rett 1080p skjerm til xbox360?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rett 1080p skjerm til xbox360?

skal kjøpe ny tv i disse dager. tenkte å gå for full hd. har fått et veldig godt tilbud på en Sharp LC42XD1E. (17000kr) hørt mye pent om denne, men leste et annet sted på forumet at den ikke støtter 1080p via vga. samme gjelder for sony. hvilke tver støtter 1080p via vga/komponent?
    testa hddvd spilleren til xbox opp mot pc skjerm. i full oppløsning var bilde forskjøvet til siden. har lest at mange sliter med dette. noen her som har opplevd det samme?
    blir veldig glad om noen kan guide meg litt her. vil ha ny tv denne uka!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med tilkoblinger er det ikke mange produsenter som tar seriøst nok...
    Det er ingen tv'er som tar 1080P over komponent uten overscan desverre.
    Sony W tar 1080P over VGA etter hva jeg har fått med meg, men det går ikke an å stille skarphet på den inngangen, så du må like bildet slik det er der.

Når det gjelder Sharpen så har den en heller dårlig løsning. VGA og komponent deler samme inngang, så man kan ikke bruke begge samtidig. Maks oppløsning på VGA er bare 1024*768, og 1080i på komponent. Støtter 1080P bare over HDMI.

Samsung F støtter 1080P på VGA, komponent og HDMI men det er overscan på komponent. Er ikke sikker på VGA inngangen der.

Men jeg hadde slått til på det tilbudet på Sharpen likevel, det er jo en utrolig bra deal. Kan jo håpe på at MS kommer med en HDMI løsning, men det blir kanskje vanskelig med den hardwaren i boxen. Men du vil likevel ikke se noe særlig foskjell på 720P og 1080P tror jeg, scaleren i XD1E er en av de aller beste

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vanskelig å si nei til sharpen ja. tror jeg kan få den allerede i morra.
    får krysse fingrene for at microsoft gir etter for presset og gir oss hdmi.
    de påstår at de kan levere om etterspørselen blir stor nok. (skulle trodd den var det allerede)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080p over komponent tror jeg du kan glemme. Har lett i et halvt år nå å ennå ikke funnet en tv som støtter dette. VGA er ikke noe alternativ spør du meg, jeg ser stor forskjell på VGA og komponent. MS skal ifølge rykter komme med en ny maskin om et par måneder som har HDMI:-D. Jeg har vel så å si bestemt meg for Grundig 37 Fine Arts 37 LXW 94-9650 FHD.

Du kan lese test av tv`en her.
    http://www.grundig.no/arch/_img/9089280.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en overgang/adapter fra vga til hdmi hjelper vel heller ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ridcully
    en overgang/adapter fra vga til hdmi hjelper vel heller ikke?
    Altfor dyrt og ganske poengløst spør du meg. Jeg tror du får satse på at det kommer en xbox 360 med HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyst til å dele tilbudet på sharpen?

Hørtes ut som et veldig bra tilbud du hadde fått. Lyst til å dele hvor du fikk det?
    Siklet på full hd lenge nå men er vanskelig å bestemme seg og vanskelig å få tak i full hd akkurat nå. Var å så på Pihilips 37 fp9731, var meget bra bilde på denne, men ikke 1080p og tydeligvis mye problemer med den.

er veldig spent på å se grundig sin, står mellom den og sharp xd serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tilbudet var fra en venn som driver a.v. firma. tror desverre ikke han kan gi samme pris til andre. han har gode forbindelser hos sharp, og jeg kan spørre hvilken pris han kan tilby

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på vår sharp 46xd1 kan vi spille 360 med 1080i gjennom vga(component). det er i alle fall et valg i display-menyen til xbox360. der kan man sette på 720p eller 1080i, ser ingen forskjell egentlig(gears of war). det anbefales å kjøpe component-ledningen som kommer med optisk-ut til lyden, vet ikke om den er offisielt tilbehør.

jeg vil også gjerne vite litt mer om dette temaet. støtter xbox360 i det hele tatt 1080P enda? og har det noe med spillene å gjøre eller er dette kun xbox-en sin feil? og er det mulig å trikse til at man bruker en overgang til hdmi, så får man 1080P? min pc-monitor kjører nå glatt opp til 2048x1536 oppløsning så det er vel ikke VGA som er problemet....

har satt opp pc->tv med 10 meter dvi-kabel og overgang til hdmi, mmmm 1080p og 1:1 pixelmapping. det ser pent ut. men **** heller om min pc klarer å spille film i den oppløsningen tara-reid wallpaperen ser OK ut da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blæ
    var vist litt optimistisk når jeg trodde jeg skulle få tv denne uka.
    sharp får den ikke på lager før sent neste uke. ser og at nesten alt av 1080p skjermer er utsolgt hos nettbutikker. dette blir to harde uker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har akkurat nå vært igjennom samme runde som deg ift 1080P-TV'er til XBox360... Vurdert opp og i mente, og endte opp med Sony W2000 40".

Denne støtter 1080p via vga. Men vga-bildet fra XBOX360 er ikke spesielt bra (blasse farger, ikke sylskarpt bilde heller), på noen av skjermene jeg har prøvd vga på.

Så jeg har nå gått over fra vga til component-kabelen på min xbox 360, og spill blir helt sykt skarpe i fargene. Gears of war er en nytelse! Nå vil jo spillene i xbox360 kun skaleres opp til 1080i, så tv'en må uansett skalere opp videre til 1080p.

Er spent på hvordan hd dvd-spilleren vil ta seg ut over komponent og 1080i, men pga av xboxens håpløse vga utgang med diffust og blurry bilde, er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å bli fornøyd med å kjøre hd dvd-spilleren via komponent (som gir super skarpt bilde på spill og dvd, med utrolig klare farger).

Ellers er tv'en også glitrende på vanlige kabel-signaler, og på dvd (bruker xboxen også som dvd-spiller). Kan virkelig anbefales!!!

Du får den vel på databutikken.com til ca 18.000,-? Jeg bestilte derfra, ingen problemer.

Lykke til!
    TorI

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halstor
    Hei.
    Er spent på hvordan hd dvd-spilleren vil ta seg ut over komponent og 1080i, men pga av xboxens håpløse vga utgang med diffust og blurry bilde, er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å bli fornøyd med å kjøre hd dvd-spilleren via komponent (som gir super skarpt bilde på spill og dvd, med utrolig klare farger).
    TorI
    Jeg prøvde HD DVD addon igår på min PE 8720 via komponent. Da kjører jeg "kun" 720p, men jeg synes personlig bildet var fantastisk bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sikla på sonyen.desverre ingen som har den på lager. databutikken har ingen bekrefta leveringsdato. ikke stort annet å gjøre enn å vente

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg fikk min Sharp 46" XD1 i går. Er strålende fornøyd etter kalibreringen. Personlig syntes jeg 720p ser bedre ut enn 1080i. Både på spill og HD-spilleren. Jeg opplever litt småhakking i 1080i. Dette er vel kanskje pga lavere framerates.
    Litt kjipt at Sharp'en ikke har egen komponent inngang, men det gjør for så vidt ingenting da du kjører PC'en via HDMI for å nyte 1920x1080 (1:1 pixelmapping).
    Jeg kommer garantert til å kjøpe den nye Xbox360 med HDMI utgang for å ta nytte av 1080p.

Ellers en knallbra TV.

--
    John

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører xbox over VGA på 1080p på min LG 47LB2RF, fønker som fjell det! :-). Der har du mulighet for å kalibrere, men ikke alle valgene er tilgjenglige, slik som det er på hdmi-inngangen.. Digg med 1:1 pixel over VGA!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppdatert info.

etter en oppdatering har jeg nå mulighet til å velge 1080P på xboxen, men dette er desverre ikke mulig på sharp lc46xd1. skjermen blir svart. da er det bekreftet i alle fall. 720p får holde til det evt kommer en versjon med hdmi.

Newcomer soBEEit sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en f71 tv på bestilling og tenkte å oppdatere noen kabler i samme slengen.. Hvilken monster-kabel til 360en er det beste valget? kommer trolig til å kjøpe meg en hd-dvd til 360en, så da er vel VGA kabelen det beste valget, er vel bare den som kan sende ut 1080p fra hd-dvden? noen som vet om det er mulighet for å koble til optisk lydkabel til denne?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller vel liten eller ingen rolle om man sender ut 1080p eller i fra Xboxen, Gode skjermer gjør sannsynligvis en bedre deinterlacingjobb enn xboxen uansett.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det sant at det bare er "fake" 1080P? jeg har hørt rykter om det men finner ikke bekreftelse noe sted. 1080i er best splitscreen har vi funnet ut (gears).

Newcomer soBEEit sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stoff3r
    er det sant at det bare er "fake" 1080P? jeg har hørt rykter om det men finner ikke bekreftelse noe sted. 1080i er best splitscreen har vi funnet ut (gears).
    les bakpå gears of war coveret ditt, så ser du at det står 1080i, men ikke 1080p..

på hd-dvd er det vel ekte 1080p, men kun gjennom vga kabel??

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •