Flatskjerm til bestemoren min - tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flatskjerm til bestemoren min - tips?

Bestemoren min skal ha seg en stor flatskjerm. Hun har dårlig syn og trenger derfor en stor fint tv..

Trenger derfor noen tips/råd om hvilke apparater som er greie, da jeg selv ikke har så alt for peiling..

Er det nødvendig med en HD klar superskjerm, eller holder det med en "vanlig" skjerm? Bilde fra normale tv sendinger blir vel ikke bedre med en hd klar superskjerm..?

Jeg tror kanskje det viktigste er lyden, at den er klar. Bilde trenger kanskje ikke være sylskarpt, men ok bra. Fjernkontrollen bør kanskje ikke være for avansert. (mulig å skjule kanpper under lokk...).

Det er sikkert andre som har andre tanker om om dette?

Takker masse for innspill.

Pris er ikke et tema for bestemoren min. hehe.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En LCD kan nok være en fordel da eldre ofte sitter å ser på samme kanal dag inn og dag ut og det er ikke alltid like heldig med en plasma. Husk å gjør henne oppmerksom på Widescreen formatet og at hennes yndlingsprogrammer er i fare for å bli trykt sammen. Mange eldre takler rett å slett ikke dette.

Signalene er også viktig, analog kabel eller antenne er omtrent ubrukelig for LCD tv'er og også fleste Plasma tv'er. Bør være digitale signaler inn ellers får hun dårligere bilde med den nye tv'en iforhold til den gamle og det er ikke alltid like populært.

Ellers over til annbefalinger. LG LB2r serien, Sharp XD1E serien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •