Samsung vs Sharp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung vs Sharp?

Finne lite tester ang. Sharp LC37RA1E.Hvordan kommer denne ut hvis valget står mellom denne og Samsung LE40N71?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett begge de to på HiFi-klubben med bilder fra digital parabol. Synes begge var bra, men har nå bestilt meg Sharp'en. Synes bildet var minst like bra på Sharp'en som Samsung'en og så kostet den i tillegg 3000 mindre - da synes jeg valget ble ganske enkelt.

Var mer i tvil om jeg skulle legge på 4000 for å få full-hd-versjonen Sharp LC37XD1E...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Jeg har sett begge de to på HiFi-klubben med bilder fra digital parabol. Synes begge var bra, men har nå bestilt meg Sharp'en. Synes bildet var minst like bra på Sharp'en som Samsung'en og så kostet den i tillegg 3000 mindre - da synes jeg valget ble ganske enkelt.

Var mer i tvil om jeg skulle legge på 4000 for å få full-hd-versjonen Sharp LC37XD1E...
    La du merke til forskjell i sortnivå?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg fikk ikke sett på noen spesielt mørke scener.

Det som var av forskjell på skjermene var fargene - og jeg likte de på Sharpen best (men det er godt mulig man kunne stille inn Samsungen for samme fargenyanser også).

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp XD1E leker ihvertfall kasteball med samsung tv'en og på andre siden står LG LB2 og kaster den tilbake.

RA1E er vel rett å slett en "lavoppløst" utgave av XD1E

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp vel med sine mva paneler generelt bedre sortnivå enn samsung sine s-ips paneler. Men det er jo klart forskjeller mellom de enkelte tv'ene også. Selv har jeg en sharp tv med samme paneler som ra1, og er en grunn ganske fornøyd. Sortnivåe er så klart preget av å være lcd, men mot mange andre skjærmer så komme sharp'en ganske bra ut. Eneste jeg syntes kunne sammenlignes med min var en lg modell jeg ikke husker navnet på. jeg kjøpte i høst i prisklassen 14-15000. tittet da på 37 tommere.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Sharp vel med sine mva paneler generelt bedre sortnivå enn samsung sine s-ips paneler. Men det er jo klart forskjeller mellom de enkelte tv'ene også. Selv har jeg en sharp tv med samme paneler som ra1, og er en grunn ganske fornøyd. Sortnivåe er så klart preget av å være lcd, men mot mange andre skjærmer så komme sharp'en ganske bra ut. Eneste jeg syntes kunne sammenlignes med min var en lg modell jeg ikke husker navnet på. jeg kjøpte i høst i prisklassen 14-15000. tittet da på 37 tommere.
    Antageligvis LZ55 eller LB1r

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en 37le2r jeg så, husket bare ikke i farten før jeg så den i den andre tråden om 32le2r.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis RA1E har samme sortnivå som sin storebror XD1E så skal det i hvert fall være bra: http://www.sharp.eu/cps/rde/xbcr/SID...bestintest.pdf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •