Er min 40w2000 ødelagt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er min 40w2000 ødelagt?

Har nå hatt en Sony 40w2000 i noen uker og er svært fornøyd. Endelig har jeg nå også fått satt sammen en HTPC for å teste TV'ns fulle potensiale.
    Der begynner problemet.
    Jeg kjører med en DVI/HDMI(1,5m)kabel fra PC'n og rett inn i TV'n. 720p & 1080i fungere herlt fint men det er umulig å få vist 1080p. Når jeg switcher om til 1080p blir som regel skjermen bare helt svart, men én gang kom det fram et bilde i kort tid, men da med ristninger og litt grønne striper over, før det forsvant og skjermen ble svart igjen. Har nå forsøkt fra to forskjellige PC'er med både 50&60hz signal, men med samme resultat.
    Iom. at jeg nå har prøvd det meste uten bra resultat er jeg fristet til å tro at det rett og slett er en feil med TV'en som gjør at den ikke klarer å vise 1080p.
    Det skal jo ikke være noe særlig hokuspokus med dette. Så lenge PC'en sender ut 1080p 50/60 skal det jo vises? Har noen her opplevd noe lignende? Er det noe jeg overser totalt her?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest om noen som har hatt problemer med å få det til virke, noen løste det ved å oppdatere til nyere grafikkortdriver.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Vix
    Har nå hatt en Sony 40w2000 i noen uker og er svært fornøyd. Endelig har jeg nå også fått satt sammen en HTPC for å teste TV'ns fulle potensiale.
    Der begynner problemet.
    Jeg kjører med en DVI/HDMI(1,5m)kabel fra PC'n og rett inn i TV'n. 720p & 1080i fungere herlt fint men det er umulig å få vist 1080p. Når jeg switcher om til 1080p blir som regel skjermen bare helt svart, men én gang kom det fram et bilde i kort tid, men da med ristninger og litt grønne striper over, før det forsvant og skjermen ble svart igjen. Har nå forsøkt fra to forskjellige PC'er med både 50&60hz signal, men med samme resultat.
    Iom. at jeg nå har prøvd det meste uten bra resultat er jeg fristet til å tro at det rett og slett er en feil med TV'en som gjør at den ikke klarer å vise 1080p.
    Det skal jo ikke være noe særlig hokuspokus med dette. Så lenge PC'en sender ut 1080p 50/60 skal det jo vises? Har noen her opplevd noe lignende? Er det noe jeg overser totalt her?
    Dette er et velkjent problem når man skal kjøre pc bildet via tv,er.For høy oppløsning på skjermen via pc og til tv,kan bli helt svart, eller grøtete og håpløse farger!!Det man må gjøre før man kobler til tv fra pc er og sette ned oppløsningen,dette varierer fra tv til tv,selv kjører jeg med 1260x768 på min samsung.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mange HDMI-kabler som er 1080p sertifiserte. Kan det være det? Bruker du en DVI->HDMI overgang?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo og takk for svar!

Har lest om noen som har hatt problemer med å få det til virke, noen løste det ved å oppdatere til nyere grafikkortdriver.
    Har nå testet med den siste beta driveren til nvidia som jeg fant og dessverre gjorde ikke det saken noe bedre. Er litt skeptisk til at det er driverproblem da jeg har testet med både ATI & Nvidia drivere/kort, men får samme problemet på begge...
    Dette er et velkjent problem når man skal kjøre pc bildet via tv,er.For høy oppløsning på skjermen via pc og til tv,kan bli helt svart, eller grøtete og håpløse farger!!Det man må gjøre før man kobler til tv fra pc er og sette ned oppløsningen,dette varierer fra tv til tv,selv kjører jeg med 1260x768 på min samsung
    Det som er snodig er at det funker helt fint i 1080i som jo er nøyaktig samme oppløsning, men bare på en annen frekvens. Skjermen støtter altså helt klart native-oppløsningen på 1920 × 1080.
    Det er ikke mange HDMI-kabler som er 1080p sertifiserte. Kan det være det? Bruker du en DVI->HDMI overgang?
    Jeg bruker ikke et overgangsstykke men en egen kabel med DVI i ene enden og HMDI i andre(merke:Roline), noe som budre være den beste løsningen ved mangel på HDMI utgang i PC. Tenkte først litt på at kanskje det kan være kabel som er problemet, men kan ikke begripe at denne kan være årsaken iom. at den fungerer helt plettfritt på feks. 720p/60 og 1080i/30. Dersom kabelen hadde vært dårlig ville jeg vel ha sett tegn til artifacts i de andre oppløsningene også. Dessuten er jo kabelen bare 2m. også så uansett skal det ikke være snakk om noe merkbart signaltap.
    Men kabel kan jo på nåværende tidspunkt være det enkleste å teste så jeg får se om jeg klarer å få fatt i en annen kabel.
    Men er det noen andre her som har fått til å koble opp Sony 40w2000 via DVI/HDMI på 1080p?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Sertifisert og sertifisert; jeg har brukt både en billig DVI-kabel med overgang og nå en billig DVI->HDMI-kabel på mitt 40W2000. Jeg hadde det samme problemet som deg, og her er hva jeg gjorde:

Bruker ATI Radeon skjermkort (først 9800 PRO og så vifteløst 9250), og Catalyst-drivere (med catalyst control). På det første fikk jeg til å bruke Powerstrip nyeste versjon etter mye om og men. Det ble bare masse prøving å feiling, og plutselig fungerte det. Senere måtte jeg ordne noe greier i PCen, og da var det plent nekt å få det til. Jeg gikk så over til catalyst control, og fant ut at det er et par alternativer som hos meg gjorde at det ikke fungerte, nemlig noe i retning "Reduce refresh rate to... ett-eller-aent" Det er alternativer for digital monitors (er på kontoret nå, så kan ikke sjekke det akkurat nå). Med en gang jeg slo av disse to fungerte alt helt fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GRevRev
    Jeg gikk så over til catalyst control, og fant ut at det er et par alternativer som hos meg gjorde at det ikke fungerte, nemlig noe i retning "Reduce refresh rate to... ett-eller-aent" Det er alternativer for digital monitors (er på kontoret nå, så kan ikke sjekke det akkurat nå). Med en gang jeg slo av disse to fungerte alt helt fint.
    Hmm, regner med at det er "Reduce DVI frequency on high resolution displays" & "Alternate DVI operational mode" du sikter til. Dessverre har jeg ikke funnet noe som engang ligner dette i Nvidia driverne (Vet noen om noe??). Men skal se om jeg får mulighet til å koble opp TV'n mot et ATI kort igjen. Dersom det funker vet jeg hvertfall at det ikke er TV'n det er noe feil med.

Vet du forresten om det er en dual-link DVI-I kabel i ene enden på kabelen du bruker eller en single-link?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en DVI overgang fra mitt XFX 7800 GT skjermkort, og en HDMI kabel fra den overgangen og rett i TVen. Og har ingen problemer, kjører 1080p som bare a det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant tilslutt ut hva som var feilen: Utrolig nok viste det seg at det var kabelen som var årsak til hele greia.
    Byttet ut med en annen kabel og vips fungerte alt som det skulle.
    Den første kabelen kjøpte jeg hos Komplett.no til ca. 500kr(2m) mens den nye fungerende kjøpte jeg hos Sony for 300kr(2,5m).
    Er altså ingen sammenheng mellom pris og kvalitet, men kvaliteten er tydeligvis forskjellig.

(Ingen av kablene skrøt forøvrig på seg å være "1080p sertifiserte")

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en kompis har akkurat denne Tv`en. Plugga i xbox360 min her om dagen for og teste skjermen. Da jeg skrudde over til 1080p over komponent ville ikke tv ta imot signalet og gikk tilbake til 720p.

Som jeg forstod skal 360`en greie 1080o over komponent over spill.. Hvorfor fungerte det ikke? Må jeg kjøpe en VGA kabel?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    en kompis har akkurat denne Tv`en. Plugga i xbox360 min her om dagen for og teste skjermen. Da jeg skrudde over til 1080p over komponent ville ikke tv ta imot signalet og gikk tilbake til 720p.

Som jeg forstod skal 360`en greie 1080o over komponent over spill.. Hvorfor fungerte det ikke? Må jeg kjøpe en VGA kabel?
    Det er det at TVen ikke støtter 1080p via Komponent. Les side 39 i manualen. Den støtter kun opp til 1080i.

Men jeg mener å ha lest at Xboxen kun sender 1080p over VGA, og maks 1080i over komponent. Men det kan sikkert ha blitt forandret på. Har aldri rørt en slik maskin selv.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er det at TVen ikke støtter 1080p via Komponent. Les side 39 i manualen. Den støtter kun opp til 1080i.

Men jeg mener å ha lest at Xboxen kun sender 1080p over VGA, og maks 1080i over komponent. Men det kan sikkert ha blitt forandret på. Har aldri rørt en slik maskin selv.
    Stemmer det mener jeg ja, må ha vga for å kjøre 1080P

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    360'en klarer å sende 1080p over komponent etter oppdateringen som kom sent i høst (november 2006 eller noe).

40W2000 støtter ikke 1080p via komponent. For å motta 1080p på den må en bruke HDMI eller VGA.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, vurderer en 40" selv men ble litt skuffet hvis jeg måtte kjøpe meg en ny 360 med HDMI for og utnytte den.

Så takk for svar =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •