde jeg bestilt henne ikveld.

Er det noen som har noen erfaringer med denne skjønnheten??
    og hvordan er den sammen lignet med le40f71b?

å ha henne hengene på veggen forblir nok en drøm som aldri går i oppfylelse. men sånn er livet. man kan bare sikle over di aller peneste ikke ha dem med på rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne stående i butikken min (expert) rett vedsiden av skjønne 40m71, og kan ikke FATTE og BEGRIPE folks fasinasjon av denne Philipsen... Pen ja, Ambilight tja! men er FRYKTELIG skuffa over bildet. forstår det ikke helt, men offameg! til 29 laken forstår jeg ikke denne fasinasjonen...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    Har denne stående i butikken min (expert) rett vedsiden av skjønne 40m71, og kan ikke FATTE og BEGRIPE folks fasinasjon av denne Philipsen... Pen ja, Ambilight tja! men er FRYKTELIG skuffa over bildet. forstår det ikke helt, men offameg! til 29 laken forstår jeg ikke denne fasinasjonen...
    Så tjener vel du mere på og selge Samsungen da.....

Forresten Stampy: Phillip(s) er et guttenavn,he he!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og så Philipsen idag på Lefdahl i Bergen, der hang den på veggen med Panasonic sin blueray spiller. Jeg holdt på å gå i bakken når jeg så den. Nydelig bilde. Noen andre som har noen erfaringer med denne her?

mvh

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    Har butikken din samme innstillings egenskaper som andre expert og kjeder, så er det ikke rart bildet kan være dårlig.

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forgjenger`n til denne, en 37PF9830 og er fortsatt etter ett år
    storfornøyd med TV`n. Etter min smak (og samtlige som er innom) meget bra bilde og mye tilkoblingsmuligheter. Bortsett fra bare en HDMI kontakt.

Det negative som blir skrevet om LCD TV`r, svartnivå, etterslep m.m. og tildels Philips her på forumet, stemmer overhodet ikke på denne TV`n.

Den koster en del ja, men den er etter min mening verdt det.

Philips Support - 37PF9830/10

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har en slik hjemme

Dvs, nå er den for øyeblikket inne til reparasjon, jeg var av de uheldige som fikk en med feil i panelet. Dette skal nå byttes med en ny type og jeg venter på retur av TV'en.
    Den har et fantastisk bilde, sammen med utseende og fasiliteter, men du kan bli skremt - hvis du (som meg) var innom Elkjøp her om dagen, og så hvordan de hadde justert bildet. Jeg vil påstå at det var butikkens dårligste bilde - til jeg fikk justert det. det er tragisk hvordan de presenterer produktene.

det koster riktig noen gryn, men bare USB-kontakten i siden er verdt noen grunker. Her kan du vise bilder/film fra extern HD og forta oppdatering av software. En kollega av meg måtte sende inn sin TV (av annet merke ) for å få oppdatert softwaren, og det er tungvint.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar hittil

Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Så tjener vel du mere på og selge Samsungen da.....

Forresten Stampy: Phillip(s) er et guttenavn,he he!

Se på det som et etter navn. alle tvene har forskjellige navn men et felles navn som er da på en måte etternavn :P

kari norman og ola norman.
    le40M71b samsung og le40F71b samsung.

(fornavnet blir ofte satt bak etter navnet) :P

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kort oppsummering av mine erfaringer og synspunkter rundt Philips sine tv'er.

Positive
    Toppmodellene er utrolig flotte tv'er og de leverer meget bra bilder på de fleste signal typer. Har ambilight, NXT høyttalere, motorisert fot (varierer), meget god bildebehandling (Pixel Plus, Digital Natural Motion). Ofte tidlig ute med å ta i bruk ny teknologi.

Negative
    Samtlige philips tv'er støtter ikke pixel mapping på noen av ingangene. Max oppløsning er 1280x768 (og dette er kun et fåtall mens resten støtter kun 1024x768 ) uavhengig om tv'en har 1920x1080 som panel oppløsning. Bildebandlingen takler ikke 1080p og er da deaktivert. Referer til Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Philips er ofte veldig sparsom på ingangene utenom for toppmodellene.

9830 og 9731 er kjent for en grov serie feil som Philips er fullt klar over men utbedrer ikke feilen da de ikke vet hvordan. Philips krediterer heller ikke tv'ene slik at kunder kan bytte produktet. Butikker har måttet ta dette på sin egen kappe noe som fører til STORE tap for butikker og spesiellt de mindre butikkene. Referer til Kritisk fejl på Philips 37PF9731D

Prisen er hinsides iforhold til konkurrentene. Og tatt kvaliteten på selve produktet i betraktning er det ingen ting som veier opp for prisen i forhold til tilsvarende modeller fra konkurrentene.

Konklusjonen min er at Philips er gode tv'er for mannen i gata som kun skal se tv og film. Den avanserte bruker som vil ha fullt utbytte av hva en flat tv kan tilby bør gå rett forbi disse tv'ene da de ikke infrir på noen som helst måte. Selv plasma tv'er tilbyr bedre PC og mediasenter support enn Philips LCD. Sett bort ifra Philips plasma.

Man får mye bedre tv'er til vesentlig lavere pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget bra paneler

Som nevt ovenfor har selvsagt Philips sine toppmodeller sine drawbacks mht til pixelmapping.

For min del kjøpte jeg forgjengeren 37PF9830 for et år siden - jeg fikk den da for utrolige 16 000 (direkte fabrikkjøp via bekjente i en av norges største elektrokjeder). nypris var da 35 000.

Jeg ser den dag i dag at noen butikker prøver å selge ut denne utgåtte modellen for rundt 20 lapper - hvilket fortsatt må sies å være et godt kjøp

Jeg er fortsatt strålende fornøyd med panelet - det er selve juvelen i stua :-) - jeg synes ambilight er helt kanon - og ville alene grunnet denne funksjonen ikke kjøpt andre merker - designet på tven er også sinnsykt bra synes jeg (uten at jeg er objektiv

HD på denne tven etter at den er kalibrert bra gir et aldeles vanvittig bilde - selv anno 2007 er HD filmer jeg spiller av på tven i absolutt toppklasse, og etterløperne som er ytterligere forbedret... jeg tør jeg ikke engang tenkte på hvor lekre bilder de gir.

Drawbacket er selvsagt prisen (jeg hadde ikke hatt økonomi til å betale full pris for denne tv'en - men hadde jeg vært rik ville jeg alikvel valgt den - den var desidert markedets beste 37 tommers lcd i sin tid)
    I tillegg er også pixelmapping et drawback - men her er philips i samme båt som flere andre produsenter med unntak av LG. - for min del er det ikke så farlig da jeg ikke bruker mediacenter eller pc koblet til tven - jeg har kun get box, HDdvd spiller og xbox 360 tilkoblet.

Et siste drawback er også kun en HDMI inngang - etterkommeren har to tror jeg. Jeg har dog en Pioneer receiver med 3 hdmi innganger så det er ikke noe problem lengre med tanke på fremtidige gadgets-innkjøp

Mangelen på full 1080p HD støtte ser jeg ikke som noe drawback når panelet ikke er større en 37 tommer - 1080i som støttes funker utmerket til denne størrelsen.

Eneste jeg angrer på ved kjøpet et år tilbake er at jeg ikke gikk for 42 tommeren, men så var det det med prisen da....astronomisk for de som ikke var så heldige å få spesialdeal slik som meg :-)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    En kort oppsummering av mine erfaringer og synspunkter rundt Philips sine tv'er.

Positive
    Toppmodellene er utrolig flotte tv'er og de leverer meget bra bilder på de fleste signal typer. Har ambilight, NXT høyttalere, motorisert fot (varierer), meget god bildebehandling (Pixel Plus, Digital Natural Motion). Ofte tidlig ute med å ta i bruk ny teknologi.

Negative
    Samtlige philips tv'er støtter ikke pixel mapping på noen av ingangene. Max oppløsning er 1280x768 (og dette er kun et fåtall mens resten støtter kun 1024x768 ) uavhengig om tv'en har 1920x1080 som panel oppløsning. Bildebandlingen takler ikke 1080p og er da deaktivert. Referer til Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Philips er ofte veldig sparsom på ingangene utenom for toppmodellene.

9830 og 9731 er kjent for en grov serie feil som Philips er fullt klar over men utbedrer ikke feilen da de ikke vet hvordan. Philips krediterer heller ikke tv'ene slik at kunder kan bytte produktet. Butikker har måttet ta dette på sin egen kappe noe som fører til STORE tap for butikker og spesiellt de mindre butikkene. Referer til Kritisk fejl på Philips 37PF9731D

Prisen er hinsides iforhold til konkurrentene. Og tatt kvaliteten på selve produktet i betraktning er det ingen ting som veier opp for prisen i forhold til tilsvarende modeller fra konkurrentene.

Konklusjonen min er at Philips er gode tv'er for mannen i gata som kun skal se tv og film. Den avanserte bruker som vil ha fullt utbytte av hva en flat tv kan tilby bør gå rett forbi disse tv'ene da de ikke infrir på noen som helst måte. Selv plasma tv'er tilbyr bedre PC og mediasenter support enn Philips LCD. Sett bort ifra Philips plasma.

Mener du virkelig at mannen i gata kjøper en TV til rundt 30000,-. Jaja

Hva er egentlig den avanserte bruker ute etter? Som du selv skriver så mener du at det er en flott TV som leverer meget bra bilder.

Uansett dine meninger er jeg meget fornøyd og har ikke problemer med
    panelet slik enkelte andre har hatt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mannen i gata har omtrent kun hørt om Philips og setter sin tillitt til dette merket, så ja så absolutt er dette produkter de kjøper det er ihvertfall ikke yngre mennesker som ofte sliter nok med økonomien fra før.

Yngre mennesker som er litt mer oppdaterte går som oftest andre veier pga pris vs funksjonalitet.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stampy
    kari norman og ola norman.
    le40M71b samsung og le40F71b samsung.
    Blir vel da heller
    kari norman og ola norman
    le40F71b samsung og le40M71b samsung

F=Female, M=Male

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Blir vel da heller

F=Female, M=Male

tv'er er jenter dermed basta

Jeg går nok for tv'n le40M71b.
    Grunnen: Det gir bedre bilde på vanlig tv titting, man merker ikke så stor forskjell på 720p og 1080p når det er en 40 tommer skjerm og det at hd sendingene kommer på 720p og ikke 1080.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Blir vel da heller

F=Female, M=Male
    Det heter forresten norDmann......ha ha.nei nå må vi gi oss!!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mannen i gata har omtrent kun hørt om Philips og setter sin tillitt til dette merket, så ja så absolutt er dette produkter de kjøper det er ihvertfall ikke yngre mennesker som ofte sliter nok med økonomien fra før.

Yngre mennesker som er litt mer oppdaterte går som oftest andre veier pga pris vs funksjonalitet.

Jeg er klar over at yngre kanskje ikke har råd til de dyreste TV`ene.

Men dessverre så er det nok som regel slik at pris følger funksjonalitet og kvalitet. Men for all del, det finnes unntak.

Det er vel heller ikke sikkert det er de yngste brukerne som er mest oppdatert. Erfaring teller også. Det finnes mange dyktige eldre som har vært med på denne karusellen i mange år.

Fikk foresten ikke svar på hva du mener en avansert TV-bruker er.

Artikler

Hilsen fra en mann i gata med Philips TV.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener med en avansert bruker er en som vil utnytte samtlige funksjoner flat tv'ene tilbyr. Det være seg PC/Mediasenter i oppløsningen skjermen har (noe som ikke støttes av philips). Ha mulighet til å utnytte spesifikasjonene tv'en påstår å ha (som i dette tilfelle er 1080p noe som ikke støttes av philips) Litt kjedelig å gå til innkjøp av en PS3 for å glede seg til å spille i 1080p på sin nye Philips tv for å så finne ut at det ikke lar seg gjøre.

Poenget mitt er at Philips priser seg som ultimate toppmodeller og har papir spesifikasjoner som underbygger det. Men når produktet i seg ikke leverer det man forventer ut ifra spesifikasjonene men legger seg på et nivå som en tv til godt under halvparten kan jeg ikke føle annet enn philips "lurer" kundene sine.

Mannen i gata vil mest sannsynlig aldri finne ut dette da han er strålende fornøyd sålenge tv'en viser fine bilder på dagsrevyen og den filmen han leier seg en gang iblandt. Sånn sett er det jo greit for han er jo fornøyd. Men derfor sier jeg at de som kan litt mer om disse sakene skygger unna philips når det gjelder mer enn tv titting.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at vi bruker tråden din Stampy, sikkert ikke denne diskusjonen du ville ha.

Revox:
    Hadde faktisk tenkt å kjøpe meg en PS3, mener du at det ikke lar seg gjøre å spille på TV`r som ikke støtter 1080P?

Jeg har koblet på PC (Vista mediasenter), PS2, bruker minnebrikke (foto), i tillegg til paraboltuner(CD HD, CD harddisktuner og Viasat tuner) og DVD m/hjemmekinoanlegg.
    Blir nok HDDVD eller Blueray ettervært også.

Jeg syns Philips`n min takler alt dette bra og syns det er rart om ikke PS3 skulle gå også.

Er nok enig at spesifikasjonene kanskje ikke stemmer med det som TV`n leverer, men tror ikke Philips er alene om det.

Nå kaller ikke jeg meg for en avansert TV bruker, har jo Philips, men kanskje i overkant interresert. :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig går det å spille med PS3 på en Philips tv, er ikke det jeg mener. Man får ikke spillt i 1080p oppløsningen som er noe tv'en påstår å gjøre. Og dette er jo et av PS3 største nyheter over xbox 360 (utenom BR).

Ja den fungerer fint med alt det du nevner men du får ikke utnyttet panelets oppløsning på langt nær. Så hva er vitsen med 1920x1080 på den når den ikke kan bruke det på noen som helst måte? Og i tillegg blir solgt på det grunnlaget.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Positive

Negative

blablabla

Det at TVen ikke kan vise opløsning i 1920x1080 er bare tull. TVen takler denne oppløsningen både over kompoment og HDMI. Det er vel vga inngangen som har en begrensning på 1280x768.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •