Sharp LC42-XD1E erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp LC42-XD1E erfaringer

Yatack hadde akkurat fått inn et par TV'er, og jeg kjøpte min fredag (serienr 702xxxxxx). Dette er min første LCD, og jeg er utrolig imponert! Bedre enn forventet, og jeg har foreløpig kun kjørt standard signaler (Canal Digital Parabol, eldre Digiality 104 tuner). RGB scart fra tuner til TV.

Dette er lovende! Fabrikkinnstillinger var dårlige (profilskjema "Dynamic"), men jeg har fått et ganske bra bilde ved å prøve og feile. Det er 5 valgfrie profiler man kan bytte på. Alle kan justeres. Noen som har tuning-tips til 42xd1?

Gleder meg til å sjekke ut HD signaler + PC. Det kan bare bli bedre.

Forøvrig ingen problemer med synsvinkel. Man må veldig langt ut til siden for å degradering av bilde. 150-160 grader synsfelt vil jeg anslå, pluss litt til hvis man ikke er så nøye.

-Jørn

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut. Så i det svenske forumet at en del folk hadde problemer med synsvinkel - heldigvis ser det ut til at Sharp har rettet opp dette nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også sterkt dette apparatet. I UK har det blitt rimelig greit priset og man får mye for pengene. Men leser på AVforums.com (UK forum) at det har vært mye problemer med sharp sine LCD TVer. Noen som har erfaring med det her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe trøbbel med min TV så langt (skulle bare mangle....!), men blir det problemer er det vel bare å få apparatet fikset? Tipper det er både fornøyde og misfornøyde brukere av de fleste TV'er på markedet. Uansett så er jo dette råfersk teknologi i forhold til våre gamle CRT Tv'er...

"Krøp til korset" i dag, og kjøpe inn noen kvalitetskabler (scart). Regner med at kabelkvalitet ikke er uvesentlig for overføring av analoge signaler.

-Jørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet her i UK er at Sharp ikke har villet bytte ut TVet eller fikse det. Men saa billig som det er her naa så er jeg veldig fristet. Kan få Samsung F series 40" til nesten samme pris. Men tror dette Sharp apparatet er bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •