irriterende Pioneer pdp427xa

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

irriterende Pioneer pdp427xa

kjøpte meg denne skjermen rett før jul og er egentlig storfornøyd, forruten en ting.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg skal prøve så godt jeg kan. Jeg syns teksten blir "hakkette" slik som illustarsjonen "delbilde 0 -4" på denne siden viser: Hjemmekino.no - Guide - Progressiv scan

Dette blir fakktisk så ille at jeg ikke klarer å lese hva som fakktisk står dersom teksten kommer rullende raskt og horisontalt på skjermen feks. "hvordan få denne ringetonen på mobilen" på en av Grandiosa reklamene.

Kan jo til en viss grad forstå at dette er et problem som oppstår når teksten ruller sidelengs, men jeg syns jeg merker anntydninger også på vanlig undertekst. Dama påstår hun ikke ser fenomenet på vanlig undertekst, så det kan hende jeg er litt vell pirkete?

Problemet er både når jeg ser på parabol gjennom scart kabel og når jeg ser på dvd med component kabler.

Er dette pga at signalet er interlaced slik som det blir forklart på nevnte side, eller er det pga responstiden på skjermen?
    noen som har samme problemet eller et forslag til å løse problemet?

takker for svar!

Øystein

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å skru av PureCinema og DNR. Det hjalp meg utrolig mye.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok Pure cinema som er den store synderen her. Beskrivelse fra Pioneer:"Pure Cinema detekterer automatis filmbaserte kilder, orginalkodet med 24 bilder pr sekund. Den digitale bildebehandlingen merker om de individuelle interlacede delbildene kommer i fra samme orginalbilde" osv.

Detektere? For meg så virker det som at Pure Cinema = 72hz uansett. Det krasjer med 25 fps og skaper bare store deinterlacingproblemer ved tvtitting.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •